verbal писав:раніше було чітко видно, що це матеріали + дебіторка- кредиторка, а зараз все заплутано.чи вірно буде 1812+1515-1411-1412? чи відноситься на фінрезультат благодійний дарунок?
1. Дарунок це безоплатно отриманий актив, такий актив відноситься до складу доходів і змінює фінансовий результат.
2. Щодо власного капіталу на початок року то він повинен дорівнювати залишковій вартості ОЗ, а далі за рішенням установи може бути здійснена технічна проводка протягом 2017 року, якщо така проводка була здійснена то вона буде і у показниках форми 4-дс. Доречність технічної проводки виникає з методології бухгалтерського обліку де однакові активи відображаються однаково та не призведе до плутанини в наслідок списання у майбутньому. Підставою: наказ (розпорядження) із наступним змістом "з метою дотримання єдиного підходу щодо відображення в обліку основних засобів та інших необоротних активів керуючись ПСБО 121... наказую здійснити коригування бухгалтерських регістрів по відношенню до НА, які обліковувались станом на 01.01.2017 року шляхом ..."
Проводка: Дт 5512 Кт 5111 Сума нарахованого зносу на 01.01.2017.
Документ: бухгалтерська довідка МО № 17.
У разі, якщо таке коригування не було здійснено то стан капіталу дорівнює залишкова вартость НА, придбаних до 01.01.17 + первісна вартість НА, придбаних після 01.01.17. Проте треба потім пам'ятати яка вартість яких активів сформувала капітал, так як він підлягає змінам внаслідок списання останніх.
Такої думки й Директор департаменту бухобліку мінфіну.
3. Щодо фінансового результату, шановні ви трохи із попередніми інструкція (до ПСБО) заплутались у бух. обліку зовсім. По-перше, ви всі є
неприбутковими установами, тому ваш фінансовий результат або нульовий, або збитковий за самою суттю ваших підприємств. Тому так званий дефіцит вас лякати не повинен, що не можна сказати про профіцит (тут в мене як у аудитора виникають питання: звідки???)
Кожного останнього дня кварталу (місяцю) здійснюється згортання доходів і витрат на фінансовий результат за наступною кореспонденцією:
1) Дт 7... Кт 5511
2) Дт 5511 Кт 8...
За підсумками року здійснюється реформація балансу, де залежно від результату (у більшості він буде дебетовим) здійснюється його переведення на минулі роки, тобто Дт 5512 Кт 5511.
У разі виправлення помилок, що змінюють активи чи зобов'язання після дати балансу, таке виправлення здійснюється відповідною кореспонденцією із рахунком 5512.
Бюджетні бухгалтери повинні зрозуміти, що зараз ви працюєте майже за тими ж правилами, що й госпрозрахункові, які все це робили все життя тільки на інші рахунки.
Щодо розділу III форму 2-дс, то у вас він відтепер
залишається без показників, звісно якщо ви не є органом казначейства.
4. Зверніть увагу також ті, хто придбав необоротні активи протягом 2017 року, що сума витрат на їх придбання, доведення до стану придатності (монтаж і т.д.) повинні сформувати у вас обороти на рахунку 5411 (Цільове фінансування), тобто кошти що надійшли на це придбання повинні бути відображені у формі 3-дс. Нагадую, якщо після придбання такого активу ви понесли додатку витрати пов'язані з його транспортуванням, монтажем за рахунок інших коштів (загальний фонд КЕКВ 2240), то такі суми повинні бути вилучені зі складу доходів та включені до цільового фінансування (Дт 70 Кт 54). Залишок цільового фінансування списується на 5111
виключно у разі введення такого активу в експлуатацію
виключно на підставі наказу (розпорядження) де визначається дата введення в експлуатацію та ліквідаційна вартість. читаємо уважно ПСБО 121.
5. Ті, хто списував необоротні активи повинні теж пам'ятати про донарахування амортизації деяким з них та віднесення залишків фінансового результату та коригування власного капіталу внаслідок такого списання.
Проводки:
1) Дт 8014 Кт 14 - донарахування амортизації іншим необоротним активам, крім матеріалів спец. призначення (малоцінні необоротні активи)
2) Дт 14 Кт 10 - 12 - списання накопиченої амортизації
3) Дт 8411 Кт 10 - 12 - списання залишкової вартості основних засобів (тільки ОЗ та нематеріальні активи)
4) Дт 5111 Кт 5512 - віднесення до накопичених фінансових результатів та зменшення капіталу на суму первісної вартості, якщо зробили коригування відповідно до пункту 2, або залишкової - за відсутності коригування.
Ці всі показники складають потрапляють у форми 2-дс, 4-дс, 5-дс і звісно 1-дс
6. Перевірте нарахування амортизації, гадаю всі пам'ятають, що ніяких відсотків не існує! Прямолінійний метод визначає суму зносу за місяць за простою формулою: (Первісна вартість - Ліквідаційна вартість) / Строк корисного використання * 12. (Це з досвіду, мене вже закатували питаннями по телефону про те, як це немає відсотків та що таке ліквідаційна вартість)
Звітність слід заповнювати на підставі бухгалтерського обліку та не звіряти з бюджетною звітністю.
До Євгена, у річній у 2-дс (4 розд.) є формули з посиланням на фактичні витрати бюджетної звітності (Excel 2007), ви стовпчик приховали, але ж тут буде ґвалт!
Може комусь це допоможе.