Хто несе відповідальність

Обговорюємо та ділемось результатами перевірок
Аватар користувача
Olga_K
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1244
З нами з: 02 квітня 2014, 12:09
Регіон: Запорожская область
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 130 разів

Повідомлення Olga_K »

питання за наслідками перевірки:
-хто несе відповідальність за виявлені помилки:
особа, яка підписала первинний документ (відповідне розпорядження або наказ)?
чи бухгалтер, який провів нарахування за цим документом?
Ми готуємось до перевірки і за заявою нашого головного бухгалтера всю відповідальність буде в разі виявлення помилок нести керівник закладу та бухгалтер, який здійснив нарахування (це по питаннях зарплати). Накази на відпустки, прийом на роботу, переміщення підписані керівниками дошкільних та позашкільних закладів, на педпрацівників шкіл накази готуються у відділі кадрів управління освіти. Всі накази про доплати, заміни, надбавки та таке інше підписані керівниками закладів та завізовані заступником начальника управління. Якщо якийсь документ складено неправильно або незаконно - то в чому тут відповідальність бухгалтера? Дуже просимо відповіді і будемо дуже вдячні.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Для відповіді на це запитання звернемось до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі – Закон № 996).
Так, у п.3 ст.8 Закону № 996 визначено, що відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Крім того, на керівника покладено обов'язок щодо створення необхідних умов для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів (п.6 ст.8 Закону № 996).
Водночас, у п.7 ст.8 Закону № 996 визначені наступні обов'язки головного бухгалтера щодо бухгалтерського обліку, складання звітності та контролю за здійсненням фінансово-господарської діяльності:
- забезпечення дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності;
- організація контролю за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;
- участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства;
- забезпечення перевірки стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства.
Особливу увагу звернемо на п.8 ст.9 Закону № 996, в якому визначено, що відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Таким чином, у Законі № 996 передбачено відповідальність керівника, головного бухгалтера та інших посадових осіб, які приймають участь у здійсненні фінансово-господарських операцій відповідно до складених первинних документів.
З метою чіткого розмежування відповідальності за окремі напрямки фінансово-господарської діяльності для кожного працівника повинна бути розроблена посадова інструкція, у якій, зокрема, повинні бути чітко визначені права, повноваження, обов'язки та відповідальність за їх невиконання в межах чинного законодавства.
Повертаючись до суті поставленого запитання та виходячи з вищевикладеного, у разі якщо у бухгалтера посадовими обов'язками не визначено обов'язок перевіряти законність та правильність складання наказів та інших документів, то і відповідальність за помилки та порушення при їх складанні не може бути на нього покладена.
У такому випадку відповідальність буде нести особа (особи), яка склала розпорядчий документ, а бухгалтер є лише виконавцем відповідного розпорядження чи наказу.

Аватар користувача
Olga_K
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1244
З нами з: 02 квітня 2014, 12:09
Регіон: Запорожская область
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 130 разів

Повідомлення Olga_K »

дуже вдячні-тепер можна спокійніше працювати

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Рада допомогти! Звертайтесь!

Гатченко Лена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 463
З нами з: 12 лютого 2014, 07:00
Регіон: Запорожская область
Звідки: Бердянск
Подякували: 18 разів

Повідомлення Гатченко Лена »

Добрый день! У нас приказы кадровые готовит старший инспектор по кадрам- с обратной стороны приказа визирует главный бухгалтер и юрист, соответственно сам приказ подписывает директор. Кадровик нигде не ставит свою подпись- как доказать что он готовил приказ? Если неправильно установлен стаж работы и соответственно переплата надбавки за выслугу лет, как привлечь кадровика к ответственности,если его фамилия и подпись на приказе не фигурирует? Есть ли нормативный документ регламентирующий подготовку приказов отделом кадров и несения ответственности в случае неверно установленного стажа работы? Нужны ли визы главного бухгалтера и юриста на кадровых приказах? (Терцентр,бюджетная организация). Заранее благодарна за ответ!!!

Аватар користувача
panyutinorada
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1102
З нами з: 29 травня 2014, 10:21
Подякували: 6 разів

Повідомлення panyutinorada »

Гатченко Лена писав: Если неправильно установлен стаж работы и соответственно переплата надбавки за выслугу лет, как привлечь кадровика к ответственности,если его фамилия и подпись на приказе не фигурирует? Есть ли нормативный документ регламентирующий подготовку приказов отделом кадров ? Нужны ли визы главного бухгалтера и юриста на кадровых приказах?
Обчислення стажу роботи, контроль за встановленням надбавок за вислугу років та наданням відпусток здійснює кадрова служба, тобто той у кого ці питання визначені в посадовій інструкції, той, у кого в сейфі зберігаються трудові книжки працівників і їх особисті справи. Посадова інструкція і Типове положення про кадрову службу - ось документ.
Головний бухгалтер установи згідно Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи , затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 № 59, погоджує документи, пов'язані з витрачанням фонду заробітної плати, установленням посадових окладів і надбавок працівникам, тобто віза - потрібна.
Отже, бухгалтер має право нараховувати надбавку за вислугу років на підставі наказу , підготовленого кадровою службою.

Гатченко Лена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 463
З нами з: 12 лютого 2014, 07:00
Регіон: Запорожская область
Звідки: Бердянск
Подякували: 18 разів

Повідомлення Гатченко Лена »

Нужно ли на приказе ставить исполнителя инспектора по кадрам-он же готовит приказы?

Аватар користувача
panyutinorada
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1102
З нами з: 29 травня 2014, 10:21
Подякували: 6 разів

Повідомлення panyutinorada »

В нашій установі в розпорядженнях обов'язкове прізвище виконавця, номер телефону.
Свій підпис виконавець ставить до того, поки розпорядження підписує керівник.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Нормативного документа, в якому було б вказано, що розпорядчий документ має візувати працівник відділу кадрів немає. Такі питання вирішуються кожною установою самостійно. Але, слід відмітити, що така віза не має особливого значення для відповідальності, адже певні обовязки і так прописані в посадових обовязках працівника відділу кадрів, і він має їх неухильно виконувати і відповідати за неналежне их виконання.

Аватар користувача
Olesya2914
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 25
З нами з: 20 червня 2013, 22:37
Регіон: Донецкая область
Звідки: Покровськ
Дякував (ла): 3 рази

Повідомлення Olesya2914 »

Як доутримати і сплатити недоїмку по пенсійним внескам 2010 року, якщо працівника звільнено в 2013?

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Така недоїмка має бути сплачена за рахунок винної особи, яку визначає керівник бюджетної установи. Працівник може за свій кошт сплатити лише за бажанням.

кечамут
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 15
З нами з: 02 вересня 2014, 20:18
Регіон: Винницкая Область
Звідки: Винница

Повідомлення кечамут »

Підкажіть будь-ласка ситуація в бюджетній установі: одометер (спідометер) автомобіля не співпадає з путівками які подав водій в бухгалтерію хто несе відповідальність. Згідно якого закону. Чи повинна бухгалтерія провіряти одометер?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Списання використаних легковим автотранспортом пально-мастильних матеріалів є первинні документи.
Слід зазначити, що до 16.04.2013 таким первинним документом був подорожній лист, форма та порядок заповнення якого були визначені наказом Державного комітету статистики України від 17.02.1998 № 74.
Саме в цьому документі було чітко визначено порядок заповнення подорожнього листа та визначення показників спідометру. На сьогодні цей наказ втратив чинність.
Водночас, з урахуванням вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» в установі мають бути наявні первинні документи на списання пально-мастильних матеріалів, складені з урахуванням вимог законодавства про реквізити первинних документів.
Відповідно до п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіна від 24.05.95 р. № 88, форму первинного документа для обліку роботи транспортного засобу установа може розробити самостійно. При цьому, ця форма має мати усі обов’язкові реквізити зазначені в п. 2.4 цього Положення.
Самостійно розроблену форму і порядок її використання необхідно затвердити наказом (розпорядженням) керівника установи.
В цьому ж наказі (розпорядженні) Вам необхідно визначити відповідальних осіб за видачу водіям та заповнення подорожніх листів автомобілю та відповідальність за недостовірні і неточні відомості в них.

Окремо слід зазначити, що при розробці форми такого первинного документа можливе використання по суті форми подорожнього листа, яка втратила чинність, при цьому врахувати вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 № 848 «Про впорядкування використання легкових автомобілів бюджетними установами та організаціями» (далі — Постанова № 848), в частині здійснення в первинному документі посадовою особою, в розпорядження якої надано автомобіль, після кожної поїздки підтверджуючого підпису про час закінчення обслуговування, для чого передбачити в первинному документі необхідні графи.

Діамантова Зоря
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 40
З нами з: 09 вересня 2015, 07:24
Регіон: Киевская область
Дякував (ла): 9 разів
Подякували: 2 рази

Повідомлення Діамантова Зоря »

кечамут писав:Підкажіть будь-ласка ситуація в бюджетній установі: одометер (спідометер) автомобіля не співпадає з путівками які подав водій в бухгалтерію хто несе відповідальність. Згідно якого закону. Чи повинна бухгалтерія провіряти одометер?
Насколько я понимаю, реальный пробег автомобиля значительно превышает тот, который зафиксирован в путевом листе. Бухгалтер за это не отвечает:
- во первых, он не обязан знать расход топлива на 1 км. и просчитывать сколько бензина нужно истратить на маршрут по путевому листу - для этого есть транспортная служба;
- во вторых, водитель не подчиняется бухгалтеру, поэтому контролировать его бухгалтер не может и не обязан,
бухгалтер отрабатывает первичные документы по факту, проверяет соответствие утвержденной форме, но не анализирует цены, объемы и т.п. - для этого есть экономисты и тех.службы.
Прийдут аудиторы/инспекторы и т.д., определят расход бензина по талонам, выданным водителю, исходя из расходованного объема бензина определят реальный пробег в км., сравнят с путевыми листами и, возможно, накажут руководителя предприятия, начальника транспортной службы, водителя, который ездил по своим делам, грачевал, подвозил кого-то по указанию руководителя, как вариант - кладовщика, который сбывал на лево талоны и списывал топливо,

Liudmilasmet
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 18 вересня 2018, 15:15
Регіон: Кировоградская область
Дякував (ла): 11 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення Liudmilasmet »

Чи несе відповідальність головний бухгалтер, якщо рядовий бухгалтер не правильно нарахував зарплату і вона виплачена, а людина не хоче повертати зайво виплачені кошти?

Відповісти

Повернутись до “Перевірки та відповідальність”