Роздуми на тему бухгалтерського обліку у державному секторі

Пишіть сюди, якщо не знаєте, де створити тему
О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Обліко меморіале!

Пливли, пливли та на березі втопилися... Сьогодні, як й обіцяв, треба продовжувати бухгалтерську казочку. Але, ось воно і «але». Сьогодні хочу трохи детальніші поглянути на нових-старих ворогів. Отже, меморіальні ордери, ця ода про вас. Зараз дуже модним у кінематографі є робити алюзії, де доктор Хаус та Уилсон є Холмсом та Уотсоном від медицини. Ось і в цій казочці я спробую побудувати алюзію, вишикуючи білі плями та підводні камінці такої системи обліку.
По-перше, щиро хочу подякувати міністерству фінансів за найскладніший труд у прийнятті та затверджені нових форм. Тільки поміркуйте: майже рік люди розробляли форми для нового плану рахунків, виключно змінивши по сутті номер і дату наказу. Старі форми 2000 року змінювали та вигадували рік так, що нічого не змінили. Так працювати треба вміти! Дай Боже кожному!
Саме цікаве, що ці типові форми, а це саме типові форми, тобто ті в які можна на потребу установи вносити зміни, зовсім не відповідають ані сутті бухобліку у державному секторі, ані жодному національному положенню (стандарту) бухобліку в державному секторі. Так, крім того, кожна з них затверджена у двох варіантах, де останні, з додаванням «авт», потрібно використовувати у автоматизованому обліку. Дивився сьогодні, роздивлявся, склалось враження, що первісне їх прийняття у 2000 році ще казначейством мало сенс, так як комп’ютерна техніка була рідкістю, а матричні принтери з програмами погано у 2000 році друкували в альбомній орієнтації сторінки. Але час минув і сьогодні дві форми, де «авт» - це книжне представлення тих самих даних у декількох строках, є вже чимось недоречним і зовсім незрозумілим. Отже, недолік перший – технічна недосконалість реалізації вимог до форми і ймовірна плутанина. Якщо хтось робить їх в Excel то це теж є у деякому ступеню автоматизацією. Це призводить до того, що або купляєте (друкуйте) чисті бланки та заповнюйте власноруч, або за формою «авт». В останньому випадку його читати важко, а заповнювати – «казні та питки».
Придивляюсь уважно до перших трьох форм. За формою і змістом вони є однаковими. Якщо так, то чому приймати 3 форми. Згоден з тим що готівкові кошти та безготівкові треба розділити. Але поділяти безготівкові кошти за загальним і спеціальним фондами бухоблік яких окремо не ведеться, не існує окремих субрахунків та виділяння їх у складі звітності – недоречно. Проте, майстри копіювання, забули про такі грошові активи як еквіваленти. Отже, недолік другий – поділяння облікових регістрів за неіснуючими розрізами обліку та повне нехтування існуючих. Розумію, що критикувати легше ніж робити, так я і розробити можу. Наприклад, я би зробив так:
№ 1. Накопичувальна відомість руху готівкових грошових коштів, їх еквівалентів;
№ 2. Накопичувальна відомість руху безготівкових коштів на рахунках, відкритих в органах Державної казначейської служби України або банках;
де за першою формою обліковувалась вся готівка й еквіваленти (талони, марки тощо), тобто все те, що є сфері матеріальної відповідальності касирів. За другою формою здійснювався облік у розрізі всіх відкритих розрахункових рахунків, у тому числі й облік надходжень та видатків за рахунок коштів ФСС з ТВП. Тобто є рахунок і рух по ньому, викриваємо по кожному меморіальний ордер за формою № 2. З трьох в мене залишилось два, але які повністю покривають рух всіх коштів і еквівалентів.
На часі ордери, що високодумно нумеруються четвертим та шостим та відображають розрахунки з контрагентами. Перше, що кинулось у очі, – залишок на початок та кінець. Що стало цікавим? А то що за дебіторами не буває залишку по кредиту, а за кредиторами – по дебіту. А якщо таке раптом відбулось, то це вже не бухгалтерській облік. Дві зайві колонки? Може колись до введення стандартів якісь інструкції радянського зразку і передбачали, але міжнародні стандарти, які використовуються у Європі, до якої ми навколішках йдемо, такого не передбачають. Навіть більше, визнання кредитора кредитором можливо лише за наявністю зобов’язання, а дебітора за наявністю права вимоги, тобто боргу. Потім такими ж незрозумілими є так званні другі записи. Це що таке друге відбулося? Це як, один пишемо, два – в умі? Ей богу, морська бухгалтерія – дебет і кредит, кінці в воду… Так, ці записи виникали іноді при придбанні основних засобів за старим планом рахунків, але зараз я не знайшов жодної операції із розрахунків з контрагентами, де можуть виникнути такі обставини. Є ще багато чого до чого можна чіплятися, але висновок такий, що зазначені форми не відповідають принципам бухгалтерського обліку, надають можливість для фіктивних записів, не відповідають НП(С)БОДС. Недолік третій – невідповідність облікових регістрів вимогам стандартів та методології обліку. Звісно і на це є що запропонувати.
Незрозуміло мені і чим відрізняються за формою п’ятий із сімнадцятим. Та й п’ятий ордер може бути більш гармонійним, де можна у більше детальнішою формою робити записи. Але тут причепитись не можу, хіба що до його оборотної сторони, в якій трьохзначні цифри можна роздивитися виключно за допомогою лупи.
Далі я дивився інші форми, та до кожної маю багато зауважень. Але шоком для мене була відсутність ордерів для операцій з капіталом та виробництвом. Як так субрахунки існують, операції складні, а їх зведення не передбачено? Отже, недолік четвертий – облікові регістри не відповідають потребам бухгалтерського обліку.
Щодо ордерів, пов’язаних із продуктами харчування та батьківською платою. Регістри обліку запасів, доходів та розрахунків вже існують, навіщо потрібні регістри, які за суттю не є самодостатніми? Недолік п'ятий – штучне розширення (роздування) кількості облікових регістрів для ускладнення бухобліку, потреба в яких не виникає за методологією обліку.
Треба завершувати на сьогодні. Підсумок. З шістнадцяти балансових ордерів, №3 – непотрібен, №11,12,15 – штучні, №7 – поки що мені особисто не зрозумілий, 17 – єдиний гарний хлопець у цій компанії. Викинувши штучні, у нас залишаються одинадцять ордерів, які формують баланс. На одинадцять ордерів маємо п'ять істотних недоліків. Є ще і інші недоліки, по них всіх можна дисертацію написати,шкода що тема не моєї. Питання: що робили-розробляли майже рік, та якою частиною тіла вони думали? Отже, пливли, пливли та на березі втопилися...    
P. S. Взявся за новий квест – розроблю форми ордерів та направлю пропозицію у мінфін.
P.S.S от 18 января 2018. Присмотреться еще внимательнее и не нашел реальной разницы между 10 и 13, так что реальных ордеров осталось десять. :-(
(то далі буде, буду план рахунків паскудити)
Востаннє редагувалось 18 січня 2018, 13:40 користувачем О.Іванніков, всього редагувалось 2 разів.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Супер!!! Повністю погоджуюся у усим вищесказаним. Я як розробник програмного засобу дуже багато часу потратив щоб реалізувати форми ордерів у звичних для користувачів формах (вирішив не «лякати» їх формами авто. в які формувати легко але щось розібрати в них дуже важко). Але проблем було так багато що вже майже 10 років потрібно постійно «підтягувати гайки» в цих ордерах. Другі записи взагалі не піддаються алгоритмам формоутворення а зворотну частину 5 ордера я так і не реалізував тому що вона якось зовсім не відноситься до класичного меморіально-ордерного будівництва (це скоріш відомість нарахування заробітної плати). А з впровадженням нового бухобліку скільки вартувало розділити нерозділюване (це я про 2 та 3 ордери) і т.д.

Тому пропозицію про розробку нових оптимальних з погляду стандартів (і взагалі здорового бухгалтерського глузду) ордерів всіляко підтримую і готовий приєднатися.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Пропаную ділитися роздумами на теми:
1. Як повернутися до дійсно бухгалтерського обліку після років бюджетно-казначейської оперативного обліку виконання бюджету?
2. Методологія обліку та його ведення у сучасній Україні.
3. Наближення до міжнародних стандартів, та недоліки національного законодавства.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Невеличкий опит: яку систему накопичувальних регістрів ви вважаєте більш доцільною у державному секторі?
1. За меморіальними ордерами із використання зведення у Журналі-головна.
2. За журналами-ордерами із використання зведення у Головній книзі.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:Пропаную ділитися роздумами на теми:
1. Як повернутися до дійсно бухгалтерського обліку після років бюджетно-казначейської оперативного обліку виконання бюджету?
2. Методологія обліку та його ведення у сучасній Україні.
3. Наближення до міжнародних стандартів, та недоліки національного законодавства.
На перше питання у мене є 3 варіанти відповідей:
1. Чекати поки  там «вверху» все зроблять по уму і буде всім счастя.
   Переваги: нікого не чіпаємо і нас ніхто не чіпає.
   Недоліки: чекати можна вічно.
2. Спільно розробити методологічну базу наближену до міжнародних стандартів, обгрунтувати її та «пропихнути» наверх
  Переваги: кардинальне і найправильніше вирішення проблеми.
  Недоліки: «пропхати», думаю буде дуже важко.
3. Максимально оптимізувати (в межах дозволеного існуючою нормативною базою) облік використовуючи те що є (за допомогою правильного опису всього цього в обліковій політиці)
  Переваги: можна полегшити життя «малою кров’ю».
  Недоліки: не будуть вирішені принципові недоліки, буде сильний супротив казначейства та вищестоячих організацій для яких відхід від типових форм найчастіше прирівнюється до тяжкого злочину. Для захисту своєї позиції потрібно досконало знати методологічну базу та мати активну позицію.

Який з цих варіантів кращий важко сказати.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:Невеличкий опит: яку систему накопичувальних регістрів ви вважаєте більш доцільною у державному секторі?
1. За меморіальними ордерами із використання зведення у Журналі-головна.
2. За журналами-ордерами із використання зведення у Головній книзі.
А можна коротко пояснити в чому принципова різниця між меморіальними ордерами і журналами-ордерами. Щось я ніяк не можу цього зрозуміти.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:
Иванников Алексей писав:Невеличкий опит: яку систему накопичувальних регістрів ви вважаєте більш доцільною у державному секторі?
1. За меморіальними ордерами із використання зведення у Журналі-головна.
2. За журналами-ордерами із використання зведення у Головній книзі.
А можна коротко пояснити в чому принципова різниця між меморіальними ордерами і журналами-ордерами. Щось я ніяк не можу цього зрозуміти.
За меморіальними ордерами типових форм відображаються однотипні господарські операції операції, а у ордері довільної форми єдина нетипова (рідка) операція. Про тому, що таки операції потребують свого ордеру на кожну. У бюджеті довільна форма №17, а ордери на кожну господарську операцію нумеруються починаючи з 17 і далі та заносяться до журналу-головної за датою такої операції. Зараз існує невірне розуміння у багатьох бухгалтерів, що 17 ордер повинен бути один і на все, що суперечить інструкції:
1. Меморіальний ордер N 17 застосовується для відображення операцій, що не фіксуються в меморіальних ордерах N 1 - 16, та для операцій, за якими непотрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
2. Записи в меморіальному ордері здійснюються як за окремими первинними документами, так і за групами однорідних документів.
3. Кореспонденція субрахунків у меморіальному ордері записується залежно від характеру операцій за дебетом одного субрахунку та за кредитом іншого субрахунку чи дебетом одного субрахунку та кредитом декількох субрахунків або навпаки - за кредитом одного субрахунку і дебетом декількох.
4. Таким меморіальним ордерам присвоюються номери, починаючи з N 17, за кожен місяць окремо.
Тобто ордер на амортизацію та зміни в капіталі - різні ордери за однаковою формою.
Журнал-ордер - цє форма обліку де здійснюється облік окремих об'єктів за зведеним принципом та складається з різних компонентів залежно від розділу обліку. Наприклад, №1 - рух всіх грошових коштів і еквівалентів. Сам журнал ордер представляє собою декілька відомостей, аналітичних карток, аркушів-розшифровок. 
Для порівняння:
За МО2 - бачимо рух коштів на єдиному рахунку в банку. Читаємо як статтю з журналу.
За ЖО1 - бачимо увесь рух всіх коштів з необхідним рівнем деталізації. Читаємо як журнал про весь розділ обліку.

Залежно від форми обліку різниться й головна книга та методика її складання. Журнал-ордерна система може бути стандартизована, або розроблена чи доповнена на потребу підприємства. При автоматизації частіше не передбачається складання ЖО, оскільки вважається що ПО і є накопичувальним регістром.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Детально можна почитати за посиланням.
http://subject.com.ua/economic/accounting/22.html

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

1. Я вірно розумію, що в меморіально-ордерній системі ордери заздалегідь пристосовуються для обліку операції певного характеру (за рахунок видозміни форми) а в журнально ордерній системі ордери більш універсалізовані і будуються за однаковим принципом? Але тоді що значить: «за зведеним принципом та складається з різних компонентів залежно від розділу обліку» - це ж мовби і є те що властиве для меморіальних ордерів?

2. «Присвоюються номери, починаючи з N 17, за кожен місяць окремо». Це слід розуміти що в одному місяці амортизація може бути в МО17 а в іншому МО19. Це ж не дуже зручно. А як бути з назвами цих ордерів. Виходить номер і назва не будуть «дружити». Я орієнтую свою програму на резервування номерів для певних операцій. Наприклад зараз зарезервовано 17- Нарахування амортизації, 18 - Введення в експлуатацію основних засобів, 19- Закриття рахунків, інші номери використовуються на розсуд користувача Це зроблено для того щоб бачитии у головній книзі рядки з цими ордерами і знати які операції ними внесено а не листати книгу щоб догадатися що саме цього місяця живе в МО 17. Чи вірний це підхід?

3. «При автоматизації частіше не передбачається складання ЖО, оскільки вважається що ПО і є накопичувальним регістром». Але ж «автоматизацію» не можна потрогати руками. І виходить формувати головну можна з одного рядка? А якщо ж все таки ні то все одно ж ордери будуть регістрами.

4. «Зараз існує невірне розуміння у багатьох бухгалтерів, що 17 ордер повинен бути один і на все, що суперечить інструкції». Зустрічав такі ситуації. Звичайно ж це не вірно але ж по суті і не є помилкою, операції ж все одно відображені а чітких критеріїв виділення операцій в окремий ордер я не зустрічав. Так чи є помилкою «скидання безхозних проведень» в 17 ордер?

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:1. Я вірно розумію, що в меморіально-ордерній системі ордери заздалегідь пристосовуються для обліку операції певного характеру (за рахунок видозміни форми) а в журнально ордерній системі ордери більш універсалізовані і будуються за однаковим принципом? Але тоді що значить: «за зведеним принципом та складається з різних компонентів залежно від розділу обліку» - це ж мовби і є те що властиве для меморіальних ордерів?

2. «Присвоюються номери, починаючи з N 17, за кожен місяць окремо». Це слід розуміти що в одному місяці амортизація може бути в МО17 а в іншому МО19. Це ж не дуже зручно. А як бути з назвами цих ордерів. Виходить номер і назва не будуть «дружити». Я орієнтую свою програму на резервування номерів для певних операцій. Наприклад зараз зарезервовано 17- Нарахування амортизації, 18 - Введення в експлуатацію основних засобів, 19- Закриття рахунків, інші номери використовуються на розсуд користувача Це зроблено для того щоб бачитии у головній книзі рядки з цими ордерами і знати які операції ними внесено а не листати книгу щоб догадатися що саме цього місяця живе в МО 17. Чи вірний це підхід?

3. «При автоматизації частіше не передбачається складання ЖО, оскільки вважається що ПО і є накопичувальним регістром». Але ж «автоматизацію» не можна потрогати руками. І виходить формувати головну можна з одного рядка? А якщо ж все таки ні то все одно ж ордери будуть регістрами.

4. «Зараз існує невірне розуміння у багатьох бухгалтерів, що 17 ордер повинен бути один і на все, що суперечить інструкції». Зустрічав такі ситуації. Звичайно ж це не вірно але ж по суті і не є помилкою, операції ж все одно відображені а чітких критеріїв виділення операцій в окремий ордер я не зустрічав. Так чи є помилкою «скидання безхозних проведень» в 17 ордер?
1. Не зовсім
2. Логічно, але не відповідає клятій інструкції
3. Головна книга і Журнал головна різні речі. Є ще картки та оборотно-сальдові відомості.
4. Безхозні там і мають бути, але деякі розумніший зробити хозними. :)
Приклад журналів-ордерів та головної книги https://minfin.com.ua/taxes/-/!news/nna ... n_356.html

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

1. З виду мовби різні але можна трішки точніше описати принципові відмінності меморіальних ордерів від журналів ордерів. Як на мене то суть їх однакова.
2. В такому випадку як же їх таки нумерувати. Виходить створити ордер з назвою Нарахування амортизації і присвоєнням йому припустимо №17 є порушенням інструкції? І якщо в наступному місяці в №17 будуть інші операції то навіщо ж тоді давати ордерам назви? Чи назви давати не потрібно (просто якісь проведення а які краще нікому знати крім бухгалтера)?
3. Але ж по суті все це є відображення одних і тих же даних в різних іпостасях? В чому ж тоді струнка система? Картки обліку і ордери в яких по суті ці ж самі дані?
4. Тобто цей процес залежить від того наскільки кожен бухгалтер хоче «заморочитися». А можна і не морочитися і звалити все в кучу (в один ордер) комп’ютеру все одно, він і так залишки порахує

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Ще запитання. Як все таки правильно відображати в головній книзі обороти по рахунках які попадають в різні ордери. Десь є якісь конкретні рекомендації (наприклад Д 2211 – К 2311 з якого ордера повинен попасти в головну?)

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:Ще запитання. Як все таки правильно відображати в головній книзі обороти по рахунках які попадають в різні ордери. Десь є якісь конкретні рекомендації (наприклад Д 2211 – К 2311 з якого ордера повинен попасти в головну?)
Принцип побудови залежить від ліквідності активів. З наведеного прикладу, готівка більш ліквідна, то і інформація повинна попасти до першого ордеру.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:
VOV писав:Ще запитання. Як все таки правильно відображати в головній книзі обороти по рахунках які попадають в різні ордери. Десь є якісь конкретні рекомендації (наприклад Д 2211 – К 2311 з якого ордера повинен попасти в головну?)
Принцип побудови залежить від ліквідності активів. З наведеного прикладу, готівка більш ліквідна, то і інформація повинна попасти до першого ордеру.
Я так розумію що відображатися буде в обох ордерах? Чому це проведення не попаде до 2 ордера (він же обліковує рахунки в банку)?
Я як поступити згідно цього принципу з проведенням Д2111 - К7111. Якщо я вірно розумію, то воно відображається і в МО4 і В МО14

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:
Иванников Алексей писав:
VOV писав:Ще запитання. Як все таки правильно відображати в головній книзі обороти по рахунках які попадають в різні ордери. Десь є якісь конкретні рекомендації (наприклад Д 2211 – К 2311 з якого ордера повинен попасти в головну?)
Принцип побудови залежить від ліквідності активів. З наведеного прикладу, готівка більш ліквідна, то і інформація повинна попасти до першого ордеру.
Я так розумію що відображатися буде в обох ордерах? Чому це проведення не попаде до 2 ордера (він же обліковує рахунки в банку)?
Я як поступити згідно цього принципу з проведенням Д2111 - К7111. Якщо я вірно розумію, то воно відображається і в МО4 і В МО14
Не зовсім так.
Рух відображається у відповідних ордерах, проте у журналі-головній логічно так:
Дт 2211Кт 2211Дт 2313Кт 2313Дт 6511Кт 6511
Меморіальний ордер №11000050005000
Меморіальний ордер №250005000

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Не зрозумів при чому тут К 6511 Якщо проведення Д 2211 К2313

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:Не зрозумів при чому тут К 6511 Якщо проведення Д 2211 К2313
Чтоб пример был развернутым.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:
VOV писав:Не зрозумів при чому тут К 6511 Якщо проведення Д 2211 К2313
Чтоб пример был развернутым.
Тобто проведення Д 2211 К2313 на 5000 має бути відображено в головній книзі за дебетом в одному рядку а за кредитом в іншому?

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:
Иванников Алексей писав:
VOV писав:Не зрозумів при чому тут К 6511 Якщо проведення Д 2211 К2313
Чтоб пример был развернутым.
Тобто проведення Д 2211 К2313 на 5000 має бути відображено в головній книзі за дебетом в одному рядку а за кредитом в іншому?
Иначе остатки не совпадают и двоится проводка.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:
VOV писав:
Иванников Алексей писав:
VOV писав:Не зрозумів при чому тут К 6511 Якщо проведення Д 2211 К2313
Чтоб пример был развернутым.
Тобто проведення Д 2211 К2313 на 5000 має бути відображено в головній книзі за дебетом в одному рядку а за кредитом в іншому?
Иначе остатки не совпадают и двоится проводка.
Я ж це розумію зовсім по іншому і як не дивно вже майже років це працює.
Показую на прикладі роботу автоматики формування ордерів і головної. Вкажіть де методологічні помилки.

1. Вихідне положення: залишок по 2313 – 5000грн.

Зображення

2. Вносимо проведення Д2211 К2313 на 5000 грн. Автоматика визначає для відображення 2 ордери МО1 по дебетовому рахунку та МО2 по кредитовому, при тому згідно пріоритету МО2 вище (можна зробити і навпаки але було прийнято так)

Зображення

3. Дивимось як сформувало МО1. Бачимо проведення та залишок на кінець але сума оборотів нульова тому що проведення має відтягує на себе більш пріоритетний ордер

Зображення

4. Дивимось як сформувало МО2. Бачимо проведення, залишок на початок та суму оборотів 5000 грн що відповідає внесеному проведенню

Зображення

5. Тепер перекидаємо ці дані у книгу «Журнал-головна». Автоматика проставляє проведення у рядок пріоритетного ордера як по дебету так і по кредиту щоб було видно саме подвійне проведення (якби дебет і кредит був по різних рядках то неможливо було б це встановити) Сума оборотів відповідає тому що стоїть в ордері.

Зображення

Все працює логічно і в мене (як і в користувачів цього творіння, в тому числі казначеїв) запитань не викликає. Але не відповідає представленим Вами прикладам. Як бути?

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Володимире, це все добре, але ми ж тут про те як треба зробити!
У касира є прибутковий ордер про отримання коштів, та звіт касира. Та ймовірність що кошти "зроблять ноги" більш вірогідна у касі, а не на рахунку.
Інструкція каже так, де ви праві:
"Оскільки операції із надходження готівкових коштів з реєстраційних (поточних) рахунків до каси суб'єкта державного сектору та із внесення готівкових коштів з каси на реєстраційні (спеціальні реєстраційні, поточні) рахунки також відображаються в меморіальному ордері N 2 або N 3, при перенесенні підсумків руху коштів у касі з накопичувальної відомості до книги "Журнал-головна" ці обороти виключаються."

Роздум. Чому я вважаю інакше. За чеком кошти можна отримати у банку, та не донести до каси. Що маємо, видаток на рахунку (Кт), та відсутність коштів у касі. Оприбуткування коштів в касу завжди здійснюється, та є так звана касова дисципліна, яка покладає відповідальність у тому числі і фінансову МВО.
Востаннє редагувалось 18 січня 2018, 23:19 користувачем О.Іванніков, всього редагувалось 1 раз.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Володимире, я так розумію що крім нас з вами нікого питання вдосконалення та логічності не цікавить??

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:Володимире, це все добре, але ми ж тут про те як треба зробити!
У касира є прибутковий ордер про отримання коштів, та звіт касира. Та ймовірність що кошти "зроблять ноги" більш вірогідна у касі, а не на рахунку.
Інструкція каже так, де ви праві:
"Оскільки операції із надходження готівкових коштів з реєстраційних (поточних) рахунків до каси суб'єкта державного сектору та із внесення готівкових коштів з каси на реєстраційні (спеціальні реєстраційні, поточні) рахунки також відображаються в меморіальному ордері N 2 або N 3, при перенесенні підсумків руху коштів у касі з накопичувальної відомості до книги "Журнал-головна" ці обороти виключаються."

Роздум. Чому я вважаю інакше. За чеком кошти можна отримати у банку, та не донести до каси. Що маємо, видаток на рахунку (Кт), та відсутність коштів у касі. Оприбуткування коштів в касу завжди здійснюється, та є так звана касова дисципліна, яка покладає відповідальність у тому числі і фінансову МВО.
Я вважаю що Ваш роздум щодо каси не достатньо обгрунтований  тому що до каси можна і не донести а от кошти з рахунка в банку можуть теоретично за кілька секунд опинитися десь в Панамі і у набагато більшій кількості. Тому такий підхід щодо "зроблять нори" не дуже логічно обгрунтований. 
А от саме обгрунтування пріоритетів відображення ордерів у голвній книзі я не знайшов. Сам користуюся тими пріоритетами які були закладені в 1С, а також були відкореговані під час практичного використання. Хоча по великому рахунку думаю не важливо з якого ордера піде проводка в головну, лише б вона була виключена з іншого ордера якщо вона туди попадає також.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:Володимире, я так розумію що крім нас з вами нікого питання вдосконалення та логічності не цікавить??
І це логічно. Інші ж здають звіти в казначейство (не знаючи до чого на цей раз прикопаються), кошториси у фінвідділ таказначейство (кожному із своїми вимогами та особливостями), а там аванси, зарплата, а рахунки ще не перевідкриті... куди там ще роздумувати на тему, бігати треба туди-сюди. А друга справа ми, нам нічого здавати не треба ;)

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:
Иванников Алексей писав:Володимире, це все добре, але ми ж тут про те як треба зробити!
У касира є прибутковий ордер про отримання коштів, та звіт касира. Та ймовірність що кошти "зроблять ноги" більш вірогідна у касі, а не на рахунку.
Інструкція каже так, де ви праві:
"Оскільки операції із надходження готівкових коштів з реєстраційних (поточних) рахунків до каси суб'єкта державного сектору та із внесення готівкових коштів з каси на реєстраційні (спеціальні реєстраційні, поточні) рахунки також відображаються в меморіальному ордері N 2 або N 3, при перенесенні підсумків руху коштів у касі з накопичувальної відомості до книги "Журнал-головна" ці обороти виключаються."

Роздум. Чому я вважаю інакше. За чеком кошти можна отримати у банку, та не донести до каси. Що маємо, видаток на рахунку (Кт), та відсутність коштів у касі. Оприбуткування коштів в касу завжди здійснюється, та є так звана касова дисципліна, яка покладає відповідальність у тому числі і фінансову МВО.
Я вважаю що Ваш роздум щодо каси не достатньо обгрунтований  тому що до каси можна і не донести а от кошти з рахунка в банку можуть теоретично за кілька секунд опинитися десь в Панамі і у набагато більшій кількості. Тому такий підхід щодо "зроблять нори" не дуже логічно обгрунтований. 
А от саме обгрунтування пріоритетів відображення ордерів у голвній книзі я не знайшов. Сам користуюся тими пріоритетами які були закладені в 1С, а також були відкореговані під час практичного використання. Хоча по великому рахунку думаю не важливо з якого ордера піде проводка в головну, лише б вона була виключена з іншого ордера якщо вона туди попадає також.
Загальний мировий досвід розпочинає "грошові кошти" з рахунку "Каса (готівка)" тобто з найбільш фактичного, та закінчує розрахунками. В новому плані все дуже накручено. Навіть план для госп. розрахункових підприємств у своєму 3 класі починається з "30 Готівки", потім йдуть рахунки і інше. Бюджет розпочав із дебіторської заборгованості, що зовсім нелогічно.
Щодо швидкості переведень - то одно, але переведення здійснюються за платіжним дорученням, яке підписане відповідними особами, а з каси гроші можна "просто взяти". Саме тому й існує щомісячна інвентаризація готівки у касі.
Логічніше відображати надходження коштів (Дт) за тим ордером куда надійшли, а вибуття (Кр) - за тим, з якого. Тобі накопичувальний регістр здійснює свої функції - допомога у ведені обліку й перехресний контроль (саме тому і застосовується подвійний запис), а не є якоюсь регламентною формою до заповнення. Якщо поглянути далі, то саме оприбуткування грошей є головним ризиком, хоча б з позиції наявності касової дисципліни.
Взагалі при побудові плану рахунків за МСБО йдуть від активів у порядку найменш ліквідних до найбільш, виняток США, які починають з готівки та йдуть до найменш ліквідних.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Судячи з Вашого останнього обгрунтування (беручи до уваги багато винятків у світовій практиці) можна прийти до висновку шо дана система визначення приоритетів неоднозначна і відповідно її важко використовувати у такій технічній справі як визначення порядку відображення даних у книзі "Журнал-головна", хоча використовувати її в іншому доцільно так як вона досить систематизована.

Щодо ліквідності каси то на практиці більшість бюджетних організацій взагалі не використовують каси. Тому незважаючи на те що готівкові активи найліквідніші у бюджетному обліку про її ліквідність у прийнятому розумінні говорити не доводиться. Прикладом може бути фінансування на реєстраційний рахунок з якого можна в той же день придбати товари та послуги а здану готівку у касу потрібно здати в банк на рахунок, провести як доходи (прогнати через кілька рахунків) або зменшення касових видатків а потім уже використовувати за призначенням.

Щодо "перехресного контролю" за рахунок книги "Журнал-головна" при відображенні проводки у різних рядках я не зрозумів. При великій кількості ордерів перехресного контролю взагалі не бачу. А от якщо обидві частини проведення знаходяться в одному рядку то все таки хоча б видно за рахунок чого відбуваються зміни по рахунках, тобто виконується функція узагальнення і систематизації (хоча і послаблюється через візуальну форму на багатьох сторінках). Особисто я б розвернув цей документ (рахунки збоку а ордери зверху) - гадаю так було б компактніше і відповідно легше можна було б орієнтуватися.

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

VOV писав:Судячи з Вашого останнього обгрунтування (беручи до уваги багато винятків у світовій практиці) можна прийти до висновку шо дана система визначення приоритетів неоднозначна і відповідно її важко використовувати у такій технічній справі як визначення порядку відображення даних у книзі "Журнал-головна", хоча використовувати її в іншому доцільно так як вона досить систематизована.

Щодо ліквідності каси то на практиці більшість бюджетних організацій взагалі не використовують каси. Тому незважаючи на те що готівкові активи найліквідніші у бюджетному обліку про її ліквідність у прийнятому розумінні говорити не доводиться. Прикладом може бути фінансування на реєстраційний рахунок з якого можна в той же день придбати товари та послуги а здану готівку у касу потрібно здати в банк на рахунок, провести як доходи (прогнати через кілька рахунків) або зменшення касових видатків а потім уже використовувати за призначенням.

Щодо "перехресного контролю" за рахунок книги "Журнал-головна" при відображенні проводки у різних рядках я не зрозумів. При великій кількості ордерів перехресного контролю взагалі не бачу. А от якщо обидві частини проведення знаходяться в одному рядку то все таки хоча б видно за рахунок чого відбуваються зміни по рахунках, тобто виконується функція узагальнення і систематизації (хоча і послаблюється через візуальну форму на багатьох сторінках). Особисто я б розвернув цей документ (рахунки збоку а ордери зверху) - гадаю так було б компактніше і відповідно легше можна було б орієнтуватися.
Володимир!
У вас дещо невірне розуміння мети складання головної книги та накопичувальних регістрів. Давайте спробую пояснити як простіше, може буде і іншим у нагоді.
1. Бухгалтерський облік - це система заходів, пов'язаних із вимірянням, систематизацією, узагальненням і зберіганням інформації для користувачів з метою прийняття ними рішень. До таких рішень відносяться рішення засновників щодо подальшого господарювання, рішення контролюючих органів щодо відповідності закону та повноти виконання зобов'язань за ним, тощо. Нічого іншого бух.облік не передбачає, не треба туди домішувати виконання бюджету (це управлінський облік та контроль) та вірність обрахування та сплати податків (це податковий обов'язок та облік). Проте саме бух. облік надає всю цю інформацію, так як надає інформацію про стан підприємства. Що таке стан підприємства? Це грошовий вимір результатів діяльності у розрізі активи та зобов'язань. Бух.облік до НПСБОДС не можливо вважати бух.обліком тому що він не виконував головною функції - не надавав розгорнуту інформацію для прийняття рішень; то що було до і звідки меморіальні ордери - це скоріше оперативний облік виконання та наслідків виконання бюджету.
2. Єдине, що рахує бух.облік, - господарську діяльність (прибуткову, неприбуткову). Господарська діяльність є безперервним процесом, тому й бух.облік зобов'язаний бути безперервним та стабільним у його методах. Господарства діяльність складається із господарських операцій. Тобто бухоблік відображає зміни у стані підприємства внаслідок кожної господарської операції. Саме на підставі цього, я не можу вважати списання активів шляхом утворення фондів (це було до 2017), господарською операцією. Такі дії - негосподарський підхід. Так само як й доходи та витрати повинні бути чашами терезів, які вказують на зміну в одну з сторін активів та зобов'язань. Запитайте у більшості що таке дохід та витрати? Будете здивовані, яле багато бухгалтерів з великим досвідом вже забули це, аудитори пам'ятають, так як оцінюють саме ці дії.
3. Господарські операції оформлюються шляхом складання первинного документа. Тобто єдиним джерелом інформації для бухобліку є первинний документ, якій, нажаль, після змін у законі "Про бухоблік", втратив силу як документ що підтверджує факт господарської операції.
4. Повертаємось до системи заходів, про які я сказав у п. 1. Ці всі заходи здійснюються по відношенню до первинних документів.
Резюмуємо: бухоблік відображає зміни у стані підприємства в наслідок господарської діяльності на підставі первинних документів для надання інформації для прийняття рішень (фінансової звітності).
Висновок: Отже є певний шлях (система заходів) від первинного документу до інформації для прийняття рішень (надалі - фін.звітності). Наявність запису у головній книзі, ордері тощо, що не підтверджується первинним документом - це нічого, а навіть злочин за законом.
5. Оскільки первинні документи можуть бути однотипними, то ми потребуємо у групуванні таких документів за однотипністю господарських операцій. Процесс групування є свого роду синтезом, і ось тут на сцену виходять синтетичні рахунки бухгалтерського обліку. План рахунків є найвищим способом групування активів, зобов'язань та всього того, що з ними пов'язано.
6. І ось і процесс групування, щоб однотипні активи і зобов'язання відображалися однаково та надавали узагальнену інформацію, а у разі потреби їх проаналізувати - виникає аналітичний облік.
Висновок: шлях простий - систематизувати та угрупувати однотипні активи та зобов'язання (господарські операції) за планом рахунків, як за найвищім рівнем групування.
7. Подвійний запис був розроблений для того, щоб розуміти що й звідки та не втратити нічого. Історічно: дебет - від "давати", кредит - від "вірити".
8. Автоматизація обліку це переведення системи заходів групування в автоматичний режим, тобто автоматизація шляху створення найвищого рівня групування.
9. Облік без автоматизації потребує деяких проміжних регістрів (ордери, оборотні відомісті і т.д.) за допомогою яких здійснюється групування та систематизація, а результати потрапляють у так звану головну книгу (назва з часів Л. Пачолі). Але!!! Це - не мета обліку, це способи та заходи для досягнення мети - надання інформації користувачам.
10. Наявність чи відсутність проміжних регістрів не є підставою для того, щоб вважати облік вірним чи ні. Відповідність фінансової звітності групованому стану інформації за господарськими операціями - ось мета де-факто.
Висновок: Меморіальні ордери у бюджеті на сьогодні - це система саме оперативного бюджетного обліку з вкрапленням вибуття активів. Щось на кшталт "на варті радянської соціалістичної власності". До речі, меморіальні ордери з того періоду. 
Сумний висновок: з тих бухгалтерів, котрим я відповів на сайті (під час складання річної звітності), майже всі вели головні книги та меморіальні ордери, але за їх допомогою мети обліку досягнути не могли - надати інформацію для прийняття рішення. Бюджетний облік вбив велику кількість бухгалтерів, перетворюючи їх у затурканих інструкціями статистів.

P.S. Особисто мене - госпрозрахункового аудитора - бісить форма головної книги бюджетників, всі крім одного меморіальні ордери, так як вони нікчемне для досягнення мети обліку.
Головна книга повинна складатися за іншими принципами: одному рахунку присвячується окремий аркуш на рік, в якому вказуються обороти виключно в кредит інших рахунків в колонках та помісячно в рядках. Тоді групування (синтез) дійсно здійснено, та на підставі цих даних можна скласти звітність (досягти мети) за квартал і так наростаючим підсумком за рік. А то, що у бюджеті зветься Журнал-головна - це непоказова щомісячна маячня невизначеної довжини та висоти із перерахуванням проміжних регістрів для звітного періоду, який складає рік. Про ордери вже писав.

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

З цікавістю прочитав теоретичні основи ведення обліку. І як не дивно вони не йдуть у розріз з моїми уявленнями. Я розумію що по суті при автоматизованому обліку вихідними документами (тими що виходять з принтера) мають бути лише звіти які повинні давати інформацію для користувачів з метою прийняття ними рішень. Але я вважаю що так облік мав би працювати у випадку його 100% точності і відповідності.
Можна як приклад привести систему клієнт банку розробленої якимось банком. В цтому випадку автоматизований облік повністю налаштовується і регламентується установою яка сама ініціювала цей облік і яка зацікавлена в отриманні точних і зручних звітів для клієнтів (щоб клієнти були задоволеними і їх ставало більше). В даному випадку маємо ідеальний автоматизований облік і тому нас зовсім не хвилюють його складові та проміжні регістри обліку. Нас цікавлять лише його результати.

В бюджетному обліку немає такої установи яка б ініціювавши цей облік зробила систему яка б повністю задовольняла цьому і забезпечила отримання конкретного результату (здається мета не в тому щоб клієнти були задоволеними а в тому щоб вони більше мучилися). Тобто на практиці це мало б виглядіти не як прийняття нового нормативного документа де б були описані дії як вести облік (в які потрібно вникати) а як зміни до програмного засобу яке стало більш досконалим і стали видавати точніші і корисніші звіти. У користувачів повинно бути лише одне завдання – вносити первинні документи і користуватися готовими звітами. А насправді на користувачів покладено завдання вивчати механізм обліку та відображати кожен етап обліку (по суті всі розрахунки на шляху отримання результату). Це так якби кожен користувач комп’ютера замість встановити операційну систему (яку розробила фірма розробник) повинен був написати кожен собі свою використовуючи якісь інструкції (надані фірмою розробником) як це правильно зробити. Оце у нас цією фірмою розробником виступає міністерство яке розробляє не операційну систему а лише інструкції щоб користувачі самі собі розробляли операційну систему.

Оце десь так я розумію суть автоматизації і на даному етапі лише допомагаю у відображенні кожного етапу обліку, тобто облік виходить не автоматизований а ручний але з автоматичним отриманням проміжних результатів. Просто на даному етапі щось інше не буде сприйматися.
Програма в яку лише ввести проведення і можна отримати результати у вигляді форм фінансової звітності без відображення карток обліку, ордерів та книги «журнал-головна» думаю буде не дуже корисною через специфіку обліку (обліком в установі займаються багато людей кожен із своїм баченням та своїми способами). Тому наявність всіх проміжних етапів та надлишкових способів введення інформації необхідно для практичного застосування програмного засобу у найрізноманітніших умовах.

P.S. А можете Ваше уявлення «правильної» головної книги викласти в графічному вигляді. Я якраз саме міркую над оптимальною формою відображення інформації по рахунку за рік саме з точки зору зручності перегляду цієї інформації

О.Іванніков
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 342
З нами з: 06 січня 2018, 01:35
Регіон: Одесская область
Звідки: Ukraine, Odessa
Дякував (ла): 27 разів
Подякували: 431 раз

Повідомлення О.Іванніков »

Володимире, автоматизація бухобліку може бути різного ступеню, наприклад така, яка надає лиже накопичувальні регістри. Тобто здійснює виключно процес автоматизації складання та групування даних на підставі проводок введених вручну.
Біда бухобліку у державному секторі - це нав'язування обов'язковості ведення регістрів, які не відповідають меті обліку. Навіщо два ордери 2 та 3, якщо вони відображають рух однакового активу - безготівкових коштів. І їх поділяння за загальним та спеціальним фондом, яке ніяк не відображається у найвищому рівні групування. 
Тому і вважаю вкрай за-необхідним систематизацію саме процесу, розробляння методичних рекомендацій та регістрів, за допомогою яких виникає можливість здійснювати саме облік.
Щодо головної книги, то потрібен якийсь конкретний приклад, чи так щоб побачити як виглядає?

Аватар користувача
VOV
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1142
З нами з: 11 січня 2016, 18:51
Регіон: Полтавская область
Дякував (ла): 26 разів
Подякували: 211 разів

Повідомлення VOV »

Иванников Алексей писав:Володимире, автоматизація бухобліку може бути різного ступеню, наприклад така, яка надає лиже накопичувальні регістри. Тобто здійснює виключно процес автоматизації складання та групування даних на підставі проводок введених вручну.
Біда бухобліку у державному секторі - це нав'язування обов'язковості ведення регістрів, які не відповідають меті обліку. Навіщо два ордери 2 та 3, якщо вони відображають рух однакового активу - безготівкових коштів. І їх поділяння за загальним та спеціальним фондом, яке ніяк не відображається у найвищому рівні групування. 
Тому і вважаю вкрай за-необхідним систематизацію саме процесу, розробляння методичних рекомендацій та регістрів, за допомогою яких виникає можливість здійснювати саме облік.
Щодо головної книги, то потрібен якийсь конкретний приклад, чи так щоб побачити як виглядає?
Так на даному етапі автоматизація бухобліку полягає в автоматизації складання та групування даних на підставі внесених документів. Щоб перейти на вищий рівень автоматизації потрібен комплексний підхід до зміни принципів обліку та нормативної бази яка зпбезпечує реалізауію цих принципів. А з цим зараз м'яко кажучи проблеми.

Відповісти

Повернутись до “Різне”