Добрый день. Подскажите как списать кредиторку, если предприятия находятся на неподконтрольных территориях Украине. Есть какой- то порядок? Казна уже требует списания. т.к. 2013 и 2012 год? что делать, для списания нужны акты сверки?
За результатами своєї роботи комісія складає акт інвентаризації кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання. Цей документ обов’язково затверджує керівник установи.
Перед тим як мова піде безпосередньо про списання кредиторської заборгованості після завершення строку позовної давності, скажемо кілька слів про порядок її інвентаризації.
Вимоги до проведення інвентаризації розрахунків з кредиторами встановлені Інструкцією № 90. Так, установи зобов’язані проводити звірку розрахунків щонайменше два рази на рік (п. 11.5 Інструкції № 90). Це дає можливість своєчасно контролювати строки виникнення заборгованості, її стан, перебіг строку позовної давності та виявляти заборгованості зі строком позовної давності, що минув. Загалом процедура інвентаризації розрахунків з кредиторами є аналогічною до інвентаризації розрахунків з дебіторами. Більше того, інвентаризацію розрахунків проводять одразу за обома напрямками. Тому не будемо повторюватися.
Механізм списання кредиторської заборгованості з балансу бюджетних установ визначений Порядком № 372. Кредиторську заборгованість, строк позовної давності якої минув, за загальним та спеціальним фондами відповідного бюджету (крім власних надходжень установ) відповідно до норм цього Порядку слід списувати щоквартально. Відтак і перевірку стану розрахунків з кредиторами необхідно проводити кожного кварталу. Ця вимога закріплена в п. 5.4 Порядку № 372. З цією метою керівник установи має призначити розпорядчим документом комісію. Це може бути як окремо створена комісія, так і інвентаризаційна комісія.
Отже, якщо в ході інвентаризації виявлено кредиторську заборгованість, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання, інвентаризаційна комісія передусім має скласти акт інвентаризації такої заборгованості. Акт обов’язково затверджує керівник установи.
Зазначимо, що головні розпорядники коштів, центральні органи виконавчої влади можуть списувати кредиторську заборгованість після сплину строку позовної давності на підставі наказу керівника. Тоді як розпорядники коштів нижчого рівня зобов’язані передати затверджений акт установі вищого рівня для прийняття рішення щодо доцільності списання. Це означає, що розпорядники нижчого рівня відображають у бухгалтерському обліку списання кредиторської заборгованості на підставі наказу керівника установи вищого рівня (п. 5.7 Порядку № 372).
Що ж стосується установ з подвійною підпорядкованістю, то для них таке рішення приймає установа вищого рівня, що затверджує кошторис.
А ось кредиторську заборгованість за власними надходженнями після закінчення строку позовної давності списати значно простіше. Керівник установи має право самостійно приймати рішення про це. Інакше кажучи, дозвіл установи вищого рівня для списання такої заборгованості не потрібен. Водночас повідомити вище керівництво про це необхідно.
За результатами своєї роботи комісія складає акт інвентаризації кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання. Цей документ обов’язково затверджує керівник установи.
Спасибо большое. Скажите пожайлуста, при инвентаризации кредиторской задолженности нужны первичные документы 2013 года, у нас их нет.
ну може в акті опишіть ситуацію, що документи лишились в зоні проведення АТО, заборгованість рахується лише за даними бухобліку, перевірити первинними документами не має можливості!
EVGENIY писав: ну може в акті опишіть ситуацію, що документи лишились в зоні проведення АТО, заборгованість рахується лише за даними бухобліку, перевірити первинними документами не має можливості!
Спасибо за помощь. Еще вопрос, поставщик не хочет подписывать акт сверки, только письмо что претензий не имеет. Вышестоящая организация говорит, что не подпишет списание кредиторки без акта сверки?
EVGENIY писав: ну може в акті опишіть ситуацію, що документи лишились в зоні проведення АТО, заборгованість рахується лише за даними бухобліку, перевірити первинними документами не має можливості!
Спасибо за помощь. Еще вопрос, поставщик не хочет подписывать акт сверки, только письмо что претензий не имеет. Вышестоящая организация говорит, что не подпишет списание кредиторки без акта сверки?
Почему не хочет? Пишите письмо поставщику, о том что согласно пунтку .. инструкции об инветаризации № дата... направляете на подпись акты сверки взаиморасчётв, Подпишет куда он денется! Ну там можно дописать .... у випадку не підписання будемо змушені звернутися до відповіднх правоохоронних органів :)
EVGENIY писав: ну може в акті опишіть ситуацію, що документи лишились в зоні проведення АТО, заборгованість рахується лише за даними бухобліку, перевірити первинними документами не має можливості!
Спасибо за помощь. Еще вопрос, поставщик не хочет подписывать акт сверки, только письмо что претензий не имеет. Вышестоящая организация говорит, что не подпишет списание кредиторки без акта сверки?
Почему не хочет? Пишите письмо поставщику, о том что согласно пунтку .. инструкции об инветаризации № дата... направляете на подпись акты сверки взаиморасчётв, Подпишет куда он денется! Ну там можно дописать .... у випадку не підписання будемо змушені звернутися до відповіднх правоохоронних органів :)
Добрый день. А как списать кредиторку, если кредиторка за 2013 год, а поставщик находится на окупированной территории, не хочет перегистрироваться и акт сверки не подпишет?
в январе 2017 мы обратились к вышестоящей администрации по поводу списания кредиторской задолженности, но нам было отказано, так как ждали разьяснения от Минфина. После того, как они получили это разьяснение, нам дали добро (алилуйя)!
но разрешение нам дали только потому что у нас имелись ВСЕ (!!!!) документы (договора, накладные, акты и тд и тп)
мин фин разьяснил что, основанием для списания кредиторки является первичные документы, если руководство возьмет на себя ответственность о списании без подтверждающих документов, то вперед! но в случае проверки и выявления фактов отсутствия первички последствия будут плачевны для бухгалтера и руководства, причем акты сверки они не считают подтверждающим документом ((.