Зміна МВО, інвентаризація, передача ТМЦ

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

В комунальному господарстві змінюється керівник.
При інвентеризації автомобілі і трактор знаходяться в неналажному, неробочуму стані. Розкомплектовані. без колес, мотора. Як їх приймати? 

І ще одна машина ГАЗ,яка знаходться в господарстві. По договору на дана на зберігання особі. ЇЇ порізали здали частково на металобрухт? Написана заява до міліції. Як бути в такому випадку? Чи відображити цю машину як нестача і не приймати????

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго ранку!
З метою відповіді на Ваші запитання хотілось би де що уточнити:
- матеріально-відповідальною особою за автотранспортні засоби є керівник, якій звільняється?
- заява до міліції написана за фактом чого?
- чи проводилась обов’язкова інвентаризація, в т.ч. автотранспортних засобів перед складанням річної фінансової звітності? Як що проводилась, то чи були встановлені факти перебування автотранспортних засобів, в тому вигляді про який ви кажете у своєму запитанні?

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

Доброго ранку!
-матеріально-відповідальною особою за автотранспортні засоби є керівник
-була створена комісія для інвентаризації і під час перевірки на наступний день була написана заява до міліції керівником(він помітив "крадіжки" обладнання з машини, а машина яка на зберігані у особи порізана частково на металолом). Ще є трактор теж не робочий, машини без коліс і не робочі.
- обов’язкова інвентаризація, в т.ч. автотранспортних засобів перед складанням річної фінансової звітності - не проводилась. Там взагалі повний безлад.
керівника буди звільнено. як це все прийняти, щоб потім не було проблем?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго дня ще раз!
Дуже добре, що хоч зараз таку інвентаризацію провели.
Проте зараз необхідно дуже ретельно все задокументувати.
Нагадаю, що для оформлення даних інвентаризації основних засобів (будівель, споруд, передавальних пристроїв машин і обладнання, транспортних засобів, інструментів, комп'ютерної техніки, виробничого і господарського інвентарю тощо) застосовується Інвентаризаційний опис необоротних активів, форма якого затверджена наказом Мінфіну «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 р. № 572.
Відсутність при проведенні інвентаризації таких основних конструктивних елементів автотранспортних засобів як двигун, кузов (частково), коліс, та ін. повинна бути обов’язково відображена в Інвентаризаційному описі в графі 2 «Найменування стисла характеристика та призначення об’єкта», а також в протоколі інвентаризаційної комісії, що заповнюється після закінчення інвентаризації.
Це край важливо, оскільки відповідно до п.18 розд. ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 (далі – Положення № 879) при проведенні інвентаризації у разі зміни матеріально відповідальної особи та особа, яка приймає активи, дає розписку про отримання активів, а та, яка передає, - про передачу активів.
Отже та особа, яка приймає цінності знімає з себе відповідальність щодо відсутності зазначених конструктивних елементів автотранспортних засобів, які передаються їй на зберігання.
У протоколі наводяться: причини нестач, втрат, лишків, а також пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач в межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам і нестачам.
Тобто в протоколі слід чітко відобразити всі факти відсутності конструктивних елементів транспортних засобів, за можливості зазначити причини.
Крім того, вважаю, що у Вашому випадку до протоколу повинні бути додані пояснення матеріально - відповідальної особи щодо відсутності конструктивних елементів транспортних засобів та особи, на відповідальному зберіганні у якої знаходився автомобіль, який частково порізали і здали на металобрухт, інші документи, що можуть допомогти правоохоронцям в розслідуванні крадіжки.
Відповідно до п.4 розд. ІV Положення № 879 виявлені при інвентаризації нестача цінностей понад норми природного убутку, а також втрати від псування цінностей списуються з балансу та відносяться на рахунок винних осіб у розмірі, визначеному відповідно до законодавства, у разі якщо винні особи не встановлені, вони зараховуються на позабалансовий рахунок до моменту встановлення винних осіб або закриття справи згідно із законодавством.
Згідно з п.6 розд. ІV Положення № 879 розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається відповідно до законодавства.
Механізм визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей встановлює Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затверджений постановою КМУ від 22.01.96 р. № 116 (далі – Порядок №116).
Зокрема, п.2 Порядку №116 передбачено, що розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається шляхом проведення незалежної оцінки відповідно до національних стандартів оцінки.
У разі визначення розміру збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі, територіальній громаді або суб'єкту господарювання з державною (комунальною) часткою в статутному (складеному) капіталі, розмір збитків визначається відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою КМУ від 10.12.2003 р. № 1891 (далі – Методика №1891).
Таким чином для визначення сум збитків необхідно звернутись до суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки.
Також зазначу, що згідно з п.7 розд. ІV Положення № 879 бюджетними установами у разі встановлення нестач або втрат, які виникли внаслідок зловживань, відповідні матеріали протягом 5 днів після встановлення нестач і втрат передаються правоохоронним органам.
Отже після передачі матеріалів до правоохоронних органів Вам залишається лише чекати коли правоохоронці знайдуть викрадача цінностей або закриють справу.

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

тобто в інвентаризаційному описі відобразити поломки і нестачі, взяти пояснення з мво щодо відсутності елементів. І новий керівник може приймати? А як приймати атомомобілі? в інвентеризаційному описі вказувати їх стан, розкомплектованність? і як взагалі при передачі можна прийняти автомобіль який знаходиться не тереторії господарства, а у працівника вдома порізаний на брухт? Вказувати нестачу? Прийняти можна, просто щоб потім не було проблем.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Ви все вірно зрозуміли.  
1. Відсутність при проведенні інвентаризації таких основних конструктивних елементів автотранспортних засобів як двигун, кузов (частково), коліс, та ін. повинна бути обов’язково відображена в Інвентаризаційному описі в графі 2 «Найменування стисла характеристика та призначення об’єкта», а також в протоколі інвентаризаційної комісії, що заповнюється після закінчення інвентаризації.
2. Взяти пояснення з матеріально - відповідальної особи щодо відсутності конструктивних елементів транспортних засобів та особи, на відповідальному зберіганні у якої знаходився автомобіль.
Далі нова матеріально-відповідальна особа повинна буде прийняти рішення чи приймати на відповідальне зберігання автотранспорті засоби в такому вигляді чи ні.
А ось інвентаризаційна комісія в свою чергу, враховуючи стан автотранспортних засобів, в якому вони знаходяться, повинна буде також прийняти рішення чи можна взагалі те, що залишилось від автотранспортних засобів вважати такими.
До моменту встановлення правоохоронними органами винних осіб або закриття справи згідно із законодавством виявлені при інвентаризації нестача цінностей понад норми природного убутку, а також втрати від псування цінностей зараховуються на позабалансовий рахунок.

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

ось і саме головне питання: я як новий керівник маю їх прийняти. Чи потім "не вилізе воно мені боком" Думаю прийняти розкомплектовані транспортні засоби такими як є, відобразити це все в описі і в поясненнях, щоб потім не було претензій. Чи як правильно діяти в даній ситуації?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Думаю наявність документів, які підтверджують відсутність, ще до моменту передачі автотранспортних засобів Вам під звіт, окремих конструктивних елементів та частин, а також заяви колишньої матеріально-відповідальної особи до правоохоронних органів, знімає з Вас будь яку відповідальність.
Далі з цими фактами буде розбиратись поліція, тому до Вас по суті ця справа не відноситься.

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

Величезне Вам дякую!!!

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

і ще приймати в акті приймання передачі машину яка на зберігані в працівника чи писати нестача? заява до міліції написана. взяти пояснення в попереднього керівника і все

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Перш за все інвентаризаційна комісія повинна прийняти рішення чи можна взагалі те, що залишилось від автомобіля, який перебував на відповідальному зберіганні, вважати автомобілем.
Якщо від автомобіля залишилось лише «кермо» то розумно буде вважати, що його не має і виводити недостачу.

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

Для визначення сум збитків необхідно звернутись до суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки.
Пвідскажіть до кого звернутися? Хто проводить оцінку?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго ранку!
Відповідно до ст.5 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-III суб'єктами оціночної діяльності є :
- суб'єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності;
- органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі.
Зверну Вашу увагу на те, що відповідно до п.104 Методики оцінки майна, затвердженої постановою КМУ від 10.12.2003 р. № 1891  у разі коли державний орган або орган місцевого самоврядування є замовником проведення незалежної оцінки, виконавець оцінки обирається на конкурсних засадах в порядку, що встановлюється Фондом державного майна.

noma
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 02 березня 2016, 11:16
Регіон: Полтавская область

Повідомлення noma »

Доброго дня!
Як призначається зарплата директору комунального підприємства? Який оклад встановлюється?

Відповісти

Повернутись до “Інші”