оренда комунального майна

novodneprovka
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 30 травня 2014, 17:12

Повідомлення novodneprovka »

Прошу прощения, если не так и не там создала тему, но похожей темки не нашла. Если можно, ответьте, пожалуйста. У нас с прокуратурой и администрацией возник спорный вопрос по поводу ставок за оренду помещений.
Просимо надати роз’яснення щодо затвердження орендних ставок за використання індивідуально визначеного нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальної громади сільської ради.
Питання наступне: чи має право сільська рада при затвердженні Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальної громади сільської ради прийняти орендні ставки менші, ніж передбачені Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою Постановою КМУ № 786 від 04.10.1995 р.
Администрация настаивает, что нужно было утверждать на таком же уровне, как в постанове, а для изменения размера ставок у нас нет полномочий.
Заранее спасибо.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Сільська рада не має права встановити менші орендні ставки, ніж ті, що визначені Методикою.

Відповідь на ваше запитання містить лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 12.07.11 р. № 5799 "Про розгляд листа [щодо оренди державного та комунального майна]".

Відповідно до нього, орендна плата, встановлена за відповідною методикою, застосовується як стартова під час визначення орендаря на конкурсних засадах.

Розгорнута відповідь на поставлене запитання буде надана у № 8 газети «Місцеве самоврядування» за 2014 рік.

Аватар користувача
Віта_ubr
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 23
З нами з: 25 лютого 2013, 22:47
Регіон: Закарпатская область
Звідки: Закарпатська обл.

Повідомлення Віта_ubr »

Сільська рада передала в оперативне управління відділу освіти приміщення школи. Зараз частину вбудованого приміщення хочуть здати в оренду для розміщення дитячого буфету. Прошу надати роз’яснення.: Куди зараховуються орендна плата до бюджету сільської ради спеціального, чи загального фонду? Чи потрібно укладати угоду на утримання орендованого майна сільському голові, адже власник сільська рада, а кошторисні призначення на утримання майна у відділі освіти?

Людмила Федорівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 47
З нами з: 08 квітня 2014, 12:12

Повідомлення Людмила Федорівна »

Доброго дня! Підкажіть, будь ласка. У нас (бюджетна установа) договір оренди приміщення з комунальним майном, орендна плата 1 грн. в рік. У договорі оренди вартість об"єкта оренди вказана згідно технічної документації, яку ми виготовили у квітні 2014р. У жовтні 2014р. закінчується строк дії договору і для продовження управління ком.майном вимагає від нас незалежну оцінку. Питання: для чого нам незалежна оцінка, якщо орендна плата в нашому випадку від цього не залежить.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Людмила Федорівна писав:Доброго дня! Підкажіть, будь ласка. У нас (бюджетна установа) договір оренди приміщення з комунальним майном, орендна плата 1 грн. в рік. У договорі оренди вартість об"єкта оренди вказана згідно технічної документації, яку ми виготовили у квітні 2014р. У жовтні 2014р. закінчується строк дії договору і для продовження управління ком.майном вимагає від нас незалежну оцінку. Питання: для чого нам незалежна оцінка, якщо орендна плата в нашому випадку від цього не залежить.
Проведення оцінки майна є обов'язковим у випадках, зокрема оренди (ст. 7 Закону Україн від 12.07.01 р. № 2658-III "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"). Оцінка об'єкта оренди передує укладенню договору оренди. (ст. 11 Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII "Про оренду державного та комунального майна").

Тобто, проведення оцінки відповідно до чинного законодавства є обов`язковим.

Цією ж ст. 11 Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII "Про оренду державного та комунального майна" передбачено: оцінку об'єкта оренди здійснюють за методикою, затвердженою КМУ.
Нагадаємо: постановою КМУ:
— від 10.08.95 р. № 629 затверджена Методика оцінки об'єктів оренди, Порядок викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та Порядок надання в кредит орендареві коштів та цінних паперів;
— від 04.10.95 р. № 786 затверджена Методика розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу.

За першою методикою у разі оренди нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна здійснюється його незалежна оцінка (п. 19).

За другою — незалежна оцінка проводиться для визначення розміру річної орендної плати у разі оренди нерухомого майна, крім тих осіб, які зазначені у п. 10.
До них відносять бюджетні організації, розмір орендної плати для яких може становити 1 грн.

Тобто, незалежна оцінка проводиться для визначення розміру плати, а для останнього кола осіб вона вже встановлена.
Тому, на нашу думку, проводити незалежну оцінку недоцільно. Більш того, на її проведення установа витратить бюджетні кошти. А постанова КМУ від 01.03.14 р. № 65 закликає до економії державних коштів та недопущення втрат бюджету.
Але пам`ятайте, що закон все ж таки має вищу силу за постанову.

Людмила Федорівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 47
З нами з: 08 квітня 2014, 12:12

Повідомлення Людмила Федорівна »

Дуже дякуємо за вичерпну відповідь!

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Людмила Федорівна писав:Дуже дякуємо за вичерпну відповідь!
Будь ласка!

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Вікторіка писав:Сільська рада передала в оперативне управління відділу освіти приміщення школи. Зараз частину вбудованого приміщення хочуть здати в оренду для розміщення дитячого буфету. Прошу надати роз’яснення.: Куди зараховуються орендна плата до бюджету сільської ради спеціального, чи загального фонду? Чи потрібно укладати угоду на утримання орендованого майна сільському голові, адже власник сільська рада, а кошторисні призначення на утримання майна у відділі освіти?
Сільська рада делегує повноваження по управлінню майном (приміщенням школи) відділу освіти на підставі договору оперативного управління з переданням на баланс цього закладу. Таку процедуру здійснюють безкоштовно. Це підтверджує лист Державної казначейської служби України від 28.02.13 р. № 17-08/506-5487 "Щодо обліку будинків та споруд".

У ньому зазначений порядок відображення в бухгалтерському обліку бюджетних установ будинків та споруд, отриманих ними на праві оперативного управління. Зокрема, такі об`єкти підлягають обов`язковому зарахуванню на баланс установи за дебетом рахунка обліку необоротних активів, а саме субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Для оренди комунального майна ОМС приймають відповідний порядок передачі в оренду майна комунальної власності. Такий порядок:
— діє на території відповідної територіальної громади;
— встановлює особливості передачі в оренду комунального майна;
— затверджує частку перерахування орендної плати за нього до місцевого бюджету.

Частка перерахування орендної плати за оренду комунального майна до місцевого бюджету може бути встановлена й у прийнятій ОМС Методиці розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади та пропорцій її розподілу.

Особливістю комунального майна є те, що перебуваючи на балансі комунального підприємства або іншої установи на праві оперативного управління, воно все одно залишається у власності територіальної громади.

В окремих випадках комунальні підприємства або установи, яким передано майно за рішенням ОМС на праві оперативного управління можуть виступати безпосередніми орендодавцями. Однак є одна умова: здавана площа має бути менше 200 кв. м. Тобто, договір оренди у такому разі може укладати безпосередньо балансоутримувач. У нашому випадку — відділ освіти.

Пам`ятайте: дозвіл ОМС на укладення договору оренди комунального майна балансоутримувачем потрібен у будь-якому випадку. Це не залежить від того, знаходиться майно у господарському віданні чи в оперативному управлінні.

Якщо здавана площа більше 200 кв. м., то договір оренди має укладати власник, тобто сільська рада.

Розмір орендної плати встановлюють договором оренди між орендодавцем та орендарем.

Увага! У разі, коли:
1. орендодавцем нерухомого майна (будинку, споруди, приміщення) та іншого окремого індивідуально визначеного майна є комунальне підприємство, установа, організація, розмір орендної плати погоджується з виконавчим комітетом ради;
2. майно орендують бюджетні організації, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання, а в деяких випадках складає 1 грн. на рік відповідно до вимог чинного законодавства (якщо буфет здійснює комерційну діяльність, зайнята ним під оренду площа потребує іншої від 1 грн. на рік плати);
3. орендар визначений на конкурсних засадах, орендна плата, розрахована за Методикою ОМС, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.

Зараховувати орендну плату, яка залишається в розпорядженні орендодавця треба до спеціального фонду як власні надходження, а от частину, що перераховують до місцевого бюджету — до загального фонду місцевого бюджету.

На жаль, чинним законодавством не врегульовано питання щодо того, хто саме має розподіляти орендну плату, установлену договором, між бюджетом і балансоутримувачем: орендар або орендодавець. Однак, якщо виходити з вимог Типового договору оренди, розподіляти орендну плату повинен саме орендар.

Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності затверджено наказом Фонду державного майна від 23.08.2000 р. № 1774.

До речі, у договорі оренди окремим пунктом має бути обумовлено умови утримання об`єкту (комунальні витрати та ін.). Отже, можливі два підходи:
— відшкодування витрат балансоутримувачу в межах поточного місяця;
— укладання угод з комунальними службами безпосередньо орендарем (за умови наявності приборів обліку).

Для довідки:
За затвердженими на 2014 рік бюджетами обласним та м. Харкова комунальну власність здають в оренду за договорами, які передбачають зарахування орендної плати (ОП) на рахунки за балансовим 3321 «Кошти, які підлягають розподілу між рівнями бюджету» та після розмежування зараховуються на рахунки відповідного бюджету за балансовим 3141 «Надходження до загального фонду місцевих бюджетів» за символом звітності 870 КЕКД 22080400 «Надходження від ОП за користування цілісними майновими комплексами та іншим майном, що перебуває в комунальній власності».

Аватар користувача
Віта_ubr
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 23
З нами з: 25 лютого 2013, 22:47
Регіон: Закарпатская область
Звідки: Закарпатська обл.

Повідомлення Віта_ubr »

Ковшова Олена. Дуже дякую!!!!! Ви мене врятували!!

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

uliana_k писав:Відділ освіти окремого району (орендодавець) уклав договір оренди з орендарем.
Ухвалою Львівської міської ради було внесено зміни: орендодавцем стає Управління комунального майна. а Відділ освіти лише балансоутримувач.
Зміни до договору не внесли(забули), зараз потрібно договір розірвати,оскільки заборгованості є.
Підкажіть будь-ласка!
ХТО розриває договір??? Відділ освіти чи Управління комунального майна???
Хто подає позов до суду про стягнення заборгованості, оскільки плата вносилась і нам і управлінню по частинам??? обоє як співпозивачі?
Договірні відносини, які виникають між орендарем та орендодавцем, регулює Господарський та Цивільний кодекси України (параграф 5 та глава 58 відповідно).
Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди) (ч. 2 ст. 759 ЦК).

Це стосується перш за все окремих видів договорів оренди, таких як:
— оренда земельної ділянки, яку регулює Земельний кодекс України та Закон України від 06.10.98 р. № 161-XIV "Про оренду землі";
— оренда державного та комунального майна — Законом України від 10.04.92 р. № 2269-XII "Про оренду державного та комунального майна»;
— інші види оренди тощо.

У запитанні не зазначено, що саме є об`єктом оренди. Тож нагадаємо, що об'єкти оренди визначені ч. 3 ст. 283 ГК.

Повернемось до запитання.

По-перше, істотні умови договору оренди обидві сторони (орендодавець та орендар) погоджують в договорі оренди. До них відносять, зокрема, права та обов`язки орендодавця та орендаря, умови використання майна, переданого в оренду, та оплату за нього, а також умови розірвання та продовження договору.

По-друге, у разі зміни істотних умов договору оренди, їх обов`язково прописують шляхом укладання:
— додаткової угоди до договору оренди;
— нового договору оренди.
Це стосується й випадку, коли змінено орендодавця.

По-третє, перелік випадків для розірвання договору оренди на вимогу орендодавця визначено ст. 783 ЦК.

Так, орендодавець має право вимагати розірвання договору оренди, якщо:
1) орендар користується річчю всупереч договору або призначенню речі;
2) орендар без дозволу орендодавця передав річ у користування іншій особі;
3) орендар своєю недбалою поведінкою створює загрозу пошкодження речі;
4) орендар не приступив до проведення капітального ремонту речі, якщо обов'язок проведення капітального ремонту був покладений на орендаря.

У нашому випадку, договір оренди з орендарем має розривати управління комунального майна як орендодавець (на підставі рішення міської ради) або міська рада, яка розпоряджається комунальним майном від імені територіальної громади. При цьому порушенням чинного законодавства є невнесення до договору оренди змін про нового орендодавця. Тобто, це треба зробити якнайшвидше.

Щодо стягнення заборгованості за невиконання умов договору, зазначимо таке.

Позивачем до суду про стягнення заборгованості за несплату орендної плати може бути:
— управління комунального майна як орендодавець такого майна;
— міська рада, яка розпоряджається комунальним майном від імені територіальної громади.

ІринаАнатолівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 45
З нами з: 25 листопада 2014, 16:19
Регіон: Киевская область
Звідки: Київ

Повідомлення ІринаАнатолівна »

Доброго дня, підкажіть будь-ласка. Заняття викладачів музичних шкіл проводяться у навчальних класах загальноосвітніх шкіл району. Музичні заняття проводяться в позаурочний час. Всі роки музичні школи безоплатно користувалися кабінетами загальноосвітніх шкіл. Донедавна, відділом освіти було порушено питання про укладання договору оренди цих приміщень. З чого правильно буде почати цю процедуру? Хто повинен зробити незалежну оцінку? Чи потрібно буде страхувати орендовані приміщення? Дуже сподіваюся на Вашу допомогу.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Відповідь на ваше запитання потребує часу.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

ІринаАнатолівна писав:Доброго дня, підкажіть будь-ласка. Заняття викладачів музичних шкіл проводяться у навчальних класах загальноосвітніх шкіл району. Музичні заняття проводяться в позаурочний час. Всі роки музичні школи безоплатно користувалися кабінетами загальноосвітніх шкіл. Донедавна, відділом освіти було порушено питання про укладання договору оренди цих приміщень. З чого правильно буде почати цю процедуру? Хто повинен зробити незалежну оцінку? Чи потрібно буде страхувати орендовані приміщення? Дуже сподіваюся на Вашу допомогу.
У вашому випадку оренда відноситься до короткострокової. Та все одно договірні відносини щодо оренди приміщень треба будувати згідно до вимог Закону України від 10.04.92 р. № 2269-XII "Про оренду державного та комунального майна» (далі — Закон). Спочатку треба провести оцінку майна відповідно до ст. 11 Закону, потім — укласти договір оренди. Порядок укладення договору оренди визначено ст. 9 Закону, його істотні умови — ст. 10.

Зауважимо: договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.

Щодо:
— оцінки майна.
Послуги з проведення незалежної оцінки об'єкта оренди (активів, що входять до складу об'єкта оренди) та аудиторської перевірки об'єкта оренди оплачує орендар. Про це зазначено у абз. 3 п. 2 постанови КМУ від 10.08.95 р. № 629 "Про затвердження Методики оцінки об'єктів оренди, Порядку викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та Порядку надання в кредит орендареві коштів та цінних паперів".

Зауважимо: результати незалежної оцінки діють упродовж 6 місяців з дати оцінки, якщо іншого строку не передбачено в звіті щодо незалежної оцінки (абз. 4 п. 2 Методики No 629). Тому орендодавцеві немає сенсу проводити оцінку об’єкта оренди до отримання згоди від уповноваженого органу на укладення договору оренди.

Проте на момент проведення оцінки орендаря, як такого, ще немає (договір ще не укладено). Тому однією з умов конкурсу на право оренди є умова про компенсацію переможцем конкурсу (орендарем) витрат, пов’язаних із проведенням незалежної оцінки об’єкта оренди (п. 5 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого постановою КМУ від 31.08.11 р. N 906). Тобто такі витрати орендар компенсує після укладення договору оренди.

— страхування орендованих приміщень.
Це одна із істотних умов договору оренди державного або комунального майна. Її виконання є обов`язковим.

Зауважимо й таке.
У статуті школі має бути інформація щодо того, як і в якому порядку передаються в оренду приміщення школи. Адже джерелами фінансування школи є, зокрема, дохід від передачі в оренду приміщень. Це чітко передбачено п. 105 постанови КМУ від 27.08.10 р. № 778 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад". Оскільки статут державного та комунального закладу затверджує відповідний орган управління освітою, приміщення школи можна здавати в оренду тільки за погодженням міського управління освіти.

У свою чергу, управління освіти складає розрахунок вартості оренди, в якому вказують площу приміщення, які послуги надає орендар та в який час. На підставі такої інформації формують суму комунальних платежів, вартість за прибирання приміщення після занять та суму орендної плати.

Якщо орендар є бюджетною установою, орендна плата для неї може становити 1 грн на рік. Щодо необхідності проведення у такому випадку незалежної оцінки, рекомендуємо переглянути аналогічну відповідь, надану 20 жовтня 2014 р. о 13:47 (знайти її зможете на 1 сторінці теми «оренда комунального майна»).

Якщо орендар є небюджетною установою, орендну плату розраховують згідно до вимог чинного законодавства, а проведення незалежної оцінки є обов`язковим.


До речі, орендатор повинен мати відповідний документ, який дає йому право займатися відповідною начальницькою діяльністю. Адже шкільні приміщення можна орендувати лише для навчально-виховного процесу.

Це зазначено у п. 3.19 Державних санітарних правилах і нормах влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.

ІринаАнатолівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 45
З нами з: 25 листопада 2014, 16:19
Регіон: Киевская область
Звідки: Київ

Повідомлення ІринаАнатолівна »

Дякую за відповідь.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Будь ласка!

Аватар користувача
Ludmila__LL
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 77
З нами з: 15 липня 2012, 23:36
Регіон: Луганская область
Звідки: Луганск

Повідомлення Ludmila__LL »

Помогите кто нибудь уже сдавал нежилые помещения военным??? По какой арендной ставке им начислять и надо ли делать независимую оценку имущества???

Тарнавская Ирина6

Повідомлення Тарнавская Ирина6 »

Доброго дня!!!! Відгукніться будь-ласка, відділи комунальної власності!!! В нас з казначейством не може вирішитись питання по рахунку орендному! а саме, чи правильно буде відкрити рахунок 3542...по КТКВК 180410, код доходів 25010000. В оренду надаються приміщення комунальної власності, плата за яку не є власними надходженнями, ми все перераховуємо в бюджет (так вказано в положенні нашому). При цьому ми будемо подавати звіт до казни 4-1м. Було КТКВУ 010116- СКАЗАЛИ, ЩО ЦЕ НЕ ВІРНО, але ж і ці кошти не наші власні надходження, та й і як подавати звіт 4-1м?????

валентина34
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 04 листопада 2015, 14:00
Регіон: Херсонская область

Повідомлення валентина34 »

Прошу допомоги. Я новообраний голова сільської ради. У комунальній власності нашої ради знаходиться меліоративна система, яка перебуває в оренді в тов. з обмеженою відповідальністю з 2006 року. Договір оренди пролонгувався двічі: останній раз колишнім головою в 2013 р. до 2020 року зі збільшенням орендної плати. При цьому оцінка майна не проводилась. на теперішній час сума орендної плати становить менше 100 тис. грн. на рік. В 2015 році тим же головою по програмі була проведена незалежна оцінка системи. сума оцінки - більше 10 млн. грн. згідно положення про розрахунок орендної плати за користування меліоративною системою орендна плата повинна становити не менше 10% від грошової оцінки майна. тобто- більше 1 млн. грн. на рік. Орендар не погоджується з оцінкою. чи є підставою для розірвання договору проведена оцінка майна, якщо з дати ЇЇ проведення минуло півроку? До речі, меліоративна система поставлена на баланс с/р з новою оцінкою.земельні паї під зрошувальною системою знаходяться в оренді в нашого орендаря до 2037року. Буду дуже вдячна за відповідь!!!

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Валентино, відповідь на ваше запитання потребує часу.

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

валентина34 писав:Прошу допомоги. Я новообраний голова сільської ради. У комунальній власності нашої ради знаходиться меліоративна система, яка перебуває в оренді в тов. з обмеженою відповідальністю з 2006 року. Договір оренди пролонгувався двічі: останній раз колишнім головою в 2013 р. до 2020 року зі збільшенням орендної плати. При цьому оцінка майна не проводилась. на теперішній час сума орендної плати становить менше 100 тис. грн. на рік. В 2015 році тим же головою по програмі була проведена незалежна оцінка системи. сума оцінки - більше 10 млн. грн. згідно положення про розрахунок орендної плати за користування меліоративною системою орендна плата повинна становити не менше 10% від грошової оцінки майна. тобто- більше 1 млн. грн. на рік. Орендар не погоджується з оцінкою. чи є підставою для розірвання договору проведена оцінка майна, якщо з дати ЇЇ проведення минуло півроку? До речі, меліоративна система поставлена на баланс с/р з новою оцінкою.земельні паї під зрошувальною системою знаходяться в оренді в нашого орендаря до 2037року. Буду дуже вдячна за відповідь!!!
Оскільки ви не надіслали копію договору оренди, буду виходити із інформації, наданої у запитанні. В Законі про оренду державного та комунального майна чітко передбачено, що оцінка об`єкту оренди передує укладенню договору оренди. При цьому якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди оцінка проводиться ще раз.

Крім того, й розмір орендної плати погоджується між орендодавцем і орендарем, що чітко передбачено згаданим Законом.

Збільшити розмір орендної плати після того, як було укладено договір можна лише у випадках передбачених чинним законодавством, зокрема, якщо змінені ціни або тарифи (ст. 21 Закону про оренду). При цьому законодавством не передбачено зміну орендної плати, у випадках коли збільшується вартість об`єкта оренди. У багатьох постановах Вищого господарського суду мова йде про те, що здійснити дооцінку об`єкта оренди можна лише до дати набрання чинності договору оренди. При цьому розмір орендної плати за нього знову ж таки погоджується  між орендарем та орендодавцем із урахуванням норм чинного законодавства.

У ст. 26 Закону про оренду зазначені випадки, коли договір оренди припиняється. Серед таких випадків передбачено й розірвання договору за погодженням сторін. А от проведена оцінка майна не є підставою для розірвання договору оренди.

Враховуйте: ч. 3 ст. 26 Закону про оренду передбачено, що на вимогу однієї з сторін договір оренди може бути достроково розірвано за рішенням суду у разі невиконання сторонами своїх зобов`язань та з інших підстав, передбачених законодавчими актами України.

валентина34
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 04 листопада 2015, 14:00
Регіон: Херсонская область

Повідомлення валентина34 »

дуже дякую за відповідь! тільки сьогодні я змогла відправити Вам відсканований договір. якщо з"являться якісь доповнення до вашої відповіді- напишіть, будь ласка!

Тарнавская Ирина6

Повідомлення Тарнавская Ирина6 »

Ковшова Олена писав:
Вікторіка писав:Сільська рада передала в оперативне управління відділу освіти  приміщення школи. Зараз частину вбудованого приміщення хочуть здати в оренду для розміщення дитячого буфету. Прошу надати роз’яснення.: Куди зараховуються орендна плата до бюджету сільської ради спеціального, чи загального фонду? Чи потрібно укладати угоду на утримання орендованого майна сільському голові, адже власник сільська рада, а кошторисні призначення на утримання майна у відділі освіти?
Сільська рада делегує повноваження по управлінню майном (приміщенням школи) відділу освіти на підставі договору оперативного управління з переданням на баланс цього закладу. Таку процедуру здійснюють безкоштовно. Це підтверджує лист Державної казначейської служби України від 28.02.13 р.  № 17-08/506-5487 "Щодо обліку будинків та споруд".

У ньому зазначений порядок відображення в бухгалтерському обліку бюджетних установ будинків та споруд, отриманих ними на праві оперативного управління. Зокрема, такі об`єкти підлягають обов`язковому зарахуванню на баланс установи за дебетом рахунка обліку необоротних активів, а саме субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Для оренди комунального майна ОМС приймають відповідний порядок передачі в оренду майна комунальної власності. Такий порядок:
— діє на території відповідної територіальної громади;
— встановлює особливості передачі в оренду комунального майна;
— затверджує частку перерахування орендної плати за нього до місцевого бюджету.

Частка перерахування орендної плати за оренду комунального майна до місцевого бюджету може бути встановлена й у прийнятій ОМС Методиці розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади та пропорцій її розподілу.

Особливістю комунального майна є те, що перебуваючи на балансі комунального підприємства або іншої установи на праві оперативного управління, воно все одно залишається у власності територіальної громади.

В окремих випадках комунальні підприємства або установи, яким передано майно за рішенням ОМС на праві оперативного управління можуть виступати безпосередніми орендодавцями. Однак є одна умова: здавана площа має бути менше 200 кв. м. Тобто, договір оренди у такому разі може укладати безпосередньо балансоутримувач. У нашому випадку — відділ освіти.

Пам`ятайте: дозвіл ОМС на укладення договору оренди комунального майна балансоутримувачем потрібен у будь-якому випадку. Це не залежить від того, знаходиться майно у господарському віданні чи в оперативному управлінні.

Якщо здавана площа більше 200 кв. м., то договір оренди має укладати власник, тобто сільська рада.

Розмір орендної плати встановлюють договором оренди між орендодавцем та орендарем.

Увага! У разі, коли:
1. орендодавцем нерухомого майна (будинку, споруди, приміщення) та іншого окремого індивідуально визначеного майна є комунальне підприємство, установа, організація, розмір орендної плати погоджується з виконавчим комітетом ради;
2. майно орендують бюджетні організації, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання, а в деяких випадках складає 1 грн. на рік відповідно до вимог чинного законодавства (якщо буфет здійснює комерційну діяльність, зайнята ним під оренду площа потребує іншої від 1 грн. на рік плати);
3. орендар визначений на конкурсних засадах, орендна плата, розрахована за Методикою ОМС, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.

Зараховувати орендну плату, яка залишається в розпорядженні орендодавця треба до спеціального фонду як власні надходження, а от частину, що перераховують до місцевого бюджету — до загального фонду місцевого бюджету.

На жаль, чинним законодавством не врегульовано питання щодо того, хто саме має розподіляти орендну плату, установлену договором, між бюджетом і балансоутримувачем: орендар або орендодавець. Однак, якщо виходити з вимог Типового договору оренди, розподіляти орендну плату повинен саме орендар.

Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності затверджено наказом Фонду державного майна від 23.08.2000 р.  № 1774.

До речі, у договорі оренди окремим пунктом має бути обумовлено умови утримання об`єкту (комунальні витрати та ін.). Отже, можливі два підходи:
— відшкодування витрат балансоутримувачу в межах поточного місяця;
— укладання угод з комунальними службами безпосередньо орендарем (за умови наявності приборів обліку).

Для довідки:
За затвердженими на 2014 рік бюджетами обласним та м. Харкова комунальну власність здають в оренду за договорами, які передбачають зарахування орендної плати (ОП) на рахунки за балансовим 3321 «Кошти, які підлягають розподілу між рівнями бюджету» та після розмежування зараховуються на рахунки відповідного бюджету за балансовим 3141 «Надходження до загального фонду місцевих бюджетів» за символом звітності 870 КЕКД 22080400 «Надходження від ОП за користування цілісними майновими комплексами та іншим майном, що перебуває в комунальній власності».
Доброго дня!!! допоможіть будь-ласка вирішити таку проблему: ми бюджетна установа-орендодавець комунального майна. Всі кошти, які надходять від орендарів, зараховувались декілька років на рахунок 3542, і всі 100% коштів (згідно положення по відділу) спрямовувались в місцевий бюджет. Тобто це НЕ Є ВЛАСНІ КОШТИ. На сьогодні, казначейство вимагає, щоб я закрила цей рахунок, відкрила інший і вказала ККД 25010000- ВЛАСНІ НАДХОДЖЕННЯ. Це означає, що потрібно мені робити кошторис не зрозуміло на які видатки, і що суперечить нашому Положенню по відділу. Як вийти з цієї ситуації??? Казна не чує мене, що ми не використовуємо з цих коштів ніякий відсоток, як роблять інші райони.

валентина34
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 04 листопада 2015, 14:00
Регіон: Херсонская область

Повідомлення валентина34 »

колишній голова с/р зробив незалежну оцінку меліоративної системи за 5 років до закінчення терміну дії договору оренди. систему оцінив а "фрегати" ні. орендатор заперечує цю оцінку вважаючи її сильно завищеною, але хоче продовжити дію договору. я новий голова і судитися з орендатором не хочу. після оцінки пройшло більше пів року. чи має сільська рада своїм рішенням право відмінити рішення про затвердження оцінки меліоративної системи і надати право орендарю провести нову оцінку. дуже чекаю відповіді

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

Тарнавская Ирина6 писав:
Ковшова Олена писав:
Вікторіка писав:Сільська рада передала в оперативне управління відділу освіти  приміщення школи. Зараз частину вбудованого приміщення хочуть здати в оренду для розміщення дитячого буфету. Прошу надати роз’яснення.: Куди зараховуються орендна плата до бюджету сільської ради спеціального, чи загального фонду? Чи потрібно укладати угоду на утримання орендованого майна сільському голові, адже власник сільська рада, а кошторисні призначення на утримання майна у відділі освіти?
Сільська рада делегує повноваження по управлінню майном (приміщенням школи) відділу освіти на підставі договору оперативного управління з переданням на баланс цього закладу. Таку процедуру здійснюють безкоштовно. Це підтверджує лист Державної казначейської служби України від 28.02.13 р.  № 17-08/506-5487 "Щодо обліку будинків та споруд".

У ньому зазначений порядок відображення в бухгалтерському обліку бюджетних установ будинків та споруд, отриманих ними на праві оперативного управління. Зокрема, такі об`єкти підлягають обов`язковому зарахуванню на баланс установи за дебетом рахунка обліку необоротних активів, а саме субрахунку 103 «Будинки та споруди».

Для оренди комунального майна ОМС приймають відповідний порядок передачі в оренду майна комунальної власності. Такий порядок:
— діє на території відповідної територіальної громади;
— встановлює особливості передачі в оренду комунального майна;
— затверджує частку перерахування орендної плати за нього до місцевого бюджету.

Частка перерахування орендної плати за оренду комунального майна до місцевого бюджету може бути встановлена й у прийнятій ОМС Методиці розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади та пропорцій її розподілу.

Особливістю комунального майна є те, що перебуваючи на балансі комунального підприємства або іншої установи на праві оперативного управління, воно все одно залишається у власності територіальної громади.

В окремих випадках комунальні підприємства або установи, яким передано майно за рішенням ОМС на праві оперативного управління можуть виступати безпосередніми орендодавцями. Однак є одна умова: здавана площа має бути менше 200 кв. м. Тобто, договір оренди у такому разі може укладати безпосередньо балансоутримувач. У нашому випадку — відділ освіти.

Пам`ятайте: дозвіл ОМС на укладення договору оренди комунального майна балансоутримувачем потрібен у будь-якому випадку. Це не залежить від того, знаходиться майно у господарському віданні чи в оперативному управлінні.

Якщо здавана площа більше 200 кв. м., то договір оренди має укладати власник, тобто сільська рада.

Розмір орендної плати встановлюють договором оренди між орендодавцем та орендарем.

Увага! У разі, коли:
1. орендодавцем нерухомого майна (будинку, споруди, приміщення) та іншого окремого індивідуально визначеного майна є комунальне підприємство, установа, організація, розмір орендної плати погоджується з виконавчим комітетом ради;
2. майно орендують бюджетні організації, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисами на їх утримання, а в деяких випадках складає 1 грн. на рік відповідно до вимог чинного законодавства (якщо буфет здійснює комерційну діяльність, зайнята ним під оренду площа потребує іншої від 1 грн. на рік плати);
3. орендар визначений на конкурсних засадах, орендна плата, розрахована за Методикою ОМС, застосовується як стартова, а її розмір може бути збільшено за результатами такого визначення.

Зараховувати орендну плату, яка залишається в розпорядженні орендодавця треба до спеціального фонду як власні надходження, а от частину, що перераховують до місцевого бюджету — до загального фонду місцевого бюджету.

На жаль, чинним законодавством не врегульовано питання щодо того, хто саме має розподіляти орендну плату, установлену договором, між бюджетом і балансоутримувачем: орендар або орендодавець. Однак, якщо виходити з вимог Типового договору оренди, розподіляти орендну плату повинен саме орендар.

Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності затверджено наказом Фонду державного майна від 23.08.2000 р.  № 1774.

До речі, у договорі оренди окремим пунктом має бути обумовлено умови утримання об`єкту (комунальні витрати та ін.). Отже, можливі два підходи:
— відшкодування витрат балансоутримувачу в межах поточного місяця;
— укладання угод з комунальними службами безпосередньо орендарем (за умови наявності приборів обліку).

Для довідки:
За затвердженими на 2014 рік бюджетами обласним та м. Харкова комунальну власність здають в оренду за договорами, які передбачають зарахування орендної плати (ОП) на рахунки за балансовим 3321 «Кошти, які підлягають розподілу між рівнями бюджету» та після розмежування зараховуються на рахунки відповідного бюджету за балансовим 3141 «Надходження до загального фонду місцевих бюджетів» за символом звітності 870 КЕКД 22080400 «Надходження від ОП за користування цілісними майновими комплексами та іншим майном, що перебуває в комунальній власності».
Доброго дня!!! допоможіть будь-ласка вирішити таку проблему: ми бюджетна установа-орендодавець комунального майна. Всі кошти, які надходять від орендарів, зараховувались декілька років на рахунок 3542, і всі 100% коштів (згідно положення по відділу) спрямовувались в місцевий бюджет. Тобто це НЕ Є ВЛАСНІ КОШТИ. На сьогодні, казначейство вимагає, щоб я закрила цей рахунок, відкрила інший і вказала ККД 25010000- ВЛАСНІ НАДХОДЖЕННЯ. Це означає, що потрібно мені робити кошторис не зрозуміло на які видатки, і що суперечить нашому Положенню по відділу. Як вийти з цієї ситуації??? Казна не чує мене, що ми не використовуємо з цих коштів ніякий відсоток, як роблять інші райони.
Ірино, відповідь на ваше запитання буде надано у квітневому номері газети "Місцеве самоврядування" за 2016 рік. Якщо бажаєте отримати відповідь раніше, ніж вона вийде на сторінках газети, будь ласка, напишіть мені свою електронну пошту у приватному повідомленні. Дякую за запитання!

Тарнавская Ирина6

Повідомлення Тарнавская Ирина6 »

Доброго дня всім!!! У нас тепер інша проблема...((( казна змусила закрити рахунок 3542 (власні надходження), на який надходили кошти від оренди комунального майна, бо це дійсно не наші кошти. (ми орган місцевого самоврядування, яке здає в оренду майно територіальної громади міста). Ще й до того ж платники ПДВ!!! На сьогоднійшній день, місцеве казначейство не хоче відкривати жодного рахунку, пояснюючи це тим, що кошти від орендарів мають йти прямо в бюджет міста. У нас катастрофа!!! Немає з чого нам платити ПДВ (поповнити електронний рахунок)!!! Допоможіть будь-ласка, ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ПЛАТНИКИ ПДВ, ХТО ЗДАЄ В ОРЕНДУ КОМУНАЛЬНЕ МАЙНО, 100% КОШТІВ СПРЯМОВУЄТЕ В МІСЦЕВИЙ БЮДЖЕТ, ЯК У ВАС ВИРІШУЄТЬСЯ ТАКА ПРОБЛЕМА??? :30:

ЯнаЯ
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 38
З нами з: 18 березня 2016, 14:37
Регіон: Закарпатская область

Повідомлення ЯнаЯ »

Допоможіть будь-ласка...Я молодий бухгалтер і ще не все знаю... В приміщенні сільської ради охорона здоров‘я орендує приміщення (ФАП). Приміщення на другому поверсі, старим людям важко підніматися і взагалі не зручно. У клубі села є дві вільні кімнати і ми плануємо ФАП перемістити туди. Підскажіть який порядок перенесення ФАПу в інше приміщення? Чи потрібне рішення сесії? На що посилатися? Буду дуже вдячна)

Аватар користувача
212
Новачок
Новачок
Повідомлень: 9
З нами з: 15 березня 2011, 13:27
Регіон: Киев
Звідки: Киев

Повідомлення 212 »

Добрий день! Допоможіть будь-ласка, неприбуткова організація здає в оренду іншій бюджетній установі в оренду приміщення по 1 грн. Які податкові наслідки земельний податок, податок на прибуток?

rada5328
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 19
З нами з: 25 лютого 2013, 16:01
Регіон: Запорожская Область
Звідки: Запорожье
Подякували: 1 раз

Повідомлення rada5328 »

Добрий день, допоможіть будь-ласка. Ми районна рада в комунальній власності є пришкільний інтернат який обліковується на балансі відділу освіти, по ПРООН програмі було фінансуваня для ремонту цього інтернату для розташування біженців. Тепер відділ освіти хоче зняти зі свого балансу. Можем ми районна рада оприходувать на баланс райради це приміщення

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Доброго дня! Допомоможіть, будь ласка! Ми селищна рада. В 2011 році передали в оренду нежитлове приміщення комунальної власності, договір був строком на один рік і автоматично пролонговувався на той самий строк. тиждень назад від орендаря надійшла заява з проханням провести незалежну оцінку даного майна, так як остання оцінка проводилась більше як три роки тому. як діяти в даному випадку? чи можемо ми  за заявою орендаря проводити незалежнуоцінку чи потрібно чекати дати закінчення договору доки він не пролонгувався ще на один рік?

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

rada5328 писав:Добрий день, допоможіть будь-ласка. Ми районна рада в комунальній власності є пришкільний інтернат який обліковується на балансі відділу освіти, по ПРООН програмі було фінансуваня для ремонту цього інтернату для розташування біженців. Тепер відділ освіти хоче зняти зі свого балансу. Можем ми районна рада оприходувать на баланс райради  це приміщення
Відповідь на ваше запитання читайте у липневому номері газети "Місцеве самоврядування" за 2016 рік.

Відповісти

Повернутись до “Місцеве самоврядування”