Добрый день! Помогите, пожалуйста, разобраться! Как правильно оформить благотворительную помощь? Поступила помощь в виде необоротных активов и основных средств, документов нет никаких! Как отразить в бухучете, правильно определить справедливую стоимость? Какие документы должны быть составлены?
bysinka писав:Добрый день! Помогите, пожалуйста, разобраться! Как правильно оформить благотворительную помощь? Поступила помощь в виде необоротных активов и основных средств, документов нет никаких! Как отразить в бухучете, правильно определить справедливую стоимость? Какие документы должны быть составлены?
Yеоборотні активи, отримані безоплатно від фізичних та юридичних осіб, приймає комісією. Остання формується за наказом керівника установи. Комісія складає документ, в якому зазначаються найменування і вартість отриманих необоротних активів. Таким документом є Акт приймання-передачі основних засобів за типовою формою № ОЗ-1 (бюджет). На основі цього документа бухгалтерія на кожен отриманий об’єкт основних засобів відкриває Інвентарні картки обліку основних засобів в бюджетних установах (типова форма № ОЗ-6 (бюджет). Облік однотипних об’єктів ведуть в Інвентарних картках групового обліку основних засобів в бюджетних установах за типовою формою № ОЗ-9 (бюджет). Практично одночасно слід оформити Акт введення в експлуатацію. Адже саме на підставі останнього документа ми проводимо зарахування отриманого об’єкта до складу основних засобів.
Первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно, може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами (п. 5 розд. ІІІ Методрекомендацій). За відсутності таких документів первісну вартість необоротних активів, отриманих безоплатно, визначають на рівні їх справедливої вартості з урахуванням витрат, пов’язаних з їх доведення до стану придатного до використання в запланованих цілях. Вимог щодо необхідності залучення професійного оцінювача для визначення справедливої вартості необоротних активів, отриманих в якості благодійної допомоги чи дарунка, чинними законодавством не передбачено. Відтак визначити справедливу вартість таких об’єктів може комісія установи. Однак, якщо йдеться про нерухоме майно, транспортні засоби або складне обладнання, одержане безоплатно, тоді все ж таки краще звернутися до оцінювача.
Для відображення в обліку операцій з отримання благодійної допомоги у вигляді ОЗ слід формувати такі проводки:
Відображено безоплатне отримання основних засобів від благодійника Дт 324 Кт 712;
Дт 364 Кт 324 (На основі Акта приймання-передачі ОЗ);
Дт 101-109 Кт 364 (на основі Акта введення в експлуатацію).
Одночасно проведено другий запис Дт 801 Кт 401.
Не забудьте і про Довідку про надходження в натуральній формі. Її слід подати до органу Дерказначейської служби до кінця звітного місяця.
ЧНП писав:Підкажіть будь-ласка, а які краще застосувати бух.проведення, якщо від спонсора за накладною отримано ліжка лікарняні 3 шт. по ціні 89.83 грн.(не нові) на суму 269,49 грн. Створена комісія, яка вирішила дооцінити ліжка до більш реальної вартості 3 шт. по ціні 612,00 на суму 1836,00 грн.
Д-т 113 К-т 364 на суму 1836,00 грн.
або
Д-т 113 К-т 364 на суму 269,49 грн. (сума в накладній дарувальника)
Д-т 113 К-т 364 на суму 1566,51 грн. (різниця між новою сумою та сумою з накладної)
Згідно з п. 7 розд. ІІ НП(С)Бо 121 "Основні засоби" первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім бюджетних установ), може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами.
І хоча в цій нормі указано лише на можливість визначення первісної вартості на рівні вартості, указаної у первинних документах, а не на обов'язок, проте у разі наявності підтвердних документів вважаємо за доцільне все ж таки оприбутковувати необоротні активи, отримані від благодійників, за первісною вартістю, зазначеною у таких документах.
Ви може збільшити первісну вартість безоплатно отриманих основних засобів на суму витрат, пов'язаних з їх транспортуванням, монтажем тощо. Звісно, якщо такі витрати мали місце, то вони, мають бути обґрунтовані і підтверджені документально.
Отже, оприбуткувати отримані від спонсора ліжка слід за вартістю, зазначеною у накладній.
Що ж стосується дооцінки, то вона є результатом переоцінки необоротних активів. Про нюанси переоцінки необоротних активів читайте докладно у статті "Переоцінка необоротних активів: як та коли…" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2016, № 4). Проте у Вашому випадку дооцінка неможлива, оскільки ліжка (з урахуванням їх вартості) - це малоцінні необоротні матеріальні активи (субрахунок 113). А переоцінка таких об'єктів згідно з п. 2 розд. VII Методрекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів не проводиться.
Таким чином, щоб уникнути зайвих питань від контролюючих органів та зайвої мороки, Вам краще оприбуткувати ліжка, отримані від спонсора, за вартістю указаною у первинних документах. І на цьому все.
Добрий день. Підкажіть, якщо бібліотека отримує за актом передачі від Державної наукової бібліотеки для юнацтва книги за державною програмою, то їх оформляти через казначейство як благодійні внески?
Irina87 писав:Доброго дня. Підкажіть будь ласка приблизний текст заяви, якщо благодійна допомога отримана від фізичної особи
Доброго дня!
Заява пишеться на ім’я керівника установи. Текст буде приблизно таким: "Прошу прийняти від мене благодійний (добровільний) внесок у вигляді ...". Якщо благодійна допомога надається у натуральній формі, то в заяві потрібно зазначити вартість товарів (послуг), якщо ж у грошовій формі - слід указати, що це безповоротна фінансова допомога, і суму прописом. Також у заяві благодійник може вказати цілі використання його благодійного внеску.
Крот Юлія, дайте, будь-ласка, відповідь: було подаровано бюджетній організації фізичною особою стіл письмовий. Із документів тільки дарча в якій вказується вартість подарунка - первинні документи з вартістю відсутні. Можемо ми комісійно вказати в акті приймання-передачі, що первісна вартість становить на рівні справедливої вартості на дату прийняття, вказаній в дарчій??????
Анатоль писав:Крот Юлія, дайте, будь-ласка, відповідь: було подаровано бюджетній організації фізичною особою стіл письмовий. Із документів тільки дарча в якій вказується вартість подарунка - первинні документи з вартістю відсутні. Можемо ми комісійно вказати в акті приймання-передачі, що первісна вартість становить на рівні справедливої вартості на дату прийняття, вказаній в дарчій??????
Пунктом 7 розд. ІІ НП(С)БО 121 "Основні засоби" передбачено, що первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб, є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат на доведення такого об'єкта до стану, придатного для використання в запланованих цілях (витрати на доставку, монтаж, налагодження тощо).
Водночас первісна вартість основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб, може бути визначена на рівні вартості, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами.
Отже, якщо комісія установи вважає, що вартість об'єкта необоротних активів, указана в первинних документах, не є достовірною, або такі документи взагалі відсутні, то комісія повинна самостійно оцінити такий об'єкт виходячи із його справедливої (реальної ринкової) вартості на відповідну дату. Результати оцінки слід зафіксувати в Акті про оцінку матеріальних цінностей довільної форми.
Благодійна допомога то великий клопіт.Нам волонтери подарували дитячі іграшки в дитячу бібліотеку.Документи які у нас є це тільки копії накладних отриманих волонтерами при купівлі іграшок у магазині.Вартість іграшок від 50 до 1000 грн.Як нам визначити вартість ? Скористатись накладними чи своєю комісією.Офіційно документа на передачу вони не залишили.Віддали іграшки та копії накладних.Як зробити усе правильно? На які рахунки оприбуткувати іграшки які знаходять у постійному користуванні.
Grosbuxxx писав:Благодійна допомога то великий клопіт.Нам волонтери подарували дитячі іграшки в дитячу бібліотеку.Документи які у нас є це тільки копії накладних отриманих волонтерами при купівлі іграшок у магазині.Вартість іграшок від 50 до 1000 грн.Як нам визначити вартість ? Скористатись накладними чи своєю комісією.Офіційно документа на передачу вони не залишили.Віддали іграшки та копії накладних.Як зробити усе правильно? На які рахунки оприбуткувати іграшки які знаходять у постійному користуванні.
Нічого особливо складного у оформленні благодійної допомоги немає. Оцінку іграшок має провести комісія установи на рівні їх справедливої вартості. Звісно, при цьому комісія може орієнтуватися на вартість іграшок, указану в копіях накладних, або ж виходячи із реальних цін на аналогічні іграшки на момент їх оприбуткування. Результати оцінки, як завжди, відображаємо в Акті про оцінку матеріальних цінностей (довільної форми).
Не забудьте також і про Довідку про надходження в натуральній формі. Її слід подати до Держказначейської служби до кінця відповідного звітного місяця.
Що стосується обліку таких іграшок, то Ви тут вже самі має вирішити, який субрахунок для цього застосовувати. Якщо строк їх експлуатації (очікуваний) становить понад один рік, тоді їх слід оприбутковувати на 113 субрахунок.
У разі ж якщо очікуваний строк служби іграшок є меншим, ніж один рік, тоді їх доцільно зарахувати на 221 субрахунок.
Отримана благодійна допомога на школу від фізичних осіб по основних засобах та Інші необоротні матеріальні активи. Підскажіть будь-ласка , які потрібно зробити бухгалтерські проводки.
bilka810810 писав:Отримана благодійна допомога на школу від фізичних осіб по основних засобах та Інші необоротні матеріальні активи. Підскажіть будь-ласка , які потрібно зробити бухгалтерські проводки.
Підкажіть будь ласка, які довідки потрібно подавати до головного розпорядникана затвердження і до казначейства для оприбуткування благодійної допомоги?)
державна реєстрація не здійснена, казначейство не приймає довідку про надходження в натуральній формі. Як здійснити бухалтерський облік отриманого за данною Грантовою угодою майна?
bilka810810 писав:Отримана благодійна допомога на школу від фізичних осіб по основних засобах та Інші необоротні матеріальні активи. Підскажіть будь-ласка , які потрібно зробити бухгалтерські проводки.
Евгений так надежнее,сейчас все в чат поперебегали,а здесь никто ничего непишет.каждый день пресматривала темы по своему вопросуи ничего.спасибо за ответ,я уже увидела.