Дійсно, з 01.01.2015 року втратили чинність деякі нормативно-правові акти з бухгалтерського обліку для бюджетних установ, а саме:
- Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 26.06.2013 N 611
- Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 14.11.2013 р. № 947.
Замість цих документів з 2015 року бюджетні установи керуються такими документами:
- Національнім положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 121 «Основні засоби»
- Національнім положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 123 «Запаси»
Крім того до цих НП(С)БУ Мінфін наказом від 23 січня 2015 року N 11 затвердив Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору та Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів суб'єктів державного сектору.
Так, у Методрекомендаціях з обліку основних засобів передбачено, що
господарські операції з надходження, руху та вибуття основних засобів оформлюються суб'єктом державного сектору первинними документами, форми яких затверджені в установленому законодавством порядку.
Нагадаю, що нині є чинним спільний наказ Головного управління Держказначейства України та Держкомстату від 02.12.97 р. N 125/70 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання».
Тому саме цим документом бюджетні установи можуть керуватися при оформленні первинних документів з надходження, руху та вибуття основних засобів.
Також зверніть увагу: якщо для оформлення господарської операції типові форми первинних документів відсутні, то бюджетні установи можуть складати такі первинні документи, які б містили обов'язкові реквізити, передбачені законодавством та іншими нормативно-правовими актами. Саме про таку можливість зазначено у згаданих Методрекомендаціях. До речі, про те, які саме обов'язкові реквізити повинен містити первинний документ, визначено у ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. N 996-XIV та у Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.
Тепер щодо оформлення операцій з запасами.
У Методрекомендаціях з обліку запасів визначено, що господарські операції з надходження, руху та вибуття запасів оформлюють первинними документами, які затверджені наказом Державного казначейства України від 18.12.2000 р. N 130 "Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2000 року за N 962/5183, та наказом Міністерства статистики України від 21 червня 1996 року N 193 "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів".
Отже при оформленні операцій з основними засобами та запасами бюджетні установи як до 2015 року, так і тепер застосовують ті ж самі форми типових первинних документів.
Як я зрозуміла, що положення 611 не втрачало свою чинність і в офіційних виданнях я цього не бачила! Звідки взялося, що положення 611 та 947 втратило чинність?
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
12 грудня 2014 р. за N 1603/26380
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку
Відповідно до статті 56 Бюджетного кодексу України, частини другої статті 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, що додаються.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ та Положення з бухгалтерського обліку фінансових інвестицій бюджетних установ, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року N 611, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за N 1214/23746 (зі змінами) та N 1215/23747 відповідно;
пункт 1 наказу Міністерства фінансів України від 14 листопада 2013 року N 947 "Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 грудня 2013 року за N 2063/24595 (зі змінами),
Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2013 року N 947 "Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 грудня 2013 року за N 2063/24595 (зі змінами);
3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку (Чмерук М. О.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Департаменту забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) Міністерства фінансів України (Чуприненко Р. С.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1 та 2 цього наказу, які набирають чинності з 01 січня 2015 року.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Фудашкіна Д. О.
Якщо конкретно, то на сьогодні діє План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджений наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611. Відповідно чинними залишаються і Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (Додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ) та Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями бюджетних установ (Додаток 2 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ).
Натомість Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611, з 1 січня 2015 року втратило свою чинність.
Будьте також уважні: План рахунків, Порядок його застосування і Типова кореспонденція зазнали змін (п. 17, 18 Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну від 25.11.2014 р. № 1163).
Про ці та інші нововведення детальніше читайте на сторінках нашого видання (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2014, № 3).Також Ви можете ознайомитися з повним текстом власне наказу Мінфіну "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку" від 25.11.2014 р. № 1163 (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1603-14), в якому чітко прописано, які саме нормативні документи втратили чинність і яких змін зазнали діючі нормативно-правові акти.
Допоможіть! Наша організація за готівку придбала підручники на сумму 3500 грн. Як тепер це відобразити в бухгалтерському обліку? Як гуманітарну допомогу? Домоможіть розібратися з проводками та з процесом оприбуткування!!!!
Видавничий дім зробив для нас знижку, замість 3500 грн. вартості підручників ми повинні були заплатити 5% від цієї суми. Казначейство непраплатило плажіне доручення згідно договору. Тож наш бібліотекар ці 175 грн. заплатила сама. І тут така сітуація, як тепер оприбуткувати ці підручники? Як спонсорська допомога чи що?
Підкажіть як нині правильно оприбуткувати стенди з пожежної евакуації
2 шт - по 630 грн-1260грн
1 шт-1980грн
по КЕКВ 2210. На який счет їх оприбуткувати та які складати проводки?
Оскільки вартість таких стендів не перевищує 2500 грн., то видатки здійснюєте за КЕКВ 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар". У бухгалтерському обліку такий об’єкт має бути оприбутковано на субрахунок 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи».
Проводки такі:
придбання
Дт 142 Кт 675
Дт 801 Кт 402
Дт 675 Кт 321, 323
Передача в експлуатацію
Дт 113 Кт 142
Дт 402 Кт 401
Нарахування зносу 50%
Дт 841 Кт 132
Дт 401 Кт 841
Виктория, подскажите ка правильно оприходовать канц.. хоз. товары (какими проводками?) - как правильно отразить НДС (мы не плательщики НДС, на калоговый кредит не относим)?
Матвєєва Вікторія писав:приходуете на общую сумму с учетом НДС: Дт 234 Кт 675
Т.е. можно приходовать с НДС каждое наименование, а потом его списываем вместе с объектом учета?
Где-то читала, что НДС надо приходовать на тот же счет - 234 (кажется в НП (С) БУ, но отдельно, а потом его списывать по норме.
Скорее всего вы перепутали с расходами на доставку, транспортировку. Такие расходы действительно надо учитывать в особом порядке. О них речь идет в п. 10 разд. IV НС(П)БУ 123 "Запасы" и п. 9 разд. II Методрекомендаций по учету запасов)
Добрий день! Сільській раді ( КФК 010116) підпорядковуються Будинок культури (КФК 110204), бібліотека (КФК 110201), ДНЗ (КФК 070101) і т.д. Бухгалтерія сільської ради веде бухоблік данних підрозділів, у мене запитання : до складу комісії на списання тмц , наприклад по КФК 110201, повинен включатись бухгалтер сільради, чи правильніше : хто має входити в склад цієї комісії, якщо в штаті бібліотеки свого бухгалтера немає?
Як правило, до складу комісії по списанню включають:
— керівника або його заступника (голова комісії);
— головного бухгалтера або його заступника (в установах, у яких штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена, — особу, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);
— керівника груп обліку (в установах, які обслуговують централізовані бухгалтерії) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;
— працівників установи відповідного профілю, що добре знають об’єкти, які необхідно списати.
Отже, в штаті бібліотеки немає свого бухгалтера, бо бухоблік бібліотеки веде бухгалтерія сільської ради. Тому включаєте до складу комісії працівника саме бухгалтерії сільради/
Скорее всего вы перепутали с расходами на доставку, транспортировку. Такие расходы действительно надо учитывать в особом порядке. О них речь идет в п. 10 разд. IV НС(П)БУ 123 "Запасы" и п. 9 разд. II Методрекомендаций по учету запасов)
Виктория, спасибо за ответ, но хотелось бі уточнить на Вашем примере
купили мыло по цене 3,20 грн.(в т. ч. НДС-0,53 грн.) - Дт 234 Кт 675 - эти 0,53 грн. мы как отражаем на 801-812 как раньше или всю сумму (3,20 грн. )- Дт 234 Кт 675?
Запомните:
с 2015 года НДС не относят на фактические расходы, т.е. такой проводки Дт 801, 802 Кт 675 на сумму НДС не делаем.
Сумму НДС включаете в первоначальную стоимость запасов, т.е. относите в Дт 234.
Поэтому формирование первоначальной стоимости запасов можно показать 2 проводками:
Дт 234 Кт 675 - 2,67 грн.
Дт 234 Кт 675 - 0,53 грн.
а можете одной: Дт 324 Кт 675 - 3,20 грн
Матвєєва Вікторія писав:Запомните:
с 2015 года НДС не относят на фактические расходы, т.е. такой проводки Дт 801, 802 Кт 675 на сумму НДС не делаем.
Сумму НДС включаете в первоначальную стоимость запасов, т.е. относите в Дт 234.
Поэтому формирование первоначальной стоимости запасов можно показать 2 проводками:
Дт 234 Кт 675 - 2,67 грн.
Дт 234 Кт 675 - 0,53 грн.
а можете одной: Дт 324 Кт 675 - 3,20 грн
Виктория, еще раз спасибо, это именно тот ответ, который я ожидала.
Я так и поняла из всего прочитанного, но хотелось подтверждения на примере.
Для ОЗ - це Порядок списання об'єктів державної власності, затвержденим постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314. Якщо установа на місцевому бюджеті - то необхідно керуватися Порядком списання майна, затвержденим місцевим органом самоврядування.
Добрый день! Как правильно отразить в учете бюджетной организации оприходование и списание макулатуры и металлолома, которые подлежат сдачи специализированным организациям в 2015 году?
бухг. Оксана писав:Добрый день! Как правильно отразить в учете бюджетной организации оприходование и списание макулатуры и металлолома, которые подлежат сдачи специализированным организациям в 2015 году?
Планом рахунків (у редакції наказу Мінфіну від 25.11.2014 р. № 1163) для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух придбаних (вироблених, отриманих) матеріальних цінностей, які утримуються установою з метою подальшого розподілу, передачі, продажу, у тому числі вироби з дорогоцінних металів та дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння, призначений субрахунок 261 "Запаси для розподілу, передачі, продажу".
Тому вважаємо, що з 1 січня 2015 року металобрухт, макулатуру та інші види вторинної сировини, які підлягають здачі спеціалізованому підприємству, слід обліковувати на субрахунку 261.
При цьому в облікових регістрах слід сформувати такі проводки:
1) Оприбутковано металобрухт (макулатуру), що підлягає здачі спеціалізованому підприємству Дт 261 Кт 364;
2) Передано металобрухт (макулатуру) спеціалізованому підприємству Дт 364 Кт 261;
3) Надійшли кошти від реалізації металобрухту (макулатури) Дт 323 Кт 711.
До речі, при оприбуткуванні металобрухту (макулатури), що підлягає здачі (реалізації), подавати Довідку про надходження в натуральній формі до органу Держказначейскої служби не потрібно.