1) Підкажіть будьласка згідно НП(с)БОДС121 який вступив силу з 01.01.2015 року Вартість об'єкта основних засобів розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на дату балансу. Це виходить що потрібно нараховувати знос щокварталу?
2) Як на справі визначати строк корисного використання будь якого ОЗ? На скільки я зрозуміла то тепер можно ставити будь якис сторок який мені хочется (наприклад компютер я можу поставити як 5 так і 10 років)?
Для того щоб розібратися у вимогах, передбачених НП(с)БОДС121, Мінфін нещодавно затвердив наказом від 23 січня 2015 року N 11 Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору (https://buhgalter.com.ua/dovidnik/metod ... o-sektoru/). Цей документ також розміщено на сайті Мінфіну (http://www.minfin.gov.ua/control/publis ... _id=407391), але не на кожному комп’ютері його виходить відкрити, тому краще скористуйтесь нашим сайтом.
Так ось саме в цих Методрекомендаціях знаходимо відповідь на ваші запитання:
1) Вартість об'єкта основних засобів розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на дату балансу щокварталу діленням річної суми амортизації на 4.
Сума амортизації об'єктів основних засобів визначається в гривнях без копійок за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації у звітному періоді.
Отже, будемо нараховувати амортизацію щокварталу.
2) Амортизацію основних засобів (крім інших необоротних матеріальних активів) суб'єкти державного сектору нараховують із застосуванням прямолінійного методу, при якому річна сума амортизації визначається діленням вартості, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів.
Тепер щодо строку використання. Цим же наказом Мінфін затвердив Методичні рекомендації щодо облікової політики суб'єкта державного сектору. У додатку 1 до них наведено Типові строки корисного використання основних засобів суб'єктів державного сектору. До речі, для комп’ютерів таких термін – 10 років.
Зазначу, що Методрекомендаціями дозволено визначати строки корисного використання об'єкта основних засобів, які відрізняються від наведених у додатку 1. Але у такому випадку у розпорядчому документі про облікову політику необхідно навести відповідне обґрунтування.
Тож наприклад , компьютер був придбаний в червні 2014 року- 2950 грн. В грудні я нарахувала індексацію 147,50 грн.( 10% -295 грн, але за не повний рік я підрахувала таку суму).
Тож на 01.04.2015 року на момент здачі щоквартального балансу мені треба бути нарахувати знос (2950/10)/4=73,75. Округляємо та списуємо 0,75 на фактичні видатки=73,00 грн?
nachalnik писав:Тож наприклад , компьютер був придбаний в червні 2014 року- 2950 грн. В грудні я нарахувала індексацію 147,50 грн.( 10% -295 грн, але за не повний рік я підрахувала таку суму).
Тож на 01.04.2015 року на момент здачі щоквартального балансу мені треба бути нарахувати знос (2950/10)/4=73,75. Округляємо та списуємо 0,75 на фактичні видатки=73,00 грн?
По-перше, з 2015 року індексація основних засобів не проводиться.
По-друге, квартальна сума амортизації дійсно визначається діленням річної суми амортизації на 4. А річна, у свою чергу, обчислюється шляхом ділення вартості, що амортизується, на строк корисного використання об'єкта. У Вашому випадку це: річна сума амортизації = 2950 грн. : 10 років = 295 грн., квартальна сума амортизації = 295 грн. : 4 = 73,75 грн.
При цьому сума амортизації об'єктів основних засобів визначається в гривнях без копійок (п. 4 розд. V Методрекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору). Тому отриману в результаті розрахунку суму слід округлити.
Нагадаємо, що суму слід округлювати за загальноприйнятим математичним правилом: якщо після коми стоїть число, яке перевищує 50 коп., то число перед комою збільшується на одиницю, і, відповідно, якщо після коми — менше 50 коп., то копійки не враховуються.
Таким чином, у квартальній звітності слід відобразити суму зносу, нарахованого на комп'ютер - 74 грн.
В Методрекомендацыях зазначено:
Амортизація необоротних матеріальних активів, зазначених у підпункті 1.2 розділу II цих Методичних рекомендацій,
а це у нас
1.2. Інші необоротні матеріальні активи включають:
музейні фонди;
бібліотечні фонди;
малоцінні необоротні матеріальні активи.
нараховується в першому місяці передачі у використання об'єкта необоротних активів у розмірі 50 відсотків його первісної вартості та решта 50 відсотків первісної вартості - у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу).
Тобто для таких обє*ктів все залишилось як і в минулому році
Проводки меняются. Надо учесть все те изменения, которые были внесены в Типовую корреспонденцию. Мы готовим об этом специальный материал в Бюджетной бухгалтерии. Скоро обязательно всем расскажу об этом.
Матвєєва Вікторія писав:С 1 и 2 проводкой согласна, а вот потом делаем такие :
Дт 401 Кт 113 - списана первоначальная стоимость
Д т 132 - Кт 401 - списана вся сумма износа
Матвєєва Вікторія писав:Так ось в Типовій кореспонденції п. 1.17 там як раз є 2 проводки. Мінфін написав їх скорочено, але робимо 2 проводки.
Спасибо за разъяснение, честно признаться, всегда проводила одной проводкой и была уверенна в своей правоте (что на 401 проводим, когда начислен не 100% износ).
Підкажіть будь ласка, як обгрунтовано визначити ліквідаційну вартість ОЗ? Чи може бюджетна установа при великій кількості ОЗ встановити нульову ліквідаційну вартість для всіх об"єктів ОЗ (закріплену наказом), і якщо так, то як це правильно прописати в наказі?
Підкажіть, планую нараховувати амортизацію Принтер-сканер - первісна вартість 3018 грн. інвентарний номер 10490166 при визначені річної суми амортизації,який потрібно брати строк корисного використання? у методрекомендаціях, у розділі машини і обладнання наведені строки для 1-8 груп, а це я так розумію відноситься до 9? Який строк брати?
spicy писав:Підкажіть, планую нараховувати амортизацію Принтер-сканер - первісна вартість 3018 грн. інвентарний номер 10490166 при визначені річної суми амортизації,який потрібно брати строк корисного використання? у методрекомендаціях, у розділі машини і обладнання наведені строки для 1-8 груп, а це я так розумію відноситься до 9? Який строк брати?
Ви праві, дійсно, такий принтер-сканер слід обліковувати у складі 9 підгрупі субрахунку 104 "Машини та обладнання". І справді в Типових строках корисного використання основних засобів суб'єктів державного сектору (додаток 1 до Методичних рекомендацій щодо облікової політики) наведені стоки експлуатації лише для машин та обладнання, які належать до 1-8 підгруп. Однак Вам нічого не заважає установити самостійно строки використання для таких необоротних активів. Така можливість передбачена п. 7 розд. ІІ Методичних рекомендацій щодо облікової політики. Головне, щоб це було обґрунтовано та належним чином зафіксовано в наказі про облікову політику Вашої установи.
Амортизація (а точніше знос) і раніше нараховувалась на ОЗ, що обліковувались на субрахунку 109.
Якщо є можливість, подивіться Норми зносу на необоротні активи бюджетних установ (додаток до Положення № 611), а саме п.7 - Інші основні засоби (підгрупи 1, 3) - 10 -10. Цей документ був опубликований в газеті Бюджетна бухгалтерія, 2013, № 30.
Виключення стосувалось лише документації з типового проектування
Взагалі у меня є певні сумніви у правільності обліку електронних підручників на субрахунку 109. Поділіться, яка Вашу думка з цього питання?
Якщо все ж таки залишити їх на субрахунку 109 у складі 3 групи, то все одно потрібно було нараховувати на такі об*кти знос. У разі якщо це не робив попередній бухгалтер, то у Вас є можливість виправити таку помилку.
Про те як виправити помилки при нарахуванні зносу, Ви можете знайти в газеті Бюджетна бухгалтерія, 2014, № 46, с. 25-27.
Я думаю, що все таки мають обліковуватись на 109, на який інший субрахунок віднести можна не маю уявлення.
Ще хотіла у Вас спитати як правильно зробити? Дошка з метало-пласчтиковим покриттям, у нас стоїть чомусь на 106 субрахунку, мені здається правильно буде обліковувати її на субр.104 в 9 підгрупі чи я помиляюсь?.Якщо ні, то чи можна відобразити це в обліку за допомогою довідки?
Дякую за постійну допомогу.
spicy писав:Я думаю, що все таки мають обліковуватись на 109, на який інший субрахунок віднести можна не маю уявлення.
Ще хотіла у Вас спитати як правильно зробити? Дошка з метало-пласчтиковим покриттям, у нас стоїть чомусь на 106 субрахунку, мені здається правильно буде обліковувати її на субр.104 в 9 підгрупі чи я помиляюсь?.Якщо ні, то чи можна відобразити це в обліку за допомогою довідки?
Дякую за постійну допомогу.
Уточніть, будь ласка, яка первісна вартість дошки?