:?: :?:
кто в чем ведет выдачу бензина, километраж по автомобилях?
данные с путевых листов ?
Автогосподарство бензин
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком нафтопродуктів установлений Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою спільним наказом Мінпаливенерго, Мінекономіки, Мінтрансзв'язку та Держкомітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 р. № 281/171/578/155.
Згідно з п. 14.3 цієї Інструкції облік нафти і нафтопродуктів у фізичних величинах (за об'ємом, масою) ведеться безпосередньо матеріально відповідальними особами, а бухгалтерська служба підприємства здійснює їх кількісно-грошовий облік.
Отже, якщо у Вашій установі немає спеціальних резервуарів для зберігання пального, де воно знаходиться протягом тривалого періоду часу, а здебільшого перебуває в баках автомобілів (заправили - використали, заправили - використали), то вести облік пального доцільніше в літрах. Адже АЗС відпускає пальне саме в літрах та й норми витрат пального встановлені в одиницях об'єму.
Якщо ж Ваша установа має резервуари для тривалого зберігання нафтопродуктів і проводите видачу пального водіям з цих резервуарів, тоді слід вести облік у одиницях маси (кілограмах, тоннах). Це пов'язано з властивостями нафтопродуктів змінювати об'єм залежно від температури навколишнього середовища. При цьому облік руху пального (його видачу) доведеться вести в літрах. Тобто кількість виданого пального слід переводити в літри за густиною нафтопродуктів (якщо така відома) або за спеціальним перевідним коефіцієнтом.
Кілометраж обліковують за показниками спідометра автомобіля, які обов'язково фіксуються при виїзді автомобіля з гаража та при його поверненні у подорожньому листі. А щоб водій не міг "накрутити" спідометр (про сучасні GPS-системи моніторингу зараз не йдеться) диспетчер чи інша особа, які відповідає за видачу пального, повинна мати маршрут прямування і чітко знати відстань між зазначеними об'єктами. Це найпростіший спосіб контролю кілометражу, а відтак і витати пального.
Докладно про порядок заповнення подорожніх листів читайте консультацію "Оформлення подорожніх листів" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2010, № 46).
Згідно з п. 14.3 цієї Інструкції облік нафти і нафтопродуктів у фізичних величинах (за об'ємом, масою) ведеться безпосередньо матеріально відповідальними особами, а бухгалтерська служба підприємства здійснює їх кількісно-грошовий облік.
Отже, якщо у Вашій установі немає спеціальних резервуарів для зберігання пального, де воно знаходиться протягом тривалого періоду часу, а здебільшого перебуває в баках автомобілів (заправили - використали, заправили - використали), то вести облік пального доцільніше в літрах. Адже АЗС відпускає пальне саме в літрах та й норми витрат пального встановлені в одиницях об'єму.
Якщо ж Ваша установа має резервуари для тривалого зберігання нафтопродуктів і проводите видачу пального водіям з цих резервуарів, тоді слід вести облік у одиницях маси (кілограмах, тоннах). Це пов'язано з властивостями нафтопродуктів змінювати об'єм залежно від температури навколишнього середовища. При цьому облік руху пального (його видачу) доведеться вести в літрах. Тобто кількість виданого пального слід переводити в літри за густиною нафтопродуктів (якщо така відома) або за спеціальним перевідним коефіцієнтом.
Кілометраж обліковують за показниками спідометра автомобіля, які обов'язково фіксуються при виїзді автомобіля з гаража та при його поверненні у подорожньому листі. А щоб водій не міг "накрутити" спідометр (про сучасні GPS-системи моніторингу зараз не йдеться) диспетчер чи інша особа, які відповідає за видачу пального, повинна мати маршрут прямування і чітко знати відстань між зазначеними об'єктами. Це найпростіший спосіб контролю кілометражу, а відтак і витати пального.
Докладно про порядок заповнення подорожніх листів читайте консультацію "Оформлення подорожніх листів" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2010, № 46).