Благодійна допомога
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 37
- З нами з: 05 березня 2015, 09:15
- Регіон: Черкасская Область
- Звідки: Золотоноша
- Дякував (ла): 7 разів
- Подякували: 2 рази
Дуже цікавий та змістовний семінар! Дякую за інформацію та роз'яснення щодо нововведень!
Але відповіді на свої запитання я там не знайшла. Тому звертаюсь з ними повторно :
Підкажіть, будь ласка! Якщо отримано благодійну допомогу у вигляді необоротних активів:
1. Чи можна скласти загальний акт прийняття-передачі якщо заклад приймає кілька об’єктів одночасно?
2. Чи потрібно складати Акт оцінки?
3. Всюди пишуть лише про Акт приймання-передачі, то Акт введення в експлуатацію не потрібен?
4. Якщо основні засоби, отримані як благодійна допомога, були у користуванні ми можемо чи повинні відобразити їх знос?
Але відповіді на свої запитання я там не знайшла. Тому звертаюсь з ними повторно :
Підкажіть, будь ласка! Якщо отримано благодійну допомогу у вигляді необоротних активів:
1. Чи можна скласти загальний акт прийняття-передачі якщо заклад приймає кілька об’єктів одночасно?
2. Чи потрібно складати Акт оцінки?
3. Всюди пишуть лише про Акт приймання-передачі, то Акт введення в експлуатацію не потрібен?
4. Якщо основні засоби, отримані як благодійна допомога, були у користуванні ми можемо чи повинні відобразити їх знос?
- EVGENIY
- Повелитель Галактики
- Повідомлень: 10263
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 145 разів
- Подякували: 1366 разів
- Контактна інформація:
Типова форма N ОЗ-1 (бюджет)Елена4776 писав:Дуже цікавий та змістовний семінар! Дякую за інформацію та роз'яснення щодо нововведень!
Але відповіді на свої запитання я там не знайшла. Тому звертаюсь з ними повторно :
Підкажіть, будь ласка! Якщо отримано благодійну допомогу у вигляді необоротних активів:
1. Чи можна скласти загальний акт прийняття-передачі якщо заклад приймає кілька об’єктів одночасно?
2. Чи потрібно складати Акт оцінки?
3. Всюди пишуть лише про Акт приймання-передачі, то Акт введення в експлуатацію не потрібен?
4. Якщо основні засоби, отримані як благодійна допомога, були у користуванні ми можемо чи повинні відобразити їх знос?
Акт прийняття-передачі основних засобів
Застосовується для оформлення прийняття-передачі основних засобів і складається на кожний окремий об'єкт основних засобів, який надходить шляхом придбання або безоплатної передачі від інших організацій. На об'єкт, що був в експлуатації, робиться запис на суму зносу. Для прийняття об'єктів основних засобів наказом керівника установи створюється комісія, яка складає акт у двох примірниках: один - для установи, яка здає, другий - для установи, яка приймає. Акт затверджується керівником установи. Після оформлення акт разом з технічною документацією, що стосується даного об'єкта, передається в бухгалтерію (централізовану бухгалтерію). Складання загального акта на оформлення прийняття декількох об'єктів основних засобів дозволяється лише при обліку господарського інвентаря, інструмента, обладнання та інших однотипних об'єктів, які мають однакову вартість.
Акт введения в експлуатацию ненужен так как проводки будут вот такие
1.6
Безоплатне отримання необоротних активів (крім внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об'єктами державної (комунальної) власності)
101 - 122
364
Водночас проводиться другий запис
812
401,
131 - 133
Код: Виділити все
Первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб'єктів державного сектору), є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених пунктом 3 цього розділу.
Отримання суб'єктами державного сектору основних засобів як гуманітарної допомоги проводиться відповідно до Закону України "Про гуманітарну допомогу", інших нормативно-правових актів.
Передача отримувачами коштів і предметів гуманітарної допомоги здійснюється за довіреністю набувачів або документами, що засвідчують фізичну особу набувача, і оформлюється відповідними видатковими документами (ордерами, накладними, дорученнями тощо).
Основні засоби, отримані безоплатно у вигляді безповоротної допомоги, дарунка, приймаються комісією, створеною наказом керівника суб'єкта державного сектору, до складу якої обов'язково входить працівник бухгалтерської служби та для підпорядкованих суб'єктів державного сектору - представники суб'єкта державного сектору вищого рівня.
Комісія складає відповідний документ, в якому зазначаються найменування і вартість отриманих основних засобів на підставі якого операції з безоплатного отримання відображаються в бухгалтерському обліку.
Бухгалтерський облік надходження, переміщення та вибуття гуманітарної допомоги бухгалтерська служба та матеріально відповідальні особи відображають в облікових регістрах, але окремо від матеріальних цінностей, придбаних за рахунок коштів інших джерел надходжень.
Первісна вартість основних засобів, отриманих безоплатно від суб'єктів державного сектору, дорівнює первісній (переоціненій) вартості основних засобів, за якою основні засоби обліковувались у суб'єкта державного сектору, що їх передав, з урахуванням витрат, передбачених пунктом 3 цього розділу, з наведенням нарахованої суми зносу за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації.
Основні засоби передаються разом з первинними документами (чи їх копіями), або обліковими регістрами (чи їх копіями), або іншими документами, в яких зазначено вартість придбання (створення) основних засобів.
У разі якщо відсутня достовірна інформація щодо первісної вартості основних засобів, первісна вартість визначається на рівні справедливої вартості на дату отримання, оцінка якої проводиться відповідно до законодавства.
-
- Квартирант
- Повідомлень: 64
- З нами з: 19 вересня 2014, 09:00
- Регіон: Волынская Область
- Звідки: Луцк
- Подякували: 1 раз
Установі в вересні місяці благодійники подарували стіл виробничий -загальна вартість 2800,00 грн в т.ч. ПДВ-466,67.Стіл помилково поставили на основні засоби і подали довідку про надходження в натуральній формі в казначейство по КЕКВ 3110 -2800,00грн. Як виправити помилку? Стіл потрібно було ставити на рах.113 і довідку робити по КЕКВ 2210.
- EVGENIY
- Повелитель Галактики
- Повідомлень: 10263
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 145 разів
- Подякували: 1366 разів
- Контактна інформація:
Спитати в казначестві чи можливо надати довідку з мінусом, або ж якось перекинути касу з КЕКВ на КЕКВ, взагалом це можливо, отже вам необхідно знову робити зміни до кошторису та переносити касові видатки, ну і в обліку переносити на 113 рахунок!nata69 писав:Установі в вересні місяці благодійники подарували стіл виробничий -загальна вартість 2800,00 грн в т.ч. ПДВ-466,67.Стіл помилково поставили на основні засоби і подали довідку про надходження в натуральній формі в казначейство по КЕКВ 3110 -2800,00грн. Як виправити помилку? Стіл потрібно було ставити на рах.113 і довідку робити по КЕКВ 2210.
- klimksenia
- Квартирант
- Повідомлень: 83
- З нами з: 01 серпня 2011, 22:10
- Регіон: Львовская Область
- Звідки: Львов
- Дякував (ла): 2 рази
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
І 112, і 113... і взагалі всі об’єкти необоротних активів відтепер слід оприбутковувати з копійками.klimksenia писав:112 і 113 рахунки оприбутковуються вже з копійками?
-
- Місцевий
- Повідомлень: 619
- З нами з: 24 липня 2015, 10:58
- Регіон: Харьковская область
- Дякував (ла): 4 рази
- Подякували: 44 рази
Доброго дня!
Так, безумовно мешканці гуртожитку (студенти) можуть надавати благодійну допомогу і це обумовлено тим, що згідно з Законом України «Про благодійну допомогу та благодійні організації» від 05.07.2012 р. № 5073-VI благодійник — це дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права (у тому числі благодійна організація), яка добровільно провадить один чи декілька видів благодійної діяльності.
У Вашому випадку це студенти, які мешкають у гуртожитку.
Нагадаю, що під час документального оформлення надходження благодійної допомоги слід дотримуватись обов’язкових вимог щодо складання первинних документів, які передбачені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.
Зокрема такі документи повинні містити:
- найменування самого документа;
- найменування організації, від імені якої складено документ;
- дату та місце його складання;
- зміст, обсяг та одиницю виміру господарської операції;
- посаду особи, відповідальної за проведення і оформлення операції;
- підпис і посаду особи, яка брала безпосередню участь у її здійсненні.
Слід зазначити, що організаціям надано право розробляти форми первинних документів самостійно, але з дотриманням вищезазначених вимог.
Так, безумовно мешканці гуртожитку (студенти) можуть надавати благодійну допомогу і це обумовлено тим, що згідно з Законом України «Про благодійну допомогу та благодійні організації» від 05.07.2012 р. № 5073-VI благодійник — це дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права (у тому числі благодійна організація), яка добровільно провадить один чи декілька видів благодійної діяльності.
У Вашому випадку це студенти, які мешкають у гуртожитку.
Нагадаю, що під час документального оформлення надходження благодійної допомоги слід дотримуватись обов’язкових вимог щодо складання первинних документів, які передбачені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.
Зокрема такі документи повинні містити:
- найменування самого документа;
- найменування організації, від імені якої складено документ;
- дату та місце його складання;
- зміст, обсяг та одиницю виміру господарської операції;
- посаду особи, відповідальної за проведення і оформлення операції;
- підпис і посаду особи, яка брала безпосередню участь у її здійсненні.
Слід зазначити, що організаціям надано право розробляти форми первинних документів самостійно, але з дотриманням вищезазначених вимог.
-
- Новачок
- Повідомлень: 7
- З нами з: 18 травня 2015, 11:04
Доброго дня. Які первинні документи потрібні для оприбуткування підписки газет(як благодійна допомога) від читача? Якщо ніякої квитанції немає?
Добрый день! Помогите, пожалуйста, разобраться! Как правильно оформить благотворительную помощь? Поступила помощь в виде необоротных активов и основных средств, документов нет никаких! Как отразить в бухучете, правильно определить справедливую стоимость? Какие документы должны быть составлены?
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Yеоборотні активи, отримані безоплатно від фізичних та юридичних осіб, приймає комісією. Остання формується за наказом керівника установи. Комісія складає документ, в якому зазначаються найменування і вартість отриманих необоротних активів. Таким документом є Акт приймання-передачі основних засобів за типовою формою № ОЗ-1 (бюджет). На основі цього документа бухгалтерія на кожен отриманий об’єкт основних засобів відкриває Інвентарні картки обліку основних засобів в бюджетних установах (типова форма № ОЗ-6 (бюджет). Облік однотипних об’єктів ведуть в Інвентарних картках групового обліку основних засобів в бюджетних установах за типовою формою № ОЗ-9 (бюджет). Практично одночасно слід оформити Акт введення в експлуатацію. Адже саме на підставі останнього документа ми проводимо зарахування отриманого об’єкта до складу основних засобів.bysinka писав:Добрый день! Помогите, пожалуйста, разобраться! Как правильно оформить благотворительную помощь? Поступила помощь в виде необоротных активов и основных средств, документов нет никаких! Как отразить в бухучете, правильно определить справедливую стоимость? Какие документы должны быть составлены?
Первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно, може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами (п. 5 розд. ІІІ Методрекомендацій). За відсутності таких документів первісну вартість необоротних активів, отриманих безоплатно, визначають на рівні їх справедливої вартості з урахуванням витрат, пов’язаних з їх доведення до стану придатного до використання в запланованих цілях. Вимог щодо необхідності залучення професійного оцінювача для визначення справедливої вартості необоротних активів, отриманих в якості благодійної допомоги чи дарунка, чинними законодавством не передбачено. Відтак визначити справедливу вартість таких об’єктів може комісія установи. Однак, якщо йдеться про нерухоме майно, транспортні засоби або складне обладнання, одержане безоплатно, тоді все ж таки краще звернутися до оцінювача.
Для відображення в обліку операцій з отримання благодійної допомоги у вигляді ОЗ слід формувати такі проводки:
Відображено безоплатне отримання основних засобів від благодійника Дт 324 Кт 712;
Дт 364 Кт 324 (На основі Акта приймання-передачі ОЗ);
Дт 101-109 Кт 364 (на основі Акта введення в експлуатацію).
Одночасно проведено другий запис Дт 801 Кт 401.
Не забудьте і про Довідку про надходження в натуральній формі. Її слід подати до органу Дерказначейської служби до кінця звітного місяця.
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Згідно з п. 7 розд. ІІ НП(С)Бо 121 "Основні засоби" первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім бюджетних установ), може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами.ЧНП писав:Підкажіть будь-ласка, а які краще застосувати бух.проведення, якщо від спонсора за накладною отримано ліжка лікарняні 3 шт. по ціні 89.83 грн.(не нові) на суму 269,49 грн. Створена комісія, яка вирішила дооцінити ліжка до більш реальної вартості 3 шт. по ціні 612,00 на суму 1836,00 грн.
Д-т 113 К-т 364 на суму 1836,00 грн.
або
Д-т 113 К-т 364 на суму 269,49 грн. (сума в накладній дарувальника)
Д-т 113 К-т 364 на суму 1566,51 грн. (різниця між новою сумою та сумою з накладної)
І хоча в цій нормі указано лише на можливість визначення первісної вартості на рівні вартості, указаної у первинних документах, а не на обов'язок, проте у разі наявності підтвердних документів вважаємо за доцільне все ж таки оприбутковувати необоротні активи, отримані від благодійників, за первісною вартістю, зазначеною у таких документах.
Ви може збільшити первісну вартість безоплатно отриманих основних засобів на суму витрат, пов'язаних з їх транспортуванням, монтажем тощо. Звісно, якщо такі витрати мали місце, то вони, мають бути обґрунтовані і підтверджені документально.
Отже, оприбуткувати отримані від спонсора ліжка слід за вартістю, зазначеною у накладній.
Що ж стосується дооцінки, то вона є результатом переоцінки необоротних активів. Про нюанси переоцінки необоротних активів читайте докладно у статті "Переоцінка необоротних активів: як та коли…" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2016, № 4). Проте у Вашому випадку дооцінка неможлива, оскільки ліжка (з урахуванням їх вартості) - це малоцінні необоротні матеріальні активи (субрахунок 113). А переоцінка таких об'єктів згідно з п. 2 розд. VII Методрекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів не проводиться.
Таким чином, щоб уникнути зайвих питань від контролюючих органів та зайвої мороки, Вам краще оприбуткувати ліжка, отримані від спонсора, за вартістю указаною у первинних документах. І на цьому все.
- klimksenia
- Квартирант
- Повідомлень: 83
- З нами з: 01 серпня 2011, 22:10
- Регіон: Львовская Область
- Звідки: Львов
- Дякував (ла): 2 рази
Добрий день. Підкажіть, якщо бібліотека отримує за актом передачі від Державної наукової бібліотеки для юнацтва книги за державною програмою, то їх оформляти через казначейство як благодійні внески?
Доброго дня. Підкажіть будь ласка приблизний текст заяви, якщо благодійна допомога отримана від фізичної особи
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Доброго дня!Irina87 писав:Доброго дня. Підкажіть будь ласка приблизний текст заяви, якщо благодійна допомога отримана від фізичної особи
Заява пишеться на ім’я керівника установи. Текст буде приблизно таким: "Прошу прийняти від мене благодійний (добровільний) внесок у вигляді ...". Якщо благодійна допомога надається у натуральній формі, то в заяві потрібно зазначити вартість товарів (послуг), якщо ж у грошовій формі - слід указати, що це безповоротна фінансова допомога, і суму прописом. Також у заяві благодійник може вказати цілі використання його благодійного внеску.
-
- Новачок
- Повідомлень: 8
- З нами з: 21 лютого 2013, 12:55
- Регіон: Житомирская Область
- Звідки: Володарск-Волынский
Крот Юлія, дайте, будь-ласка, відповідь: було подаровано бюджетній організації фізичною особою стіл письмовий. Із документів тільки дарча в якій вказується вартість подарунка - первинні документи з вартістю відсутні. Можемо ми комісійно вказати в акті приймання-передачі, що первісна вартість становить на рівні справедливої вартості на дату прийняття, вказаній в дарчій??????
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Пунктом 7 розд. ІІ НП(С)БО 121 "Основні засоби" передбачено, що первісною вартістю основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб, є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат на доведення такого об'єкта до стану, придатного для використання в запланованих цілях (витрати на доставку, монтаж, налагодження тощо).Анатоль писав:Крот Юлія, дайте, будь-ласка, відповідь: було подаровано бюджетній організації фізичною особою стіл письмовий. Із документів тільки дарча в якій вказується вартість подарунка - первинні документи з вартістю відсутні. Можемо ми комісійно вказати в акті приймання-передачі, що первісна вартість становить на рівні справедливої вартості на дату прийняття, вказаній в дарчій??????
Водночас первісна вартість основних засобів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб, може бути визначена на рівні вартості, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами.
Отже, якщо комісія установи вважає, що вартість об'єкта необоротних активів, указана в первинних документах, не є достовірною, або такі документи взагалі відсутні, то комісія повинна самостійно оцінити такий об'єкт виходячи із його справедливої (реальної ринкової) вартості на відповідну дату. Результати оцінки слід зафіксувати в Акті про оцінку матеріальних цінностей довільної форми.
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 15
- З нами з: 25 лютого 2015, 11:52
- Регіон: Луганская область
- Дякував (ла): 3 рази
Благодійна допомога то великий клопіт.Нам волонтери подарували дитячі іграшки в дитячу бібліотеку.Документи які у нас є це тільки копії накладних отриманих волонтерами при купівлі іграшок у магазині.Вартість іграшок від 50 до 1000 грн.Як нам визначити вартість ? Скористатись накладними чи своєю комісією.Офіційно документа на передачу вони не залишили.Віддали іграшки та копії накладних.Як зробити усе правильно? На які рахунки оприбуткувати іграшки які знаходять у постійному користуванні.
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Нічого особливо складного у оформленні благодійної допомоги немає. Оцінку іграшок має провести комісія установи на рівні їх справедливої вартості. Звісно, при цьому комісія може орієнтуватися на вартість іграшок, указану в копіях накладних, або ж виходячи із реальних цін на аналогічні іграшки на момент їх оприбуткування. Результати оцінки, як завжди, відображаємо в Акті про оцінку матеріальних цінностей (довільної форми).Grosbuxxx писав:Благодійна допомога то великий клопіт.Нам волонтери подарували дитячі іграшки в дитячу бібліотеку.Документи які у нас є це тільки копії накладних отриманих волонтерами при купівлі іграшок у магазині.Вартість іграшок від 50 до 1000 грн.Як нам визначити вартість ? Скористатись накладними чи своєю комісією.Офіційно документа на передачу вони не залишили.Віддали іграшки та копії накладних.Як зробити усе правильно? На які рахунки оприбуткувати іграшки які знаходять у постійному користуванні.
Не забудьте також і про Довідку про надходження в натуральній формі. Її слід подати до Держказначейської служби до кінця відповідного звітного місяця.
Що стосується обліку таких іграшок, то Ви тут вже самі має вирішити, який субрахунок для цього застосовувати. Якщо строк їх експлуатації (очікуваний) становить понад один рік, тоді їх слід оприбутковувати на 113 субрахунок.
У разі ж якщо очікуваний строк служби іграшок є меншим, ніж один рік, тоді їх доцільно зарахувати на 221 субрахунок.
-
- Новачок
- Повідомлень: 2
- З нами з: 30 листопада 2016, 13:18
- Регіон: Кировоградская область
Отримана благодійна допомога на школу від фізичних осіб по основних засобах та Інші необоротні матеріальні активи. Підскажіть будь-ласка , які потрібно зробити бухгалтерські проводки.