Облік ТМЦ
Доброго дня, допоможіть будь ласка у вирішенні питання по оприбуткуваннб ТМЦ. Ми являємося бюджетною установою, працюємо з накладними, тобто ми повинні отримувати накладну і оплачувати товар після того як він отриманий нами на склад. ( канцтовари, ПММ, памперси, посуд, одяг). Відповідно постачальники на перед дають нам накладну а товар відпускають лише після його оплати, як правильно проводити оприбуткування матеріалів у такому випадку. Після отримання накладної матеріали ставимо на приход, а товару фактично не маємо до того часу як він не проплатиться.
- Матвєєва Вікторія
- Коронована особа
- Повідомлень: 1263
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 12 разів
- Подякували: 144 рази
- Контактна інформація:
Звісно, що ця ситуація — це результат хронічного браку бюджетних коштів.
І у Вашій ситуації правильно було б діяти наступним чином:
- отримали накладну з товаром — оприбуткували матеріальні цінності
- перерахували оплату за матеріальні цінності
Але оскільки постачальники хочуть отримати які-небудь гарантії того, що товар буде оплачено, вони навмисно не передають його Вам.
З одного боку — їх можна зрозуміти, але з іншого боку — Ви надто ризикуєте, погоджуючись на такі умови постачальників. Адже у Вас є накладні, а товару фактично немає. Гадаю, Ви розумієте, що неприємності від таких поступок перед постачальниками для Вас можуть бути буже серйозні.
Але не все так погано. У цій ситуації — доцільно було б укласти з постачальником матеріальних цінностей договір відповідального зберігання. Особливості укладання такого договору та взаємовідносини сторін визначені главою 66 “Зберігання” Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV.
Про деякі особливості укладання такого договору ми розповідали на сторінках газети “Бюджетна бухгалтерія”, 2011, № 25.
І у Вашій ситуації правильно було б діяти наступним чином:
- отримали накладну з товаром — оприбуткували матеріальні цінності
- перерахували оплату за матеріальні цінності
Але оскільки постачальники хочуть отримати які-небудь гарантії того, що товар буде оплачено, вони навмисно не передають його Вам.
З одного боку — їх можна зрозуміти, але з іншого боку — Ви надто ризикуєте, погоджуючись на такі умови постачальників. Адже у Вас є накладні, а товару фактично немає. Гадаю, Ви розумієте, що неприємності від таких поступок перед постачальниками для Вас можуть бути буже серйозні.
Але не все так погано. У цій ситуації — доцільно було б укласти з постачальником матеріальних цінностей договір відповідального зберігання. Особливості укладання такого договору та взаємовідносини сторін визначені главою 66 “Зберігання” Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV.
Про деякі особливості укладання такого договору ми розповідали на сторінках газети “Бюджетна бухгалтерія”, 2011, № 25.
Дуже дякую за відповідь, але це мене зовсім не заспокоїло. Питання залишається відкритим і краще було б якби бюджетні установи мали б право працювати з рахунками, а після оплати отримувати накладні.
- Матвєєва Вікторія
- Коронована особа
- Повідомлень: 1263
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 12 разів
- Подякували: 144 рази
- Контактна інформація:
Для того щоб знайти вихід з любої ситуації, не варто сидіти та чекати поки щось зміниться на краще, а треба шукати вихід.
У цій ситуації нагадаю Вам, що бюджетним установам дозволено здійснювати попередню оплату для товарів, робіт та послуг, які зазначені у постанові КМУ “Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” від 9 жовтня 2006 р. N 1404.
Тому раджу уважно почитати цей документ та визначити, чи є серед них товари, які закуповує Ваша бюджетна установа.
Зокрема, розпорядники бюджетних коштів можуть передбачати у договорах на закупівлі попередню оплату:
- інших товарів вартістю не більш як 100 тис. гривень - на строк не більше 1 місяця (п.1 п.п.2 згаданої постанови).
- лікарських засобів і виробів медичного призначення - на строк не більше 3 місяців.
Таким чином, ваша бюджетна установа має право здійснити попередню оплату за такі товари з урахуванням вказаних термінів розрахунків (якщо це передбачено умовами договору та ви отримали на це від головного розпорядника бюджетних коштів відповідний дозвіл).
У цій ситуації нагадаю Вам, що бюджетним установам дозволено здійснювати попередню оплату для товарів, робіт та послуг, які зазначені у постанові КМУ “Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” від 9 жовтня 2006 р. N 1404.
Тому раджу уважно почитати цей документ та визначити, чи є серед них товари, які закуповує Ваша бюджетна установа.
Зокрема, розпорядники бюджетних коштів можуть передбачати у договорах на закупівлі попередню оплату:
- інших товарів вартістю не більш як 100 тис. гривень - на строк не більше 1 місяця (п.1 п.п.2 згаданої постанови).
- лікарських засобів і виробів медичного призначення - на строк не більше 3 місяців.
Таким чином, ваша бюджетна установа має право здійснити попередню оплату за такі товари з урахуванням вказаних термінів розрахунків (якщо це передбачено умовами договору та ви отримали на це від головного розпорядника бюджетних коштів відповідний дозвіл).
-
- Новачок
- Повідомлень: 1
- З нами з: 05 листопада 2014, 10:15
Ми придбали електротехнічні товари для ремонту Фапу власними силами встановили як правильно списати дані матеріали?
- Матвєєва Вікторія
- Коронована особа
- Повідомлень: 1263
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 12 разів
- Подякували: 144 рази
- Контактна інформація:
Якщо мова йде про запасні частини, призначені для ремонту і заміни спрацьованих частин машин (медичних, електронно-обчислювальних тощо), обладнання, тракторів, комбайнів, транспортних засобів (мотори, автомобільні шини, включаючи покришки, камери і обідні стрічки тощо), то їх слід обліковувати на субрахунку 238 «Запасні частини до транспортних засобів, машин і обладнання».
Запасні частини, комплектуючі матеріали, встановлені на обладнання замість відпрацьованих, списують на підставі акта списання типової фиорми № З-2. В акті вказують, які саме запасні частини (матеріали) і для ремонту (технічного обслуговування) якого обладнання були використані.
Також з цього питання раджу почитати матеріал “Придбання запчастин для медичного обладнання: визначаємо кекв» (див. Бюджетна бухгалтерія, № 39, 2013)
Запасні частини, комплектуючі матеріали, встановлені на обладнання замість відпрацьованих, списують на підставі акта списання типової фиорми № З-2. В акті вказують, які саме запасні частини (матеріали) і для ремонту (технічного обслуговування) якого обладнання були використані.
Також з цього питання раджу почитати матеріал “Придбання запчастин для медичного обладнання: визначаємо кекв» (див. Бюджетна бухгалтерія, № 39, 2013)