якщо орендар відшкодував установі частину зарплати охоронця,

Облік платних послуг - розрахунок, отримання, надання, звітність, облік
Мілунка
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 15
З нами з: 07 грудня 2014, 11:41

Повідомлення Мілунка »

Бюджетна установа здає в оренду частину будівлі. Охоронець бюджетної установи охороняє всю будівлю в тому числі і частину орендованої. Орендар має відшкодувати понесені бюджетною установою витрати по охороні. Як бюджетна установа має прийняти ці кошти у вигляді надання платних послуг чи відшкодування експлуатаційних послуг? Якщо відшкодування експлуатаційних послуг, то куди їх зараховувати і на які цілі використовувати?

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Ні, це не платні послуги, це відшкодування понесених орендодавцем видатків. Такі кошти йдуть на відновлення касових видатків по оплаті охорони.

Мілунка
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 15
З нами з: 07 грудня 2014, 11:41

Повідомлення Мілунка »

Це вони повинні віновитись на видатки по оплаті праці і використатись на оплату праці знову охороннику? А як в такому разі планувати на рік заробітну плату охороннику з урахуванням відновлення касових видатків? А якщо орендар розірве договір оренди то де брати кошти на зарплату охороннику в такій ситуації?

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Ні, ви охороннику платите заробітну плату повністю, а потім частку стягуєте з орендаря і відновлюєте свої видатки.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Підприємець орендує в бюджетній установі площу у холі під кавовий автомат.
Адмінбудівля, в холі якої стоїть цей апарат, охороняється сторожами установи. Чи потрібно підприємцю відшкодовувати заробітну плату сторожам ?
Чи мусить цей підприємець відшкодовувати у опалювальний сезон заробітну плату опалювача, а також за вугілля ? На які нормативно-правові акти має покладатися бюджетна установа щодо відшкодування підприємцями - орендарями заробітної плати своїх співробітників ( сторожів, опалювача) ?
Дякую.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Такого щоб було написано в нормативних документах - треба стягнути з орендаря плату за охорону та опалення звичано немає. Але це є логічним. Застережу, що стягнути зазначені вами у запитанні відшклодування з орендаря можливо лише у тому випадку, коли це передбачено у договорі про відшкодування комунальних послуг та експлуатаційних видатків. Такий договір є окремим від договору оренду.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Станкус Тетяна писав:Такого щоб було написано в нормативних документах - треба стягнути з орендаря плату за охорону та опалення звичано немає. Але це є логічним. Застережу, що стягнути зазначені вами у запитанні відшклодування з орендаря можливо лише у тому випадку, коли це передбачено у договорі про відшкодування комунальних послуг та експлуатаційних видатків. Такий договір є окремим від договору оренду.


Тобто потрібно мати два договори: Договір оренди і Договір про відшкодування витрат орендарями ? Наша бюджетна установа має один, це порушення ?
Бюджетна установа має " Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг " від 05.01.2015 року, підписаний обома сторонами.
1. Предмет Договору
1.1 Користувач бере участь у витратах Балансоутримувача пропорційно до займаної ним площі в цій будівлі.
Користувач користується приміщенням площею 2,0 кв.м. ( далі Приміщення), яке розташоване на першому поверсі будівлі.
Приміщення використовується для розміщення кавового автомату.
2. Обов'язки сторін
2.1. Балансоутримувач будівлі зобов'язується забезпечити :
2.1.1 Використання всього комплексу робіт, пов'язаних з обслуговуванням та утриманням будівлі та прибудинкової території, і створення необхідних умов для здійснення господарської діяльності, у тому числі Користувачу, згідно з вимогами чинного законодавства про користування будівлями.
Перелік таких робіт та послуг, порядок та умови їх оплати встановлюються цим Договором або у додатках.
2.1.2 Надавати можливість Користувачу користуватися електричною енергією, опаленням та водопостачанням витрат відповідно до умов цього Договору.
2.1.3 Інформування користувача про зміни витрат на утримання будівлі і тарифу на послуги.
2.2 Користувач зобовязується :
2.2.1
2.2.2
2.2.3 Відшкодовувати Балансоутримувачу витрати по сплаті за користування електричною енергією, опаленням, водопостачанням шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Балансоутримувача, згідно рахунків, наданих Балансоутримувачем.


Скажіть, будь ласка, чи передбачають такі пункти у Договорі відшкодування витрат стягування плати з підприємця - орендаря бюджетною установою за вугілля і оплату праці опалювача ?
Чи є обов'язковим для бюджетної установи передбачати у договорах відшкодування витрат оплати праці своїх сторожів, опалювача ? Чи є порушенням чинного законодавства невключення до Договору пунктів про відшкодування заробітної плати співробітників, які безпосередньо охороняють і опалюють у сезон будівлю ? Як можна виправити ситуацію у нашому випадку, щоб внести до Договору відшкодування витрат пункти щодо відшкодування заробітної плати ?
Хто мусить займатися в бюджетній установі підготовкою Договорів оренди ? Невже бухгалтер, який веде оренду ?
Допоможіть, будь ласка , розібратися.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Так потрібно мати два договори. Це обумовлено п. 3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95 р. № 786, до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язалися надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких значиться це майно. Це означає, що сторони договору оренди не можуть встановити такий розмір орендної плати, який би покривав витрати орендодавця на комунальні послуги. І тому вартість комунальних послуг, спожитих орендарем, не включається до орендної плати, а має сплачуватися орендарем окремо.
Щодо комунального майна, то при наданні його в оренду установи керуються відповідними методиками, затвердженими органами місцевого самоврядування. Такі методики розрахунку орендної плати розробляються на основі Методики № 786 і також містять вимогу про невключення до орендної плати витрат на утримання орендованого майна.
Отже, орендар сплачує орендну плату та комунальні послуги на підставі окремих договорів.
Порядок розрахунків за спожиті комунальні послуги орендар та орендодавець в обов’язковому порядку закріплюють в окремому договорі — Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Примірну форму такого Договору затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Витрати по сплаті за оплаення можуть включати в себе всі витрати з цим пов'язані, як то заробітна плата опалювачів, витрати на вугілля тощо. Але, все ж таки раджу розшифровувати у договорі що саме входить до витрат на опалення. В договорі мають бути передбачені усі послуги, які орендодавець надає орендареві. Якщо в договір такі послуги не включені, то необіхдно укласти додаткову угоду. Якщо в установі є юрист, то всими договорами за звичай займається він. Якщо ж юристу не має, то - бухгалтер, що веде оренду.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дакую за відповідь.
Читала Вашу статтю у " Бюджетній бухгалтерії " № 46 від 8 грудня 2014 року " Відшкодування орендарями оплати праці опалювачів".

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Будь ласка!

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

veta3699 писав:Читала Вашу статтю у " Бюджетній бухгалтерії " № 46 від 8 грудня 2014 року " Відшкодування орендарями оплати праці опалювачів".

Зрозуміла зі статті, що сума, яка підлягає відшкодуванню, розраховується пропорційно приміщенню, яку займає орендар у загальній площі всієї будівлі.
Площа приміщення, орендованого ФОП відома, становить 2,0 кв.м.
Моє запитання стосується загальної площі. Бюджетна установа має Висновок про вартість майна станом на 27.12.2012 року, де вказано загальну площу 602,3 кв.м. З того часу було продано ще одне приміщення, оцінка потім не проводилася. Але маємо поетажний план, де вказані площі всіх приміщень. Чи маю право я, бухгалтер, самостійно від загальної площі 602,3 кв.м. ( взятої з офіційного документу) віднять площу проданого приміщення 47,3 кв.м., і вже потім, згідно поетажного плану при нарахуванні відшкодування орендарю застосовувати нову загальну опалювальну площу, тобто 602,3 - 47,3 = 555,0 кв.м.
Витрати на оплату праці опалювача : 1270,37 / 555,0 * 2,0 = 4,58 грн.
Чи на цей час потрібно брати загальну площу із Висновка про вартість майна станом на 27.12.2012 року : 1270,37 / 602,3 * 2,0 = 4,22 грн.

Друге запитання. Сторожів має бюджетна установа три штатні одиниці. Один перебуває у відпустці, отримує відпусткові і МД. Двоє інших працюють за колегу. Чи потрібно для відшкодування видатків на оплату праці сторожів орендареві включати суму відпусткових і МД сторожа ?
Допоможіть, будь ласка, розібратися.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Звичайно долю орендатора слід розраховувати від загальної площі фактичної. тож якщо ця площа змінилась після продажу, то бухгалтер має право її перерахувати.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Що стосується заробітної плати, то ви можете включити в розрахунок всі витрати на заробітну плату сторожів.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Станкус Тетяна писав:Звичайно долю орендатора слід розраховувати від загальної площі фактичної. тож якщо ця площа змінилась після продажу, то бухгалтер має право її перерахувати.


Дякую.
Але надам ще одне поточнення, про яке я не вказала у своєму попередньому запитанні. Те приміщення, яке було продане, площею 47,3 кв.м. також опалюється бюджетною установою. Новий власник, який раніше був орендарем цього приміщення, відшкодовує бюджетній установі кошти за опалення, тобто площа 47,3 також опалюється, на неї йдуть витрати бюджетної установи на опалення.
Даруйте за можливо безглузді запитання щодо оренди, але я нещодавно взяла цю дільницю обліку, намагаюся дійти істини, запитати більше ніде.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Витрати бюджетної організації вже не мають проводитись на опалення проданого приміщення.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

За рішенням сесії :
Надати дозвіл на тимчасове користування тепло- та електропостачанням власнику нежитлового приміщення площею ... за умов повного і своєчасного відшкодування витрат згідно виставлених рахунків Бюджетної установи.
Після купівлі приміщення нові власники не відєдналися від мереж тепло- і електро постачання бюджетної установи.
Попередній бухгалтер виписувала рахунки на підставі цього рішення ( як орендарям).

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Насправді це не буде суттєвим, адже ви і площу, і суму за оплаення за цю площу не будете враховувати

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Станкус Тетяна писав:Витрати бюджетної організації вже не мають проводитись на опалення проданого приміщення.
veta3699 писав:За рішенням сесії :
Надати дозвіл на тимчасове користування тепло- та електропостачанням власнику нежитлового приміщення площею ... за умов повного і своєчасного відшкодування витрат згідно виставлених рахунків Бюджетної установи.
Після купівлі приміщення нові власники не відєдналися від мереж тепло- і електро постачання бюджетної установи.


Прокоментуйте, будь ласка, таке рішення сесії. Чи воно в межах правового поля ? Чи не порушений Закон України " Про місцеве самоврядування в Україні " ?

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Це нормальна ситуація, але вважати, що при цьому витрати на опалення проданого приміщення буде проводити бюджетна установа не вірно, адже новий власник повністю їх має відшкодувати. Тож витрати по факту проводить вже новий власник. В подальшому доцільно новому власнику заключити окремі договори з комунальними службами.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

У бюджетній установі підприємець орендує приміщення для розміщення ксероксу. Працює там одна особа з 9.00 до 15.00 годин, тобто 6 годин робочого часу.
Маємо з орендарем Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг.
Моє запитання стосується порядку розрахунку суми відшкодування за водопостачання орендарю.
Читала у " Бюджетній бухгалтерії " № 11 від 24.03.2008 року приклад розрахунку за водопостачання.
Зробила свій розрахунок за травень 2015 року на підставі рахунку від " ....водоканал" орендарю-підприємцю.
1. Вартість послуг за водопостачання складає за травень 2015 року : Об'єм спожитої води 6,0 куб. * 8,45 грн. (тариф) = 50,70 грн.
2. В бюджетній установі працює 15 осіб ( по штатному розпису, разом зі сторожами, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу)
50,70 грн. * 1 чол. ( особа, яка працює у орендаря) / 16 чол. ( працівники бюджетної установи разом з найманим працівником орендаря) = 3,17 грн.
Раніше в нашій установі проводили розрахунок суми відшкодування орендарю за воду таким чином :
а) норма споживання води на одну особу за шестигодинний робочий день с 9.00 до 15.00 год. становить ( 15 л. / 8 год.) * 6 год. = 11,25 л.
б) кількість робочих днів у травні 2015 року - 18 роб.дн.
в) фактичні витрати на водопостачання за травень 2015 року складають 11,25 л. * 18 роб.дн. = 202,50 л.
г) вартість 1 куб.м. води 8,45 грн., отже, до сплати орендарю за водопостачання 8,45 грн. / 1000 л. * 202,50 л. = 1,71 грн.

Який метод розрахунку за водопостачання орендарю вірний. Допоможіть, будь ласка, розібратися.

Цветочек
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 44
З нами з: 07 лютого 2013, 10:46

Повідомлення Цветочек »

відшкодування спожитих орендарем комунальних послуг за грудень надійшло в січні, необхідно відновити касові видатки чи зарахувати на доходи спеціального фонду?

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

veta3699 писав:У бюджетній установі підприємець орендує приміщення для розміщення ксероксу. Працює там одна особа з 9.00 до 15.00 годин, тобто 6 годин робочого часу.
Маємо з орендарем Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг.
Моє запитання стосується порядку розрахунку суми відшкодування за водопостачання орендарю.
Читала у " Бюджетній бухгалтерії " № 11 від 24.03.2008 року приклад розрахунку за водопостачання.
Зробила свій розрахунок за травень 2015 року на підставі рахунку від " ....водоканал" орендарю-підприємцю.
1. Вартість послуг за водопостачання складає за травень 2015 року : Об'єм спожитої води 6,0 куб. * 8,45 грн. (тариф) = 50,70 грн.
2. В бюджетній установі працює 15 осіб ( по штатному розпису, разом зі сторожами, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу)
50,70 грн. * 1 чол. ( особа, яка працює у орендаря) / 16 чол. ( працівники бюджетної установи разом з найманим працівником орендаря) = 3,17 грн.
Раніше в нашій установі проводили розрахунок суми відшкодування орендарю за воду таким чином :
а) норма споживання води на одну особу за шестигодинний робочий день с 9.00 до 15.00 год. становить ( 15 л. / 8 год.) * 6 год. = 11,25 л.
б) кількість робочих днів у травні 2015 року - 18 роб.дн.
в) фактичні витрати на водопостачання за травень 2015 року складають 11,25 л. * 18 роб.дн. = 202,50 л.
г) вартість 1 куб.м. води 8,45 грн., отже, до сплати орендарю за водопостачання 8,45 грн. / 1000 л. * 202,50 л. = 1,71 грн.

Який метод розрахунку за водопостачання орендарю вірний. Допоможіть, будь ласка, розібратися.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго дня! Вважаю, що підходи до розрахунків в обох Ваших випадках майже вірні. Хочу звернути Вашу увагу на деякі моменти та запропонувати розрахунок, який на мою думку буде вірним.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 годинному робочому дні.
Тобто, 1 працівник при 8 ч робочому дні спожив - 0,375 м3 води в місяць. (6м3/16 чол.)
Враховуючи, що режим роботи орендаря становить 6 годин в день, то виходить, що працівник орендаря за травень 2015 року фактично спожив 0,28 м3 води (0,375*6/8).
Відповідно сума, яку орендарю необхідно відшкодувати буде складати 0,28 м3*8,45 грн=2,37 гривень.
Можливо провести розрахунок другим шляхом.
За травень 2015 року (18 робочих днів) 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 часовому робочому дні, тобто за 144 години робочого часу.
Виходить, що 16 працівників в годину споживали - 0,042м3 води (6м3/144 год.), відповідно 1 працівник в годину спожив - 0,0026 м3 (0,042м3/16 чол.).
Враховуючи кількість робочих днів та 6 часовий робочий день орендаря в травні місяці 2015 року, орендар повинен відшкодувати - 2,37 грн. за 0,28 м3 спожитої води (0,0026м3*18 дн.*6 годин*8,45 грн.)
Як вбачається з вище наведеного результат однаковий в обох випадках.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Вважаю, що підходи до розрахунків в обох Ваших випадках майже вірні. Хочу звернути Вашу увагу на деякі моменти та запропонувати розрахунок, який на мою думку буде вірним.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 годинному робочому дні.
Тобто, 1 працівник при 8 ч робочому дні спожив - 0,375 м3 води в місяць. (6м3/16 чол.)
Враховуючи, що режим роботи орендаря становить 6 годин в день, то виходить, що працівник орендаря за травень 2015 року фактично спожив 0,28 м3 води (0,375*6/8).
Відповідно сума, яку орендарю необхідно відшкодувати буде складати 0,28 м3*8,45 грн=2,37 гривень.
Можливо провести розрахунок другим шляхом.
За травень 2015 року (18 робочих днів) 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води при 8 часовому робочому дні, тобто за 144 години робочого часу.
Виходить, що 16 працівників в годину споживали - 0,042м3 води (6м3/144 год.), відповідно 1 працівник в годину спожив - 0,0026 м3 (0,042м3/16 чол.).
Враховуючи кількість робочих днів та 6 часовий робочий день орендаря в травні місяці 2015 року, орендар повинен відшкодувати - 2,37 грн. за 0,28 м3 спожитої води (0,0026м3*18 дн.*6 годин*8,45 грн.)
Як вбачається з вище наведеного результат однаковий в обох випадках.


Дякую за змістовну відповідь.
Але вважаю, що застосування в розрахунках 8 год. робочого часу є невірним, адже серед 15 працівників бюджетної установи є три сторожа, у яких запроваджений підсумований облік робочого часу ( обліковий період - рік).
Моє запитання полягало в тому, яким із двох способів визначати вартість витраченої води для орендаря:
1 - з застосуванням показника санітарної норми;
2 - з застосуванням показника лічильника на воду ?
Розрахунок за водопостачання з орендарем з урахуванням санітарної норми був введений у нашій установі, коли ще не було приладу обліку витраченої води.
Після встановлення лічильника навіщо застосовувати санітарні норми споживання, якщо є показники прибору обліку ?
Дякую.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго дня!
Безумовно розрахунок слід проводити виходячи з щомісячних показників приладу обліку про фактично спожиті послуги водопостачання.
Слід розуміти, що при проведенні такого роду розрахунків завжди існують якісь підводні камені в Вашому випадку це сторожа.
Ви можете підказати загальну кількість годин, яку пропрацювали 3 сторожа за травень 2015 року, а я поміркую який ще можливо зробити розрахунок.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

1. Факт травня 48 год, 21 кал.дн. щорічної відпустки
2. Факт травня 175 год
3. Факт травня 185 год
Як бути у випадку, коли працівник взагалі не користується деякий час водою ( перебуває у відпустці або на лікарняному) ?

Якщо Ваша ласка, ще одне питання з приводу сторожів.
Плануємо провести переоцінку будівлі, в зв'язку з цим на підставі нової ціни потрібно укласти нові договори оренди і нові договори відшкодування за комунальні послуги. Так ?
У новому договорі плануємо ввести норму за відшкодування орендарями заробітної плати сторожам установи ( наразі такого пункту нема). У двох банкоматів ( різних банків) і кавового автомату, які знаходяться у холі адмінбудівлі, є своя система спостереження, чи мають право такі орендарі відмовитися від послуг по охороні на підставі того, що вона їм не потрібна ?
Якщо включати заробітну плату трьох сторожів ( 2111 + 2120) до суми на відшкодування, то це повинна бути тільки конкретно заробітна плата сторожів за відпрацьований час ? А відпусткові, лікарняні РД, МД ? Орендарі можуть суперечити відшкодовувати саме такі видатки, навіщо їм оплачувати те, що не стосується безпосередньо охорони їх об'єктів. Чи таку умову варто прописати в договорі, щоб потім не виникло непорозумінь ? В якому нормативно- правовому акті прописано, що такі видатки по заробітній платі сторожів ( відпусткові, тощо) слід відшкодовувати орендарям ?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Спробую відповісти на Ваші запитання.
С початку пропоную Вам розглянути ще один приклад розрахунку послуг водопостачання орендарю.
За травень 2015 року 16 працівників (в т.ч. 1 працівник орендаря) спожили 6м3 води за 2244 часи роботи, а саме:
12 працівників – 1728 часов (18дн*8 часов*12);
3 сторожа – 408 часов (48 час+175 час+185);
1 працівник орендаря – 108 часов (18дн*6 часов).
Таким чином, усі працівники, що перебували в будівлі споживали 2,6 л води на годину. (6м3*1000/2244).
Тобто працівник орендаря за травень 2015 року спожив 0,28 м3 води (2,6 л*108 часов/1000л).
На мою думку це самий точний розрахунок, але ж результат той же що і у попередніх прикладах.
У разі якщо ж працівники Вашої установи перебувають у відпустці або на лікарняному то їх час не потрібно враховувати в розрахунку.
Як що ж деякий час орендар не буде здійснювати свою діяльність (відпустка або інші обставини) то він має надати листа на ім’я керівника Вашої установи де викласти цей факт та період за який він фактично не буде працювати, та відповідно не буде користуватись електроенергією, водою та послугами водовідведення.
Але ж враховуючи досвід моєї роботи в фінансовій інспекції можу зазначити, що ревізори прискіпливо відносяться до вищезгаданих обставин не нарахування оплати за спожиті комунальні послуги орендарю. Тобто наявність листа від орендаря буде для Вашої установи підтверджуючим документом. Також зазначу, що нараховувати послуги теплопостачання Вам все ж таки прийдеться оскільки обладнання орендаря залишається на місці і відсутність самого працівника орендаря не як не впливає на опалення всієї будівлі.
Вважаю, що можливість не нарахування в окремих випадках комунальних послуг обов’язково повинна бути передбачена в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Примірну форму такого Договору затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774 (далі – Примірний договір)

Відповідно до ст.11 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (далі – Закон № 2269-XII) оцінка об'єкта оренди передує укладенню договору оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об'єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди провадиться оцінка об'єкта оренди.
Згідно з Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786) незалежна оцінка вартості об'єкта оренди повинна враховувати його місцезнаходження і забезпеченість інженерними мережами. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дати оцінки, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки.

Під час надання майна в оренду в орендодавця та орендаря можуть виникати питання, конкретні відповіді на які не містять ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786.
До таких питань належать особливості розрахунку та оплати витрат, пов’язаних з експлуатацією нерухомого майна, зокрема прибирання загальних площ, охорона та інше.
Так відповідно до п.3 Методики №786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
Отже законодавець передбачає відшкодування орендарем витрат на утримання нерухомого майна, але ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786 не містять чіткого їх визначення окрім відшкодування комунальних послуг.
При цьому, у п. 1.1. Примірного договору визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.

Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.
Що ж стосується відмови орендаря від тих чи інших послуг зазначу, що Ваша установа є орендодавцем і тому може ставити відповідні вимоги потенційному орендарю при укладанні Договору оренди або його пролонгації, та Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. У разі ж незгоди Ви можете взагалі відмовити в укладанні або пролонгації договору оренди. Як на мою думку система спостереження не заміняє охорону і не мож гарантувати схоронність майна.
Документа, який би визначав, які саме видатки по заробітній платі сторожів (відпускні, тощо) слід відшкодовувати орендарям не існує, але пораджу включати в розрахунок усі витрати по заробітній платі сторожів.
Безумовно всі ці моменти слід чітко визначити в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

На мою думку це самий точний розрахунок, але ж результат той же що і у попередніх прикладах.
У разі якщо ж працівники Вашої установи перебувають у відпустці або на лікарняному то їх час не потрібно враховувати в розрахунку.

Так, думаю найточніший розрахунок, дякую Вам за таку швидку і розгорнуту відповідь.
Тобто для розрахунку суми відшкодування орендарю за воду, брати до уваги тільки фактично відпрацьовані години робочого часу всіх працівників ( не тільки сторожів) ?
Як що ж деякий час орендар не буде здійснювати свою діяльність (відпустка або інші обставини) то він має надати листа на ім’я керівника Вашої установи де викласти цей факт та період за який він фактично не буде працювати, та відповідно не буде користуватись електроенергією, водою та послугами водовідведення.
Але ж враховуючи досвід моєї роботи в фінансовій інспекції можу зазначити, що ревізори прискіпливо відносяться до вищезгаданих обставин не нарахування оплати за спожиті комунальні послуги орендарю. Тобто наявність листа від орендаря буде для Вашої установи підтверджуючим документом. Також зазначу, що нараховувати послуги теплопостачання Вам все ж таки прийдеться оскільки обладнання орендаря залишається на місці і відсутність самого працівника орендаря не як не впливає на опалення всієї будівлі.

У липні цього року працівниця орендаря була переведена на іншу точку. Прочитавши статтю у "Бюджетній бухгалтерії " № 23 від 16.06.2014 року, пропонувала їм надіслати лист на нашого керівника ( наша установа - місцеве самоврядування) з проханням не утримувати за воду і електропостачання ( нараховую за 70 кВт по середньому за місяць), навіщо ж нараховувати за неспожиті послуги. Не скористався орендар такою можливістю - виставила у серпні за липень рахунки за фактично неспожиті ними послуги.
Вважаю, що можливість не нарахування в окремих випадках комунальних послуг обов’язково повинна бути передбачена в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.


А з огляду на це зауваження, думаю добре, що за липень також виставляю рахунки, адже в договорі такий момент не передбачений.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.

Підвести то можна, але напевно, це має бути оговорено у Договорі. Неможливо, на мою думку ( можливо, я помиляюся), несподіванно з червня 2015 року почати нараховувати орендарям пропорційно їх площі відшкодування заробітної плати нашої прибиральниці і сторожів ?
В Договорі про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг від 05.01.2015 року в розділі обов'язки сторін передбачено тільки
2.2 Користувач зобов'язується :
2.2.3. Відшкодовувати Балансоутримувачу витрати по сплаті за користування електричною енергією,опаленням, водопостачанням...
Юристи банків зразу почнуть суперечити, а у нас нема ні юриста, ані грошей на судові позови.
Документа, який би визначав, які саме видатки по заробітній платі сторожів (відпускні, тощо) слід відшкодовувати орендарям не існує, але пораджу включати в розрахунок усі витрати по заробітній платі сторожів.
Безумовно всі ці моменти слід чітко визначити в Договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.


В перший місяць роботи ( дільницю оренди мені додали до дільниці зарплати з червня 2015 року) виставила орендарям у рахунку за опалення за березень 15 суму компенсації за невикористану відпустку опалювачу, були сумніви, чи вірно це зробила. Дякую за роз'яснення, краще, що врахувала цю суму.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Буду радий якщо Вам допоміг!
Для розрахунку суми відшкодування орендарю за воду беріть до уваги фактично відпрацьовані години робочого часу всіх працівників ( не тільки сторожів).
Вважаю, що почати нараховувати усі необхідні на Вашу думку витрати орендарю ні коли не пізно, проте з початку слід обов’язково внести зміни до Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Відповісти

Повернутись до “Надання платних послуг”