якщо орендар відшкодував установі частину зарплати охоронця,

Облік платних послуг - розрахунок, отримання, надання, звітність, облік
Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дякую за допомогу.
Ще одне запитання.
Частину приміщення бюджетної установи орендує бюджетна установа (терцентр). Договір оренди від 01.07.2012 року ( 1 грн. за рік). Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг відсутній ( він взагалі не був укладений з 01.07.2012 року). Зі статті в "Бюджетній бухгалтерії " № 46 від 9 грудня 2013 року дізналася, що стягувати з орендаря плату за експлуатаційні та комунальні послуги неможливо без договору, але стягувати потрібно, адже орендарям-бюджетникам є пільга тільки по орендній платі.
1. Чи можна укласти Договір про відшкодування просто зараз, без прив'язки його до Договору оренди ?
2. Чи має право сесія орендодавця звільнити орендаря-терцентр від плати за комунальні та експлуатаційні послуги після укладання Договору відшкодування ?
3. Яка відповідальність для орендодавця передбачена за нестягування плати за комунальні послуги з орендаря-бюджетника ? Хто в цьому випадку винен ?

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Доброго ранку!
Відповідно до п.3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Зазначене свідчить про те, що вартість комунальних послуг, спожитих орендарем, не може бути включено до суми орендної плати, і повинна сплачуватися орендарем окремо.
Таким чином, орендар повинен сплачувати комунальні послуги на підставі окремого договору, укладеного з орендодавцем.
Під час укладання такого договору орендодавець і орендар визначають порядок розрахунків за спожиті комунальні послуги.
Таким чином укласти Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю можливо і потрібно.
Я так розумію, що орендодавцем є якась міська, сільська або селищна рада, при цьому вважаю що прийняти рішення про звільнення орендаря від сплати комунальних та експлуатаційних послуг не має права оскільки це суперечить вимогам Бюджетного кодексу України, а ось виділити додаткові кошти орендарю на оплату спожитих комунальних та експлуатаційних послуг може.
У разі проведення працівниками Держфінінспекції ревізії фінансово-господарської діяльності у орендодавця така ситуація буде кваліфікуватись як утримання за рахунок бюджетних коштів витрат сторонньої юридичної особи та виведені збитки нанесені бюджету на суму, яка повинна була бути відшкодована орендарем.
Відповідальність за таке порушення на мою думку буде покладатись на керівника установи, який не забезпечив укладання відповідного договору з орендарем.
За таке порушення керівника установи - орендодавця буде притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.164-2 Порушення законодавства з фінансових питань Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X , яка передбачає санкції у вигляді накладення штрафу від 8 до 15 н.м.д.г тобто від 136 до 255 гривень.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за аналогічне порушення, тягнуть за собою накладення штрафу від 10 до 20 н.м.д.г, тобто від 170 до 340 гривень.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Доброго ранку, дякую за відповідь!!!!!
Я так розумію, що орендодавцем є якась міська, сільська або селищна рада, при цьому вважаю що прийняти рішення про звільнення орендаря від сплати комунальних та експлуатаційних послуг не має права оскільки це суперечить вимогам Бюджетного кодексу України,


А яку саме норму Бюджетного кодексу поруше наша установа ? З якого моменту така норма діє ?
Справа в тому, що частину нашої адмінбудівлі орендує ..... міський відділ міліції і сесія від 19.12.2014 року прийняла рішення про звільнення ..... МВ ГУ МВС України в Харківській області від відшкодування вартості витрат на комунальні послуги та за оренду приміщення , розташованого за адресою .....
Тобто таке рішення незаконне і фахівці Дерфінінспекції можуть його оспорити ?
Не розумію навіщо звільняти від орендної плати, невже нема 1 грн.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

По - перше. Відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
По - друге. Відповідно до ст.23 БКУ будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
По - трете. Відповідно до ст.48 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
Кошторис бюджетної установи це - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
При цьому, згідно з п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228 під час визначення обсягів видатків бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.
При цьому, під час визначення видатків у проектах кошторисів установи повинен забезпечуватися суворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатися тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи.
Таким чином, вищезазначені норми наведених документів наголошують, що в кошторисі Вашої установи повинні бути передбачені кошти на утримання лише Вашої установи.
Проведення Вами сплати за комунальні послуги та енергоносії, які спожили інші юридичні особи, лише підтверджує те, що при розрахунку потреби в бюджетних асигнуваннях на оплату комунальних послуг та енергоносіїв вона була фактично завищена на суму комунальних послуг та енергоносіїв спожитих орендарем.
Прийняття рішення про звільнення МВ ГУ МВС України в Харківській області від відшкодування вартості витрат на комунальні послуги та за оренду приміщення взагалі не зрозуміле. Крім того, наскільки мені відомо МВС утримується за рахунок коштів Державного бюджету, а ми ведемо мову про місцевий бюджет.
Що стосується плати за оренду у розмірі 1 грн. то зазначу, що відповідно до п.10 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету, державними та комунальними закладами охорони здоров'я, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об'єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв'язку, що їх розповсюджують, Товариством Червоного Хреста України та його місцевими організаціями, асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 гривню.
Тобто МВ ГУ МВС України в Харківській області підпадає під норму цього пункту, але ж від сплати комунальних послуг та енергоносіїв не позбавляється.
Оскаржити в суді рішення сесії можуть органи прокуратури.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Дякую Вам, Владислав !
Ви дуже допомогли мені прояснити декілька важливих моментів, обов'язково доведу Вашу думку до керівника, щоб можливо, встигти прийняти якісь дії, адже фахівцям Держфініспекції дали " зелене світло" на перевірки, напевне, скоро завітають і до нашої установи.
З приводу оренди в мене ще буде багато запитань.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Радий Вам допомогти. Окремо зазначу, що я пропрацював в Держфінінспекції 12 років, тому у разі винекнення питань стосовно ревізії або інших питань пов"язаних з діяльність цієї служби буду радий Вам допомогти.

Аватар користувача
veta3699
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 354
З нами з: 17 грудня 2014, 10:02
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення veta3699 »

Радий Вам допомогти. Окремо зазначу, що я пропрацював в Держфінінспекції 12 років, тому у разі винекнення питань стосовно ревізії або інших питань пов"язаних з діяльність цієї служби буду радий Вам допомогти.

Дякую, обов'язково буду звертатися.
Оренда - дільниця обліку для мене нова, запитань - купа, порадитися більше нема з ким.
На зарплаті 7 років, але протягом 2015 року законотворці стільки нововведень запровадили, що тільки встигай опановувати.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

Під час передачі майна в оренду в орендодавця та орендаря можуть виникати питання, конкретні відповіді на які не містять ані Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (далі – Закон № 2269-XII), ані Методика розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затверджена постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786).
До таких питань належать особливості розрахунку та оплати витрат, пов’язаних з експлуатацією нерухомого майна, зокрема охорона приміщень.
Так відповідно до п.3 Методики №786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов'язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.
Витрати на утримання нерухомого майна, зданого в оренду одночасно кільком підприємствам, організаціям, і прибудинкової території, розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, організаціями загальної площі.
Отже законодавець передбачає відшкодування орендарем витрат на утримання нерухомого майна, але ані Закон № 2269-XII, ані Методика № 786 не містять чіткого їх визначення окрім відшкодування комунальних послуг.
Проте, у п. 1.1. Примірного договору, форму якого затверджено наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774, визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона приміщень;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.
Що ж стосується відмови орендаря (РДА) від тих чи інших послуг зазначу, що установа орендодавець може ставити відповідні вимоги потенційному орендарю при укладанні Договору оренди або його пролонгації, та Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.
У разі ж незгоди установа орендодавець можете взагалі відмовити в укладанні або пролонгації договору оренди.

buhg
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 727
З нами з: 21 січня 2014, 14:27
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса
Дякував (ла): 87 разів
Подякували: 9 разів

Повідомлення buhg »

подскажите ,будем ли индексировать арендную плату в 2016

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Так, дійсно, відповідно до п.9 Прикінцевих положень Закону про держбюджет-2016 на 2016 рік припинено дію норми ст. 10 Закону про оренду у частині індексації орендної плати.
Нагадаємо: відповідно до п.1 ст.10 Закону про оренду однією з істотних умов договору оренди є орендна плата з урахуванням її індексації.
При цьому ж не все так просто.
Порядок визначення розміру оренди прописаний у Методиці № 786. Ця Методика продовжує містити вимоги щодо індексації орендної плати.
Далі – Типовий договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності, затверджений наказом № 1774 також містить вимоги щодо індексації оренди.
Так, зокрема, у п. 3.3 цього Типового договору прописано наступне: «Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць. Оперативна інформація про індекси інфляції, розраховані Державною службою статистики України, розміщується на веб-сайті Фонду державного майна України».
А в тій же статті 10 Закону про оренду у її пункті 2 чітко визначено, що укладений сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому договору оренди відповідного майна, в якому, як ми вже зазначили, міститься вимога щодо індексації орендної плати.
Слід зазначити, що типові договори оренди майна комунальної власності складені на підставі Типового договору, затвердженого наказом № 1774 і також містять вимогу щодо індексації орендної плати.
При цьому, як бачимо, ця норма Закону про держбюджет-2016 не містить прямої заборони проведення індексації орендної плати у 2016 році.
Тобто залишається питання – чи потрібно взагалі індексувати орендну плату у 2016 році, чи внесені зміни говорять нам лише про те, що індексація орендної плати не є істотною умовою договору оренди?
Тож будемо чекати та сподіватись на роз’яснення законодавців з цього приводу найближчим часом, адже це питання на сьогодні залишається законодавчо неузгодженим.

Владислав Станкус
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 619
З нами з: 24 липня 2015, 10:58
Регіон: Харьковская область
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 44 рази

Повідомлення Владислав Станкус »

ku_kusya писав:Підкажіть будь-ласка.В мене два різні запитання.
1. Ми бюджетна організація, в нас є орендар з яким заключено договір оренди з 2015 року, на данним момент договір на відшкодування комунальних послуг так і не підписанний, як можна його зараз правильно оформити? Комунальні послуги вони відшкодовують згідно виставленним рахункам бухгалтерії або сам договір так  і не підписали.
2. Чи в ходять в склад експлуатаційних витрат зарплата перосналу (бухгалтера, економіста, інсперктора відділу кадрів, юриста ітд) ??
дякую за відповідь
Доброго дня!
Думаю що вигадувати ні чого не потрібно, тим паче укладати його заднім числом. Примірний договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю, затверджений наказом Фонду держмайна від 23.08.2000 р. № 1774 (далі – Примірний договір).
Вам потрібно укласти договір про відшкодування витрат з орендарем беручи до уваги Примірний договір та прописати в ньому порядок нарахування плати за спожиті комунальні послуги та енергоносії, враховуючи фактичний порядок нарахування, який використовувала бухгалтерія.
Що стосується експлуатаційних витрат на утримання орендодавцем нежитлових приміщень, що здаються в oренду, а також про умови компенсації орендарем цих витрат то, а ні в законі «Про оренду державного та комунального майна», а ні в жодному іншому нормативному акті не йдеться про порядок нарахування, перелік та розмір експлуатаційних витрат.
При цьому, у п. 1.1. Примірного договору визначено, що Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним  площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.
Таким чином під визначення «обслуговування та експлуатація будівлі» можливо підвести майже усі витрати:
- комунальні послуги та енергоносії;
- вивіз сміття;
- прибирання місць загального користування;
- охорона або сигналізація;
- ремонт;
- дезінсекція та дератизація та інше.

Яна2016
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 18 січня 2023, 16:52
Регіон: Чернігівський

Повідомлення Яна2016 »

Доброго дня, у мене є питання щодо ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ВИТРАТ по договору відшкодування.

1. Орендар відмовляється сплачувати охорону приміщення та поточні ремонти (якщо вони необхідні), апелюючись тим, що він повинен встановити в орендованому приміщенні сигналізацію,як пожежну так і охорону,яка буде прикріплена до централізованого пульта,окремої охоронної фірми. Що робити з цим?

Вони пишуть, що згідно їх законодавства має бути так, а не ніяк по іншому, а наша охорона їм не підходить.

Як нам написати відповідь на лист (орендар Державна міграційна служба у Чернігівській області).

Дякую!

Відповісти

Повернутись до “Надання платних послуг”