Щодо розпорядження землями державної власності

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

УВАГА!

На офіційному сайті Держгеокадастру 02.07.15 р. розміщено повідомлення про оприлюднення проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель”.

Розробником означеного законопроекту є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель” розроблено відповідно до пункту 213 Плану заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку “Україна – 2020” у 2015 році, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року № 213-р, щодо законодавчого врегулювання питань передачі у комунальну власність земель державної власності, розташованих за межами населених пунктів, крім тих, на яких розташовані об’єкти державної власності.

Вказаний законопроект, пояснювальну записку та аналіз регуляторного впливу розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в мережі Інтернет (www.minregion.gov.ua) та Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (www.land.gov.ua).

Зауважте, зауваження та пропозиції до цього законопроекту приймаються протягом місяця. Вони можуть бути напрвлені на адресу:

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України:
01601, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 9, тел. 284 05 54, факс 278 83 90
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру:
03680, МСП, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 3, тел. 249 96 87, факс 275 72 88,
land_sg@land.gov.ua.

Державна регуляторна служба України:
01001, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, тел. 285 05 55, факс 254 43 93, inform@dkrp.gov.ua
Зауваження та пропозиції надсилати електронною та звичайною поштою.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Тепер наводжу стислий зміст законопроекту, про нього можна дізнатися, ознайомившись з Аналізом регуляторного впливу.

В ньому, зокрема, зазначається, що відповідно до Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Земля, є об’єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Конституція України передбачає організаційну, фінансову, правову самостійність органів місцевого самоврядування, відповідно до Європейської Хартії місцевого самоврядування, але на сьогодні цей принцип майже не реалізується.

Впровадження ефективної системи державного управління та місцевого самоврядування, спрямованої на задоволення потреб населення та заснованої на демократичних цінностях, вимагає вдосконалення механізмів участі громадськості у прийнятті управлінських рішень на місцевому рівні. Це допоможе підвищити якість надання послуг населенню, поліпшити процеси взаємодії та прийняття рішень органами влади в цілому.

Дублювання повноважень між місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування на сьогоднішній день є однією з найважливіших проблем, що потребує якнайшвидшого вирішення.

На сьогодні органи місцевого самоврядування не мають достатніх повноважень для повноцінної діяльності на своїй території для забезпечення якісного виконання органами місцевого самоврядування їх завдань. Децентралізація владних повноважень (передача частини повноважень органів центральної влади на регіональний та місцевий рівень) є найкращим засобом забезпечення ефективного державного управління та якісного надання послуг населенню. Це стосується і функцій з розпорядження землями державної власності.

У вересні 2012 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», згідно якого, починаючи з 1 січня 2013 року усі землі в Україні вважаються розмежованими в силу Закону.

У результаті розмежування більше 40 відсотків земельного фонду України залишилося у державній власності і трохи більше 4 відсотків перейшло до комунальної власності.

Обмеження юрисдикції органів місцевого самоврядування по розпорядженню землями лише в межах населених пунктів зменшує матеріальну основу місцевого самоврядування.

Розпорошення повноважень із розпорядження землями державної власності, розташованими за межами населених пунктів, між багатьма органами виконавчої влади не сприяє доступності адміністративних послуг, які вони надають, для населення.

Склалась ситуація, при якій, з одного боку органи місцевого самоврядування стимулюються Бюджетним кодексом до пошуку якомога кращої ціни оренди земельних ділянок, а з іншого – вони позбавлені будь-якого впливу на рішення щодо передачі землі в оренду.

Відсутність можливості у місцевих рад розпоряджатись землями поза межами населених пунктів, також створює перешкоди щодо розвитку сільських та міських територій. Часто органи місцевого самоврядування, з метою розбудови соціальної інфраструктури, змушені шукати шляхи для розширення території населених пунктів, що є затратним та тривалим процесом.

З метою врегулювання зазначених проблемних питань та відповідно до пункту 213 Плану заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку “Україна – 2020” у 2015 році, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року № 213-р, яким передбачено законодавче врегулювання питань передачі у комунальну власність земель державної власності, розташованих за межами населених пунктів, крім тих, на яких розташовані об’єкти державної власності, Держгеокадастром і було розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель».

На думку розробника прийняття проекту Закону забезпечить впровадження ефективної системи державного управління та місцевого самоврядування шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з розпорядження землями державної власності, визначення правового режиму земель колективної власності, відумерлої спадщини та невитребуваних земельних часток (паїв), запровадження дієвого контролю зі сторони держави за дотриманням норм законодавства при здійсненні цих повноважень, а також посилення державного контролю за використанням та охороною земель усіх форм власності.

Зокрема, вказаним законопроектом пропонується удосконалити земельні відносини шляхом:

делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності;

передачі від районних державних адміністрацій до сільських, селищних, міських рад повноваження щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності;

визначення правового режиму земель колективної власності шляхом визначення правових засад переходу таких земель та інших земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які судом визнані відумерлою спадщиною, та невитребуваних земельних часток (паїв) у комунальну власність;

спрощення процедури отримання земельних ділянок у власність та користування, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна, право власності на які зареєстровано за набувачем земельної ділянки, шляхом скасування необхідності отримувати дозвіл на розроблення відповідної документації із землеустрою;

посилення державного контролю за використанням та охороною земель державної, комунальної та приватної форми власності, усунення дублювання функцій та скорочення наглядових органів шляхом визначення єдиного органу виконавчої влади, який здійснюватиме такий контроль та надання йому більш широких повноважень.

Андрій Приймак
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
Регіон: Черновицкая область

Повідомлення Андрій Приймак »

Не вірю, що ВР прийме цей ДУЖЕ важливий для ОМС закон.

Иван
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 26
З нами з: 28 січня 2015, 10:01

Повідомлення Иван »

Доброго дня! Маю бажання займатися тепличним сільськогосподарським господарством у межах земель сільської ради. Мені потрібна земля 2га, яку сільська рада готова мені надати за умови моєї участі у розвитку інфраструктури села. Для цього потрібно укласти Угоду(договір), або інший правовстановлюючий документ про співробітництво між мною та сільською радою. Чи можете Ви мені надати інформацію, або типовий договір з цього питання?
Дякую.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

А Ви щось плануєте будувати? І що конкретно сільска рада розуміє під участю у розвитку інфраструктури?

natag1211
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 12
З нами з: 22 грудня 2015, 09:40
Регіон: Ровенская область

Повідомлення natag1211 »

Доброго дня! Чи може навчальний заклад (ПТУ) здати в оренду земельну ділянку. По договору суперфіцію на даній земельній ділянці встановлено міні-котельню, яка обслуговує заклад. Яка процедура оформлення договірних відносин, чи потрібне погодження головного розпорядника коштів (обласного управління освіти)? Дякую!

Відповісти

Повернутись до “Земельне законодавство у бюджетній сфері”