Надання земельних ділянок для ОСГ
Додано: 02 грудня 2014, 13:45
На практиці досить часто звертаютьсмя з таким запитанням: чи може сільська рада надати ділянки для ведення ОСГ?
Етапи передачі, власне досить добре просписані в ст. 118 Земельного кодексу. Такі в ній зазанчається, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель, зокрема, комунальної власності для ведення особистого селянського господарства подають клопотання до органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
Зверніть увагу, що органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Наступний етап - орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Знову ж таки зверніть увагу, що підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Це, власне завдання громадянина - погодити цю документацію.
Після погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у встановленому законом порядку та до прийняття рішення про його затвердження органом місцевого самоврядування він подається до відповідного територіального органу Держземагентства для здійснення державним кадастровим реєстратором державної реєстрації земельної ділянки.
Останній етап - після проведення державної реєстрації земельної ділянки (присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, формування Поземельної книги, отримання витягу з Державного земельного кадастру на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки), набувач права на земельну ділянку звертається до відповідної місцевої ради з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність за певним видом цільового призначення.
Далі орган місцевого самоврядування передає земельну ділянку у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та з позначкою територіального органу Дерземагентства на проекті землеустрою про внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Етапи передачі, власне досить добре просписані в ст. 118 Земельного кодексу. Такі в ній зазанчається, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель, зокрема, комунальної власності для ведення особистого селянського господарства подають клопотання до органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
Зверніть увагу, що органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Наступний етап - орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Знову ж таки зверніть увагу, що підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Це, власне завдання громадянина - погодити цю документацію.
Після погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у встановленому законом порядку та до прийняття рішення про його затвердження органом місцевого самоврядування він подається до відповідного територіального органу Держземагентства для здійснення державним кадастровим реєстратором державної реєстрації земельної ділянки.
Останній етап - після проведення державної реєстрації земельної ділянки (присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, формування Поземельної книги, отримання витягу з Державного земельного кадастру на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки), набувач права на земельну ділянку звертається до відповідної місцевої ради з клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність за певним видом цільового призначення.
Далі орган місцевого самоврядування передає земельну ділянку у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та з позначкою територіального органу Дерземагентства на проекті землеустрою про внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.