Изменения в земельном налоге для бюджетных учреждений

Аватар користувача
Поликлиника
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 09 січня 2012, 15:53
Регіон: Харьковская Область
Звідки: Харьков

Повідомлення Поликлиника »

С изменениями к Налоговому Кодексу согласно Закона №71, с 01.01.15 бюджетные учреждения лишены статуса льготчиков по земельному налогу. Наша поликлиника находится на 1-ом этаже 5-ти этажного жилого дома, земельной оценки нет, помещение находится в оперативном управлении утвержденное городским советом. Должны ли мы в этой ситуации полностью платить налог на землю. Деньги ведь получаются не малые (это-то для бюджетников). Что мы должны сделать в первую очередь? Подскажите, пожалуйста.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Запитання опрацьовується, відповідь буде надано протягом декількох днів. Дякуємо за запитання.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Доброго дня. В ході опрацювання вашого запитання виникло чимало запитань:
1. На якому праві ви коритсуєтеся земельною дліянкою? Хто є власником земельної ділянки? Чи зареєстроване право власності на земельну ділянку, а відповідно і речове правол на кориттсування земельною ділянкою?
2. Яким чином передавалося поліклініці приміщення в оперативне управління. Хто власник цього приміщення? Чи зареєстроване право власності на це приміщення та відповідно речове право в формі оперативного управління, як похідного права?

Відповіді на ці запитання є дуже важливими.

Дякуємо вам за цікаве запитання. Чекаємо на уточнення.

Аватар користувача
Поликлиника
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 09 січня 2012, 15:53
Регіон: Харьковская Область
Звідки: Харьков

Повідомлення Поликлиника »

Добрый день! В оперативное управление имущество передавалось на основании Договора про передачу имущества в оперативное управление, подписанное между Управлением коммунального имущества и приватизации(Собственник ) и поликлиникой (Пользователь). В актах приема-передачи было указано помещение поликлиники и гараж. Все, о земле ничего. В фискальной службе сказали, что в этом году нам надо обязательно провести нормативную оценку земли. Иначе, в 2016 году декларацию принимать не будут. Сейчас платим налог на землю за арендаторов (они возмещают) по кв.м.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Не зрозуміла щодо орендатора. Хто є орендатор, а хто орендодавець. Уточніть. Запитання ставлю, бо хочу зрозуміти всі тонкощі ситуації, враховуючи, що ПКУ в плані сплати земельного податку прописаний дуже неоднозначно. Потрібно враховувати всі нюанси

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Щодо відсутності у вас нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Є лист Державної фіскальної служби України від 15.01.2015 р. № 816/7/99-99-17-04-02-17
Про індексацію грошової оцінки земель у 2015 році

Департамент доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України (далі - ПК) повідомляє.

За інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2014 рік становив 124,9 відсотків.

Враховуючи це, коефіцієнт індексацій нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 ПК, станом на 1 січня 2015 року становить 1,249.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік -1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік -1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік -1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік -1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік -1,0, 2013 рік - 1,0 та за 2014 рік - 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалась. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

Водночас повідомляємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" внесено зміни, зокрема, в частині плати за землю.

Слід зауважити, що у розділі XII "Податок на майно" статті 265 ПК визначено склад податку на майно, а саме: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та плата за землю.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК встановлено, що плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов'язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПК).

Згідно з підпунктом 284.1 статті 284 ПК Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1-го числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

Таким чином, якщо органи місцевого самоврядування не оприлюднили та не надали у встановлені чинним законодавством терміни відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішень щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам, тоді плата за землю в 2015 році справляється відповідно до вимог підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПК із застосуванням ставок земельного податку 2014 року, з урахуванням коефіцієнта індексації 1,249.

Особлива увага приділяється наданню права місцевим радам у межах повноважень, визначених ПК, прийняття рішень щодо встановлення ставок земельного податку.

Так, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (пункт 274.1 статті 274 ПК).

Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб'єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Крім того, у статті 277 ПК викладені ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, і встановлюються у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Також відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Обов'язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено статтею 13 Закону України "Про оцінку земель", а періодичність її проведення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років (повторна) нормативна грошова оцінка - статтею 18 цього Закону.

Своєчасне проведення (повторної) нормативної грошової оцінки земельних ділянок в населених пунктах України в терміни, визначені відповідно до діючого законодавства, - запорука додаткових надходжень до місцевого бюджету плати за землю.

Враховуючи наведене та з метою забезпечення виконання вимог ПК, Департамент доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України вважає за необхідне:

1. Забезпечити інформування власників землі та землекористувачів про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік шляхом опублікування листа Державного агентства земельних ресурсів України від 14.01.2015 р. N 6-28-0.22-215/2-15 у засобах масової інформації.

2. Спільно з місцевими органами влади та органами земельних ресурсів забезпечити доведення до фізичних осіб - власників землі, землекористувачів та орендарів зміни коефіцієнтів індексації та ставок земельного податку, орендної плати і грошової оцінки земель та подання ними у термін не пізніше 20 лютого цього року податкових декларацій сум земельного податку і орендної плати за землі державної та комунальної власності на 2015 рік з урахуванням коефіцієнта індексації.

3. На виконання вимог статті 288 ПК терміном до 1 лютого 2015 року територіальним підрозділам отримати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік з фізичними особами, фізичними особами - підприємцями, і повідомити Департамент доходів і зборів з фізичних осіб ДФС України 2 березня 2015 року про одержання вищезазначеної інформації згідно з додатком 2.

ГУ ДФС в областях та у місті Києві, територіальним підрозділам ДФС України налагодити взаємодію з місцевими органами влади щодо прийняття зважених ставок, надання пільг по земельному податку, а також своєчасне прийняття (повторної) нормативної грошової оцінки земельних ділянок в населених пунктах України.

5. Заступникам ГУ ДФС в областях та у місті Києві, які здійснюють керівництво за даний напрямок роботи, встановити контроль за дотриманням норм чинного законодавства щодо правильності обчислення та повноти сплати до відповідних місцевих бюджетів земельного податку та орендної плати за земельні ділянки з фізичних осіб відповідно до Податкового кодексу.

Директор Департаменту доходів
і зборів з фізичних осіб


О. Ревчук


Беручи до уваги, що сьогодні в ПКУ відсутні норми, які регламентують визначення ставок земельного податку земель, нормативна грошова оцінка щодо яких не проведена, в проведенні такої нормативної грошової оцінки повинні бути зацікавлені самі органи місцевого самоврядування.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Крім іншого, порекомендувала би вам спільно з місцевою радою все ж таки визначитися, хто має сплачувати земельний податок. Якщо враховувати норми ПКУ, то платниками земельного податку є власники земельної ділянки (напевно у вас це територіальна громада в особі місцевої ради), або ж землекористувач (щодо трактування цього терміну в ПКУ є великі суперечності). Тобто дуже важливим є статус земельної ділянки.


Наприклад, сьогодні є одна відповідь тієї ж фіскальної служби щодо сплати земельного податку на земельну ділянку, речове право на яку не оформлене.
Додаю його нижче.

Державна фіскальна служба України (з загальнодоступної інформаційно-довідкового ресурсу "Зір")

Питання: Чи є платниками земельного податку СГ, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, в тому числі якщо вони є власниками будівель (споруд) або їх частин, що розташовані на таких земельних ділянках?

Відповідь: Земельні відносини в Україні регулюються Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III, зі змінами та доповненнями (далі - ЗКУ), а справляння плати за землю - Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ).

Згідно зі ст. 206 ЗКУ використання землі в Україні є платним.

Відповідно до ст. ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку (далі - податок) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об'єктом оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).

Відповідно до ст. 125 ЗКУ право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Водночас для окремих категорій землекористувачів нормами ПКУ передбачені особливі умови, за яких вони можуть бути платниками плати за землю.

Так, відповідно до п. 287.6 ст. 287 ПКУ при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (до 01 січня 2015 року - з дати реєстрації права власності на нерухоме майно).

Слід зазначити, що використання земельної ділянки без оформлення відповідного права є порушенням законодавства.

Відповідальність за порушення земельного законодавства передбачена ст. 144 ЗКУ.

Так, у разі виявлення порушень відповідно до закону на порушника складається протокол і встановлюється термін для усунення порушень. У разі невиконання протягом зазначеного строку вимог щодо припинення порушення земельного законодавства, матеріали передаються до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування для припинення права користування земельною ділянкою.

З огляду на викладене, суб'єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, в тому числі якщо вони є власниками будівель (споруд) або їх частин, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації права власності на такі земельні ділянки.

Аватар користувача
Поликлиника
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 09 січня 2012, 15:53
Регіон: Харьковская Область
Звідки: Харьков

Повідомлення Поликлиника »

Спасибо за ответ!!! Поликлиника (арендодатель) сдает в аренду ТОВ "..." свободное нежилое помещение

Відповісти

Повернутись до “Земельне законодавство у бюджетній сфері”