Позиція 2 Декларації. місце проживання
Додано: 13 лютого 2015, 12:13
Пост вийшов довгенький, і найцікавіше, як завджи, наприкніці :), бо у окремих випадках дуже просте питання щодо місця проживання, яке потрібно вказати у Декларації, потребує непростих відповідей.
Отже, перший Розділ, позиція 2.
У позиції 2 зазначаються відомості щодо місця проживання декларанта із зазначенням адреси на кінець звітного періоду. Тобто у нашому випадку - станом на 31.12.14 р.
Що регламентує законодавство:
Цю позицію слід заповнювати на підставі паспортних даних про реєстрацію або тимчасову реєстрацію.
У разі якщо адреса місця проживання (реєстрації) декларанта змінилася (або зазнали зміни назва населеного пункту, вулиці та інші реквізити цієї позиції) і ці дані не відображено у паспорті декларанта, необхідно навести відомості щодо місця проживання декларанта станом на дату заповнення Декларації (п. 4 Примітки до Декларації).
Як зазначено у ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»:
1) місце проживання — адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік;
2) реєстрація — внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Цивільного кодексу України місцем проживання фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше приміщення, придатне для проживання в ньому (гуртожиток, готель тощо), у відповідному населеному пункті, де фізична особа проживає постійно, переважно або тимчасово.
Відомості, що зазначаються у позиції 2 (місце проживання декларанта), є інформацією з обмеженим доступом і не підлягають оприлюдненню (абз. 2 ч. 2 ст. 12 Закону № 3206).
Що закон не регламентує:
Випадки, коли особа фактично проживає у іншому місці без належної реєстрації цього факту.
Оскільки допущення громадянами проживання у займаних ними жилих приміщеннях осіб без паспортів або без реєстрації місця проживання чи перебування є дрібним адміністративним правопорушенням, відповідальність за яке передбачена ст. 199 КУпАП, більшість наших громадян "заплющують на нього очі". Максимальний штраф - 51 грн., по сьогодняшнім розцінкам - не проблема.
Другий рік поспіль питання щодо місця проживання, яке потрібно вказувати у Декларації, якщо фактичне місце постійного проживання та відмітка про реєстрацію у паспорті не співпадають, є проблемою.
Між чим обрати: фактичним повідомленням про вчинення адміністративного правопорушення (у разі, якщо ви вирішуєте вказати фактичну адресу, де проживаєте без реєстрації) чи поданням відомостей, які, скажімо м'яко, є не зовсім достовірними (у разі, якщо ви вказуєте реєстрацію, а не фактичне місце проживання).
Розчарую: ми не настільки розумні, щоб вигадати якусь панацею з вирішення цієї проблеми. Тут треба обирати між двома складами правопорушень.
Висловлю свою власну позицію, як юрист, що нерідко готує документи на захист осіб, щодо яких порушені справи про корупційні правопорушення. Якщо питання оплати за найм житла, у якому ви фактично проживаєте без реєстрації, потім не перетвориться на проблему, я би радила вказувати фактичну адресу. Порушення вимог ст. 199 КУпАП сьогодні не зашкодить ані вашій кар'єрі, ані гаманцю.
А ось якщо комусь захочеться "придратись" до того, що вказана Вами адреса реєстрації не співпадає із місцем фактичного проживання, можна говорити про подання завідомо недостовірних відомостей у Декларації. Нагадаю, що до 26 квітня це вважається адміністративним корупційним правопорушенням, відповідальність за яке передбачена ч. 3 ст. 172-6 КУпАП. А після 26 квітня - це вже буде кримінальним злочином (ст. 366-1 КК). звісно, тут є підстави для захисту - можна використати "дірки" у визначеннях місця проживання за Законом про свободу пересування та ЦК. Але чи вистачить у Вас особисто сил та ресурсів, аби з цим розбиратися? Та й гарантій того, як розцінить суд ваші аргументи на власний захист ніхто не дасть.
Отже, якщо вже є порушення вимог реєстрації місця проживання - самі обирайте, яку адресу вказати.
Чи можна вказати 2 адреси?
У Декларації такого не передбачено. Однак прецедентів, за якими вказання двох адрес у Декларації було визнане як порушення, за наслідками якого Делкрація вважається не поданою, я не знайшла.
Також важливо правильно вирішити, яку адресу вказати у Декларації у зв'язку із наближенням масових люстраційних перевірок. Тож гарно зважуйте усі "за" та "проти".
Отже, перший Розділ, позиція 2.
У позиції 2 зазначаються відомості щодо місця проживання декларанта із зазначенням адреси на кінець звітного періоду. Тобто у нашому випадку - станом на 31.12.14 р.
Що регламентує законодавство:
Цю позицію слід заповнювати на підставі паспортних даних про реєстрацію або тимчасову реєстрацію.
У разі якщо адреса місця проживання (реєстрації) декларанта змінилася (або зазнали зміни назва населеного пункту, вулиці та інші реквізити цієї позиції) і ці дані не відображено у паспорті декларанта, необхідно навести відомості щодо місця проживання декларанта станом на дату заповнення Декларації (п. 4 Примітки до Декларації).
Як зазначено у ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»:
1) місце проживання — адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік;
2) реєстрація — внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Цивільного кодексу України місцем проживання фізичної особи є житловий будинок, квартира, інше приміщення, придатне для проживання в ньому (гуртожиток, готель тощо), у відповідному населеному пункті, де фізична особа проживає постійно, переважно або тимчасово.
Відомості, що зазначаються у позиції 2 (місце проживання декларанта), є інформацією з обмеженим доступом і не підлягають оприлюдненню (абз. 2 ч. 2 ст. 12 Закону № 3206).
Що закон не регламентує:
Випадки, коли особа фактично проживає у іншому місці без належної реєстрації цього факту.
Оскільки допущення громадянами проживання у займаних ними жилих приміщеннях осіб без паспортів або без реєстрації місця проживання чи перебування є дрібним адміністративним правопорушенням, відповідальність за яке передбачена ст. 199 КУпАП, більшість наших громадян "заплющують на нього очі". Максимальний штраф - 51 грн., по сьогодняшнім розцінкам - не проблема.
Другий рік поспіль питання щодо місця проживання, яке потрібно вказувати у Декларації, якщо фактичне місце постійного проживання та відмітка про реєстрацію у паспорті не співпадають, є проблемою.
Між чим обрати: фактичним повідомленням про вчинення адміністративного правопорушення (у разі, якщо ви вирішуєте вказати фактичну адресу, де проживаєте без реєстрації) чи поданням відомостей, які, скажімо м'яко, є не зовсім достовірними (у разі, якщо ви вказуєте реєстрацію, а не фактичне місце проживання).
Розчарую: ми не настільки розумні, щоб вигадати якусь панацею з вирішення цієї проблеми. Тут треба обирати між двома складами правопорушень.
Висловлю свою власну позицію, як юрист, що нерідко готує документи на захист осіб, щодо яких порушені справи про корупційні правопорушення. Якщо питання оплати за найм житла, у якому ви фактично проживаєте без реєстрації, потім не перетвориться на проблему, я би радила вказувати фактичну адресу. Порушення вимог ст. 199 КУпАП сьогодні не зашкодить ані вашій кар'єрі, ані гаманцю.
А ось якщо комусь захочеться "придратись" до того, що вказана Вами адреса реєстрації не співпадає із місцем фактичного проживання, можна говорити про подання завідомо недостовірних відомостей у Декларації. Нагадаю, що до 26 квітня це вважається адміністративним корупційним правопорушенням, відповідальність за яке передбачена ч. 3 ст. 172-6 КУпАП. А після 26 квітня - це вже буде кримінальним злочином (ст. 366-1 КК). звісно, тут є підстави для захисту - можна використати "дірки" у визначеннях місця проживання за Законом про свободу пересування та ЦК. Але чи вистачить у Вас особисто сил та ресурсів, аби з цим розбиратися? Та й гарантій того, як розцінить суд ваші аргументи на власний захист ніхто не дасть.
Отже, якщо вже є порушення вимог реєстрації місця проживання - самі обирайте, яку адресу вказати.
Чи можна вказати 2 адреси?
У Декларації такого не передбачено. Однак прецедентів, за якими вказання двох адрес у Декларації було визнане як порушення, за наслідками якого Делкрація вважається не поданою, я не знайшла.
Також важливо правильно вирішити, яку адресу вказати у Декларації у зв'язку із наближенням масових люстраційних перевірок. Тож гарно зважуйте усі "за" та "проти".