Щодо оприлюднення інформації з позицій 45-64 декларації

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Надійшло запитання читача, яке порушило серйозну проблему, на яку декларантам слід звернути окрему увагу.
Запитання звучало так: У зв'язку з деталізацією форми декларації виникає питання, чи оприлюднюються найменування банків, інших фінансових установ, товариств і організацій, які зазначаються у позиціях 45-64?
Дуже круте запитання, я поки його не отримала, взагалі не помітила, що там у зв"язку з новим формулюванням закону, є величенька така проблема.
Мова йде про наступні зміни: Згідно з новою редакцією п. 11-1 Примітки до декларації, затвердженої антикорупційним Законом № 3206, у полях "Усього" та "у тому числі за кордоном" у позиціях 45 - 64 зазначається повне найменування банків, інших фінансових установ, товариств, підприємств, організацій тощо, з якими у декларанта чи членів його сім'ї наявні відповідні відносини.
Водночас відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 12 Закону № 3206 оприлюдненню не підлягають відомості щодо місцезнаходження об"єктів. Яких саме об"єктів, не уточнено. Оскільки у п. 11-1 Примітки використано термін, який не кореспондується з нормами цивільного законодавства, виникає запитання: які об"єкти маються на увазі?
Варіантів відповідей два.
Перший:
Об"єкти, зазначені у підрозділах А і Б розділу ІІІ декларації. Бо саме там використовується це словосполучення.
Цей варіант більше сподобається правоохоронцям, можна не сумніватися.
Другий: Маються на увазі усі об"єкти цивільних прав декларанта. Відповідно, інформація про їх місцезнаходження потребує такого ж захисту, як і інформації про місцезнаходження нерухомого майна.
Мені як юристу, що захищає права декларантів, звісно, подобається другий варіант. Виходячи з норм міжнародного права, такий підхід є більш правильним з точки зору захисту декларантів та членів їх сімей.
Але, на жаль, тлумачення цій ситуації має дати Конституційний Суд України, або мають бути внесені зміни до самого Закону. Жодне роз"яснення з цього приводу навіть на рівні мінюсту не можна вважати таким, що матиме відповідну силу.
Вже сьогодні, одразу після одержання запитання, ми підняли цю проблему на рівні кількох апеляційних судів, адже судді також є суб"єктами декларування, і для них ця норма найбільш небезпечна, зважаючи на їхні професійні ризики та гарантії. Однак, і для решти декларантів, а також для членів їх сімей, це може стати загрозою особистої безпеки. Причому для усіх, а не лише тих, хто має оприлюднювати відомості з декларацій.
Справа у тому, що якщо ці відомості не вважати такими, що відносяться до інформації з обмеженим доступом, їх у порядку доступу до публічної інформації може взагалі одержувати будь-хто, шляхом направлення одного-єдиного запиту (навіть по електронці, за якою справжню особу запитувача не можна ідентифікувати). Також цю інформацію у спрощеному порядку навіть поза межами кримінальних проваджень та здійснення оперативно-розшукової діяльності, зможуть одержувати і силовики. це може бути використано для здійснення тиску на декларанта, і це вкрай небезпечно.
Можливо, ми зможемо швидко винести це питання на самий високий рівень і протягом місяця отримати якийсь результат.
Ще раз дякую за запитання. Вперше у моїй практиці не я допомагаю запитувачу, а він мені. Можливо, навіть, ви, шановний запитувачу, порушивши так вчасно цю проблему, допоможете десяткам тисяч суб"єктів декларування.
Слідкуйте за форумом, будемо вас інформувати, які є зрушення з цього приводу.
Запрошую усіх небайдужих до обговорення проблеми. Зважаючи, наскільки терміново потрібно знайти вихід з ситуації, кожна конструктивна думка буде дуже цінною. Нагадую, що цей форум захищено, а персональні дані учасників форуму закриті у доступі. Тобто для усіх відвідувачів форуму ви усі, друзі, є анонімними, і жодна третя особа без вашого дозволу, не може дізнатися, хто саме ставить запитання, і хто приймає участь у обговоренні.

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Друзі, як і обіцяли, інформуємо вас про точки зору на проблему, пов"язану з опублікуванням інформації про вклади у банках та наявні корпоративні права.
Поки що якихось загальномасштабних позитивних зрушень немає. Однак, ми проводимо семінари з питань антикорупційного декларування для суддів судів різних рівнів. У тому числі й судів тих інстанцій, які будуть потім розглядати протоколи про корупційні правопорушення. Обов"язок оприлюднювати цю інформацію, а також не віднесення цієї інформації до категорії конфіденційної глибоко обурює усіх суддів, для яких ми проводили тренінги. Вони будуть порушувати це питання для обговорення на своїх зборах. Можливо, якщо не вдасться лобіювати зміни у законодавстві, хоча б щось зробимо з судовою практикою.

Таталька
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 18 березня 2014, 14:01
Регіон: Киевская область

Повідомлення Таталька »

Доброго дня, скажіть, будь ласка, чи оприлюднюються у ЗМІ або відповідних сайтах декларації НАЧАЛЬНИКІВ ВІДДІЛІВ виконавчого комітету міської ради? Якщо так, то якою статтею це регламентується і як довго вони "висять" на сайтах? Дякую.

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Якщо відділ зареєстрований як самостійна юридична особа - тобто є повноцінним органом місцевого самоврядування - то так, оприлюднюються. Трапляється, що начальник відділу також за структурою ОМС є заступником міського голови. Тоді також оприлюднюються. У інших випадках відомості оприлюднювати не потрібно.
Порядок розміщення цієї інформації на офіційному сайті передбачено ч. 2 ст. 12 антикорупційного Закону № 3206.

Відповісти

Повернутись до “Антикорупційне законодавство”