Конфлікт інтересів
-
- Новачок
- Повідомлень: 4
- З нами з: 23 липня 2014, 15:05
Доброго дня! Підскажіть будь-ласка чи можна вважати конфліктом інтересів перевірку уповноваженою особою своєї декларації?
Якщо так, то в якій формі сповіщаеться керівництво, чи потрібно сповіщати прокуратуру та хто, в такому разі, перевіряє декларацію уповноваженої особи?
Якщо так, то в якій формі сповіщаеться керівництво, чи потрібно сповіщати прокуратуру та хто, в такому разі, перевіряє декларацію уповноваженої особи?
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 28
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:52
- Регіон: Харків
- Контактна інформація:
Так, звісно особа не може перевіряти власну декларацію. Аналізуючи норми антикорупційного Закону, можна дійти однозначного висновку: виконання вимог ч. 6 ст. 12 антикорупційного Закону відносно самого себе може бути розцінено як конфлікт інтересів.
Нагадаємо: у ст. 14 антикорупційного Закону виписано правило щодо урегулювання конфлікту інтересів. Тож застосовуючи правила, що викладені у цій нормі, змоделюємо ситуацію щодо дій уповноважених на перевірку декларацій осіб.
Так, уповноважена особа відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 цього Закону зобов’язана ужити усіх заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів. При цьому одним із таких заходів є невідкладне відповідне повідомлення у письмовій формі керівника про виникнення у неї конфлікту інтересів унаслідок необхідності перевірки відомостей, що зазначені в особистій декларації.
Керівник у такому випадку має прийняти рішення про усунення конфлікту інтересів будь-яким, не забороненим законом шляхом. Наприклад, може визначити іншу конкретну особу, що буде перевіряти саме цю декларацію.
Увага! Повідомлення про виникнення ситуації, з якої може вбачатися конфлікт інтересів, потрібно здійснювати обов’язково і завчасно, а не тоді, коли закінчиться встановлений законом термін на здійснення будь-якої, встановленої за законом перевірки декларації.
Нагадаємо: у ст. 14 антикорупційного Закону виписано правило щодо урегулювання конфлікту інтересів. Тож застосовуючи правила, що викладені у цій нормі, змоделюємо ситуацію щодо дій уповноважених на перевірку декларацій осіб.
Так, уповноважена особа відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 цього Закону зобов’язана ужити усіх заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів. При цьому одним із таких заходів є невідкладне відповідне повідомлення у письмовій формі керівника про виникнення у неї конфлікту інтересів унаслідок необхідності перевірки відомостей, що зазначені в особистій декларації.
Керівник у такому випадку має прийняти рішення про усунення конфлікту інтересів будь-яким, не забороненим законом шляхом. Наприклад, може визначити іншу конкретну особу, що буде перевіряти саме цю декларацію.
Увага! Повідомлення про виникнення ситуації, з якої може вбачатися конфлікт інтересів, потрібно здійснювати обов’язково і завчасно, а не тоді, коли закінчиться встановлений законом термін на здійснення будь-якої, встановленої за законом перевірки декларації.
-
- Новачок
- Повідомлень: 4
- З нами з: 23 липня 2014, 15:05
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 32
- З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
- Регіон: Черновицкая область
чи присутній конфлікт інтересів в такому випадку:
брат депутата сільської ради використовуючи своє конституційне право звертається до сесії про надання дозволу на приватизацію земельної ділянки для ОЖБ (будинок існує з 70-х років) та для ведення ОСГ в межах нормативів (родина користується даними ділянками з 70-х років), крім того ніхто більше не має права претендувати на вказані земельні ділянки. Питання не про дії депутата, а взагалі чи такий випадок може розглядатися як конфлікт інтересів.
брат депутата сільської ради використовуючи своє конституційне право звертається до сесії про надання дозволу на приватизацію земельної ділянки для ОЖБ (будинок існує з 70-х років) та для ведення ОСГ в межах нормативів (родина користується даними ділянками з 70-х років), крім того ніхто більше не має права претендувати на вказані земельні ділянки. Питання не про дії депутата, а взагалі чи такий випадок може розглядатися як конфлікт інтересів.
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Так, пане Андрію, конфлікт інтересів у брата тут є. Особливо, якщо брат-депутат є членом профільної чи суміжної комісії, яка буде готувати чи представляти на сесії проект рішення про відведення (надання) земельної ділянки.
На разі закон не надто суворо відноситься до подібних порушень, але все ж краще, аби брат-депутат утримався від участі у підготовці цього проекту та під час голосування за проект рішення на пленарному засіданні повідомив про те, що він утримується від обговорення та голосування за рішення і попросив щоб цю інформацію внесли у протокол засідання ради.
З 26 квітня такі дії будуть обов'язковими, на разі - це скоріше розумна поведінка, підказана нашим досвідом супроводження подібних справ.
На разі закон не надто суворо відноситься до подібних порушень, але все ж краще, аби брат-депутат утримався від участі у підготовці цього проекту та під час голосування за проект рішення на пленарному засіданні повідомив про те, що він утримується від обговорення та голосування за рішення і попросив щоб цю інформацію внесли у протокол засідання ради.
З 26 квітня такі дії будуть обов'язковими, на разі - це скоріше розумна поведінка, підказана нашим досвідом супроводження подібних справ.
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Ще раз порушу тему конфлікту інтересів у депутатів місцевих рад.
Протягом минулого тиждня до нас за консультацією звернулося одразу кілька місцевих рад, депутати яких опинилися у подібній ситуації - голосували за рішення ненормативного характеру (індивідуальні), які зачіпають їх особисті інтереси.
В усіх випадках складені протоколи. Інкримінується порушення ст. 172-7 КпАП - неповідомлення особою безпосереднього керівника у випадках, передбачених законом, про наявність конфлікту інтересів. Протоколи складені грамотно, обґрунтування порушень - прекрасні (з юридичної точки зору, звісно).
Тому будь ласка, будьте уважні, попереджайте депутатів про необхідність утримуватись від участі у таких голосуваннях та роботі профільних комісій при розгляді питань, які зачіпають особисті інтереси депутатів. І нехай депутат під час пленарного засідання повідомляє головуючого, що він утримується від голосування через наявність конфлікту інтересів.
тим більше, що з 26 квітня відповідальність за це порушення стане більш жорсткою!
Протягом минулого тиждня до нас за консультацією звернулося одразу кілька місцевих рад, депутати яких опинилися у подібній ситуації - голосували за рішення ненормативного характеру (індивідуальні), які зачіпають їх особисті інтереси.
В усіх випадках складені протоколи. Інкримінується порушення ст. 172-7 КпАП - неповідомлення особою безпосереднього керівника у випадках, передбачених законом, про наявність конфлікту інтересів. Протоколи складені грамотно, обґрунтування порушень - прекрасні (з юридичної точки зору, звісно).
Тому будь ласка, будьте уважні, попереджайте депутатів про необхідність утримуватись від участі у таких голосуваннях та роботі профільних комісій при розгляді питань, які зачіпають особисті інтереси депутатів. І нехай депутат під час пленарного засідання повідомляє головуючого, що він утримується від голосування через наявність конфлікту інтересів.
тим більше, що з 26 квітня відповідальність за це порушення стане більш жорсткою!
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 12
- З нами з: 24 листопада 2014, 14:03
Доброго дня! Сільського голову суд постановив визнати винним у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення(конфлікт інтересів) ,передбаченого ч.1 статті 172-7 Кодексу України про адмінпорушення правопорушення та наклали на нього адміністативне стягнення -штраф в розмірі двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян .
Питання - що далі чекає сільського голову за таке правопорушення крім штрафу?
Питання - що далі чекає сільського голову за таке правопорушення крім штрафу?
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Дивлячись на особливості складу правопорушення. що саме інкримінувалося голові? Тому що є заходи, які вживаються за наслідками накладення адміністративного стягнення, а є заходи дисциплінарного характеру 9найтяжчий - дострокове припинення повноважень). І коли саме було вчинене правопорушення та коли накладене стягнення? точні дати, бо законодавство змінювалося
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 12
- З нами з: 24 листопада 2014, 14:03
Сільський голова,перебуваючи на посаді,допустив виникнення конфлікту інтересів-діючи в інтересах дружини ,затверджуючи технічну документацію на земельну ділянку не вжив заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів та у письмовій формі не повідомив сесії сільської ради,порушив вимоги ч.1 ст.14 ЗУ "Про засади запобігання і протидії корупції", ч.1ст.12-1 ЗУ "Про службу в ОМС",ч.1 ст.15 ЗУ "Про правила етичної поведінки".Згідно протоколу сесії сільської ради від 23 травня 2014р.,засідання відбулося під головуванням сільського голови, на ньому розглядалося питання затвердження технічної документації із землеустрою дружині сільського голови.В протоколі сесії немає відомостей про повідомлення сільського голови про виникнення конфлікту та про відмову від участі в голосуванні по цьому питанні.
В діях голови міститься склад правопорушення ,передбаченого ст.175-7 КУпАП.З"ясувавши всі обставини,накладають адміністативне стягнення в межах санкції ч.1 ст.172-7 КУпАПу вигляді штр.і цей вид стягнення є достатнім для виправлення особи.ПОСТАНОВА від 06.02.2015 р.
В діях голови міститься склад правопорушення ,передбаченого ст.175-7 КУпАП.З"ясувавши всі обставини,накладають адміністативне стягнення в межах санкції ч.1 ст.172-7 КУпАПу вигляді штр.і цей вид стягнення є достатнім для виправлення особи.ПОСТАНОВА від 06.02.2015 р.
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
О, дякую, тепер можу вичерпно відповісти.
Тоді крім штрафу нічого не буде. Це порушення не пов'язане з порушенням обмежень, тому не передбачає дострокового припинення повноважень (абз. 2 ч. 2 ст. 22 Закону № 3206, п. 3-1 ч. 1 ст. 79 Закону про місцеве самоврядування у редакції, чинній на момент вчинення правопорушення).
Внесуть, правда, у реєстр корупціонерів ще. Але тут вже нічого не поробиш. А голова буде вважатися таким, що не вчиняв правопорушення, якщо він протягом року з моменти виплати штрафу не вчинить нічого нового. Його навіть з бази адміністративних правопорушень приберуть через рік.
Тоді крім штрафу нічого не буде. Це порушення не пов'язане з порушенням обмежень, тому не передбачає дострокового припинення повноважень (абз. 2 ч. 2 ст. 22 Закону № 3206, п. 3-1 ч. 1 ст. 79 Закону про місцеве самоврядування у редакції, чинній на момент вчинення правопорушення).
Внесуть, правда, у реєстр корупціонерів ще. Але тут вже нічого не поробиш. А голова буде вважатися таким, що не вчиняв правопорушення, якщо він протягом року з моменти виплати штрафу не вчинить нічого нового. Його навіть з бази адміністративних правопорушень приберуть через рік.
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 12
- З нами з: 24 листопада 2014, 14:03
Щиро вдячна за вичерпну відповідь.....Сільський голова з полегшенням поїде додому....
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Доброго дня. Підкажіть будь ласка, як оформити протокольну частину рішення сесії, якщо розглядається питання про надання премії сільському голові чи має місце конфлікт інтересів у даному питанні. Чи потрібно сільському голові писати повідомлення про відмову у розгляді даного питання, якщо так, то хто має право подавати на розгляд дане рішення.
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Так, голова не може приймати участь у обговоренні цього питання. у протоколі має бути відображено, що він утримався від обговорення та голосування з цього питання. Доповідати тему має хтось інший - кого визначите - не принципово.
До головного управління Держземагенства у Хмельницькій обл. надійшла заява від громадянки (яка являється секретарем с/р) щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки с/г призначення держ. власності площею 2 га. з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого с/г на території даної сільської ради (за межами населеного пункту).
управління Держземагентва у районні надіслав до сільської ради лист-запит письмово висловити позицію, щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Чи розглядається запит Держземагентва на сесії сільської ради, та чи присутній конфлікт інтересів у даному питанні?
управління Держземагентва у районні надіслав до сільської ради лист-запит письмово висловити позицію, щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Чи розглядається запит Держземагентва на сесії сільської ради, та чи присутній конфлікт інтересів у даному питанні?
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Конфлікт інтересів може бути, лише якщо у когось з членів ради чи працівників її виконавчих органів, які приймають участь у розгляді питання, є особистий інтерес щодо земельної ділянки, або хтось із згаданих осіб є близькою особою заявника. Подивіться, будь ласка ст. 14 Закону № 3206, оскільки для більш вичерпної відповіді ви надали недостатньо інформації
Дане питання на сесії сільської ради не розглядалося.mok-elen писав:До головного управління Держземагенства у Хмельницькій обл. надійшла заява від громадянки (яка являється секретарем с/р) щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки с/г призначення держ. власності площею 2 га. з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого с/г на території даної сільської ради (за межами населеного пункту).
управління Держземагентва у районні надіслав до сільської ради лист-запит письмово висловити позицію, щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Чи розглядається запит Держземагентва на сесії сільської ради, та чи присутній конфлікт інтересів у даному питанні?
Відповідь на запит була надана листом за підписом сільського голови такого змісту: " що сільська рада не заперечує щодо можливості надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки с/г призначення держ. власності (землі резервного фонду) на території сільської ради громадянці Л. орієнтовною площею 2,0 га. " чи присутній в даному випадку конфлікт інтересів?
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Недостатньо інформації. Почитайте ст. 14, про яку я вже Вам сказала. можливо, це дозволить вам уточнити запитання. Мені здається, що ви трішки плутаєте поняття конфлікту інтересів з питаннями компетенції
Доброго Дня. Підкажіть будь ласка чи є конфлікт інтересів якщо керівник або заступник керівника органу державної влади погоджує або підписує розпорядчі документи про надання собі матеріальної допомоги, премії тощо? Також чи є конфлікт коли юрист або уповноважена особа з питань запобігання корупції погоджує наказ про надання собі матеріальної допомоги, премії тощо?
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Так, однозначно є.
Юристу треба повідомити про конфлікт інтересів. Якщо немає можливості замінити на час виконання цього завдання (підготовка документів про матеріальну допомогу, премії тощо собі особисто) іншою особою, то завдання має виконуватись під наглядом. Тобто має бути визначена особа (особи), які перевірять, чи не зловживає юрист своїм службовим становищем.
Щодо керівника. Конфлікт є. А ось як його вирішити - залежить від того, у якому державному органі він працює. Напишіть мені, будь ласка у приват, про який орган йдеться. В залежності від галузевої та іншої підпорядкованості я й надам відповідь.
Щодо заступника - конфлікт є, і мав би здійснювати цю операцію виключно під контролем. Контроль міг здійснювати або керівник (не дуже гарний, але допустимий варіант), або призначена керівником особа (група осіб).
Юристу треба повідомити про конфлікт інтересів. Якщо немає можливості замінити на час виконання цього завдання (підготовка документів про матеріальну допомогу, премії тощо собі особисто) іншою особою, то завдання має виконуватись під наглядом. Тобто має бути визначена особа (особи), які перевірять, чи не зловживає юрист своїм службовим становищем.
Щодо керівника. Конфлікт є. А ось як його вирішити - залежить від того, у якому державному органі він працює. Напишіть мені, будь ласка у приват, про який орган йдеться. В залежності від галузевої та іншої підпорядкованості я й надам відповідь.
Щодо заступника - конфлікт є, і мав би здійснювати цю операцію виключно під контролем. Контроль міг здійснювати або керівник (не дуже гарний, але допустимий варіант), або призначена керівником особа (група осіб).
Маю на увазі орган державної влади, державних службовців. Але питання навіть не у галузевій чи іншій підпорядкованості. Суть у тому, що накази керівництва погоджуються відповідними структурними підрозділами, і в деяких випадках можливий конфлікт інтересів. Так наприклад спеціаліст держоргану, той же юрист, або спеціаліст із запобігання та протидії корупції погоджують усі накази. І якщо більшість наказів не мають відношення до цих посадовців, то наприклад такі накази як премії, надбавки, допомоги цими особами візуються. Получається що кожен місяць коли бухгалтерія готує такі накази особи які їх візують повинні повідомляти про конфлікт інтересів? Тоді на кого можуть покладатись ці обов'язки? Якщо як захід усунення конфлікту інтересів "під наглядом" застосовувати, то що получається коли юрист буде погоджувати відповідний наказ над ним має стояти інша особа і слідкувати чи поставить він свій підпис чи ні? Але з іншої сторони дані особи не приймають рішення а тільки погоджують накази, а отже, на мій розсуд, тут не виникає конфлікту інтересів.
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Конфлікт є. Тема потребує, наскільки я розумію, окремого роз'яснення, особливо щодо механізмів врегулювання. Але це не для форуму - тут потрібно багато пояснювати. Судової практики з подібних питань - купа, можете зайти у Єдиний державний реєстр судових рішень та пересвідчитись
Ну тоді получається що можна уже складати протокол про неповідомлення про конфлікт інтересів в більшості державних установах...
Дякую за відповіді. Дуже подобається Ваші розяснення. Не думав що хтось щось десь розяснює на тему антикорупції. Хоча сам займаюсь тим же самим чим і Ви. :)
Дякую за відповіді. Дуже подобається Ваші розяснення. Не думав що хтось щось десь розяснює на тему антикорупції. Хоча сам займаюсь тим же самим чим і Ви. :)
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
тоді, Максиме, запрошую до співпраці. Ми ж ці знання одержуємо, у тому числі, й через спілкування з фахівцями з усіх регіонів. Будемо раді вам у нашому колі
-
- Новачок
- Повідомлень: 3
- З нами з: 16 березня 2015, 08:51
- Регіон: Кировоградская область
Як практично уповноважена особа місцевої ради повинна здійснювати перевірку поданої декларації посадовою особою місцевого самоврядування, депутата місцевої ради (у випадку подання до місцевої ради) на наявність конфлікту інтересів? Крім того наприклад достаменно відомо, що депутат є засновником юридичної особи, але в декларації він цього не вказує і офіційно даною інформацією місцева рада не володіє і не зобов"язана володіти. Яким чином діяти в даному випадку, чи просто ігнорувати цей факт?
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Вже задавали подібне питання, будемо обговорювати у відкритій раніше темі десь через тиждень
- Козіна Віра
- Місцевий
- Повідомлень: 720
- З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
- Регіон: Харків
- Подякували: 8 разів
- Контактна інформація:
Друзі!
Відкриваємо тему конфлікту інтересів, і будемо говорити у тому числі про перевірки на наявність конфлікту інтересів. У кого є ідеї, запитання з цього приводу: прошу задавати їх (публікувати) у цій гілці!
Відкриваємо тему конфлікту інтересів, і будемо говорити у тому числі про перевірки на наявність конфлікту інтересів. У кого є ідеї, запитання з цього приводу: прошу задавати їх (публікувати) у цій гілці!
-
- Мешканець
- Повідомлень: 145
- З нами з: 19 березня 2015, 18:49
- Регіон: Хмельницкая область
- Дякував (ла): 3 рази
- Подякували: 1 раз
Доброго дня!
Хочу долучитись до теми конфлікту інтересів, щось напевне перемудрили трохи з конфліктом інтересів. я згідна з Максимом. якщо так розглядати то на кожному кроці буде конфлікт інтересів. Кадровик готує всі проекти розпоряджень, в т.ч. і відносно себе:відпустка, відрядження, надання матеріальної допомоги, премія, надбавка за вислугу років, ранг і т.п., візує їх відповідно, юрист також візує (погоджує) на відповідність до чинного законодавства, який же тут конфлікт інтересів, вони виконують свої посадові обов’язки, рішення приймає (підписує) керівник. А як усунути, якщо кадровик один, юрист один, бухгалтер (теж собі нараховує), виходить над кожним потрібно когось ставити, наглядати, де ж людей набрати, у кожного свої обов’язки, з якими і так ледь справляєшся, якщо "наглядати", то коли ж працювати? І це ж все треба якось оформляти, зазначати. Якщо якась надбавка, чи премія надана відповідно до чинного законодавства, контролюючі органи все ж перевірять, навіть стажі перераховують, є наприклад теж подання профільного заступника на ранг чи премію, і т.п., думаю не має бути конфлікту інтересів.
Хочу долучитись до теми конфлікту інтересів, щось напевне перемудрили трохи з конфліктом інтересів. я згідна з Максимом. якщо так розглядати то на кожному кроці буде конфлікт інтересів. Кадровик готує всі проекти розпоряджень, в т.ч. і відносно себе:відпустка, відрядження, надання матеріальної допомоги, премія, надбавка за вислугу років, ранг і т.п., візує їх відповідно, юрист також візує (погоджує) на відповідність до чинного законодавства, який же тут конфлікт інтересів, вони виконують свої посадові обов’язки, рішення приймає (підписує) керівник. А як усунути, якщо кадровик один, юрист один, бухгалтер (теж собі нараховує), виходить над кожним потрібно когось ставити, наглядати, де ж людей набрати, у кожного свої обов’язки, з якими і так ледь справляєшся, якщо "наглядати", то коли ж працювати? І це ж все треба якось оформляти, зазначати. Якщо якась надбавка, чи премія надана відповідно до чинного законодавства, контролюючі органи все ж перевірять, навіть стажі перераховують, є наприклад теж подання профільного заступника на ранг чи премію, і т.п., думаю не має бути конфлікту інтересів.