В тему Облік та списання ТМЦ

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Дійсно, з 01.01.2015 року втратили чинність деякі нормативно-правові акти з бухгалтерського обліку для бюджетних установ, а саме:
- Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 26.06.2013 N 611
- Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 14.11.2013 р. № 947.

Замість цих документів з 2015 року бюджетні установи керуються такими документами:
- Національнім положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 121 «Основні засоби»
- Національнім положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 123 «Запаси»
Крім того до цих НП(С)БУ Мінфін наказом від 23 січня 2015 року N 11 затвердив Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору та Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів суб'єктів державного сектору.

Так, у Методрекомендаціях з обліку основних засобів передбачено, що
господарські операції з надходження, руху та вибуття основних засобів оформлюються суб'єктом державного сектору первинними документами, форми яких затверджені в установленому законодавством порядку.
Нагадаю, що нині є чинним спільний наказ Головного управління Держказначейства України та Держкомстату від 02.12.97 р. N 125/70 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання».
Тому саме цим документом бюджетні установи можуть керуватися при оформленні первинних документів з надходження, руху та вибуття основних засобів.

Також зверніть увагу: якщо для оформлення господарської операції типові форми первинних документів відсутні, то бюджетні установи можуть складати такі первинні документи, які б містили обов'язкові реквізити, передбачені законодавством та іншими нормативно-правовими актами. Саме про таку можливість зазначено у згаданих Методрекомендаціях. До речі, про те, які саме обов'язкові реквізити повинен містити первинний документ, визначено у ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. N 996-XIV та у Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.

Тепер щодо оформлення операцій з запасами.
У Методрекомендаціях з обліку запасів визначено, що господарські операції з надходження, руху та вибуття запасів оформлюють первинними документами, які затверджені наказом Державного казначейства України від 18.12.2000 р. N 130 "Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2000 року за N 962/5183, та наказом Міністерства статистики України від 21 червня 1996 року N 193 "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів".

Отже при оформленні операцій з основними засобами та запасами бюджетні установи як до 2015 року, так і тепер застосовують ті ж самі форми типових первинних документів.

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Як я зрозуміла, що положення 611 не втрачало свою чинність і в офіційних виданнях я цього не бачила! Звідки взялося, що положення 611 та 947 втратило чинність?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Все просто - подивіться уважніше цей документ.

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ


НАКАЗ

25.11.2014
м. Київ
N 1163

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
12 грудня 2014 р. за N 1603/26380

Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку

Відповідно до статті 56 Бюджетного кодексу України, частини другої статті 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, що додаються.

2. Визнати такими, що втратили чинність:

Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ та Положення з бухгалтерського обліку фінансових інвестицій бюджетних установ, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року N 611, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за N 1214/23746 (зі змінами) та N 1215/23747 відповідно;

пункт 1 наказу Міністерства фінансів України від 14 листопада 2013 року N 947 "Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 грудня 2013 року за N 2063/24595 (зі змінами),

Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2013 року N 947 "Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 грудня 2013 року за N 2063/24595 (зі змінами);

3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку (Чмерук М. О.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Департаменту забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) Міністерства фінансів України (Чуприненко Р. С.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1 та 2 цього наказу, які набирають чинності з 01 січня 2015 року.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Фудашкіна Д. О.

 

Міністр
О. Шлапак

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

НЕ можу нічого зрозуміти http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1214-13

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

Якщо конкретно, то на сьогодні діє План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджений наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611. Відповідно чинними залишаються і Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (Додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ) та Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями бюджетних установ (Додаток 2 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ).
Натомість Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджене наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611, з 1 січня 2015 року втратило свою чинність.
Будьте також уважні: План рахунків, Порядок його застосування і Типова кореспонденція зазнали змін (п. 17, 18 Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну від 25.11.2014 р. № 1163).
Про ці та інші нововведення детальніше читайте на сторінках нашого видання (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2014, № 3).Також Ви можете ознайомитися з повним текстом власне наказу Мінфіну "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку" від 25.11.2014 р. № 1163 (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1603-14), в якому чітко прописано, які саме нормативні документи втратили чинність і яких змін зазнали діючі нормативно-правові акти.

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Підкажіть в якому документі краще показано розподіл основних засобів на підгрупи?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Подивіться Методрекомендації з обліку основних засобів
https://buhgalter.com.ua/dovidnik/metod ... o-sektoru/

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Допоможіть! Наша організація за готівку придбала підручники на сумму 3500 грн. Як тепер це відобразити в бухгалтерському обліку? Як гуманітарну допомогу? Домоможіть розібратися з проводками та з процесом оприбуткування!!!!

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

Уточніть, будь ласка, звідки надійшла ця сама готівки (зібрали з учнів (студентів), від благодійної організації, спонсора)?

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Видавничий дім зробив для нас знижку, замість 3500 грн. вартості підручників ми повинні були заплатити 5% від цієї суми. Казначейство непраплатило плажіне доручення згідно договору. Тож наш бібліотекар ці 175 грн. заплатила сама. І тут така сітуація, як тепер оприбуткувати ці підручники? Як спонсорська допомога чи що?

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Підкажіть як нині правильно оприбуткувати стенди з пожежної евакуації
2 шт - по 630 грн-1260грн
1 шт-1980грн
по КЕКВ 2210. На який счет їх оприбуткувати та які складати проводки?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Оскільки вартість таких стендів не перевищує 2500 грн., то видатки здійснюєте за КЕКВ 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар". У бухгалтерському обліку такий об’єкт має бути оприбутковано на субрахунок 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи».
Проводки такі:
придбання
Дт 142 Кт 675
Дт 801 Кт 402
Дт 675 Кт 321, 323
Передача в експлуатацію
Дт 113 Кт 142
Дт 402 Кт 401
Нарахування зносу 50%
Дт 841 Кт 132
Дт 401 Кт 841

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Дуже дякую!

Аватар користувача
YesipenkoTanya
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 135
З нами з: 17 грудня 2014, 12:57
Подякували: 2 рази

Повідомлення YesipenkoTanya »

Підкажіть будь ласка чи чинна зараз інструкція про порядок списання мц з балансу бюджетних установ?

http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0787-01

Яким документом потрібно керуватися при списанні оз в 2015 році, особливо цікавить списання компютерів.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Цей документ втратив чинність ще з 15.01.2011 р. (подивіться статус цього документу).
Про списання комп*ютерної техніки обговорювали тут
http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f=17&t=860

У 2015 році при списанні ОЗ керуємось основними документами - НП(С)БУ 121 та Методрекомендації. а також Порядком № 1314

Lana1000
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 48
З нами з: 05 червня 2013, 13:56
Регіон: Одесская область

Повідомлення Lana1000 »

Виктория, подскажите ка правильно оприходовать канц.. хоз. товары (какими проводками?) - как правильно отразить НДС (мы не плательщики НДС, на калоговый кредит не относим)?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

приходуете на общую сумму с учетом НДС: Дт 234 Кт 675

Lana1000
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 48
З нами з: 05 червня 2013, 13:56
Регіон: Одесская область

Повідомлення Lana1000 »

Матвєєва Вікторія писав:приходуете на общую сумму с учетом НДС: Дт 234 Кт 675
Т.е. можно приходовать с НДС каждое наименование, а потом его списываем вместе с объектом учета?
Где-то читала, что НДС надо приходовать на тот же счет - 234 (кажется в НП (С) БУ, но отдельно, а потом его списывать по норме.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Давайте рассмотрим такой пример:
купили мыло по цене 3,20 грн. - Дт 234 Кт 675
заплатили за мыло 3,20 грн. - Дт 321, 323 Кт 675
выдали мыло (списали с баланса) - Дт 801, 802, 811 Кт 234 - 3,20 грн.

Скорее всего вы перепутали с расходами на доставку, транспортировку. Такие расходы действительно надо учитывать в особом порядке. О них речь идет в п. 10 разд. IV НС(П)БУ 123 "Запасы" и п. 9 разд. II Методрекомендаций по учету запасов)

Надєєва
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 357
З нами з: 29 травня 2014, 08:02
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 12 разів

Повідомлення Надєєва »

Добрий день! Сільській раді ( КФК 010116) підпорядковуються Будинок культури (КФК 110204), бібліотека (КФК 110201), ДНЗ (КФК 070101) і т.д. Бухгалтерія сільської ради веде бухоблік данних підрозділів, у мене запитання : до складу комісії на списання тмц , наприклад по КФК 110201, повинен включатись бухгалтер сільради, чи правильніше : хто має входити в склад цієї комісії, якщо в штаті бібліотеки свого бухгалтера немає?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Як правило, до складу комісії по списанню включають:
— керівника або його заступника (голова комісії);
— головного бухгалтера або його заступника (в установах, у яких штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена, — особу, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);
— керівника груп обліку (в установах, які обслуговують централізовані бухгалтерії) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;
— працівників установи відповідного профілю, що добре знають об’єкти, які необхідно списати.
Отже, в штаті бібліотеки немає свого бухгалтера, бо бухоблік бібліотеки веде бухгалтерія сільської ради. Тому включаєте до складу комісії працівника саме бухгалтерії сільради/

Надєєва
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 357
З нами з: 29 травня 2014, 08:02
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 12 разів

Повідомлення Надєєва »

Матвєєва Вікторія, дякую Вам за роз"яснення!

Lana1000
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 48
З нами з: 05 червня 2013, 13:56
Регіон: Одесская область

Повідомлення Lana1000 »

Матвєєва Вікторія писав:Давайте рассмотрим такой пример:
купили мыло по цене 3,20 грн. - Дт 234 Кт 675
заплатили за мыло 3,20 грн. - Дт 321, 323 Кт 675
выдали мыло (списали с баланса) - Дт 801, 802, 811 Кт 234 - 3,20 грн.

Скорее всего вы перепутали с расходами на доставку, транспортировку. Такие расходы действительно надо учитывать в особом порядке. О них речь идет в п. 10 разд. IV НС(П)БУ 123 "Запасы" и п. 9 разд. II Методрекомендаций по учету запасов)
Виктория, спасибо за ответ, но хотелось бі уточнить на Вашем примере
купили мыло по цене 3,20 грн.(в т. ч. НДС-0,53 грн.) - Дт 234 Кт 675 - эти 0,53 грн. мы как отражаем на 801-812 как раньше или всю сумму (3,20 грн. )- Дт 234 Кт 675?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Запомните:
с 2015 года НДС не относят на фактические расходы, т.е. такой проводки Дт 801, 802 Кт 675 на сумму НДС не делаем.
Сумму НДС включаете в первоначальную стоимость запасов, т.е. относите в Дт 234.
Поэтому формирование первоначальной стоимости запасов можно показать 2 проводками:
Дт 234 Кт 675 - 2,67 грн.
Дт 234 Кт 675 - 0,53 грн.
а можете одной: Дт 324 Кт 675 - 3,20 грн

Lana1000
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 48
З нами з: 05 червня 2013, 13:56
Регіон: Одесская область

Повідомлення Lana1000 »

Матвєєва Вікторія писав:Запомните:
с 2015 года НДС не относят на фактические расходы, т.е. такой проводки Дт 801, 802 Кт 675 на сумму НДС не делаем.
Сумму НДС включаете в первоначальную стоимость запасов, т.е. относите в Дт 234.
Поэтому формирование первоначальной стоимости запасов можно показать 2 проводками:
Дт 234 Кт 675 - 2,67 грн.
Дт 234 Кт 675 - 0,53 грн.
а можете одной: Дт 324 Кт 675 - 3,20 грн
Виктория, еще раз спасибо, это именно тот ответ, который я ожидала.
Я так и поняла из всего прочитанного, но хотелось подтверждения на примере.

tanja
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 25 лютого 2015, 19:30

Повідомлення tanja »

Добрий день! Користуючись якою інструкцією можна з складу списати застарілі малоцінні матеріали, які знаходяться на обліку на складі ще з 90-х років?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1262
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 143 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Для ОЗ - це Порядок списання об'єктів державної власності, затвержденим постановою КМУ від 8 листопада 2007 р. N 1314. Якщо установа на місцевому бюджеті - то необхідно керуватися Порядком списання майна, затвержденим місцевим органом самоврядування.  

бухг. Оксана
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 26 лютого 2015, 09:55

Повідомлення бухг. Оксана »

Добрый день! Как правильно отразить в учете бюджетной организации оприходование и списание макулатуры и металлолома, которые подлежат сдачи специализированным организациям в 2015 году?

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

бухг. Оксана писав:Добрый день! Как правильно отразить в учете бюджетной организации оприходование и списание макулатуры и металлолома, которые подлежат сдачи специализированным организациям в 2015 году?
Планом рахунків (у редакції наказу Мінфіну від 25.11.2014 р. № 1163) для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух придбаних (вироблених, отриманих) матеріальних цінностей, які утримуються установою з метою подальшого розподілу, передачі, продажу, у тому числі вироби з дорогоцінних металів та дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння, призначений субрахунок 261 "Запаси для розподілу, передачі, продажу".
Тому вважаємо, що з 1 січня 2015 року металобрухт, макулатуру та інші види вторинної сировини, які підлягають здачі спеціалізованому підприємству, слід обліковувати на субрахунку 261.
При цьому в облікових регістрах слід сформувати такі проводки:
1) Оприбутковано металобрухт (макулатуру), що підлягає здачі спеціалізованому підприємству Дт 261 Кт 364;
2) Передано металобрухт (макулатуру) спеціалізованому підприємству Дт 364 Кт 261;
3) Надійшли кошти від реалізації металобрухту (макулатури) Дт 323 Кт 711.
До речі, при оприбуткуванні металобрухту (макулатури), що підлягає здачі (реалізації), подавати Довідку про надходження в натуральній формі до органу Держказначейскої служби не потрібно.

бухг. Оксана
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 26 лютого 2015, 09:55

Повідомлення бухг. Оксана »

Дякую за відповідь, а як відобразити борг спеціалізованого підприємства за здану макулатуру (металобрухт)?

Відповісти

Повернутись до “Інші питання обліку активів (ТМЦ)”