Списання запасів

Tany
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 74
З нами з: 04 лютого 2014, 12:50

Повідомлення Tany »

Підскажіть будь ласка, відповідно до нової Типової кориспонденції субрахунків бух.обліку видача зі складу в експлуатацію малоцінних та швидкозношувальних предметів проводиться так Дт 411 Кт 221, а, що робити з запасами які були придбані ще в 90-х та числяться на 221 рахунку (наприклад: доріжки, штори, тюль), якщо використати нову кориспонденцію то їх вартість буде списана при видачі зі складу, а на матеріально відповідальній особі МШП буде числитися лише в кількісному виразі. Що робити якщо матеріально відповідальна особа вирішить здати на склад таку річь? Раніше до Прийняття Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ я видачу зі складу МШП підзвітній особі оформляла так Дт221 Кт221.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

1. Ті МШП, які знаходяться в експлуатації, продовжуєте обліковувати на 221. Спишете з балансу їх тоді, коли вони стануть непридатними до використання.
2. Тепер щодо ситуації, коли матеріально відповідальна особа повертає такі МШБ з експлуатації на склад. Я так розумію, що такі МБШ вже знаходились у використанні, тобто вже не нові.
Тому оприбутковуєте їх як ганчір'я. У цьому разі необхідно скласти акт про оцінку. В бухобліку показуєте як надходження в натуральній формі.
Такі ситуації на прикладах розглядали в газеті “Бюджетна бухгалтерія”, 2013, № 28 (“Особливості обліку малоцінних активів”).
Востаннє редагувалось 13 лютого 2014, 11:15 користувачем Матвєєва Вікторія, всього редагувалось 1 раз.

Tany
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 74
З нами з: 04 лютого 2014, 12:50

Повідомлення Tany »

Як проводити видачу зі складу в експлуатацію миючих засобів (мило,порошок...) та канцтоварів вартістю більше 10 грн.(наприклад папір, канцелярські книги...), що числяться на 234 рахунку? Я раніше робила так Дт234 Кт234, а потім по акту, після використання, все списувалося з матеріально відповідальної особи на яку були виписані товари. А тепер, якщо правильно зрозуміла, їх вартість буде списуватися при видачі зі складу Дт801 Кт234, а числитися на матеріально відповідальній особі будуть лише в кількісному виразі.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

У цій ситуація діє така схема
1. Видали зі складу миючі засоби та канцтовари - таку операцію оформляємо відомістю (накладною) на видачу
2. Списали в кінці місяця (якщо є необхідність, то частіше) використані миючі засоби та канцтовари — таку операцію оформляємо актом на списання. До акту додаємо документи, якими оформлювали видачу таких матеріальних цінностей. — Дт 801, 802, 811 — Кт 234.
До речі, матеріальні цінності, які обліковували на субрахунку 234, ніколи не були прив'язані до вартісної межі - більше або менше 10 грн. Раніше це стосувалось тільки МШП (рахунок 22). Загляньте ще раз у п. 58 Інструкціі № 125.

Tany
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 74
З нами з: 04 лютого 2014, 12:50

Повідомлення Tany »

Якщо, я вірно зрозуміла, то вартість канцтоварів та канцелярського приладдя потрібно списувати при видачі зі складу, а що робити з миючими засобами та щітками, якою проводкою оформлюється видача зі складу?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Видача запасів зі складу — ще означає, що такі запаси вже списані. Списання необхідно підтвердити актом списання. Зокрема, у п. 2.3 Типової кореспонденції передбачено, що саме при списанні використаних (а не переданих у використання!!!) запасів, їх вартість списуємо на фактичні видатки. І немає різниці, які види запасів ми списуємо: чи канцтовари, чи миючі засоби, чи канцтовари, чи продукти харчування.
Разом з тим є деякі виключення з цього правила:
1. МШП списуємо з балансу при видачі зі складу до експлуатації на зменшення фонду в МШП (п. 9 Положення з бухгалтерського обліку запасів № 947 та п. 2.13 Типової кореспонденції).
2. У Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, зокрема, в характеристиці субрахунку 234 визначено наступне:
“У невеликих установах канцелярське приладдя (папір, олівці тощо) та медикаменти (за винятком спирту та медикаментів, що мають велику вартість), придбані і одночасно видані на поточні потреби, можуть зразу списуватися на фактичні видатки з відображенням їх загальної вартості за дебетом і кредитом субрахунку 234”.
Тобто цим пунктом можуть скористуватися ті невеликі установи, у яких відсутня можливість такі запаси спочатку оприбуткувати на склад, а потім передавати до експлуатації (по просту немає комори та посади комірника). Тому такі запаси відразу передають до експлуатації (у використання). Але у цьому разі кореспонденція буде: Дт 234 - Кт 675 та одночасно Дт 801, 802, 811 — Кт 234.
Також зверніть увагу: у цьому пункті мова йде лише про канцтовари та медикаменти з невеликою вартість. Тому не раджу вам застосовувати таких порядок списання для всіх інших запасів.
Востаннє редагувалось 17 лютого 2014, 16:39 користувачем Матвєєва Вікторія, всього редагувалось 1 раз.

Tany
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 74
З нами з: 04 лютого 2014, 12:50

Повідомлення Tany »

Дякую за розяснення.

Аватар користувача
musia2010
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 59
З нами з: 04 лютого 2014, 11:02
Регіон: Ровенская Область
Звідки: Ровно
Подякували: 4 рази

Повідомлення musia2010 »

Доброго дня, підкажіть будь-ласка як правильно оформити в бухгалтерському обліку бюджетної установи встановлення акумулятора на автомобіль, та списання вже відпрацьованого. В нас він лежав новий на складі та обліковувався на 238 рахунку, зі складу передали на матеріально-відповідальну особу, а вона в свою чергу зробила акт на встановлення автозапчастин на автомобіль. Як це показати в обліку та коли його можна буде списати?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Облік акумуляторних батарей, які установа придбаває для заміни відпрацьованих, здійснюється наступним чином:
1. Акумуляторні батареї (далі - АБ), які установа придбаває для заміни відпрацьованих, обліковуються у складі запасів на субрахунку 238
2. На кожен акумулятор, що надходить на склад установи, відкривається Картка обліку напрацювання та відстеження обігу АБ (далі — Картка). Форма такої картки наведено в додатку 12 до Правил експлуатування акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку від 02.07.2008 р. № 795.
Відпуск акумулятора зі складу до експлуатації оформляють накладною.
При цьому у Картці зазначають: дату установки та відомості про транспортний засіб, на який установлено таку АБ (категорію, тип, модель та державний реєстраційний номер).
3. При встановленні такої АБ на транспортний засіб оформлюєте акт встановлення. Такий документ є підставою для списання АБ з балансу, тобто з субрахунку 238 на фактичні видатки. У ньому зазначаєте повну інформацію про АБ та на який транспортний засіб вона встановлена.
Про встановлення АБ на авто вказуєте відповідну інформацію в Карточці. З моменту встановлення АБ аналітичний облік ведеться в Карточці.

4. Списати АБ (тобто замінити на нову) установа може тоді, коли напрацювання її середнього ресурсу досягло встановленої норми. Такі норми наведено в додатках до Експлуатаційних норм середнього ресурсу акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів та спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку від 20.05.2006 р. № 489.

Водночас досягнення встановленої норми, це обов’язкова, але недостатня умова для списання акумулятора. У принципі, ця вимога цілком правильна, адже не виключено, що, відпрацювавши середній ресурс, акумулятор ще може деякий час бездоганно працювати. Тому вирішальною підставою для списання АБ є ознаки її граничного стану.
Крім того, ще однією причиною списання АБ може бути виявлення виробничих чи експлуатаційних дефектів.
5. Рішення про списання АБ приймає комісія, створена за наказом керівника бюджетної установи. До повноважень комісії належать визначення фактичного технічного стану АБ, а також прийняття рішення щодо подальшої експлуатації АБ: ремонт, оформлення претензій до продавця (виробника, виконавця робіт з гарантійного обслуговування та/або ремонту АБ), списання, передача на утилізацію тощо.
Рішення комісії із зазначенням причин, за якими АБ було знято з транспортного засобу, заносяться до Картки
Більш детальніше питання, що стосуються придбання, експлуатації, ремонту та списання АБ, ми розглядали в статті “Облік акумуляторів: від придбання до списання” (див. “Бюджетна бухгалтерія”, 2009, № 43).

Аватар користувача
musia2010
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 59
З нами з: 04 лютого 2014, 11:02
Регіон: Ровенская Область
Звідки: Ровно
Подякували: 4 рази

Повідомлення musia2010 »

Дуже дякую, але газети за 2009 рік я найти не можу, можливо у вас є ссилка де її можна скачати?

styu

Повідомлення styu »

Здравствуйте.
Вы можете приобрести данный журнал на сайте http://id.factor.ua/budgetnaya-buhgalteriya/ или позвонив по номеру (057) 719-04-47
Если Вас интересует только №43 2009г, то позвоните по данному номеру (057) 717-52-71 - Вам расскажут, как приобрести один номер.

darita
Новачок
Новачок
Повідомлень: 3
З нами з: 30 травня 2014, 10:29

Повідомлення darita »

Це дуже корисно для мене!

Елена11
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 23
З нами з: 30 травня 2014, 08:45

Повідомлення Елена11 »

Доброго дня, як правильно списувати мастила, які використовуються разом з дизельним паливом при роботі трактора? Чи є затверджені норми?

Аллочка@
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 21 січня 2013, 11:21
Регіон: Сумская Область
Звідки: Сумы
Подякували: 2 рази

Повідомлення Аллочка@ »

Добрый день! Помогите разобраться пожалуйста, получили по накладной новый аккумулятор, а старый на машине включен в ее стоимость, как основное средство. Как правильно сменить аккумулятор, чтобы старый передать на склад, но не списывать, а новый установить на автомобиль. Какими операциями и проводками все оформить? спасибо.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Елена11 писав:Доброго дня, як правильно списувати мастила, які використовуються разом з дизельним паливом при роботі трактора? Чи є затверджені норми?
При списанні паливно-мастильних матеріалів на трактора доцільно користуватися Нормами
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин Н218. "Укравтодор" 043-96, затвердженими наказом по корпорації "Укравтодор" від 14 серпня 1996 р. N 156 

Проте це необхідно зазначити насамперед в наказі про облікову політику установи та наказі про встановлення норм витрат палива на відповідні транспортні засоби, які обліковуються на її балансі.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

alkecc писав:Добрый день! Помогите разобраться пожалуйста, получили по накладной новый аккумулятор, а старый на машине включен в ее стоимость, как основное средство. Как правильно сменить аккумулятор, чтобы старый передать на склад, но не списывать, а новый установить на автомобиль. Какими операциями и проводками все оформить? спасибо.
В вашей ситуации порядок действий следующий:
1. Отработанную АБ снимаете с машины. Об этом делаете записи в Карточку учета наработки и отслеживания оборота АБ, которая должна быть на такую АБ. На отработанную АБ закрываем Карточку и передаем ее на склад.
Т. к. эта АБ числилась в составе машины, в бухучете никакие записи не делаем.
2. Для замены отработанной АБ приобретаете новую. Такую АБ приходуете на субсчет 238. Открываете на нее новую Карточку.
3. При отпуске новой АБ со склада, оформляете накладную, делаете нужные записи в Карточке (указываете: дату установки и сведения о транспортном средстве, на которое установлена такая АБ). Поскольку такая АБ является обычной запасной частью, то в момент установки новой АБ списываете ее с баланса на фактические расходы.

Аллочка@
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 21 січня 2013, 11:21
Регіон: Сумская Область
Звідки: Сумы
Подякували: 2 рази

Повідомлення Аллочка@ »

Дякую за роз"яснення, дуже допомогло.

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Підскажіть як списати футбольні мячі з 221/2 рахунку? Типова форма МШ-4 ще дійсна?

tttt1011
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 03 грудня 2013, 13:50
Регіон: Львовская Область
Звідки: Львов

Повідомлення tttt1011 »

Добрий день! Підкажіть, будь-ласка. Списання господарських товарів, які були придбані минулого року, треба списувати на результат виконання кошторису. Дт 432 Кт 234. Я правильно зрозуміла?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

На результати виконання кошторису Ви відносите вартість тільки тих запасів, які були продані.
Підстава - п. 2 р. 5 Положення № 947. Так,у разі продажу запасів, придбаних (виготовлених) у минулих роках, балансову вартість таких запасів слід відносити на результати виконання кошторису.

tttt1011
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 03 грудня 2013, 13:50
Регіон: Львовская Область
Звідки: Львов

Повідомлення tttt1011 »

Дуже дякую.

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Форми накладної та акту списання складаєте за типовими формами, наведеними в Інструкції про складання типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ, яка затверджена наказом Державного казначейства України від 18 грудня 2000 р. N 130.

Елена4776
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 37
З нами з: 05 березня 2015, 09:15
Регіон: Черкасская Область
Звідки: Золотоноша
Дякував (ла): 7 разів
Подякували: 2 рази

Повідомлення Елена4776 »

Добрий день!
Підкажіть будь ласка:
1. Чи можна одразу після отримання списувати миючі засоби і госп.матеріали, якщо реально завгосп одразу після отримання роздав їх в кабінети та тех.працівницям, а вони вже використовують їх по потребам?
2. І чи можливо, в такому разі, на рахунку 234 оприбуткувати все разом під однією номенклатурою наприклад "Миючі та гігієн. засоби"?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Колега, це питання вже обговорювали на форумі в цій же темі на 1 стор. ось тут http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f ... 0%BD*#p153

nachalnik
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 113
З нами з: 29 травня 2014, 11:07
Дякував (ла): 2 рази
Подякували: 4 рази

Повідомлення nachalnik »

Доброго дня! Підскажіть,я к тепер списувати запаси видані зі складу? Зразу на фактичні видатки? Які при цьому складати проводки?

Аватар користувача
Матвєєва Вікторія
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1263
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Регіон: Харків
Дякував (ла): 12 разів
Подякували: 144 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Матвєєва Вікторія »

Порядок відображення операцій зі списання запасів в бухобліку не змінився.
У Методрекомендаціях з обліку запасів
розд. 2. п. 27. Вибуття запасів (списання з балансу) в бухгалтерському обліку відображається як збільшення витрат та зменшення запасів звітного періоду.
Типова кореспонденція п. 2.4 - Дт 801, 802, 811-813 Кт 20-23, 261

Annime
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 21
З нами з: 06 липня 2011, 10:10
Регіон: Киев
Звідки: Киев

Повідомлення Annime »

Доброго дня!
Підкажіть, будь ласка, на якому рахунку обліковувати папки регістратори на кольцах вартістю 35 грн. за шт., якщо вони тривалий час будуть стояти в кабінеті методиста дошкільного закладу та як правильно їх списати? Зразу при видачі на фактичні видатки?
Дякую.

VEP
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 14
З нами з: 26 грудня 2015, 20:16
Регіон: Киевская область
Подякували: 1 раз

Повідомлення VEP »

Annime писав:Доброго дня!
Підкажіть, будь ласка, на якому рахунку обліковувати папки регістратори на кольцах вартістю 35 грн. за шт., якщо вони тривалий час будуть стояти в кабінеті методиста дошкільного закладу та як правильно їх списати? Зразу при видачі на фактичні видатки?
Дякую.
234 рахунок, вартість не має значення.
Стояти вони будуть нові? Як на складі? Чи їх будуть використовувати?

Аватар користувача
НаталіяЛучик
Квартирант
Квартирант
Повідомлень: 71
З нами з: 20 серпня 2015, 11:21
Регіон: Черновицкая область
Дякував (ла): 20 разів
Подякували: 6 разів

Повідомлення НаталіяЛучик »

Доброго дня. Працюю бухгалтером в школі мистецтв. У нас на рах. 234 числиться тканина. Потрібно з неї пошити танцювальні костюми власними силами, але швеї в штаті немає - є зав. складом, яка вміє шити. Як нам правильно оформити і провести це пошиття? Як потім - на який рахунок і за якою вартістю оприбуткувати сценічні костюми?

Єлагіна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 17
З нами з: 20 листопада 2015, 19:28
Регіон: Днепропетровская область

Повідомлення Єлагіна »

Доброго дня! Будь ласка, допоможіть розібратися!
В інтернаті щомісяця списуються будматеріали, які ідуть на дрібний ремонт. Списання відбувається на підставі: 1)накладних-вимог,
2)відомості на списання 
3) акта списання, в якому вказується на що саме використані ті чи інші матеріали.
Чи обов`язково до вказаних документів  прикладувати ще і дефектний акт?
Буду дуже вдячна за відповідь.

Відповісти

Повернутись до “Інші питання обліку активів (ТМЦ)”