Медична та освітня субвенція: проблемні питання

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Запрошуємо до дискусії з цих питань!

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Добрий вечір! Нашій обєднаній громаді було надано медичну субвенцію в розмірі відповідно до населення, яке проживає на території громади. На нашій території до обєднання функціонували ФАПи та центр первинної медико-санітарної допомоги, який обслуговує весь район. Для фінансування цих закладів необхідна їх передача у власність обєднаної громади,що и викликало багато питань. Перше, як реалізувати дану субвенцію в межах своїх повноважень? Друге, чи  необхідно тимчасово делегувати повноваження районній раді з питань фінансування даних медичних закладів до моменту їх передачі до обєднаної громади?

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Медична субвенція перераховується в установленому порядку до обласних і районних бюджетів, міських (м. Києва та міст обласного значення) бюджетів та бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Як визначено у ч.1 ст. 1034 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI медична субвенція спрямовується, зокрема, на видатки місцевих бюджетів, зазначені у п. 3 ч. 1 ст. 89 цього Кодексу, в якій передбачені видатки на первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (лікарні широкого профілю, спеціалізовані медико-санітарні частини, пологові будинки, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги).
Відповідно до п.2 Порядку та умов надання медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою КМУ від 23.01.2015 р. N 11 розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
При цьому згідно із п.5 цього Порядку місцеві ради мають право передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим бюджетам для надання медичних послуг за місцем обслуговування населення.
Тож, для того щоб використати кошти субвенції необхідно щоб розпорядник субвенції був зазначений у відповідному рішенні про місцевий бюджет та відповідні медичні установи, про які Ви зазначили у запитанні, були у мережі головного розпорядника бюджетних коштів.
А, як видно, у Вашому випадку такі медичні заклади ще не знаходяться в мережі, тому вважаю, що до їх передачі доцільно передати кошти медичної субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту до району.
Також зазначу, що на протязі декількох днів я спробую з’ясувати думку профільного міністерства з цього приводу і повідомити Вам про це.

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Ось відповідь, яку надав фахівець міністерства: Перелік видатків, які здійснюються з бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, визначено ст. 71, 89 та 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі - БКУ).
Розподіл медичної субвенції між місцевими бюджетами здійснено за формулою, затвердженою постановою КМУ «Про затвердження формули розподілу обсягу медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» від 19.08.2015 р. № 618. При цьому, обсяг субвенції визначено із урахуванням фінансового нормативу бюджетної забезпеченості медичної субвенції, який є однаковим як для бюджетів міст обласного значення, району, так і бюджетів об’єднаних територіальних громад.
Отже, за рахунок коштів медичної субвенції повинні фінансуватися усі видатки із надання послуг жителям об’єднаної громади, визначені ст. 89 БКУ. При цьому, слід враховувати наступне.
Якщо центр первинної медико-санітарної допомоги (чи будь-яка інша медична установа) буде передано на фінансування з бюджету об’єднаної територіальної громади та продовжуватиме надавати послуги жителям інших громад, то з районного бюджету громади передається частина медичної субвенції для оплати послуг, наданих жителям інших громад.
Якщо заклад і надалі фінансуватиметься з районного бюджету і надаватиме послуги жителям об’єднаної громади, то в бюджеті  такої громади необхідно передбачити міжбюджетний трансферт районному бюджету.
Якщо ж послуги будуть надаватися виключно жителям об’єднаної територіальної громади – така громада повинна забезпечити його фінансування.
Також в бюджеті громади необхідно передбачати трансферт районному бюджету для оплати послуг, що будуть надаватися жителям громади в закладах охорони здоров’я, які фінансуються з районного бюджету.
Механізм передачі коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків місцевих бюджетів врегульовано ст. 93 та 101 БКУ.
На період передачі відповідних закладів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об’єднаних територіальних громад делегування повноваження районній раді з питань їх фінансування є недоцільним, оскільки відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного БКУ, вони фінансуються з бюджету громади. Водночас необхідно вжити заходів щодо здійснення передачі у найкоротші терміни.

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Дуже дякую за відповідь!!!

Аватар користувача
Станкус Тетяна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 549
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харьковская область
Подякували: 9 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Станкус Тетяна »

Будь ласка! Якщо будуть ще запитання - звертайтесь!

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Зверніть, будь ласка увагу, що 22.01.16 р. набрала чинності Постанова КМУ № 15 від 18.01.16 р. "Деякі питання регулювання міжбюджетних відносин".
Тепер порядок розподілу субвенцій для ОТГ уточнено.
Також дуже корисним є доповнення, внесене згаданою постановою у п. 2 (останній абзац) Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 р. N 435, згідно з яким:
"Під час розрахунку обсягу освітньої субвенції для об'єднаних територіальних громад, що утворені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, застосовується у 2016 році фінансовий норматив бюджетної забезпеченості на одного учня з відповідними коригуючими коефіцієнтами, які враховують статус місцевості та наповнюваність класів у середньому за адміністративно-територіальною одиницею, на території якої утворено громаду (окремо для міської та сільської місцевості).".

Також слід звернути увагу, що ця постанова КМУ дещо змінила Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Тепер п. 1 цього Порядку передбачено, що фінансування загальноосвітніх закладів з кількістю менше, ніж 25 учнів з 1 вересня 2016 року здійснюватись за рахунок освітньої субвенції не буде (крім початкових шкіл). Це треба врахувати у своїй діяльності на друге півріччя 2016 року.

Відповісти

Повернутись до “Бюджетний процес у ОМС ОТГ”