Про що будемо говорити тут?

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Усе більше місцевих рад починають перейматися питаннями можливості реалізації нових повноважень ОМС щодо забезпечення юридичними і фізичними особами права на одержання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Тобто необхідністю виконання приписів Законів № 834 та 835.
Ми вдячні активним фахівцям ОМС ОТГ, які "озадачили" нас цими питаннями, та починаємо виконувати ваші доручення з цього приводу.

Питання перше: З чого почати?
Почати слід зі знайомства з нормативкою, яка вже прийнята на виконання самих законів.
У додатку до цього поста - перший перелік. Ми будемо його уточнювати по мірі напрацювання нових НПА та одержання нових роз'яснень від профільних органів державної влади.

Питання друге: А чи воно нам треба?
Це друге і головне питання, яке ви маєте задати собі, вивчивши хоча б "по діагоналі" передбачені законодавством вимоги до облаштування робочих місць, утримання персоналу та усього іншого, що потрібно, аби одержати право на реалізацію цих повноважень.
Адже повноваження, які ОМС можуть взяти на себе на виконання цих законів, передбачають велику відповідальність та наявність у вас потенціалу та ресурсів для їх виконання.
ОМС сіл, селищ та міст районного значення (у тому числі й ОМС ОТГ - у них визначається по статусу населеного пункту - центру громади) можуть самостійно вирішити, чи беруть вони на себе ці функції. Якщо ви не можете або не готові їх прийняти до 30 квітня - вони автоматично переходять до РДА. І ви їх потім навряд чи заберете.
А ось для міст обласного значення альтернативи немає - за законом функції з реєстрації передаються ОМС таких громад автоматично.

Питання третє: Коли?
Наголошу ща раз - дедлайн для прийняття цих функцій - 30 квітня. Але до цього часу треба встигнути зробити купу підготовчої роботи.

А ось як це зробити, які є нюанси - про це ми і пропонуємо говорити у цій темі.
Тож, приймаючи рішення про взяття на себе відповідних функцій ви маєте досить тверезо оцінити і власні можливості, і потреби членів громади.
Але на мою особисту думку, ОМС ОТГ за бодай найменшої можливості необхідно брати ці функції на себе, як би складно це не було.
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

До речі, якщо уважно проаналізувати Закон № 834 та Закон № 835, то можна говорити про те, що ті органи місцевого самоврядування, які вирішать здійснювати реєстраційні повноваження, передбачені і Законом № 834 і Законом № 835, цілком достатнім буде прийняття одного рішення про це. Механізм набуття вказаних повноважень ідентичний.

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Доброго дня. В усіх зазначених законах вказано що потрібно прийняти "відповідне рішення". Підскажіть якого змісту приблизно має бути це рішення?

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Осинівська сільська рада писав:Доброго дня. В усіх зазначених законах вказано що потрібно прийняти "відповідне рішення". Підскажіть якого змісту приблизно має бути це рішення?
Що ви приймаєте на себе відповідні повноваження, формуєте штат фахівців та призначаєте особу, відповідальну за прийняття відповідних функцій від уповноважених підрозділів юстиції.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Щодо змісту рішення відносно виконання повноважень, пердбачених Законом № 834 та Законом № 835. Воно може бути приблизно таким:

Про здійснення повноважень
суб’єктів державної реєстрації
виконавчими органами сільської (селищної) ради


Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", у зв’язку з передачею органам місцевого самоврядування повноважень з надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, враховуючи подання _________ сільського (селищного) голови ___________ _____________ сільська (селищна) рада вирішила:

1. Здійснювати повноваження суб’єктів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців виконавчим органом ___________ сільської (селищної) ради.  
2. Утворити відділ з питань державної реєстрації ___________ сільської (селищної) ради.
3. Затвердити загальну чисельність відділу з питань державної реєстрації сільської (селищної) ради в кількості ____ штатних одиниці.
4. Внести зміни до структури та граничної чисельності виконавчих органів сільської (селищної) ради, затвердженої рішенням сільської (селищної) ради від _________ року № ____ «Про затвердження структури та граничної чисельності виконавчих органів ___________ сільської (селищної) ради»:
5. Секретарю виконавчого комітету __________ сільської (селищної) ради _____________
доручити підготувати:
5.1. Звернення до ____________ управління юстиції __________ області щодо вирішення питань, пов’язаних з утворенням і функціонуванням відділу з питань державної реєстрації __________ сільської (селищної) ради та утворення спільної комісії з передачі відповідної документації.
5.2. Проект положення про відділ з питань державної реєстрації сільської (селищної) ради.
6. Фінансовому управлінню ради (начальнику управління _____________ ) передбачити в сільському (селищному) бюджеті на 2016 рік кошти на утримання відділу з питань державної реєстрації ____________ ради.
7. Організацію виконання цього рішення покласти на сільського (селищного) голову ____________ .
8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань ______________________________  ___________ сільської (селищної) ради.
                                                                                                                 (вказати назву відповідної комісії)

Сільський (селищний) голова                                                                        ______________

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Покроковий алгоритм від Мінюста: https://minjust.gov.ua/ua/news/48046

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Зверніть увагу, що під час призначення державних реєстраторів (покладання повноважень на інших посадових осіб) необхідно обов’язково дотримуватися приписів відповідно:
-  ст. 10 Закону № 834, яка визначає, що державним реєстратором (речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень) може бути  громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації прав;
- ст. 6 Закону № 835, яка визначає, що державним реєстратором (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців) може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації.
- наказу Міністерства юстиції України від  29.12.2015 р. № 2790/5 «Про врегулювання відносин, пов’язаних зі статусом державного реєстратора», яким затверджено кваліфікаційні вимоги до державних реєстраторів. Відповідно до них встановлюються такі вимоги: вільне володіння державною мовою, стаж роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче провідного спеціаліста не менше 1 року або стаж роботи в інших сферах управління не менше 3 років.

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

В постанові 268 в додаткі 54 не передбачено ні посада реєстратора ні заробітна плата. Підскажіть яка заробітна плата повинна бути у державних реєстраторів при селищній раді?

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

01.03.16 р. набрала чинності постанова Кабінету Мінстрів України від 11.02.2016 р.  № 99 "Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги". Цим документом були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268, а саме:
у графі "Найменування посади":
додаток 50 після слів "головний бухгалтер" був доповнений словами ", державний реєстратор";
додаток 51 після слів "Начальник відділу у складі управління" був доповнений словами ", державний реєстратор";
додаток 54 після слова "Адміністратор" був доповнений словами ", державний реєстратор".

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Дякую за відповідь)

Аватар користувача
Козіна Віра
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Регіон: Харків
Подякували: 8 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Козіна Віра »

Трохи корисної нормативки про нотаріальні повноваження та повноваження з реєстрації всяк випадок ))
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Міністерство юстиції України здійснює аналіз стану децентралізації функції Держави у сфері реєстрації прав та бізнесу. З ним можна ознайомитись за посиланням: https://minjust.gov.ua/ua/news/48106

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Підскажіть, якщо рішення про взяття повноважень з реєстрації взято, посади державних реєстраторів  в штатний внесено, до реєстрів буде підключено, але до 30 квітня електронних підписів реєстратори не отримають. Ці пидписи будуть отримані приблизно 7 травня. Чи буде це порушенням? Чи можливо привязка до 30 квітня не поширюється щодо отримання реєстраторами електронних підписів і не потягне ніяких негативних наслідків?

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Норма, про яку ви зазначаєте прямо стосується міст обласного значення. Так, зокрема, в розд. II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону від 26.11.2015 р.  № 835-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" зазначається, що територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, але не пізніше 30 квітня 2016 року.
Що ж до виконавчих органів сільских та селищних рад, то в тих же "Прикінцевих та перехідних положеннях" їм рекомендується забезпечити розгляд на своїх пленарних засіданнях питання про прийняття (неприйняття) рішення про здійснення повноважень суб'єктів державної реєстрації виконавчими органами таких рад та вжиття відповідних заходів, необхідних для реалізації повноважень, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у тому числі щодо підключення державних реєстраторів до Єдиного державного реєстру та укладення відповідних договорів з технічним адміністратором цього реєстру. Зауважте, що строки тут не визначені.
В той же час необхідно враховувати маленьку деталь: строк до 30 квітня 2016 року також стосується і районних державних адміністрацій. Саме ці органи могли вже взяти на себе повноваження державних реєстраторів. Тому вам для власного спокою, рекомендуємо звернутися до районної державної адміністрації і з'ясувати в якому вони обсязі взяли на себе функції державних реєстрторів і чи взяли взагалі. 

Ідентичні вимоги щодо передання (взяття) повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно містяться в Законі України від 26.11.2015 р.  № 834-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповісти

Повернутись до “Реалізація ОМС ОТГ нових повноважень: реєстрація, держархбудконтроль тощо”