Земельні відносини у зв'язку зі створенням громади

Skay
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 11
З нами з: 14 січня 2016, 12:32
Регіон: Тернопольская область

Повідомлення Skay »

Як зазначати місце розташування земельної ділянки в громаді, що утворилася, якщо ділянка знаходиться за межами населеного пункту???

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Уточніть: якого цільового призначення ця земельна ділянка, яка форма власності та які діє передбачається з нею вчиняти?

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Підскажіть, а інвентаризацію землі також потрібно робити в обєднаній громаді? і як це оформляється?

Skay
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 11
З нами з: 14 січня 2016, 12:32
Регіон: Тернопольская область

Повідомлення Skay »

якщо приватизація в межах села то зрозуміло, вказується міська рада і конктетне село, а от коли мова йде про земельні ділянки, які знаходяться за межами населеного пункту?

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

"якщо приватизація в межах села то зрозуміло, вказується міська рада і конктетне село, а от коли мова йде про земельні ділянки, які знаходяться за межами населеного пункту?"

В чому полягає запитання? Хто планує приватизувати вказану земельну ділянку? До якої категорії належить ця земельна ділянка і в чиєму розпорядженні вона перебуває? Нагадаємо про положення ст. 122 Земельного кодексу України.
Ваші відповіді на ці запитання допоможуть надати, зокрема, відповідь на ваше попереднє запитання, яке стосується способу позначення місця розташування земельної ділянки.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Щодо питання інвентаризації земель. Прямо законодавством не передбачена необхідність її проведення за результатами об'єднання теиторіальних громад, але це у ваших інтересах. Наявність повновї інформації про всі земельні ділянки це не останній крок на шляху до наповнення місцевого бюджету. Для проведення інвентаризації земельних ділянок вам щонайменше необхідно буде ознайомитися з Порядком проведення інвентаризації земель, затвердженим постанововю КМУ від 23.05.12 р. № 513.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Ставимо до відома, що станом сьогодні розроблено проект Закону про віднесення земель державної власності за межами населених пунктів до комунальної власності об'єднаних територіальних громад.
Ним, зокрема, пропонується до комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, які об’єднались відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» згідно з затвердженими перспективними планами формування територій громад Автономної Республіки Крим, області, передати всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім:
- земель оборони;
- земель зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- земельних ділянок, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна державної власності;
- земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук.
При цьому передбачається, що межі об’єднаної територіальної громади мають визначаютися за затвердженими на час набрання чинності цим Законом проектами формування територій сільських, селищних, міських рад. У разі, якщо межі територіальної громади не встановлені за зазначеними проектами, такі межі визначаються відповідно до меж суміжних територіальних громад.
У разі неможливості з’ясувати дійсну межу об’єднаної територіальної громади або наявності спору між декількома органами місцевого самоврядування щодо меж об’єднаної територіальної громади, такі межі визначаються за рішеннями суміжних сільських, селищних, міських рад на підставі проекту землеустрою щодо уточнення меж їх територій або за рішенням суду.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Звертаємо увагу, що з 1 березня 2016 р. відомості з Державного земельного кадастру надаватимуть органи місцевого самоврядування. Але для цього виконавчі органи місцевого самоврядування мають установити відповідне програмне забезпечення, а уповноважені посадові особи пройти стажування, щоб відповідати кваліфікаційним вимогам, зазначеним у п. 3 ст. 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр».
 
Набуття нових поноважень органами місцевого самоврядування пов'язане із вступом у дію з 1 березня Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10 грудня 2015 року № 888-VIII, саме в наділені цими понвоаженнями виконавчих органів сільських, селищних та міських рад. 
 
Слід також зазначити, що відповідно до вказаного законодавчого акта сільські, селищні, міські ради визначають можливість надання відомостей із Державного земельного кадастру з урахуванням організаційного та технічного забезпечення.
Робочі місця повинні відповідати нормативно-правовим актам і документам системи захисту інформації, зокрема Законам України «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про захист персональних даних» та іншим.
 
Зауважте, що стажування особи у сфері земельних відносин проводиться безоплатно державним кадастровим реєстратором терміном не більше одного місяця. За результатами успішного навчання державний кадастровий реєстратор видає стажеру відповідну довідку.
 
Не потребує проходження стажування особа, яка перед призначенням на посаду адміністратора центру надання адміністративних послуг чи на посаду у виконавчий орган місцевого самоврядування працювала державним кадастровим реєстратором протягом останніх двох років.

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Доброго дня!! Підскажіть, будь ласка,  під час підготовки рішень по землі виникло питання в  межахякої ради знаходиться земельна ділянка. Раніше ця земельна ділянка враховувалася в межах ради, яка ввійшла до обєднаної громади. Нову раду (центральну садибу) Земельний відділ не дозволяє писати так як зміни меж вказаної ради не внесені, бо не закінчилась реорганізаці. Що в такому випадку робити  писати поки що в межах колищньої сільської ради?

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Уточніть, будь ласка: в чому саме поягає процес реорганізації, який не завершився. Мається на увазі, що ще не припинилися ті ради, територіальні громади яких увійшли до складу ОТГ?

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Так, не зареєстровано припинення  ради, яка ввійшла до складу ОТГ та не внесено зміни до відомостей ради (головної садиби).

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

На нашу думку, якщо рада (головної садиби) обрана, склад її депуттів дорівнює відповідній кількості, за наявності якої вона є повноважною, то така рада може прийняти рішення, в тому числі і щодо земельної ділянки. У вашому випадку розташування земельної ділянки буде зазначатися , приблизно так : "на території с.______ (такої-то ради - це буде саме рада вже об'днаної територіальної громади, а не та, яка припиняється). В той же час існує одне "але": ви не уточнили стосовно яких саме земельних питань приймається рішення. Це має значення. Наприклад, якщо це рішення про надання земельної ділянки в оренду, то воно передбачає подалше укладення радою договору оренди (а його має укласти саме рада як юридична особа, якої по факту у вас ще не існує, бо ви не внесли відповідні зміни до Єдиного реєстру). Якщо ж рада приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність, яке не вимагає укладення подальших договорів, то, вважаємо, ви можете сміливо приймати таке рішення.

Прохання: коли ставите запитання, давайте максимально повну інформацію. Від цього залежить якість і правильність консультації.

Осинівська сільська рада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 22
З нами з: 20 листопада 2015, 09:06
Регіон: Луганская область

Повідомлення Осинівська сільська рада »

Ми надаємо дозвіл на складання прокту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Тоді можете приймати відповідне рішення, як було описано вище щодо зазначення місця розташування земельної ділянки. Просто будьте готові, що у разі наявнсоті у вас опонентів, вони можуть спробувати оперувати "статусністю" вашої ради. У ситуації із місцевими радами необхідно розмежовувати такі поняття як рада - як предстваницький орган, який може і має  приймати відповідні рішення, і рада - як юридична особа, яка має укладати документи вже як юридична особа.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Звертаємо вашу увагу, що 31.03.2016 року за № 4355 у Верховній Раді зареєстровано новий проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель , який розширює повноваження місцевого самоврядування щодо управління земельними ресурсами.

Мета вказаного законопроекту:
   - підтримка добровільного об’єднання територіальних громад для формування спроможних органів місцевого самоврядування до виконання наданих ним повноважень,
   - оптимізація правового регулювання у сфері здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

Проектом Закону пропонується:

1. Встановити, що землі державної власності за межами населених пунктів, передаються у власність територіальних громад, які об’єднались відповідно до закону, та визначити порядок такої передачі;

2. Передати сільським, селищним, міським радам повноваження з розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів в якості делегованих повноважень (крім земель оборони, земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення на об’єктах природно-заповідного фонду загальнодержавного значення та інших, які мають важливе значення для держави).

3. Надати повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель:

- центральному органу, який реалізує державну політику у сфері земельних відносин,

- виконавчим органам сільських, селищних, міських рад (у частині контролю за виконанням вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; дотримання строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам).

Встановити, що повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель виконавчі органи місцевого самоврядування набувають у разі прийняття відповідною радою рішення про їх здійснення.

Встановити, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює нагляд за здійсненням виконавчими органами місцевого самоврядування державного контролю за використанням та охороною земель.

4. Надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності.

5. Визначити порядок встановлення (відновлення) меж територіальних громад при виникненні невизначеності або спору з приводу таких меж.

Тож відстежуйте долю вказаного законопроекту, оскільки він потенційно може додати вам повноважень,а отже і обов'язків.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Звертаємо вашу увагу: 19.04.2016 року Верховною Радою України в першому читанні було прийнято Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель.
Відстежуємо його подальшу долю.

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Будьте уважні під час надання земельних ділянок. Ще 03.04.16 р. набрав чинності Закон України від 18.02.16 р. № 1012-VIII «Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів». Вказаний законодавчий акт в першу чергу було прийнято з метою зменшення корупції в процесі розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності, а також за для оптимізації процедур проведення земельних торгів. Закон № 1012 вніс значущі корективи до тієї частини Земельного кодексу України, який регулює питання проведення земельних аукціонів. Зміни, які були внесені, умовно складаються з двох блоків.
Перший блок. Основною новелою Закону № 1012 стало суттєве скорочення кількості випадків, коли землі державної та комунальної власності передаються в обробіток без аукціону.  
Другий блок. Стосується порядку проведення земельних аукціонів. Той хто стикався з їх проведенням, знає, що це непроста процедура, яка вимагає, в першу чергу підготовки документів на земельні ділянки (ми про це писали на сторінках нашого видання). А це кошти з місцевого бюджету, стан якого здебільшого бажає кращого.
Тому законотворець запропонував, а Верховна Рада України підтримала пропозицію: передбачити у ЗК можливість не витрачати бюджетні кошти на підготовку та організацію земельних торгів, а покласти відповідні витрати на виконавця, який проводить аукціон, з наступним відшкодуванням їх переможцем аукціону.
Відповідні зміни були внесені до ст.ст. 135, 136 та 137 ЗК.

galinabudnik@mail.ru
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 19
З нами з: 05 лютого 2016, 11:54
Регіон: Черкасская область

Повідомлення galinabudnik@mail.ru »

Доброго дня! У мене таке запитання:
Сільською радою з ПП було заключено договір оренди землі водного фонду (ставок). Після утворення ОТГ, ця сільська рада і її землі ввійшли до складу ОТГ. Підскажіть, які повинні бути наші дії відповідно до законодавства? Чи потрібно скласти додаткову угоду до договору оренди в звязку із зміною орендодавця? 
Дякую!

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Мають бути внесені зміни до діючого договору оренди змельної ділянки водного фонду шляхом укладення додаткової угоди. Формулювання в додатковому договорі може бути наступним "сторони домовились преамбулу договору викласти в наступній редакції..." Крім іншого в додатковому договорі необхідно означити, в зв'язку з чим виникла необхідність у внесенні змін до основного договору. Це можуть бути як норми діючого законодавства, які регламентують питання правонаступництва (в тому числі Закон України "Про добровільне об'єднання територіальних громад), так і рішення ради, згідно з яким відбулося об'єднання та "нова" рада набула своїх повноважень.

У відповідності до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Крім іншого в ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" зазначається, що юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов'язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.
Означені вище норми є прямою підставою для внесення змін до основного договору оренди.
Також Закон України «Про оренду землі» передбачає збереження орендних відносин при переході права власності на земельну ділянку. Зміна власника земельної ділянки (орендодавця) не є підставою для припинення договору оренди землі, що прямо передбачено нормами вказаного Закону (ст. 32).

Щоправда тут слід означити: існує точка зору, що змінити можливо виключно умови договору, власне як це передбачено у Законі України "Про оренду землі" (ст. 30). Що ж стосується сторони договору, то це не може бути предметом домовленості між учасниками зобов’язання.
В той же час нагадуємо, що земельні орендні відносини врегульовуються крім іншого Цивільним кодексом України, який більш широко трактує   внесення змін до договору (ст. 653). Так, договір за загальними правилами складається із преамбули, умов договору, заключної частини, реквізитів сторін тощо. Отже зміни до договору передбачають внесення змін як в таку частину договору як умови договору, так і в інші частини.

Відповісти

Повернутись до “Земельні відносини у зв'язку зі створенням громади”