Прийняття рішень органами місцевого самоврядування

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Для органів місцевого самоврядування досить актуальними є питання порядку оформлення різноманітної документації (протокол засідання постійної комісії ради, протокол пленарного засідання ради, розпорядження голови ради тощо) та безпосередньо прийняття радою рішень (підготовка проектів рішень, внесення їх на розгляд пленарного засідання ради). У цьому контексті особливої уваги потребують положення законодавства у сфері місцевого самоврядування, Регламенту відповідної ради та її Інструкції з діловодства.
Готова допомогти у вирішенні проблемних питань, що виникають у роботі органів місцевого самоврядування стосовно порядку прийняття ними рішень, їх оформлення, а також щодо оформлення інших документів, необхідних у роботі (протоколи, розпорядження тощо).

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Непоодинокими є випадки, коли відповідна рада своїм рішенням доручає голові ради у міжсесійний період розглядати та вирішувати питання, які віднесено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" до компетенції саме ради, а не голови. Прийняття подібних рішень інколи межують із порушенням законодавства. Так, наприклад, голові ради рішенням ради доручається розглядати та вирішувати у між сесійний період питання розподілу переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій та субвенцій з подальшим затвердженням сесією ради. Але такі дії суперечать нормам п. 18 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", де прямо зазначено, що ці питання вирішуються ВИКЛЮЧНО на пленарних засіданнях районної, обласної ради. Тому голова ради, виконуючи прийняте радою рішення.

Детально проблему розподілу повноважень між радою та її головою ми розглядали у № 11 газети "Місцеве самоврядування" за листопад 2013 року, стор. 48 (стаття "Рада та голова: розподіл повноважень", автори Л. Федченко, В. Козіна).

goana
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 19 лютого 2014, 16:16

Повідомлення goana »

Чи повинні затверджуватись договори на поставку товарів, робіт, послуг(продукти харчування, канцтовари і ін.), підписані сільським головою, рішенням сесії сільської ради.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Статтею 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” визначено ВИКЛЮЧНУ компетенцію сільських, селищних, міських рад. Так, згідно з п. 43 ч. 1 цієї статті виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, ВІДНЕСЕНИХ до її виключної компетенції. Тобто, йдеться не взагалі про затвердження всіх договорів, укладених сільським (селищним, міським) головою від імені ради, а лише договорів з питань, ВІДНЕСЕНИХ до виключної компетенції цієї ради.
Як зрозуміла із Вашого запитання, мається на увазі звичайний господарський договір на поставку товарів (робіт, послуг) для потреб органу місцевого самоврядування (сільської ради). У такому разі договір не підлягає затвердженню рішенням сесії.
Однак, якщо цей договір, наприклад, укладено у рамках чи на виконання затвердженої цією радою програми з питань, ВІДНЕСЕНИХ ДО ЇЇ ВИКЛЮЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ (знову ж-таки, дивіться уважно ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” - вона містить ВИЧЕРПНИЙ перелік питань, які віднесено до виключної компетенції сільських (селищних, міських) рад) — такий договір після підписання сільським (селищним, міським) головою МАЄ ЗАТВЕРДЖУВАТИСЯ рішенням цієї ради.
Сподіваюсь, що надала Вам вичерпну відповідь.

goana
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 19 лютого 2014, 16:16

Повідомлення goana »

Тобто коли сесією затверджено програми соціально-економічного чи культурного розвитку села або інших програм і ними передбачено наприклад облаштування дитячих майданчиків, проведення вуличного освітлення і т.д., то договори на придбання основних засобів і інших товарів, послуг ЗАТВЕРДЖУЮТЬСЯ.

І ще питання на рахунок придбання продуктів харчування в дитячий садочок, чи потрібно затверджувати договір?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Так, п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських (селищних, міських) рад віднесено затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування. Тому якщо договір укладено на виконання цих програм - сесія має його затверджувати своїм рішенням.
Щодо другого питання - відповідь надам пізніше. Дякую!

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Щодо договору на придбання продуктів харчування для дитячий садочку - договір не потрібно затверджувати, якщо це не в рамках якоїсь програми, звісно.

Olena_Olena
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 29 травня 2014, 11:20

Повідомлення Olena_Olena »

А чи потрібно затверджувати розпорядження голови фінансового характеру. наприклад про виплату індексації та премій?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Шановна Олено! Пунктом 43 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції. Тобто, маються на увазі не взагалі всі договори, укладені головою, а лише ті, які укладені з питань, що віднесено до виключної компетенції відповідної ради.
Окрім цього, п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних рад віднесено затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених КМУ, витрат на їх утримання. Тобто, структура, загальна чисельність та витрати на їз утримання ЗАТВЕРДЖУЮТЬСЯ РАДОЮ В ОБОВ'ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ.
Щодо розпоряджень голови фінансового характеру. По-перше, голова видає розпорядження відповідно до ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", розпорядження голови - самостійний розпорядчий документ, виданий головю у межах його повноважень, який у жодному разі не має затверджуватися рішенням сесії ради. По-друге, якщо голова видав розпорядження про випалату премій працівникам органу місцевого самоврядування, то він, ймовірно, у цьому розпорядженні спирався на Положення про преміювання, вже затверджене колись належним чином, чи не так?

Olena_Olena
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 29 травня 2014, 11:20

Повідомлення Olena_Olena »

Так. Дякую!

prudnik
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 35
З нами з: 19 травня 2014, 09:59

Повідомлення prudnik »

Доброго дня, підкажіть будь ласка, що потрібно робити з рішеннями сесії районної ради як були погоджені постійними комісіями, але на сесії не були прийняті? Який процес відображення в документах (в порядку денному)? і що робити з пакетом документів по цьому проекту куди його підшивати?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Добрий день! Ви, ймовірно, маєте на увазі ПРОЕКТИ РІШЕНЬ районної ради, які були погоджені на засіданнях постійних комісій районної ради, але з різних причин (недостатність голосів депутатів, зняття питання з порядку денного сесії тощо) не набули статусу РІШЕНЬ РАДИ.
Такі документи зазвичай залишають у матеріалах профільної комісії, яка розглядала це питання. Це потрібно роботи на випадок, коли питання може буде внесено на розгляд сесії ради повторно.
Як альтернатива - можна зберігати такі проекти рішень та додані до них матеріали у матеріалах відповідної сесії.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Щодо відображення в документах - у разі коли проект рішення не наьрав необхідну кількість голосів депутатів, у протоколі пленарного засідання вказується "рішення не прийнято", всі документи залишаються у матеріалах сесії.

Андрій Приймак
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
Регіон: Черновицкая область

Повідомлення Андрій Приймак »

Чомусь не можу зрозуміти, та знайти підтвердження щодо обов'язковості затверджувати рішенням сесії всілякі Порядки та Положення до місцевих податків та зборів, адже це все чітко визначено ПКУ. В рішенні тільки встановити місцеві податки та збори, ставку, пільги.
Можливо щось допоможете по цьому питанню.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Шановний Андрію! Відповідь на Ваше запитання міститься у ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", згідно з якою рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі РІШЕНЬ. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Саме тому "всілякі Порядки та Положення до місцевих податків та зборів" затверджуються рішеннями відповідних рад.

Андрій Приймак
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
Регіон: Черновицкая область

Повідомлення Андрій Приймак »

Дякую Вам, стосовно ст. 59 ЗУ "Про місцеве самоврядування..." все зрозуміло, питання в слідуючому, для чого затверджувати Положення чи Порядок про місцеві податки та збори якщо це все передбачено ПКУ, адже фактично це є банальним дублюванням статтей даного документу. При цьому в п. 24, п. 28 ст. 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування..." не має передбачених вимог щодо затвердження разом з місцевими податками та зборами, ще якихось інших актів.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Якщо Ви так ставите питання, погоджуюся з Вами. Але якщо у рішенні будуть, наприклад, встановлюватися пільги або інші особливі умови податків і зборів для деяких категорій платників - всі ці дані проблематично викласти у самому рішенні, тому доцільно додатком до рішення затвердити певний Порядок чи Положення, у яких детально будуть розписані всі категорії платників, пільги, документи, які підтверджують наявність у платника пільги, строки сплати податків і зборів і т.п.

Андрій Приймак
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
Регіон: Черновицкая область

Повідомлення Андрій Приймак »

Дякую Ви мене переконали.
Але напрошується наступне питання: якщо в положенні прийнято, що пільга надається інвалідам при наявності правовстановлюючих документів (що саме вони є власниками землі), а в Кодексі цього не передбачено де тоді шукати правди.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Які правовстановлюючі докумнети маються на увазі?

Андрій Приймак
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 19 лютого 2014, 09:48
Регіон: Черновицкая область

Повідомлення Андрій Приймак »

свідоцтво про право власності на нерухоме майно

mok-elen
Новачок
Новачок
Повідомлень: 7
З нами з: 27 лютого 2015, 14:59

Повідомлення mok-elen »

До головного управління Держземагенства у Хмельницькій обл. надійшла заява від громадянки (яка являється секретарем с/р) щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки с/г призначення держ. власності площею 2 га. з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого с/г на території даної сільської ради (за межами населеного пункту).
управління Держземагентва у районні надіслав до сільської ради лист-запит письмово висловити позицію, щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Чи можна надати відповідь листом за підписом сільського голови без розгляду його на сесії сільської ради?
Чи подати на розгляд сесії у зв'язку із дією закону "про засади запобігання та протидії корупції"?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Для початку зверныть увагу на це посилання:
http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f=48&p=3879

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:
а) розпорядження землями територіальних громад;
б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;
в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;
д) організація землеустрою;
е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;
є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;
ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;
з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;
и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;
і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;
ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;
й) вирішення земельних спорів;
к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Зверніть увагу, що жодних змін за весь час існування Земельного кодексу ця стаття не зазнала.

Однак, поряд із цим маємо "рахуватися" із рішенням Колегії державного агентства земельних ресурсів України від 14 жовтня 2014 року № 2/1 "Про обов'язкове направлення на розгляд до місцевих рад питань щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності", яке введено в дію наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 15 жовтня 2014 року № 328.

Формально органи місцевого самоврядування мають керуватися у вирішенні земельних питань Земельним кодексом України (а саме - повноваженнями, які він їм надає), Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законодавчими актами.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ось для прикладу: інформація із сайту Головного управління Держземагентства у Тернопільській області (http://terland.gov.ua/470-1650)
від 26.02.2015
843 клопотання Головного управління Держземагентства у Тернопільській області направлено на погодження до місцевих рад

Головним управлінням Держземагентства у Тернопільській області з 15 жовтня 2014 року направлено на погодження до органів місцевого самоврядування 843 клопотання щодо надання дозволів на розроблення документації із землеустрою. За останній тиждень направлено 82 клопотання.

Органи місцевого самоврядування надали позитивну відповідь на 293 клопотання, натомість ще 337 клопотань вважаються погодженими за принципом мовчазної згоди. Стосовно 81 клопотання місцева влада висловила негативне ставлення, ще 132 – знаходяться в процесі розгляду.

У деяких випадках Головним управлінням доводиться відмовляти заявникам у задоволенні клопотання через те, що вони намагалися вдруге використати право на безоплатне одержання земельної ділянки за певним видом використання, земельна ділянка включена до переліку об’єктів право оренди на які буде реалізовано на аукціоні або ж тому, що земельна ділянка знаходиться у власності чи користуванні іншої особи (не прийнято 123 таке клопотання).

Довідково:

з 15 жовтня 2014 року стало обов’язковим врахування позиції органів місцевого самоврядування у питаннях розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності. Під час розгляду питання про надання у власність або користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності Головне управління надсилає сільським, селищним, міським радам за місцем розташування земельної ділянки запити про висловлення позиції щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, на підставі якої зазначені земельні ділянки можуть бути передані у власність або користування.

Органи місцевого самоврядування, у свою чергу, протягом десяти календарних днів мають можливість висловити позицію із зазначеного питання. Відсутність упродовж цього строку мотивованих заперечень є мовчазною згодою на надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Тобто, з цього робимо висновок - у разі не направлення до органів Держземагентства ПОЗИТИВНОЇ позиції щодо можливості надання дозволу, дозвіл заявнику все одно буде надано. Така позиція сприймається органами Держземагентства як "мовчазна згода" органу місцевого самоврядування. Тому, як розумієте, у разі прийняття на сесії рішення про надання позиції щодо можливості надання дозволу, а так само - і у разі "мовчазної згоди" - результат однаковий - клопотання заявника буде органом Держземагентства задоволено.
Але, у разі, коли місцева рада ПРОТИ надання такого дозволу - свою позицію вона повинна направити у визначений термін органу Держземагенства, і останній вже буде приймати рішення про задоволенн\незадоволення клопотання заявника, враховуючи позицію місцевої ради.

rada2815
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 26
З нами з: 05 березня 2013, 13:34
Регіон: Киевская Область
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 2 рази

Повідомлення rada2815 »

Підскажіть будь ласка, як зробити рішення сесії про перерахунок залишку коштів єдиного податку (який утворився на 01.01.2015р.) із спеціального фонду на загальний.

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

чи обов'язкова участь голови міської/сільської ради у голосуванні на пленарному засіданні ради?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:чи обов'язкова участь голови міської/сільської ради у голосуванні на пленарному засіданні ради?
Жодним законодавчим актом такої прямої норми не передбачено. Деталі можуть бути визначені у Регламенті кожної ради.
Що саме Ви маєте на увазі?

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

Голова сільської ради відмовляється від участі в голосуванні під час пленарних засідань, хоча ст. 12 ЗУ "про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що голова наділений такими ж повноваженнями як депутати.  Допоможіть розібратися, Голосування голови - право чи його обов'язок?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:Голова сільської ради відмовляється від участі в голосуванні під час пленарних засідань, хоча ст. 12 ЗУ "про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що голова наділений такими ж повноваженнями як депутати.  Допоможіть розібратися, Голосування голови - право чи його обов'язок?
Відмовляється взагалі голосувати чи постійно "утримується" при голосуванні? Як це відображається у протоколі пленарного засідання?

Відповісти

Повернутись до “Прийняття рішень органами місцевого самоврядування”