Прийняття рішень органами місцевого самоврядування

mok-elen
Новачок
Новачок
Повідомлень: 7
З нами з: 27 лютого 2015, 14:59

Повідомлення mok-elen »

До головного управління Держземагенства у Хмельницькій обл. надійшла заява від громадянки (яка являється секретарем с/р) щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки с/г призначення держ. власності площею 2 га. з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого с/г на території даної сільської ради (за межами населеного пункту).
управління Держземагентва у районні надіслав до сільської ради лист-запит письмово висловити позицію, щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою.
Чи можна надати відповідь листом за підписом сільського голови без розгляду його на сесії сільської ради?
Чи подати на розгляд сесії у зв'язку із дією закону "про засади запобігання та протидії корупції"?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Для початку зверныть увагу на це посилання:
http://budget.factor.ua/viewtopic.php?f=48&p=3879

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:
а) розпорядження землями територіальних громад;
б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;
в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;
д) організація землеустрою;
е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;
є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;
ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;
з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;
и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;
і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;
ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;
й) вирішення земельних спорів;
к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Зверніть увагу, що жодних змін за весь час існування Земельного кодексу ця стаття не зазнала.

Однак, поряд із цим маємо "рахуватися" із рішенням Колегії державного агентства земельних ресурсів України від 14 жовтня 2014 року № 2/1 "Про обов'язкове направлення на розгляд до місцевих рад питань щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності", яке введено в дію наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 15 жовтня 2014 року № 328.

Формально органи місцевого самоврядування мають керуватися у вирішенні земельних питань Земельним кодексом України (а саме - повноваженнями, які він їм надає), Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законодавчими актами.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ось для прикладу: інформація із сайту Головного управління Держземагентства у Тернопільській області (http://terland.gov.ua/470-1650)
від 26.02.2015
843 клопотання Головного управління Держземагентства у Тернопільській області направлено на погодження до місцевих рад

Головним управлінням Держземагентства у Тернопільській області з 15 жовтня 2014 року направлено на погодження до органів місцевого самоврядування 843 клопотання щодо надання дозволів на розроблення документації із землеустрою. За останній тиждень направлено 82 клопотання.

Органи місцевого самоврядування надали позитивну відповідь на 293 клопотання, натомість ще 337 клопотань вважаються погодженими за принципом мовчазної згоди. Стосовно 81 клопотання місцева влада висловила негативне ставлення, ще 132 – знаходяться в процесі розгляду.

У деяких випадках Головним управлінням доводиться відмовляти заявникам у задоволенні клопотання через те, що вони намагалися вдруге використати право на безоплатне одержання земельної ділянки за певним видом використання, земельна ділянка включена до переліку об’єктів право оренди на які буде реалізовано на аукціоні або ж тому, що земельна ділянка знаходиться у власності чи користуванні іншої особи (не прийнято 123 таке клопотання).

Довідково:

з 15 жовтня 2014 року стало обов’язковим врахування позиції органів місцевого самоврядування у питаннях розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності. Під час розгляду питання про надання у власність або користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності Головне управління надсилає сільським, селищним, міським радам за місцем розташування земельної ділянки запити про висловлення позиції щодо можливості надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, на підставі якої зазначені земельні ділянки можуть бути передані у власність або користування.

Органи місцевого самоврядування, у свою чергу, протягом десяти календарних днів мають можливість висловити позицію із зазначеного питання. Відсутність упродовж цього строку мотивованих заперечень є мовчазною згодою на надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Тобто, з цього робимо висновок - у разі не направлення до органів Держземагентства ПОЗИТИВНОЇ позиції щодо можливості надання дозволу, дозвіл заявнику все одно буде надано. Така позиція сприймається органами Держземагентства як "мовчазна згода" органу місцевого самоврядування. Тому, як розумієте, у разі прийняття на сесії рішення про надання позиції щодо можливості надання дозволу, а так само - і у разі "мовчазної згоди" - результат однаковий - клопотання заявника буде органом Держземагентства задоволено.
Але, у разі, коли місцева рада ПРОТИ надання такого дозволу - свою позицію вона повинна направити у визначений термін органу Держземагенства, і останній вже буде приймати рішення про задоволенн\незадоволення клопотання заявника, враховуючи позицію місцевої ради.

rada2815
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 26
З нами з: 05 березня 2013, 13:34
Регіон: Киевская Область
Дякував (ла): 3 рази
Подякували: 2 рази

Повідомлення rada2815 »

Підскажіть будь ласка, як зробити рішення сесії про перерахунок залишку коштів єдиного податку (який утворився на 01.01.2015р.) із спеціального фонду на загальний.

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

чи обов'язкова участь голови міської/сільської ради у голосуванні на пленарному засіданні ради?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:чи обов'язкова участь голови міської/сільської ради у голосуванні на пленарному засіданні ради?
Жодним законодавчим актом такої прямої норми не передбачено. Деталі можуть бути визначені у Регламенті кожної ради.
Що саме Ви маєте на увазі?

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

Голова сільської ради відмовляється від участі в голосуванні під час пленарних засідань, хоча ст. 12 ЗУ "про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що голова наділений такими ж повноваженнями як депутати.  Допоможіть розібратися, Голосування голови - право чи його обов'язок?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:Голова сільської ради відмовляється від участі в голосуванні під час пленарних засідань, хоча ст. 12 ЗУ "про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що голова наділений такими ж повноваженнями як депутати.  Допоможіть розібратися, Голосування голови - право чи його обов'язок?
Відмовляється взагалі голосувати чи постійно "утримується" при голосуванні? Як це відображається у протоколі пленарного засідання?

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

взагалі відмовляється голосувати. в протоколі про участь голови в голосуванні не йдеться

Новопсков райрада
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 32
З нами з: 24 березня 2015, 09:41
Регіон: Луганская область

Повідомлення Новопсков райрада »

ч.2 ст. 59 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" При встановленні результатів голосування до загального складу сільської (селищної, міської) ради включається сільський (селищний, міський) голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його глос. Я так думаю, якщо голова не голосує, то він порушує дану норму закону.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Новопсков райрада писав:ч.2 ст. 59 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" При встановленні результатів голосування до загального складу сільської (селищної, міської) ради включається сільський (селищний, міський) голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його глос.  Я так думаю, якщо голова не голосує, то він порушує дану норму закону.
Ця норма стосується порядку встановлення результатів голосування.

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:взагалі відмовляється голосувати. в протоколі про участь голови в голосуванні не йдеться
Тоді у протоколі пленарного засідання буде невідповідність кількості присутніх на пленарому засіданні та кількості депутатів (плюс сільський голова), які брали участь у голосуванні.
Раджу такі дані вносити до протоколу пленарного засідання, зазначаючи у результатах голосування щодо кожного питання Порядку денного окремим  рядком "Не голосували" і вказувати осіб (депутатів, сільського голову), які не брали участь у голосуванні.

Ірина33333
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 15 червня 2016, 13:31
Регіон: Волынская область

Повідомлення Ірина33333 »

щиро дякую)

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Ірина33333 писав:Голова сільської ради відмовляється від участі в голосуванні під час пленарних засідань, хоча ст. 12 ЗУ "про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що голова наділений такими ж повноваженнями як депутати.  Допоможіть розібратися, Голосування голови - право чи його обов'язок?
Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.
Діяльність депутатів місцевих рад регламентуються Законом України "Про статус депутатів місцевих рад", який, як зазначено вище, поширюється на сільських, селищних, міських голів в частині повноважень та гарантій депутатів рад.
У свою чергу, повноваження депутатів місцевих рад визначаються главою 1 розділу ІІІ Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", що містить  обов'язки та права депутатів місцевих рад.
Так, відповідно до ст. 18 цього Закону до обов'язків депутат місцевої ради зобов'язаний:
1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів;
2) брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень;
3) виконувати доручення ради,її органів, сільського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень.
Як бачите, перелік обовязків депутата місцевої ради є вичерпним.
Із вищенаведеного можна зробити висновок, що участь у голосуванні як для сільського, селищного, міського голови, так і для депутатів місцевих рад не є їх прямим обов'язком за загальною нормою ст. 18 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".
Далі висловлю свою особисту думку з цього питання.
Зверніть увагу на норму п. 2 цієї ж статті Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", що передбачає обов'язок брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень.

Має значення поняття "участь у роботі ради" - на законодавчому рівні суть цього поняття не визначена, але кожна рада може у своєму Регламенті це поняття "розшифурувати", тобто наповнити його конкретним змістом, включивши, серед інших форм участі у роботі ради "участь у голосуванні".

У такому випадку сільський, селищний, міський голова чи депутат місцевої ради, який не братиме участі у голосуванні - вже порушуватиме п. 1 ст. 18 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" в частині не дотримання Регламенту ради.  

Таким чином можна "дисциплінувати" і місцевих голів, і депутатів...адже обирає їх громада саме для прийняття рішень...

Аватар користувача
aleksinya
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 29 жовтня 2012, 09:57
Регіон: Житомирская область
Звідки: Малин

Повідомлення aleksinya »

Підкажіть, будь-ласка, у нас обрано 14 депутатів, на сесію зявилося 8. За результатами голосування 2 депетатів утрималося від голосування, так як були зацікавленими у прийнятті решення. В даному випадку рішення буде прийнято чи ні?

Аватар користувача
aleksinya
Новачок
Новачок
Повідомлень: 5
З нами з: 29 жовтня 2012, 09:57
Регіон: Житомирская область
Звідки: Малин

Повідомлення aleksinya »

Підкажіть, будь-ласка, у нас обрано 14 депутатів, на сесію зявилося 8. За результатами голосування 2 депетатів утрималося від голосування, так як були зацікавленими у прийнятті решення. В даному випадку рішення буде прийнято чи ні?

Марія Дмитрівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 23 квітня 2016, 10:21
Регіон: Тернопольская область

Повідомлення Марія Дмитрівна »

ЗУ "Про місцеве самоврядування" 
Стаття 26. Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

1. Чи є договір оренди земельної ділянки між органом місцевого самоврядування та  суб'єктом господарювання (забудовником) "питанням, віднесеним до  виключної компетенції ради"? 

2. Чи повинні Договора оренди земельних ділянок, укладених сільським головою і орендарем, затверджувати депутати на сесії ?

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях відповідних рад.
Відповідно до п. 16 ч. 1 ст. 42 цього ж Закону сільський, селищний, міський голова укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.
Дивлячись на зазначені вище норми Закону - голова має подавати на затвердження ради всі договори, укладені ним з питань, віднесених до виключної компетенції ради.

Марія Дмитрівна
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 10
З нами з: 23 квітня 2016, 10:21
Регіон: Тернопольская область

Повідомлення Марія Дмитрівна »

Хочу зрозуміти ПОРЯДОК:
1. Спершу виноситься питання про те, що субєкт господарювання хоче отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою.
2. Потім на сесію, щоб затвердити проект землеустрою.
3. А також: сесія приймає рішення про передачу в оренду земельної ділянки та в ньому ж таки дає згоду сільському голові на укладення договору оренди, визначає основні моменти: ціна, строк дії, площа ділянки інші істотні умови. Розглядає Витяг з технічної документації (затверджує його).
4. Після укладення договору голова приносить його на сесію, і сесія ЗАТВЕРДЖУЄ його?

Walter
Новачок
Новачок
Повідомлень: 1
З нами з: 26 січня 2017, 17:01
Регіон: Харьковская область

Повідомлення Walter »

Здравствуйте!Подскажите, пожалуйста, городской совет утвердил проект решения, однако само решение не принимают ни на той, ни на последующих сессиях. На письма и обращения - не отвечают. Чего хотят - понятно. :67: В какие сроки принимаются решения по проектам? Возможны ли санкции за это?
Как законно и быстро заставить совет принять решение, если проект утвержден, есть на сайте уже более 3-х месяцев?

kipia1952u
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 08 березня 2017, 09:32
Регіон: Черкасская область

Повідомлення kipia1952u »

Серед власних повноважень виконкому міської ради (9,5 тис. мешканців) є право (і, відповідно, обов"язок) затверджувати тарифи на комунальні послуги. Але відсутнє право (а, головне, обов"язок) перевіряти розрахунки тарифів, надані комунальними підприємствами. Перевірка розрахунків тарифів відсутня в планах робіт виконкомів та затверджених сесією міської ради планах фінансування.
Можливо, я просто погано інформований і все не так погано ?


ПОСТАНОВА НКРЕКП № 307 ВІД 22.03.2017р.
Чи вірно я зрозумів, що до 18 травня 2017 року тільки в маленьких містах та селах надані комунальними підприємствами на затвердження міським (сільським) радам розрахунків тарифів воду ніхто законодавчо не був ЗОБОВ"ЯЗАНИЙ ПЕРЕВІРЯТИ (ні міські ради, ні їх виконкоми, ні державні установи) перед затвердженням ? (ПКМ № 869 "Єдиний підход до формування тарифів" не є ні Положенням, ні Процедурою перевірки тарифів).
А після 18 травня 2017 року до них добавилося ще 67(74) % наданих комунальними підприємствами розрахунків тарифів на затвердження, які ніхто законодавчо не буде ЗОБОВ"ЯЗАНИЙ перевіряти і, відповідно, НЕ БУДЕ ПЕРЕВІРЯТИ взагалі.
Якщо раніше тільки в маленьких містах та селах споживачі комунальних послуг в в Україні згадували НКРЕКП "незлим тихим словом", то тепер "бєспрєдєл" комунальників поширився ще на 67(74) відсотків мешканців міст.
Шушпанов Борис Тимофійович
https://www.facebook.com/10000211449688 ... =2&theater
http://www.nerc.gov.ua/?news=5859
http://www.nerc.gov.ua/?news=5844

kipia1952u
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 08 березня 2017, 09:32
Регіон: Черкасская область

Повідомлення kipia1952u »

Я розумію, що «…ліцензіат подає уповноваженим органам у друкованому і електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами…». Ну подав вказаний Ліцензіат ЩОСЬ уповноваженому органу – міській раді, ЩО далі ?
Для своїх ліцензіатів НКРЕКП встановила «форми» відносно розрахунків, наприклад, для тарифів на водопостачання та водовідведення оте ЩО визначаються Порядком № 302 від 10.03.2016 та Процедурою № 364 від 24.03.2016 року. Міські ради не уповноважені, а головне, не зобов'язані ВСТАНОВЛЮВАТИ подібні «форми» і не зобов’язані виконувати відповідні вимоги НКРЕКП.
Комунальні підприємства, які головують в виконкомах міських рад не зацікавлені в появі відповідних "форм", тому, фактично, НКРЕКП своєю Постановою № 307 від 22.03.2017року віддала споживачів на поталу комунальщикам.

Ольга Геннадіївна
Новачок
Новачок
Повідомлень: 1
З нами з: 17 липня 2018, 10:32
Регіон: Киевская область

Повідомлення Ольга Геннадіївна »

Доброго дня! читаючи З-н України "Про місцеве самоврядування в Україні", а саме п 43 ст 26 не можу зрозуміти саме ж які договори мають бути затверджені....? хто може підказати, щось з практики, буду дуже вдячна.

rayrada
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 188
З нами з: 17 жовтня 2013, 09:23
Регіон: Днепропетровская Область
Звідки: Днепропетровск
Дякував (ла): 8 разів
Подякували: 2 рази

Повідомлення rayrada »

Рішенням сесії районної ради передано на баланс районної ради команальне майно, що було в оперативному управлінні РДА. Чи повинен голова ради ще затверджувати розпорядження про передачу його на баланс ради???

Гущук Віталій
Новачок
Новачок
Повідомлень: 1
З нами з: 05 жовтня 2018, 21:23
Регіон: Волынская область

Повідомлення Гущук Віталій »

Обрання секретаря сільської ради шляхом таємного голосування відповідною радою у звязку з відпусткою по догляду за дитиною до трьох років основного секретаря???

ljudmyla94@gmail.com
Новачок
Новачок
Повідомлень: 1
З нами з: 11 червня 2019, 20:27
Регіон: Запорожская область

Повідомлення ljudmyla94@gmail.com »

Чи вірний порядок дій, спочатку створено освітні округи, потім затверджено Положення про освітній округ, все одним рішенням

mrMAMAY
Новачок
Новачок
Повідомлень: 1
З нами з: 14 лютого 2020, 13:16
Регіон: Кировоградская область

Повідомлення mrMAMAY »

Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи має підписувати проект рішення автор проекту, чи може вноситись  на розгляд питання безпосередньо в сесійній залі з голосу за пропозицією депутат без раніше підготовленого проекта рішення і якщо може, то в який період має бути підготовлениі проект рішення і ким.

Відповісти

Повернутись до “Прийняття рішень органами місцевого самоврядування”