Затверджений статут громади

Федченко Леся
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 290
З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Федченко Леся »

Дякую Вам за дуже слушне запитання і із задоволенням надаю відповідь.
По-перше, прийняття (саме прийняття, а не затвердження) статуту територіальної громади передбачене Законом України «Про місцеве самоврядування в України». Так, відповідно до ч. 1 ст. 19 цього Закону представницький орган місцевого самоврядування МОЖЕ ПРИЙНЯТИ статут територіальної громади з метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування. При цьому у ч. 2 цієї ж статті Закону передбачено державну реєстрацію прийнятого статуту в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Отже, із наведеного вище зрозуміло, що прийняття статуту територіальної громади не є обов'язковим для всіх органів місцевого самоврядування, Закон лише надає органам місцевого самоврядування таку можливість. Тобто, можна цю можливість використати, а можна — не використовувати. Це щодо обов'язковості прийняття статуту.
По-друге, щодо кількості внесення проекту статуту територіальної громади на розгляд пленарного засідання ради. Тут я би розділила запитання на два абсолютно різні випадки, які можуть бути у Вашому конкретному випадку.
Так, перший випадок: на розгляд пленарного засідання ради вноситься ОДИН І ТОЙ САМИЙ проект статуту територіальної громади. У такому разі, щоб визначитись із кількістю “внесень” у нагоді стане, перш за все, Регламент роботи відповідної ради (у ньому має бути такий пункт чи стаття, якими обмежено кількість разів внесення одного і того ж самого питання (чи одного і того ж самого проекту рішення відповідної ради) на розгляд пленарного засідання ради. То ж, якщо у Регламенті роботи Вашої ради існує норма, яка обмежує цю кількість, наприклад, трьома, то вже вчетверте внести це питання (знову ж-таки, мається на увазі ОДИН І ТОЙ САМИЙ проект) не можна, бо це буде суперечити Регламенту ради і цей факт може призвести до скасування рішення ради, яким статут, прийнятий у такий спосіб (із порушенням процедури прийняття), буде визнано недійсним.
Другий випадок: рада кожного разу розглядає РІЗНІ проекти статуту територіальної громади. У такому разі норма Регламенту щодо кількості внесення одного і того ж самого питання на розгляд пленарного засідання ради вже не діятиме.
У доповнення до зазначеного зауважу, що статут територіальної громади — це документ, складовими якого є декілька дуже важливих документів. Зокрема, таким є Порядок організації громадських слухань. Нагадаю, що ч. 4 ст. 13 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади. Окрім цього Порядку, статутом територіальної громади визначаються:
Порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання (передбачено ч. 3 ст. 8 цього ж Закону);
Порядок внесення місцевої ініціативи на розгляд ради (передбачено ч. 2 ст. 9 цього ж Закону).
Підводячи підсумок, висловлю свою особисту думку щодо обов'язковості прийняття органами місцевого самоврядування статуту територіальної громади — хоча Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” такого обов'язку не встановлено, а надано лише можливість прийняття, цей документ (статут територіальної громади) включає в себе перелічені вище важливі для життя територіальної громади і її взаємодії з органом місцевого самоврядування акти, а тому прийняття статуту є дуже важливим для кожної територіальної громади.
Ще раз дякую Вам, шановна, за запитання. У найближчих номерах газети “Місцеве самоврядування” буде розміщено статтю на порушену Вами тему.

Відповісти

Повернутись до “Прийняття рішень органами місцевого самоврядування”