Дякую Вам за дуже слушне запитання і із задоволенням надаю відповідь.
По-перше, прийняття (саме прийняття, а не затвердження) статуту територіальної громади передбачене Законом України «Про місцеве самоврядування в України». Так, відповідно до ч. 1 ст. 19 цього Закону представницький орган місцевого самоврядування МОЖЕ ПРИЙНЯТИ статут територіальної громади з метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування. При цьому у ч. 2 цієї ж статті Закону передбачено державну реєстрацію прийнятого статуту в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Отже, із наведеного вище зрозуміло, що прийняття статуту територіальної громади не є обов'язковим для всіх органів місцевого самоврядування, Закон лише надає органам місцевого самоврядування таку можливість. Тобто, можна цю можливість використати, а можна — не використовувати. Це щодо обов'язковості прийняття статуту.
По-друге, щодо кількості внесення проекту статуту територіальної громади на розгляд пленарного засідання ради. Тут я би розділила запитання на два абсолютно різні випадки, які можуть бути у Вашому конкретному випадку.
Так, перший випадок: на розгляд пленарного засідання ради вноситься ОДИН І ТОЙ САМИЙ проект статуту територіальної громади. У такому разі, щоб визначитись із кількістю “внесень” у нагоді стане, перш за все, Регламент роботи відповідної ради (у ньому має бути такий пункт чи стаття, якими обмежено кількість разів внесення одного і того ж самого питання (чи одного і того ж самого проекту рішення відповідної ради) на розгляд пленарного засідання ради. То ж, якщо у Регламенті роботи Вашої ради існує норма, яка обмежує цю кількість, наприклад, трьома, то вже вчетверте внести це питання (знову ж-таки, мається на увазі ОДИН І ТОЙ САМИЙ проект) не можна, бо це буде суперечити Регламенту ради і цей факт може призвести до скасування рішення ради, яким статут, прийнятий у такий спосіб (із порушенням процедури прийняття), буде визнано недійсним.
Другий випадок: рада кожного разу розглядає РІЗНІ проекти статуту територіальної громади. У такому разі норма Регламенту щодо кількості внесення одного і того ж самого питання на розгляд пленарного засідання ради вже не діятиме.
У доповнення до зазначеного зауважу, що статут територіальної громади — це документ, складовими якого є декілька дуже важливих документів. Зокрема, таким є Порядок організації громадських слухань. Нагадаю, що ч. 4 ст. 13 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади. Окрім цього Порядку, статутом територіальної громади визначаються:
Порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання (передбачено ч. 3 ст. 8 цього ж Закону);
Порядок внесення місцевої ініціативи на розгляд ради (передбачено ч. 2 ст. 9 цього ж Закону).
Підводячи підсумок, висловлю свою особисту думку щодо обов'язковості прийняття органами місцевого самоврядування статуту територіальної громади — хоча Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” такого обов'язку не встановлено, а надано лише можливість прийняття, цей документ (статут територіальної громади) включає в себе перелічені вище важливі для життя територіальної громади і її взаємодії з органом місцевого самоврядування акти, а тому прийняття статуту є дуже важливим для кожної територіальної громади.
Ще раз дякую Вам, шановна, за запитання. У найближчих номерах газети “Місцеве самоврядування” буде розміщено статтю на порушену Вами тему.
Затверджений статут громади
-
- Мешканець
- Повідомлень: 290
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:47
- Регіон: Харків
- Подякували: 3 рази
- Контактна інформація:
Повернутись до “Прийняття рішень органами місцевого самоврядування”
Перейти
- Бухгалтерський облік
- ↳ Новини
- ↳ Медичні установи із КУ в КНП
- ↳ Облік основних засобів, ІНМА, нематеріальних активів та капінвестицій
- ↳ Облік запасів
- ↳ Інші питання обліку активів (ТМЦ)
- ↳ Бухгалтерська служба
- ↳ Перевірки та відповідальність
- ↳ Надання платних послуг
- ↳ Кореспонденція субрахунків
- ↳ Інвентаризація
- ↳ Позабалансовi рахунки
- ↳ Документи, бланки, форми
- ↳ Різне
- Оплата праці та кадрова справа
- ↳ Виплати працівникам
- ↳ Індексація і компенсація заробітної плати
- ↳ Лікарняні та декретні
- ↳ Відпускні
- ↳ Середня зарплата
- ↳ ЄСВ, ПДФО, ВЗ
- ↳ Військовий збір
- ↳ Податкова соціальна пільга (ПСП)
- ↳ Стипендії, соціальні виплати та пільги
- ↳ Трудові відносини
- ↳ Звітність
- ↳ Інші питання оплати праці
- ↳ Відрядження
- Казначейське обслуговування
- ↳ Застосування КЕКВ
- ↳ Закупівлі за рахунок бюджетних коштів
- ↳ Складання та виконання кошторису
- ↳ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВИЙ МЕТОД СКЛАДАННЯ БЮДЖЕТУ
- ↳ Різне
- Звітність
- ↳ Оприлюднення публічних коштів, робота з e-data
- ↳ Звітність до казначейства
- ↳ Звітність до фіскальної служби
- ↳ Статистична звітність
- ↳ Звітність до Пенсійного фонду
- Автоматизацiя облiку бюджетних установ
- ↳ FIT-Бюджет
- ↳ Звітність в Excel яка викладена на сайті
- ↳ Наш помічник - Excel
- ↳ Програма Payments (фіндокументи)
- ↳ СДО "Клієнт Казначейства - Казначейство" та "Є-звітність"
- ↳ Безкоштовні програми
- ↳ Платні програми
- ↳ Різне
- Законодавство
- ↳ Виборче законодавство
- ↳ Земельне законодавство у бюджетній сфері
- ↳ Антикорупційне законодавство
- ↳ Люстрація влади
- Галузеві напрямки
- ↳ Освіта
- ↳ Соціальна політика (УПСЗН)
- ↳ Медицина
- ↳ МВС та армія
- ↳ Державна служба
- ↳ Інші
- Різне
- ↳ Архів чату buhgalter.com.ua
- ↳ Дiловодство
- ↳ Новое в законодательстве
- ↳ Ваші пропозиції та побажання, щоб ви ще хотіли бачити на сайті?!?
- ↳ Курилка
- ↳ Свіжі плітки
- ФОРУМ (АРХІВ)
- ↳ Діяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб
- ↳ Місцеве самоврядування
- ↳ Регламент районної ради
- ↳ Проходження служби в органах місцевого самоврядування
- ↳ Прийняття рішень органами місцевого самоврядування
- ↳ Вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування
- ↳ Реформа місцевого самоврядування
- ↳ Правовий супровід реформи (децентралізація)
- ↳ Правові питання реорганізації ОМС ОТГ
- ↳ Інвентаризація
- ↳ Питання передачі майна
- ↳ Кадрові питання
- ↳ Питання передачі документації
- ↳ Бюджетний процес у ОМС ОТГ
- ↳ Статути та інші публічні документи ОТГ
- ↳ Реалізація ОМС ОТГ нових повноважень: реєстрація, держархбудконтроль тощо
- ↳ Земельні відносини у зв'язку зі створенням громади
- ↳ Питання діяльності комунальних підприємств та установ, що належать ОТГ
- ↳ Сторінки видань
- ↳ Бюджетна бухгалтерія
- ↳ Оплата праці
- ↳ Місцеве самоврядування
- ↳ Держслужбовець
- ↳ Правила форума
- ↳ Как пользоваться форумом
- ↳ Как создавать темы
- ↳ Куда заливать файлы и скриншоты
- ↳ Архів тем
- ↳ Всі бланки з єдиного внеску на соціальне страхування
- ↳ Увійти на форум стало ще легше!!!
- ↳ Всі бланки податкової звітності
- ↳ Бланки кошторису
- ↳ Робота з інформацією у бюджетних установах
- ↳ Загальні питання
- ↳ Акції та пропозиції
- ↳ Безкоштовні вебінари та література
- ↳ Ваші коментарії та побажання по бюджетним виданням