Спеціально уповноважені суб'єкти та протидія корупції

Тут можна ділитися новинами, або обговорювати останні новини ;)
Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

07.10 14 р. Верховна Рада України прийняла за основу законопроект "Про систему спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції"

Проектом (реєстр. №5085), зокрема, передбачено, що систему спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції становитимуть органи прокуратури, Національне антикорупційне бюро України, спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України.

Координацію діяльності спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції, а також нагляд за додержанням ними законів здійснюватиме Генеральний прокурор України та уповноважені ним прокурори.

Законопроектом пропонується створити новий державний орган – Національне антикорупційне бюро України (далі – Національне бюро).

Національне бюро пропонується створити як державний правоохоронний орган, на який покладається попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених до його компетенції.

Завданням Національного бюро пропонується визначити протидію кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці.

Законопроектом пропонується визначити гарантії незалежності Національного бюро, зокрема, особливий порядок конкурсного відбору Директора Національного бюро та вичерпний перелік підстав припинення повноважень Директора Національного бюро, конкурсні засади відбору інших працівників Національного бюро, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці.

Основними функціями новостворюваного Національного бюро пропонується визначити досудове розслідування віднесених до його підслідності кримінальних правопорушень; проведення оперативно-розшукових заходів.

Відповідно, згідно із пропонованими змінами до Кримінального процесуального кодексу України (стаття 216) до підслідності Національного бюро належатимуть:

досудове розслідування таких корупційних та інших суміжних злочинів – привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем (стаття 191 Кримінального кодексу України); протиправне заволодіння майном підприємства, установи, організації (стаття 2062 Кримінального кодексу України); легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (стаття 209 Кримінального кодексу України); нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням (стаття 210 Кримінального кодексу України); видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону (стаття 211 Кримінального кодексу України); підкуп працівника державного підприємства, установи чи організації (стаття 354 Кримінального кодексу України); зловживання владою або службовим становищем (стаття 364 Кримінального кодексу України); прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою (стаття 368 Кримінального кодексу України); незаконне збагачення (стаття 3682 Кримінального кодексу України); пропозиція або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369 Кримінального кодексу України); зловживання впливом (стаття 3692 Кримінального кодексу України); викрадення, привласнення, вимагання військовослужбовцем зброї, бойових припасів, вибухових або інших бойових речовин, засобів пересування, військової та спеціальної техніки чи іншого військового майна, а також заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживання службовим становищем (стаття 410 Кримінального кодексу України).

При цьому для віднесення провадження за цими злочинами до підслідності Національного бюро повинна бути наявна принаймні одна з таких ознак:

– злочин вчинено:

народним депутатом України, Прем'єр-міністром України, членом Кабінету Міністрів України, першим заступником та заступником міністра, Головою Національного банку України, його першим заступником та заступником, членом Ради Національного банку України, Секретарем Ради національної безпеки і оборони України, його першим заступником та заступником;

державним службовцем, посада якого віднесена до першої та другої категорій посад, особою, посада якої прирівняна до першої та другої категорій посад державної служби;

депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом обласної ради, міської ради міст Києва та Севастополя, посадовою особою місцевого самоврядування, посаду якої віднесено до першої та другої категорій посад;

суддею Конституційного Суду України, суддею суду загальної юрисдикції, народним засідателем або присяжним (під час виконання ними цих функцій), Головою, членами, дисциплінарними інспекторами Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Головою, заступником Голови, секретарем секції Вищої ради юстиції, іншим членом Вищої ради юстиції;

Генеральним прокурором України, його заступником, помічником Генерального прокурора України, прокурором Генеральної прокуратури України, слідчим Генеральної прокуратури України, керівником структурного підрозділу Генеральної прокуратури України, прокурором Автономної Республіки Крим, міст Києва і Севастополя, області та його заступником, керівником структурного підрозділу прокуратури Автономної Республіки Крим, міст Києва і Севастополя, області;

особою вищого начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, посадовою особою митної служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище, посадовою особою органів державної податкової служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище;

військовослужбовцем вищого офіцерського складу Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;

керівником суб'єкта великого підприємництва, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків;

– розмір предмета злочину або завданої ним шкоди дорівнює або перевищує суму, яка в п'ятсот і більше разів перевищує мінімальну заробітну плату, встановлену на відповідний рік (якщо злочин вчинено службовою особою державного органу, правоохоронного органу, військового формування, органу місцевого самоврядування, суб'єкта господарювання, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків);

– злочин, передбачений статтею 369, частиною першою статті 3692 Кримінального кодексу України, вчинено щодо службової особи, визначеної в частині четвертій статті 18 Кримінального кодексу України (зокрема, посадові особи іноземних держав), або щодо вищеназваних посадових осіб державних органів України, органів місцевого самоврядування.

Розслідування корупційних злочинів, вчинених працівниками Національного антикорупційного бюро України, проводитимуть слідчі Державного бюро розслідувань (яке має бути створено) (до створення Державного бюро розслідувань такі злочини розслідуватимуть слідчі органів прокуратури).

Передбачається, що Національне бюро проводитиме перевірку на доброчесність службовців Національного бюро та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування. Під такою перевіркою розуміється імітація ситуацій, подібних до тих, що виникають у службовій діяльності особи, з метою перевірки доброчесності поведінки службовця. На підставі перевірки робиться подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності і звільнення особи. Результати такої перевірки не можуть бути підставою для кримінального провадження. Процедура перевірки на доброчесність потребує детального врегулювання законом з метою гарантування додержання прав людини, тому запровадження цього механізму передбачається здійснити лише після набрання чинності законом, який таку процедуру регулює.

Також пропонується запровадити проведення психофізіологічного дослідження із застосуванням поліграфа до вступу на службу до Національного бюро, а також не рідше одного разу на рік під час її проходження.

Відповідно до законопроекту, Національне бюро двічі на рік оприлюднює детальний звіт про свою діяльність, а також подає звіт Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України та Президенту України (звіт подається разом з висновком до нього Ради громадського контролю при Національному бюро). Законопроектом встановлюються мінімальні вимоги до змісту звітів Національного бюро.

(За матеріалами офіційного сайта Верховної Ради України http://rada.gov.ua)

Відповісти

Повернутись до “Новини”