Щодо поводження з побутовими відходами

Тут можна ділитися новинами, або обговорювати останні новини ;)
Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

АМУ висловила позицію щодо законопроектів, спрямованих на удосконалення системи поводження з побутовими відходами

На розгляді у Комітеті з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства перебувають два альтернативні законопроекти, спрямовані на удосконалення системи поводження з побутовими відходами:

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами» (№ 1742 від 14.01.2015);
«Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами» (№ 1742-1 від 17.01.2015).

Центр аналітики та розробки законодавства АМУ проаналізував обидва документи та підготува висновки.
Законопроект № 1742 пропонує ліквідувати штучно створений у законодавчому полі монополізм переробки та захоронення побутових відходів, що призвів до блокування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, з 2013 року встановлення тарифів на переробку та захоронення побутових відходів. Проект пропонує повернути повноваження встановлення тарифів на переробку та захоронення побутових відходів від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, до органів місцевого самоврядування, а також внести зміни до Закону України «Про природні монополії» щодо виключення з переліку сфери діяльності суб’єктів природних монополій та суміжних ринків переробку та захоронення побутових відходів.
Асоціація міст підтримує законопроект № 1742 від 14.01.2015, оскільки запропоновані зміни відповідають процесам децентралізації та дерегуляції, розпочаті в Україні, та дозволять розблокувати встановлення тарифів на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів. АМУ пропонує Комітету прийняти рішення про підтримку законопроекту № 1742 в першому читанні,
Законопроект № 1742-1 пропонує внести зміни до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», якими розширюється перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, - додається перероблення та захоронення побутових відходів, оскільки ці види віднесено до сфери діяльності природних монополій та суміжних ринків.
Слід зазначити, що положення Закону України «Про відходи» (спеціального акта, що регулює відносини, пов'язані з утворенням, збиранням і заготівлею, перевезенням, зберіганням, обробленням (переробленням), утилізацією, видаленням, знешкодженням та захороненням відходів, що утворюються в Україні), навпаки, направлені на розвиток і стимулювання вільної конкуренції на цьому ринку. Так, відповідно до статей 16, 20 та 33 зазначеного Закону зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
Підприємства, установи та організації усіх форм власності у сфері поводження з відходами мають право на участь у конкурсах на набуття права виконання послуг у сфері поводження з побутовими відходами на певній території. До повноважень місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування віднесено організацію та сприяння створенню спеціалізованих підприємств усіх форм власності для збирання, оброблення, утилізації та видалення відходів, а також для виготовлення, монтажу та сервісного обслуговування відповідного устаткування.
На думку експертів АМУ, запровадження ліцензування у сфері перероблення та захоронення побутових відходів, призведе до обмеження в майбутньому доступу нових виробників цих послуг на ринок і, як наслідок, - до гальмування впровадження новітніх технологій з оптимізації виробничих технологій з перероблення та захоронення побутових відходів. До того ж, діяльність щодо перероблення та захоронення побутових відходів на сьогодні регулюється відповідними правилами та стандартами, затвердженими профільним міністерством, санітарними нормами та правилами тощо. Тому запровадження ліцензування виглядає надмірним, особливо з огляду на вже сформовану в країні мережу спеціалізованих комунальних підприємств з обслуговування полігонів захоронення побутових відходів. Збільшення кількості необґрунтованих ліцензувань, зазвичай, спричиняє гальмування розвитку підприємництва, сприяє зростанню корупції, кількості перевірок. Крім цього, це погіршить становище України згідно із рейтингом «Doing Business».
Також законопроект № 1742-1 пропонує внести зміни до Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», якими розширюються повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та надати їй право здійснювати ліцензування господарської діяльності з перероблення та захоронення побутових відходів. Також вилучаються норми (ст. 5 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»), які встановлюють обсяги відходів, за якими розмежовуються повноваження національної комісії і органів місцевого самоврядування, при цьому пропонується надати повноваження національній комісії самостійно встановлювати такі обсяги, шляхом визначення ліцензійних умов (ст. 6 ЗУ «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг»). Таким чином, пропонується обмежити права органів місцевого самоврядування, шляхом встановлення їх компетенції рішеннями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а не законами України.
Зважаючи на наведені вище причини, Асоціація міст України не підтримує пропоновані Законопроектом № 1742-1 від 17.01.2015 зміни до Законів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги».
Позиція АМУ щодо зазначених законопроектів висловлена у листі, направленому 27 січня до парламентських Комітетів з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

(За матеріалами сайту АМУ http://www.auc.org.ua/news/amu-vislovil ... i-povodzhe)

Відповісти

Повернутись до “Новини”