Забезпечення реалізації прав мешканців гуртожитків

Тут можна ділитися новинами, або обговорювати останні новини ;)
Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Питання розглянуті на парламентських слуханнях на тему «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків: проблеми та шляхи вирішення»

21 травня 2014 року за ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики (далі – Комітет) відповідно до постанови Верховної Ради України від 25 березня 2014 року № 1157-VI у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему: «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків: проблеми та шляхи вирішення».

Під час парламентських слухань представниками Комітету, Мінрегіону, Генпрокуратури, Комітету захисту мешканців гуртожитків України ВГО «СГОУ» Народна Рада» та Всеукраїнської профспілки «Захист прав» було обговорено низку питань щодо реалізації житлових прав мешканців гуртожитків, зокрема:

1) на підставі яких документів приймається рішення місцевої ради про надання статусу гуртожитку («гуртожиток», «соціальне житло») під час передачі у комунальну власність? Чому при цьому не запитують бажання самих мешканців?

Статтями 5, 18 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо прийняття рішення:

- про прийняття у власність відповідної територіальної громади гуртожитків (майнових комплексів),

- про надання відповідним житловим комплексам статусу «гуртожиток» і одночасно про надання дозволу на приватизацію жилих і нежилих приміщень таких гуртожитків,

- про надання відповідним незаселеним житловим комплексам статусу «житло соціального призначення».

Відповідно до статті 22 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» громадський контроль за розподілом та утриманням житла у гуртожитках, на які поширюється дія цього Закону, здійснюється відповідною наглядовою радою.

Крім того, статтею 23 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» передбачено, що всі законні повнолітні та дієздатні мешканці (їх представники), а також представники громадськості мають право здійснювати контроль за цільовим використанням гуртожитків як цілісних майнових комплексів (усіх його жилих та нежилих приміщень) та земельних ділянок, необхідних для їх утримання (відповідних прибудинкових територій);

2) чи маю я право на приватизацію кімнати у гуртожитку, якщо п’ять років реєстрації виповниться 16.04.2015? Чи маю я право на даний час не укладати договір найму житла, який мені вимушено пропонують?

Ні. Відповідно до частини 1 статті 1 сфера дії Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» поширюється на громадян, у тому числі військовослужбовців і працівників Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, осіб рядового і начальницького складу та працівників Міністерства внутрішніх справ України, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, рятувальників та членів їхніх сімей, які не мають власного житла, більше п’яти років на законних підставах зареєстровані за місцем проживання у гуртожитках та фактично проживають у них.

Питання укладання договору найму житлового приміщення регулюється главою 58 та 59 Цивільного кодексу України. Вимоги глави 59 Цивільного кодексу України стосуються безпосередньо договорів найму (оренди) приміщень, які мають чітко визначене цільове призначення - для проживання.

Відповідно до частин першої статті 810 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) житла одна сторона - власник житла (наймодавець) передає або зобов’язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання у ньому на певний строк за плату. Тобто, особа, яка винаймає житло (наймач) має право на користування визначеним приміщенням і, в свою чергу, зобов’язана дотримуватись умов проживання та сплачувати встановлену суму за користування. Власник житла ж має право вимагати від наймача дотримання зазначених умов і плати за житло, та має за обов’язок передати таке житло для проживання.

3) проживаємо в гуртожитку близько 30 років, при оформленні документів на приватизацію з’ясувалось, що проживаємо в нежитловому приміщенні. Як нам бути? Що робити?

Питання переведення нежилих приміщень до житлового фонду законодавством не врегульовано. Порядок такого переведення не визначено. Відповідно до пункту 3 постанови Ради Міністрів УРСР від 11.03.1985
№ 105 «Про порядок державного обліку житлового фонду» житлові будинки та жилі приміщення в інших будівлях, призначені для постійного проживання громадян, а також для використання в установленому порядку як службових жилих приміщень підлягають Державному обліку.

Житлові будинки та жилі приміщення в інших будівлях включаються до складу житлового фонду після прийняття їх в експлуатацію державною приймальною комісією, реєстрації і технічної інвентаризації.

Отже, окремим механізмом, який може бути розглянутий при опрацюванні можливих шляхів переведення нежитлового будинку до категорії житлового - це повторне прийняття завершеного будівництвом об’єкту в експлуатацію.

Враховуючи викладене, власники гуртожитків мають визначитися щодо використання таких приміщень.

Якщо приміщення в гуртожитку придатне для використання під житлове та фактично використовується для проживання людей, виконавчий орган обласної, міської, сільської селищної ради приймає відповідне рішення.

4) відсутність видатків з Державного бюджету на фінансування Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки.

Мінрегіоном України для реалізації Загальнодержавної цільової програми передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки у 2013 та 2014 роках зроблено відповідні бюджетні запити до Міністерства фінансів України. Однак Державним бюджетом України видатки на виконання заходів Програми не передбачено. Будемо сподіватись на те, що при внесенні змін до Державного бюджету 2014 року кошти на виконання заходів програми будуть виділені;

5) передача гуртожитків, які увійшли до статутних капіталів підприємств, установ, організацій.

Відповідно до пункту 3 статті 14 Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» гуртожитки, що було включено до статутних капіталів товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), передаються у власність територіальної громади за умови попередньої повної компенсації вартості гуртожитку або безоплатно, за умови згоди на це власника гуртожитку.

Порядок визначення розміру компенсації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 № 859.

Мінрегіоном розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Загальнодержавну цільову програму передачі гуртожитків у власність територіальних громад на 2012-2015 роки» в частині поширення завдань і заходів на гуртожитки, що увійшли до статутних капіталів товариств, утворених у процесі приватизації (корпоратизації).

(За матеріалами офіційного сайта Мінрегіону http://www.minregion.gov.ua)

Відповісти

Повернутись до “Новини”