Дублювання документів ДНЗ

selene svyato
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 18
З нами з: 27 травня 2014, 13:35
Дякував (ла): 1 раз

Повідомлення selene svyato »

В 2012 році трудові книжки та особові справи працівників ДНЗ передано із сільської ради в ДНЗ на виконання п.3 ст.31 ЗУ "Про дошкільну освіту". До передачі сільська рада дублювала витяги з наказів своїми розпорядженнями.Зараз, після передачі, чи повина сільська рада як розпорядник коштів дублювати накази ДНЗ?

Аватар користувача
panyutinorada
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1102
З нами з: 29 травня 2014, 10:21
Подякували: 6 разів

Повідомлення panyutinorada »

Доброго дня ! Не потрібно раді дублювати накази ДНЗ. Згідно зі ст. 88 Бюджетного кодексу України до видатків, які здійснюють з бюджетів сіл, селищ, міст належать видатки на дошкільну освіту. Утримання дошкільних навчальних закладів ( в тому числі заробітна плата ) провадиться за рахунок місцевих бюджетів. Згідно з п.3 ст. 31 Закону України " Про дошкільну освіту " керівника та заступника керівника державного ї комунального дошкільного навчального закладу призначає на посаду й звільняє з посади відповідний орган управління освітою, але відділ освіти не може перераховувати кошти на рахунок сільської ради для виплати заробітної плати керівникам.
Педагогічних та інших працівників державного і комунального закладу ДНЗ призначає на посади та звільняє з посад його керівник. Крім того, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою КМУ від 12.03.2003 року № 305, визначено , що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.
Згідно ст.52 Закону України " Про місцеве самоврядування в Україні " чітко визначено повноваження виконавчого комітету сільської ради, якими не передбачено регулювання трудових відносин в системі дошкільної освіти.

Аватар користувача
panyutinorada
Коронована особа
Коронована особа
Повідомлень: 1102
З нами з: 29 травня 2014, 10:21
Подякували: 6 разів

Повідомлення panyutinorada »

panyutinorada писав:Доброго дня ! Не потрібно раді дублювати накази ДНЗ. Згідно зі ст. 88 Бюджетного кодексу України до видатків, які здійснюють з бюджетів сіл, селищ, міст належать видатки на дошкільну освіту. Утримання дошкільних навчальних закладів ( в тому числі заробітна плата ) провадиться за рахунок місцевих бюджетів. Згідно з п.3 ст. 31 Закону України " Про дошкільну освіту " керівника та заступника керівника державного ї комунального дошкільного навчального закладу призначає на посаду й звільняє з посади відповідний орган управління освітою, але відділ освіти не може перераховувати кошти на рахунок сільської ради для виплати заробітної плати керівникам.
Педагогічних та інших працівників державного і комунального закладу ДНЗ призначає на посади та звільняє з посад його керівник. Крім того, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою КМУ від 12.03.2003 року № 305, визначено , що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.
Згідно ст.52 Закону України " Про місцеве самоврядування в Україні " чітко визначено повноваження виконавчого комітету сільської ради, якими не передбачено регулювання трудових відносин в системі дошкільної освіти.

rada.vesele
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 23 вересня 2014, 10:45

Повідомлення rada.vesele »

Переглянувши тему "Дублювання документів ДНЗ" на форумі отримали невичерпну відповідь. Дублювання наказів ДНЗ викликано вимогами фінансової інспекції, яка пояснює це тим, що у сільській раді головним розпорядником коштів є сільський голова. Тому всі розпорядження, що стосуються фінансування, повинен надавати тільки головний розпорядник коштів. ДНЗ є юридичною особою, але не має свого власного рахунку. Для видатків ДНЗ, згідно ст. 88 Бюджетного Кодексу України, сільська рада відкриває свій окремий рахунок по КФКВ 070101 "Дошкільні заклади освіти", і всі видатки здійснюються за підписом сільського голови і головного бухгалтера сільської ради.
Чи буде правомірним, як вихід з даного питання, розпорядження сільського голови "Про облікову політику", в якому буде зазначено, що бухгалтерія сільської ради повинна здійснювати видатки по ДНЗ за наказом завідувача ДНЗ?

rada.vesele
Новачок
Новачок
Повідомлень: 4
З нами з: 23 вересня 2014, 10:45

Повідомлення rada.vesele »

Дуже чекаємо вашої відповіді

Аватар користувача
Ковшова Олена
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 122
З нами з: 03 лютого 2014, 07:48
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Ковшова Олена »

rada.vesele писав:Переглянувши тему "Дублювання документів ДНЗ" на форумі отримали невичерпну відповідь. Дублювання наказів ДНЗ викликано вимогами фінансової інспекції, яка пояснює це тим, що у сільській раді головним розпорядником коштів є сільський голова. Тому всі розпорядження, що стосуються фінансування, повинен надавати тільки головний розпорядник коштів. ДНЗ є юридичною особою, але не має свого власного рахунку. Для видатків ДНЗ, згідно ст. 88 Бюджетного Кодексу України, сільська рада відкриває свій окремий рахунок по КФКВ 070101 "Дошкільні заклади освіти", і всі видатки здійснюються за підписом сільського голови і головного бухгалтера сільської ради.
Чи буде правомірним, як вихід з даного питання, розпорядження сільського голови "Про облікову політику", в якому буде зазначено, що бухгалтерія сільської ради повинна здійснювати видатки по ДНЗ за наказом завідувача ДНЗ?
Облікова політика — сукупність принципів, методів і процедур, які підприємство використовує для складання та подання фінансової звітності (cт. 1 Закону України від 16.07.99 р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", далі — Закон № 996).

Місія створення наказу (розпорядження) про облікову політику установи — урегулювання питань, щодо яких є свобода вибору (вибір одного варіанту із декількох) відповідно до чинного законодавства. Це береже від додаткових запитань з боку контролюючих органів.

Детальних рекомендацій до порядку формування облікової політики для бюджетних установ немає, окрім використання вимог Закону № 996 та листів-роз`яснень компетентних органів. Враховуючи, що в документі можна зазначати, зокрема й окремі правила ведення обліку, що вирішуються головним розпорядником, таку вимогу у ньому прописати можливо.

Але сільська рада відноситься до бюджетної установи та водночас є розпорядником коштів місцевого бюджету. Як останній вона має право на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань та здійснення витрат з бюджету. Тобто, видатки мають проводитись виключно у межах затвердженого фінансування потреб ДНЗ.

Зауважимо, що усі бюджетні установи (у тому числі, й сільську раду) перевіряють, зокрема, на відповідність використаних бюджетних коштів їх цільовому призначенню (в розрізі складових витрат та джерел їх фінансування). Така вимога чітко зазначена у п. 5.2 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Державної фінансової інспекції України від 14.12.11 р. № 90.

Тож для уникнення непорозумінь з боку контролюючих органів пропонуємо інший варіант.

Так, дошільний навчальний заклад (далі — ДНЗ):
— є юридичною особою і діє на підставі статуту (ст. 13 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.01 р. № 2628-III);
— має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства (для державних і комунальних закладів), рахунки в банках (для приватних закладів).

Тобто, за необхідності ДНЗ може відкрити такий рахунок в органах Державної казначейської служби України.

Як зазначає ДКС на своєму офіційному сайті (treasury.gov.ua): якщо бюджетна установа (дитячий садок, будинок культури, амбулаторія, ФАП) є юридичною особою, здійснює самостійно господарську діяльність і веде бухгалтерський облік таких операцій, вона включається до мережі сільської ради і відкриває реєстраційні рахунки на своє ім'я на правах розпорядника бюджетних коштів нижчого рівня.

Крім того, якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то у штаті ДНЗ має вводитись штатна одиниця посади бухгалтера (головного бухгалтера). Це прописано п. 7 наказу Міністерства освіти і науки від 04.11.10 р. № 1055 "Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів". Жодних виключень чи інших варіантів у цьому документі не передбачено. Тобто, посада бухгалтера має бути і крапка.

Зауважимо й таке: відповідно до вимог чинного законодавства одна юридична особа не може вести бухгалтерський облік іншої. У кожної з них має вестись власний облік як того вимагає чинний Закон № 996. Зокрема, ч. 2 ст. 3 зазначеного закону передбачено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством.

У такому разі ДНЗ буде самостійно проводити видатки відповідно до затвердженого радою кошторису як розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня.

До речі, розпорядники нижчого рівня та одержувачі включаються до мережі головних розпорядників або розпорядників нижчого рівня, якщо вони отримують асигнування безпосередньо від них (п. 2.3 Порядку складання, затвердження та подання мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів усіх рівнів і основні вимоги до неї, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.08 р. № 1467).

Більш детальну інформацію про відносини органів місцевого самоврядування та ДНЗ читайте у номері 11 за листопад 2014 року (стаття «ОМС ТА ДНЗ: у пошуках компромісу»)

Відповісти

Повернутись до “Трудові відносини”