Добрый день! Я инвалид 3 группы бессрочно, с февраля первый раз оформляюсь на держслужбу. Об инвалидности на работе не говорил, боясь дискриминации, т.к. и так оформили на работу с конфликтом с кадровиками из-за других нюансов. Медкомиссию прошёл, инвалидность не скрывал, дали висновок о профпригодности, но в висновке про инвалидность даже не указали. Могу ли я не упоминать и далее о инвалидности и какая за это может быть ответственность? Я никого не обманывал, т к. об инвалидности меня на работе никто не спросил.
demyurg писав:Добрый день! Я инвалид 3 группы бессрочно, с февраля первый раз оформляюсь на держслужбу. Об инвалидности на работе не говорил, боясь дискриминации, т.к. и так оформили на работу с конфликтом с кадровиками из-за других нюансов. Медкомиссию прошёл, инвалидность не скрывал, дали висновок о профпригодности, но в висновке про инвалидность даже не указали. Могу ли я не упоминать и далее о инвалидности и какая за это может быть ответственность? Я никого не обманывал, т к. об инвалидности меня на работе никто не спросил.
Доброго дня!
Все полягає у тому, що відповідно до ст.13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI (далі- Закон), єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41 відсотка визначеної бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
В інших випадках встановлюється у розмірі 22 % до визначеної Законом бази нарахування єдиного внеску.
Отже у разі встановлення контролюючими органами факту, що на фонд вашої заробітної плати нараховувався єдиний внесок у розмірі 22% замість 8,41%,в звязку з тим, що Ви маєте інвалідність, може стати питання про необгрунтовані витрати бюджетних коштів на оплату єдиного внеску.
Отримати інформацію про те, що у Вас є інвалідність контролюючим органам буде не складно.
а якщо розглядати з другого боку- працівник не поінформував роботодавця про інвалідність і немає підстав нараховувати 8,41%. це просто зацікавленість роботодавця - і нарахування зменшуються і ліміт на працевлаштування інвалідів виконується. і,наскільки мені відомо, працівник-інвалід не зобов'язаний надавати копію довідки-це його особиста справа (персональні дані). і в разі надання відомостей про інвалідність роботодавець буде нараховувати ЄСВ 8,41 з моменту отримання цієї інформації
Olga_K писав:а якщо розглядати з другого боку- працівник не поінформував роботодавця про інвалідність і немає підстав нараховувати 8,41%. це просто зацікавленість роботодавця - і нарахування зменшуються і ліміт на працевлаштування інвалідів виконується. і,наскільки мені відомо, працівник-інвалід не зобов'язаний надавати копію довідки-це його особиста справа (персональні дані). і в разі надання відомостей про інвалідність роботодавець буде нараховувати ЄСВ 8,41 з моменту отримання цієї інформації
Я з Вами згоден в тому, що у роботодавця не має підстав нараховувати 8,41% якщо працівник не проінформував роботодавця про інвалідність.
Але мова йде про те, що контролюючі органи при встановленні факту наявності в установі працівника інваліда та нарахування на фонд його заробітної плати єдиного внеску у розмірі 22% замість 8,41% однозначно будуть констатувати це як порушення – зайве витрачання бюджетних коштів, інша мова це документування причин такого порушення.
Якщо працівник не проінформував роботодавця про інвалідність то скоріш за все буде записано, що порушення допущено внаслідок не подання працівником інвалідом відповідних даних про наявність інвалідності.
Всё закончилось тем, что уже после оформления в кадрах один из бухгалтеров всё-таки спросила про инвалидность. и я ей сказал. Ничего не сказали, просто попросили справку с МСЭК и всё.
Але мова йде про те, що контролюючі органи при встановленні факту наявності в установі працівника інваліда та нарахування на фонд його заробітної плати єдиного внеску у розмірі 22% замість 8,41% однозначно будуть констатувати це як порушення – зайве витрачання бюджетних коштів, інша мова це документування причин такого порушення.
Якщо працівник не проінформував роботодавця про інвалідність то скоріш за все буде записано, що порушення допущено внаслідок не подання працівником інвалідом відповідних даних про наявність інвалідності.
А яким в такому випадку має бути припис контролюючих органів щодо усунення порушення ?
у 2012році при перевірці у нас було порівняння звіту про інвалідів(подання відділу кадрів) з нарахуваннями по з/пл (бухгалтерія). 3 працівників ВК подав як працюючих інвалідів, а ми в бухгалтерії про це нічого не знали, відповідно й не нараховували % по інв. Контролюючий орган настояв на тому, щоб зробили перерахунок і провели скасовуючі та нові початкові відомості в ПФУ. хоча в ПФУ відповіли про те, що зменщений % нараховується після надання копії довідки МСЕК. Ніхто ж не винен, що наші кадри не завжди повідомляють бухгалтерію про деякі нюанси за працівників. Наступної перевірки ще не було, але тепер головний бухгалтер підписує звіт про інвалідів тільки після перевірки бухгалтерами.
у 2012році при перевірці у нас було порівняння звіту про інвалідів(подання відділу кадрів) з нарахуваннями по з/пл (бухгалтерія). 3 працівників ВК подав як працюючих інвалідів, а ми в бухгалтерії про це нічого не знали, відповідно й не нараховували % по інв. Контролюючий орган настояв на тому, щоб зробили перерахунок і провели скасовуючі та нові початкові відомості в ПФУ. хоча в ПФУ відповіли про те, що зменщений % нараховується після надання копії довідки МСЕК. Ніхто ж не винен, що наші кадри не завжди повідомляють бухгалтерію про деякі нюанси за працівників. Наступної перевірки ще не було, але тепер головний бухгалтер підписує звіт про інвалідів тільки після перевірки бухгалтерами.
Ваша ситуація свідчить про відсутність координації в роботі двох служб установи: кадрової і бухгалтерської.
Я з Вами згоден в тому, що у роботодавця не має підстав нараховувати 8,41% якщо працівник не проінформував роботодавця про інвалідність. Але мова йде про те, що контролюючі органи при встановленні факту наявності в установі працівника інваліда та нарахування на фонд його заробітної плати єдиного внеску у розмірі 22% замість 8,41% однозначно будуть констатувати це як порушення – зайве витрачання бюджетних коштів, інша мова це документування причин такого порушення. Якщо працівник не проінформував роботодавця про інвалідність то скоріш за все буде записано, що порушення допущено внаслідок не подання працівником інвалідом відповідних даних про наявність інвалідності.
Мене цікавить питання саме щодо вимоги контролюючих органів усунути вказане порушення.
Роботодавець не може примусити працівника надати довідку МСЕК, навіть якщо факт інвалідності очевидний, а отже не може застосовувати до зарплати такого працівника ставку 8,41%
Коли контролюючий орган вказує в акті про порушення, то автоматично вимагає усунути таке порушення.
Як же можливо усунути практично порушення щодо сплати ЄСВ у розмірі 22% на заробітну плату інваліда, якщо перерахунок ЄСВ за таких умов не передбачений законодавством ?
Доброго дня!
Я хочу щоб Ви зрозуміли той факт, що при проведенні наприклад Державною аудиторською службою (раніш ДФІ) ревізії, аудиторами будуть направлені запити до медико-соціальної експертної комісії та отримана підтверджуюча інформація щодо наявності у працівників установи інвалідності. Після проведеної звірки буде встановлено факт зайвого перерахування коштів по ЕСВ на фонд заробітної плати інваліда у розмірі 22% замість 8,41%. Для проведення розрахунку зайвого перерахування ЕСВ аудиторам не потрібна довідка МСЕК від працівника в них буде інформація на паперових носіях про встановлення працівнику інвалідності з зазначенням дати та групи.
То, що таке порушення могло бути допущено як внаслідок неподання інформації про наявність інвалідності працівниками відділу кадрів так і самим працівником, який має інвалідність, не як не впливає на сам факт зайвого витрачання бюджетних коштів. Таке порушення може бути усунено що найменше 2 шляхами, або поверненням органом доходів і зборів до установи зайво перерахованих коштів, або шляхом корегування нарахувань наступних періодів.
я не згодна. У людини є право не розголошувати те, що в неї інвалідність!!! Тож роботодавець не має право вимагати, або звинувачувати мене у тому, що я не надала таку довідку!
Може я стидаюся своєї інвалідності?!!!
тож усі потуги державної аудитоської служби можуть порушувати мої контитуційні права на гідне відношення до мене.
Тож не пишіть аби що. Якщо інвалід не бажає інформувати роботодавця, то це його законне право
Владислав Станкус писав:Доброго дня!
Я хочу щоб Ви зрозуміли той факт, що при проведенні наприклад Державною аудиторською службою (раніш ДФІ) ревізії, аудиторами будуть направлені запити до медико-соціальної експертної комісії та отримана підтверджуюча інформація щодо наявності у працівників установи інвалідності. Після проведеної звірки буде встановлено факт зайвого перерахування коштів по ЕСВ на фонд заробітної плати інваліда у розмірі 22% замість 8,41%. Для проведення розрахунку зайвого перерахування ЕСВ аудиторам не потрібна довідка МСЕК від працівника в них буде інформація на паперових носіях про встановлення працівнику інвалідності з зазначенням дати та групи.
То, що таке порушення могло бути допущено як внаслідок неподання інформації про наявність інвалідності працівниками відділу кадрів так і самим працівником, який має інвалідність, не як не впливає на сам факт зайвого витрачання бюджетних коштів. Таке порушення може бути усунено що найменше 2 шляхами, або поверненням органом доходів і зборів до установи зайво перерахованих коштів, або шляхом корегування нарахувань наступних періодів.
Інструкцією з єдиного внеску не передбачено проведення перерахунку "заднім числом". Там чітко сказано, що з дати надання такої довідки. Тож навіть якщо таку довідку витребують з працівника, то ставку 8,41 слід застосовувати до доходу, нарахованого з дати витребування довідки
Шановна Олена Олена Ви маєте повне право бути не згодною будь з чим, проте будьте впевнені я не пишу аби що.
Не потрібно складати докупи права та обов’язки керівника установи, бухгалтера, інваліда та працівників аудиторської служби.
Відповідно до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є завірена копія довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.
Нарахування єдиного внеску у визначених розмірах, здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії, та закінчується датою припинення інвалідності.
Отже інвалід надає довідку, а бухгалтер нараховує єдиний внесок у розмірі 8,41%, і це є обов’язком бухгалтера.
Проте а ні в цій Інструкції, а ні в будь якій іншій не зазначено, що таку довідку інвалід може не подавати з яких ось причин або приховувати свою інвалідність.
На мою думку керівник установи повинен та має право знати при прийомі на роботу працівника, що він має інвалідність, ат же саме керівник перш за все відповідає за створення належних умов праці, та за те, що відбувається в підпорядкованій йому установі. Проте це не означає, що він має безпідставно відмовити інваліду в працевлаштуванні або розголошувати дану інформацію.
Ще хотілось би зазначити, що суперечки з питання нарахувань на фонд заробітної плати інвалідів тривають довгий час.
Що стосується працівників аудиторської служби то будьте впевнені в тому, що їх потуги стосовно невірного нарахування ЕСВ на фонд заробітної плати інвалідів завжди закінчувались однаково, сума була або повернена в бюджет або відкоригована і це я Вам кажу з впевненістю ат же пропрацював в Державній фінансовій інспекції (зараз аудиторська служба) понад 12 років.
Працівники аудиторської служби постійно працюють з документами з обмеженим доступом та з документами, які містять державну таємницю, на що мають відповідні допуски. Тобто в будь якому разі вони не мають право розголошувати інформацію, яка стала їм відома під час виконання своїх професійних обов’язків, якщо вона не є загальнодоступною.
Олена Олена » 18 березня 2017, 13:21 я не згодна. У людини є право не розголошувати те, що в неї інвалідність!!! Тож роботодавець не має право вимагати, або звинувачувати мене у тому, що я не надала таку довідку! Може я стидаюся своєї інвалідності?!!! тож усі потуги державної аудитоської служби можуть порушувати мої контитуційні права на гідне відношення до мене. Тож не пишіть аби що. Якщо інвалід не бажає інформувати роботодавця, то це його законне право
Надання працівником роботодавцю довідки МСЕК - право працівника, а не його обов'язок.
Проте а ні в цій Інструкції, а ні в будь якій іншій не зазначено, що таку довідку інвалід може не подавати з яких ось причин або приховувати свою інвалідність.
А в якому нормативно-правовому акті зазначено про обов'язок працівника інформувати роботодавця про наявність у нього інвалідності ???
Владислав Станкус » Сьогодні, 10:03 Що стосується працівників аудиторської служби то будьте впевнені в тому, що їх потуги стосовно невірного нарахування ЕСВ на фонд заробітної плати інвалідів завжди закінчувались однаково, сума була або повернена в бюджет або відкоригована і це я Вам кажу з впевненістю ат же пропрацював в Державній фінансовій інспекції (зараз аудиторська служба) понад 12 років.
Не завжди однаково успішно завершувалися потуги аудиторської служби, про що і свідчать судові рішення. http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/32215874
На жаль, в Україні не діє прецедентне право в судочинстві.
Олена Олена » 18 березня 2017, 13:21 я не згодна. У людини є право не розголошувати те, що в неї інвалідність!!! Тож роботодавець не має право вимагати, або звинувачувати мене у тому, що я не надала таку довідку! Може я стидаюся своєї інвалідності?!!! тож усі потуги державної аудитоської служби можуть порушувати мої контитуційні права на гідне відношення до мене. Тож не пишіть аби що. Якщо інвалід не бажає інформувати роботодавця, то це його законне право
Надання працівником роботодавцю довідки МСЕК - право працівника, а не його обов'язок.
Проте а ні в цій Інструкції, а ні в будь якій іншій не зазначено, що таку довідку інвалід може не подавати з яких ось причин або приховувати свою інвалідність.
А в якому нормативно-правовому акті зазначено про обов'язок працівника інформувати роботодавця про наявність у нього інвалідності ???
Наскільки мені відомо нормативного акту, який би прямо визначав такий обов’язок не має.
Пороте я ще раз наголошую на тому, що є Інструкція в якій зазначено, що нарахування єдиного внеску у визначених розмірах, здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії, та закінчується датою припинення інвалідності.Тобто таку довідку повинен надати інвалід.
Відповідно до Вашої позиції витрачання бюджетних коштів напряму залежить від бажання інваліда повідомити про свою інвалідність або ні, на мою думку це не вірно.
Востаннє редагувалось 20 березня 2017, 13:17 користувачем Владислав Станкус, всього редагувалось 1 раз.
Я на цьому форумі для того щоб Вам допомогати, маючи досвід роботи у контролюючих органах, а не для того щоб Вас перевіряти. Тож моя задача - вас застерегти, знаючи як насправді це відбувається.
Владислав Станкус писав:Я на цьому форумі для того щоб Вам допомогати, маючи досвід роботи у контролюючих органах, а не для того щоб Вас перевіряти. Тож моя задача - вас застерегти, знаючи як насправді це відбувається.
Владислав Станкус писав:Я на цьому форумі для того щоб Вам допомогати, маючи досвід роботи у контролюючих органах, а не для того щоб Вас перевіряти. Тож моя задача - вас застерегти, знаючи як насправді це відбувається.
Застерегти нас - то добре. Але є законодавчі норми. І представники аудиторської служби перш ніж НАХРАПОМ намагатися "віднайти" порушення, мали б вивчити законодавство.
А то розводять на порушення бідних бухгалтерів.
І дійсно судові рішення є. І вони не підтримують перевірючих із бувшого КРУ.
А питання як платити ЄСВ - це вотчина ДФСУ
У Інструкції з єдиного внеску наразі значиться так:
"Підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є завірена копія довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності. Завірення копії довідки здійснюється безпосередньо підприємством, установою або організацією, зазначеними в абзацах другому, п'ятому - сьомому підпункту 1 пункту 1 розділу II цієї Інструкції.
Нарахування єдиного внеску у розмірах, визначених пунктами 5 - 7 цього розділу, здійснюється з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії, та закінчується датою припинення інвалідності."
Дивіться - ставку 8,41% застосовуємо:
1) з дати встановлення групи інвалідності,
2)але не раніше одержання завіреної копії довідки
НЕ РАНІШЕ ОДЕРЖАННЯ ставку 8,41!!!
Тож давайте правильно читати норми, а не перекручувати їх з метою застреження. Бо так можна дозастерігати до того, щоб з метою мінімізації ЄСВ брати на робтоу тільки інвалідів
інформування роботодавця про встановлену інвалідність-це право , але.... при поданні звітів ЄСВ у ПФУ все ж існує якась перевірка-порівняння і якщо ЗО отримує пенсію по інвалідності, а роботодавець цього не вказує-то йде виявлення обставин, адже при встановленні групи інвалідності є обмеження в умовах праці і умови роботи у роботодавця можуть не відповідати встановленим МСЕК умовам. і якщо таке буде виявлено-то, думаю, тут "крайнім" виявиться саме робітник-інвалід, а не роботодавець. роботодавець в усіх випадках зацікавлений знати про інвалідність-і в питанні податків(щоб менше сплатити), і в питанні умов(щоб не порушувати законодавство про працю інвалідів)
Доброго дня! Підкажіть будь ласка, працівнику встановлена інвалідність по 01.08.2017, за серпень місяць нараховано ЄСВ на з/п 22% (не було довідки з МСЕКу), 11.09.2017 працівник приносить довідку про встановлення інвалідності з 01.08.2017., довідка видана 11.09.2017. Чи перераховувати ЄСВ за серпень і як його відобразитив звіті по ЄСВ? Звіт за серпень поданий і гроші перераховані. Дякую!
Тишка писав:Доброго дня! Підкажіть будь ласка, працівнику встановлена інвалідність по 01.08.2017, за серпень місяць нараховано ЄСВ на з/п 22% (не було довідки з МСЕКу), 11.09.2017 працівник приносить довідку про встановлення інвалідності з 01.08.2017., довідка видана 11.09.2017. Чи перераховувати ЄСВ за серпень і як його відобразитив звіті по ЄСВ? Звіт за серпень поданий і гроші перераховані. Дякую!
Тишка писав:Доброго дня! Підкажіть будь ласка, працівнику встановлена інвалідність по 01.08.2017, за серпень місяць нараховано ЄСВ на з/п 22% (не було довідки з МСЕКу), 11.09.2017 працівник приносить довідку про встановлення інвалідності з 01.08.2017., довідка видана 11.09.2017. Чи перераховувати ЄСВ за серпень і як його відобразитив звіті по ЄСВ? Звіт за серпень поданий і гроші перераховані. Дякую!
Тишка писав:... Чи перераховувати ЄСВ за серпень і як його відобразитив звіті по ЄСВ? Звіт за серпень поданий і гроші перераховані.
довідка надана у вересні-з вересня буде 8,41%. а те, що інвалідність встановлено з 01.08-це для ПФУ, щоб нарахували пенсію за серпень. ми по з/пл нараховуємо з моменту надання завіреної копії довідки МСЕК. якщо її було б надано у грудні- то нараховували б тільки з грудня, хоча там і вказано з 01.08. у серпні у Вас не було відповідного документу для нарахування ЄСВ як інваліду, тим більше сама довідка видана 11.09
Добрий день. Підскажіть, будь-ласка, на підприємство прийшла працювати людина з іналідністю. Має ІІ групу (вказано в пенсійному посвідченню) і є учасником ліквідації аварії на ЧАЕС. Проблема в тому, що копію пенсіного посвідчення надав, але довідки МСЕК немає (загубив). Керівництво не проти нараховувати йому ЄСВ 22%, але нам потрібно закрити вакансію інваліда. Чи можемо ми показувати наявність інваліда на підставі пенсійного посвідчення?
ulianka111@ukr.net писав:Добрий день. Підскажіть, будь-ласка, на підприємство прийшла працювати людина з іналідністю. Має ІІ групу (вказано в пенсійному посвідченню) і є учасником ліквідації аварії на ЧАЕС. Проблема в тому, що копію пенсіного посвідчення надав, але довідки МСЕК немає (загубив). Керівництво не проти нараховувати йому ЄСВ 22%, але нам потрібно закрити вакансію інваліда. Чи можемо ми показувати наявність інваліда на підставі пенсійного посвідчення?
ulianka111@ukr.net писав:Добрий день. Підскажіть, будь-ласка, на підприємство прийшла працювати людина з іналідністю. Має ІІ групу (вказано в пенсійному посвідченню) і є учасником ліквідації аварії на ЧАЕС. Проблема в тому, що копію пенсіного посвідчення надав, але довідки МСЕК немає (загубив). Керівництво не проти нараховувати йому ЄСВ 22%, але нам потрібно закрити вакансію інваліда. Чи можемо ми показувати наявність інваліда на підставі пенсійного посвідчення?
те,що особа має пенсійне посвідчення, означає для роботодавця, що в штаті є працюючий пенсіонер.щодо інвалідності- тут справа інша і тільки пенс.посвідчення недостатньо. тим більше-2 група. як порада-у пенсійній спарві цієї особи в ПФУ є копія довідки МСЕК і нехай він звернеться туди, щоб отримати копію, або до МСЕК за наданням дублікату довідки. 2група може встановлювати більш жорсткіші умови для роботи або зовсім бути "неробочою". і в тій довідці вказано умови для роботи або окремі обмеження- так що зважайте й на це