Щодо передачі майна комунальної власності

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Чи зобов’язані сільські, селищні, міські ради передавати майно комунальної власності у спільну власність територіальних громад району або області у зв’язку зі змінами у бюджетному законодавстві в частині фінансування бюджетних установ соціально-культурної сфери?

Право комунальної власності – це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (стаття 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах може належати право комунальної власності зокрема на рухоме і нерухоме майно, підприємства, установи та організації, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування тощо (частина 1 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Від імені та в інтересах територіальних громад права суб’єкта комунальної власності у частині відчуження (передача у спільну власність) здійснюють виключно відповідні ради (частина п’ята статті 16, пункт 30 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», частина третя статті 1, абзац другий частини першої статті 5 Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності»).

При вирішенні питання щодо зміни підпорядкування бюджетних установ соціально-культурної сфери та комунальних підприємств потрібно розглядати як окремі об’єкти права комунальної власності:

– цілісні майнові комплекси, нежитлові приміщення, рухоме майно, які перебувають у користуванні, оперативному управлінні, господарському віданні бюджетних установ та комунальних підприємств (далі комунальне майно). Бюджетні установи та комунальні підприємства не можуть мати права власності на комунальне майно відповідно до частини п’ятої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 24, частини третьої статті 78 Господарського кодексу України;

– права засновника комунальних бюджетних установ та комунальних унітарних підприємств як юридичних осіб публічного права (далі права засновника) (частина друга статті 81 Цивільного кодексу України).

При вирішенні питання відчуження комунального майна потрібно враховувати, що відповідно до частини восьмої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб’єктів. Об’єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб’єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Частинами шостою та сьомою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що доцільність, порядок та умови відчуження об’єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об’єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Таким чином, сільські, селищні, міські ради не зобов'язані передавати комунальне майно у спільну власність територіальних громад району або області у зв’язку зі змінами бюджетного законодавства.

При прийнятті рішення щодо відчуження комунального майна відповідній раді потрібно враховувати, що власник зобов’язаний утримувати належне йому майно. У разі якщо комунальне майно не передається, необхідно відразу вирішити питання про припинення права оперативного управління (у разі його наявності) комунальним майном відповідної бюджетної установи та про укладення щодо нього договору оренди або позички (безоплатного користування) з цією бюджетною установою.

При вирішенні питання про передачу прав засновника потрібно враховувати, що засновник зобов’язаний забезпечувати у повному обсязі фінансові потреби бюджетної установи. Тому обов’язковим є врахування вимог бюджетного законодавства, яке закріплює повноваження із фінансування бюджетних установ у певних сферах суспільного життя.

Таким чином, у зв’язку зі змінами до бюджетного законодавства відповідні бюджетні установи обов’язково повинні бути підпорядковані належним розпорядникам коштів.

Про підпорядкування бюджетної установи відповідному розпоряднику коштів свідчитимуть внесені зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з видачею витягу у якому буде зазначений новий засновник.

(За матеріалами офіційного сайту АМУ http://www.auc.org.ua/news/tsentr-anali ... -zastosuva)

Olena_Oleksandrivna
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 29
З нами з: 03 грудня 2015, 14:54
Регіон: Запорожская область

Повідомлення Olena_Oleksandrivna »

Ми - ОТГ. У нас заключений договір позички на будівлі шкіл. Чи маємо ми право  внести зміни до ЄДР про зміну засновника? Дякую!

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Доброго дня. Уточніть, будь ласка, статус вашої юридичної особи (місцева рада тощо).

Відповісти

Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”