Законопроекти щодо прозорості діяльності ОМС

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

27 лютого парламентський Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики розглянув законопроекти, подані Президентом України, які безпосередньо стосуються діяльності органів місцевого самоврядування в частині прозорості їхньої роботи.

Глава держави вважає, що ці законопроекти мають бути розглянуті Парламентом позачергово, тому що вони спрямовані на створення нормативно-правової та організаційної основи для запровадження доступу до інформації у формі «відкритих даних» і повторного використання інформації, що передбачено Засадами державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційною стратегією) на 2014-2017 роки, а також деякими міжнародними документами, підписаними Україною.

проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних (№2171)

Законопроект № 2171 пропонує внести зміни до статті 17 "Генеральний план населеного пункту" Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яка тепер виглядатиме так:

"Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, в тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування".

Крім того, пропонується також змінити статтю 19. "Детальний план території" цього ж Закону таким чином:

"Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, в тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування".

Також зазнає змін стаття 10. "Оприлюднення інформації про закупівлю" Закону України "Про здійснення державних закупівель":

"Уповноважений орган забезпечує оприлюднення інформації про закупівлі, зазначеної в частині першій цієї статті, відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", в тому числі у формі відкритих даних".

Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект №2171 за основу. При цьому, Комітет повинен доопрацювати документ з урахуванням положень Закону «Про відкритість використання публічних коштів» (№0949), прийнятого в цілому 11 лютого 2015 року.

проект Закону про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних (№2172)

Законопроект пропонує внести зміни до статті 28 "Доступність інформації про бюджет" проекту Закону України "Про внесення змін до статті 28 Бюджетного кодексу України" щодо доступу до інформації про бюджетні показники у формі відкритих даних":

"Головні розпорядники коштів державного бюджету (місцевих бюджетів у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) оприлюднюють паспорти бюджетних програм та зміни до них у триденний строк після їх затвердження, а також до 15 березня року, що настає за звітним, звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період. Відповідна інформація оприлюднюється з додержанням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", зокрема щодо оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних".

"Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування забезпечують публікацію інформації про місцеві бюджети, в тому числі рішень про місцевий бюджет та квартальних звітів про їх виконання. Рішення про місцевий бюджет має бути оприлюднене не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття у газетах, визначених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідними місцевими радами, а також з додержанням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", зокрема щодо оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних".

"Інформація про виконання Державного бюджету України та місцевих бюджетів (крім бюджетів сіл і селищ) підлягає обов'язковій публікації не пізніше 1 березня року, що настає за роком звіту: Державного бюджету України – в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр; місцевих бюджетів – у газетах, визначених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідними місцевими радами. Зазначена інформація також оприлюднюється у формі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Комітет прийняв рішення запропонувати профільному Комітетові з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект №2172 за основу.

Експерти Центру аналізу та розробки законодавства АМУ стверджують, що обидва законопроекти дуже своєчасні і потребують якнайшвидшого прийняття. Вони не обмежують діяльність органів місцевого самоврядування і сприяють встановленню нових стандартів відкритості їхньої роботи.

(За матеріалами офіційного сайту АМУ http://www.auc.org.ua/news/parlamentski ... ti-diyalno)

Відповісти

Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”