Актуальні запитання: місцеві бюджети

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

На офіційному сайті Міністерства фінансів України (http://minfin.kmu.gov.ua/control/uk/pub ... _id=411308) розміщено відповіді на актуальні запитання в сфері бюджетного законодавства.

На даний час в регіонах проводиться робота щодо об’єднання територіальних громад. Які нормативні документи регулюють це питання і які повноваження матимуть об’єднані громади в частині формування своїх бюджетів?



Кабінетом Міністрів України схвалено Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. № 333-р.). Реалізація даної Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.

Також затверджено План заходів реалізації Концепції (розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 р. № 591-р), яким передбачено конкретні терміни підготовки змін до діючих законодавчих актів та прийняття нових, зокрема Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад».

Даний закон прийнято 05.02.2015 р. № 157. Закон містить принципи добровільного об’єднання територіальних громад, визначає суб’єктів та основні умови добровільного об’єднання, описує порядок об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст та надання їм державної підтримки.

Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства розроблено Методику формування спроможних територіальних громад, яка на сьогодні направлена на погодження місцевим державним адміністраціям. Дана Методика визначає умови формування спроможних територіальних громад, порядок розроблення та схвалення перспективного плану формування територій громад тощо.

Особливості формування бюджетів об’єднаних територіальних громад, що будуть створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад врегульовано частиною 4 ст. 67 Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс). Зокрема передбачено, що такі бюджети матимуть прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Їх доходи формуватимуться відповідно до ст. 64 та 691 Кодексу, а видатки – ст. 89 та 91 Кодексу. Тобто, вони матимуть всі повноваження міст обласного значення.



За рахунок якого бюджету здійснюється погашення кредиторської заборгованості, що утворилася на 01.01.2015 р. по установах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, з урахуванням змін до Бюджетного кодексу України і п. 20 Перехідних та прикінцевих положень?



Механізм погашення кредиторської заборгованості залежить від того, з якого бюджету у 2015 році буде здійснюватися фінансування таких закладів – з районного бюджету чи сільського бюджету. При цьому, слід враховувати, що:

- сільська рада вправі самостійно визначати напрямки використання власних надходжень (п. 3 частини 1 ст. 7 Кодексу);

- на утримання бюджетної установи складається один кошторис видатків, у якому зазначається джерело фінансування – доходи загального фонду однією сумою (субвенція, власні надходження бюджету) та обсяг видатків за економічною класифікацією видатків, який відповідає рішенню про бюджет. Порядок складання, розгляду, затвердження та основних вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228;

- у додатку 3 до рішення про бюджет для головного розпорядника коштів бюджетні призначення за відповідною функцією передбачаються однією сумою, яка повинна враховувати видатки з утримання установи в поточному році та необхідність погашення кредиторської заборгованості;

- погашення кредиторської заборгованості повинно здійснюватися на рахунок коштів того бюджету, з якого фінансувалися видатки з утримання закладу (для таких видатків бюджет отримував відповідні доходи, в т. ч. дотацію вирівнювання і залишки залишилися на рахунку бюджету).

Щодо механізму - якщо установа фінансується з районного бюджету (не прийнято рішення щодо передачі на фінансування з сільського бюджету), з сільського бюджету не можуть здійснюватися видатки на утримання такого закладу, тому:

- необхідно перереєструвати заборгованість - з сільського бюджету на районний бюджет, наприклад, на відділ освіти райдержадміністрації, як головного розпорядника через який здійснюється фінансування видатків з утримання закладу. Порядок перереєстрації врегульовано наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309 (п. 2.14);

- після чого сільська рада передбачає районному бюджету субвенцію на погашення кредиторської заборгованості (за рахунок розподілу залишку коштів на початок року чи надходжень до бюджету). Тобто видатки з погашення заборгованості будуть проводитися з районного бюджету по кошторису установи.

У разі, коли прийнято рішення, що установа фінансується з сільського бюджету, сільська рада приймає рішення щодо спрямування коштів бюджету на погашення кредиторської заборгованості, вносить відповідні зміни (до бюджету, розпису, кошторису тощо). Тобто видатки з погашення заборгованості будуть проводитися з сільського бюджету по кошторису установи.



З 1 січня 2015 року єдиний та екологічний податок зараховується до загального фонду місцевих бюджетів. Як правильно використовувати залишки коштів на 01.01.2015 р. за такими надходженнями?



Так, такі податки з цього року зараховуються до загального фонду місцевих бюджетів і це означає, що такі доходи не мають цільового спрямування і коло напрямків їх використання значно розширено.

Тоді, як відповідно до ст. 23 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення і здійснюються в межах та за рахунок фактичних надходжень за відповідними джерелами доходів.

Оскільки залишок коштів на початок року склався за результатами роботи за минулий рік, він в першу чергу повинен бути спрямований на погашення кредиторської заборгованості за відповідними видатками. Якщо залишок коштів є більшим, ніж обсяг кредиторської заборгованості, він може бути спрямований на реалізацію не виконаних завдань програми з природоохоронних заходів (екологічний податок) чи проведення капітальних видатків у поточному році (залишки єдиному податку).

При цьому, вносяться зміни до бюджету, з урахуванням норм частини 2 ст. 72 Кодексу. Такі видатки відображаються по спецфонду.

У разі відсутності потреби у спрямуванні коштів за цільовим призначенням залишки, відповідно до частини 2 ст. 57 Кодексу, перераховуються до загального фонду місцевого бюджету і використовуються відповідно до рішень місцевої ради.

Баран Ирина
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 12
З нами з: 24 листопада 2014, 14:03

Повідомлення Баран Ирина »

Доброго дня!Підкажіть, будь-ласка, яким чином і посилаючись на який законодавчий акт районна рада може надати трансфер сільському бюджету на утримання виключно апарату сільської ради...(дошкільні заклади та заклади культури) передано на утримання з районного бюджету

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Ірина,Ваше питання опрацьовується.

Відповісти

Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”