Щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

31.03.15 р. Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування рекомендував парламенту направити на доопрацювання законопроект про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень).

Йдеться про цей проект...

"Проект
вноситься народними депутатами України
Ю. Б. Дерев’янком,
І.М.Сусловою
В.Є.Івченком


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні»
(щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (Відомості Верхової ради України, 1997, №24, ст. 170) такі зміни:

1. У частині першій статті 26:

пункт 31 викласти у такій редакції:

«31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень, умов та порядку їх здійснення, а також встановлення порядку контролю за їх здійсненням;»

доповнити частину новим пунктом у такій редакції:

«57) погодження питання щодо створення, перепрофілювання або ліквідації підприємств та організацій загальнодержавного значення (їх відокремлених підрозділів), розташованих на відповідній території.»

2. Доповнити частину четверту статті 42 новим пунктом у такій редакції:

«21) створює тимчасові або постійно діючі комісії із залученням спеціалістів (представників) територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій для вирішення питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, а також для реалізації повноважень, делегованих органу місцевого самоврядування, та з інших питань місцевого самоврядування. Спеціалісти (представники) територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ включаються до складу комісії керівниками територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ на письмове звернення сільського, селищного, міського голови протягом п’яти календарних днів з дня надходження звернення.»

3. Частину другу статті 67 викласти у такій редакції:

«2. Рішення органів державної влади, які призводять до додаткових видатків органів місцевого самоврядування, обов’язково супроводжуються передачею їм необхідних фінансових ресурсів. Вказані рішення виконуються органами місцевого самоврядування в межах переданих їм фінансових ресурсів. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади і попередньо не забезпечені відповідними фінансовими ресурсами, компенсуються державою. У разі відсутності фінансування (недофінансування) державою заходів, пов’язаних із виконанням рішень органів державної влади, органи місцевого самоврядування протягом місяця приймають рішення про припинення виконання таких рішень органів державної влади та повідомляють про це відповідні органи державної влади.»

4. Частину другу статті 76 викласти у такій редакції:

«2. Органи та посадові особи місцевого самоврядування з питань здійснення ними делегованих повноважень органів виконавчої влади є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади лише в межах переданих їм державою фінансових ресурсів для реалізації таких повноважень.»

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд і приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.


Голова Верховної Ради В.ГРОЙСМАН
України


Під час розгляду законопроекту (реєстр. №1473) членів Комітету було поінформовано, що Комітет з питань запобігання та протидії корупції вказав, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам актикорупційного законодавства; Комітет з питань правової політики та правосуддя зазначив, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України. Фахівці Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" висловили зауваження щодо доповнення повноважень сільського, селищного, міського голови та запропонували за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу. Представники Всеукраїнської громадської організації "Асоціація малих міст України" вказали, що законопроект повністю відповідає потребам малих міст.

Водночас народні депутати взяли до уваги висновки Інституту законодавства Верховної Ради України та Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, відповідно до яких експерти погоджуються із необхідністю вдосконалення Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" та зазначають, що розширення виключної компетенції сільських, селищних, міських рад посилить правові, організаційні та матеріально-фінансові гарантії місцевого самоврядування, сприятиме удосконаленню механізму реалізації принципу поєднання місцевих і державних інтересів. Проте члени Комітету погодилися також із зауваженнями, зокрема, щодо доповнення частини четвертої статті 42 Закону, яка на думку фахівців наділяє сільського, селищного, міського голову повноваженнями, які можуть призвести до корупційних наслідків. Крім того, науковці вважають, що пропозиції до статті 76 Закону обмежують повноваження органів виконавчої влади у сфері взаємодії з органами місцевого самоврядування.

(За матеріалами офіційного сайту Верховної Ради України http://www.rada.gov.ua/news/Novyny/106426.html)

Відповісти

Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”