Щодо законопроекту про загальні збори членів тергромад

Аватар користувача
Брусенцова Яна
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 954
З нами з: 03 лютого 2014, 07:44
Регіон: Харків
Подякували: 3 рази
Контактна інформація:

Повідомлення Брусенцова Яна »

Асоціація надіслала до парламентського Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування
пропозиції до законопроекту «Про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання».

Експерти АМУ вважають, що проект Закону України «Про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання» (№ 2467 від 24.03.2015) потребує доопрацювання, зокрема, з таких позицій:

Законопроектом (зокрема частиною другою статті 8) передбачено проведення загальних зборів (конференцій) в т.ч. на рівні села, селища, міста, району в місті. Вважаємо, що такі зібрання з питань, які конкурують з питаннями, вирішення яких віднесено законодавством до повноважень сільських, селищних, міських, районних у містах рад можуть проводитися лише на тих відповідних територіях, які не мають власних окремих представницьких органів місцевого самоврядування.
Законопроектом (частини перша «а» та «б» статті 9) до повноважень загальних зборів (конференцій) віднесено, зокрема, різноманітні заслуховування, обговорення, внесення пропозицій, надання оцінок, направлення звернень і клопотань. Питання подібного характеру, за наявним досвідом, цілком можуть розглядатися на зібраннях іншого типу, де відсутні такі суворі вимоги до кворуму – як, наприклад, на громадських слуханнях. В разі ж закріплення таких повноважень за загальними зборами (конференціями) розгляд подібних питань на зібраннях громадськості можна практично унеможливити через дуже вірогідні проблеми з необхідним кворумом саме зборів (конференцій). Тому пропонується до повноважень загальних зборів (конференцій) передбаченого цим законопроектом формату віднести вкрай обмежене коло повноважень, пов’язаних з прийняттям лише загальнообов’язкових рішень – як то самооподаткування жителів відповідної території, погодження розміщення на відповідних територіях екологічно небезпечних об’єктів, визначення обов’язкової для врахування позиції населення щодо перейменування населеного пункту тощо.
Частиною першою «в» статті 9 до повноважень загальних зборів (конференції) віднесено ініціювання розгляду чи вирішення відповідною місцевою радою окремих питань. Вважаємо, що питання такого ініціювання повинні розглядатися в окремому законі про громадські ініціативи і передбачати простішу процедуру. Відповідний законопроект народного депутата Верховної Ради попередніх скликань С.Гордієнка реєструвався в парламенті під №3740 від 06.12.2013 р.
В частині першій «г» статті 9 детально розглядаються повноваження загальних зборів (конференцій) у сфері забезпечення створення, діяльності та ліквідації органів самоорганізації населення. Вважаємо, що такі питання з метою уникнення колізій повинні регулюватися окремим Законом України «Про органи самоорганізації населення».
Спірними виглядають пропоновані в частині другій статті 12 норми представництва домоволодінь на конференції. Наприклад, за пропонованої для сіл норми «один делегат не менше ніж від ста будинків індивідуальної забудови» на конференцію села з 500 дворами мало б обиратися не більше 5 делегатів. Тому пропонується встановлення норми такого представництва віднести до повноважень відповідних рад з відображенням цих норм у відповідних місцевих нормативно-правових актах – положенні чи статуті.

Асоціація звернулася до Комітету Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з проханням врахувати надані пропозиції та зауваження до законопроекту № 2467.

(За матеріалами офіціного сайту АСУ: http://www.auc.org.ua/news/asotsiatsiya ... gionalnoi-)

Відповісти

Повернутись до “Реформа місцевого самоврядування”