Відповіді на питання вебінару від 12.02.2015

Елена2812
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 03 грудня 2011, 19:55
Регіон: Киев
Звідки: Киев

Повідомлення Елена2812 »

Прослухавши Ваш вебінар виник ряд питань:
1) Більш детально хотілося б дізнатися про переоцінку ОЗ. ДЕ БРАТИ СПРАВЕДЛИВУ ВАРТІСТЬ?
Переоцінка ОЗ Зз нульовою залишковою вартістю.
2) Як списувати багаторічнв насадження, що засохли, повалені негодою?
3) Як прибутковувати запаси з ПДВ чи без. Чи зразу списувати ПДВ на фактичні видатки?

ЗАЗДАЛЕГІДЬ ВДЯЧНА.

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

Відповідаю на запитання по-черзі:
1) Матеріал з детальною інформацією про порядок переоцінки основних засобів готується до друку і найближчим часом з'явиться на сторінках газети "Бюджетна бухгалтерія".
З приводу справедливої вартості слід зазначити, що порядок її визначення чинним законодавство не встановлений і жодних роз'яснень стосовно цього поки що немає. Водночас у випадку переоцінки основних фондів у цілях бухгалтерського обліку абз. 7 ч.2 ст. 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-ІІІ (далі – Закон № 2658) передбачено обов’язкове проведення оцінки суб’єктом оціночної діяльності. Ані фон держмайна, ані Мінфін пояснень з цього приводу ще не надали, але якщо ця вимога не буде спростована, доведеться планувати в кошторисі видатки на проведення оцінки експертами.
Якщо ж залишкова вартість об'єкта рівна нулю, то його переоцінену залишкову вартість визначають додаванням справедливої вартості цього об'єкта до його первісної (переоціненої) вартості. Сума зносу об'єкта при цьому залишається незмінною. До речі, для об'єктів, які продовжують використовуватися, одночасно слід визначати і їх ліквідаційну вартість.

2) Процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту (у тому числі й на території бюджетних установ) визначає Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затверджений постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045. Так, відповідно до п. 7 цього Порядку видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об'єкті благоустрою здійснює балансоутримувач на підставі акта обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню. Цей документ оформляє комісія, сформована виконавчим органом міськради.
У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з'ясовує причину набуття деревами такого стану, що відображає в акті.
Більш докладно про порядок отримання дозволу на видалення зелених насаджень Ви можете прочитати в консультації "Отримання дозволу на видалення дерев" (див. "Бюджетна бухгалтерія", 2012, № 25).
Дозволяється проводити видалення з подальшим оформленням документів лише у випадку ліквідації стихійного лиха або якщо стан насаджень загрожує життю, здоров'ю населення чи майну юридичних та/або фізичних осіб (п. 8 Порядку № 1045).

3)Суми ПДВ, сплаченого під час придбання запасів, слід включати до первісної їх вартості таких об'єктів за умови, що ці суми ПДВ не відносяться до податкового кредиту. Інакше кажучи, якщо Ви купуєте запаси за рахунок коштів загального фонду або за рахунок коштів спецфонду, але не маєте права на податковий кредит, то Ви оприбутковуєте їх з ПДВ (п. 8 розд. ІІ НП(С)БО 123 "Запаси").

samou4ka
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 15
З нами з: 05 січня 2015, 15:10
Регіон: Черниговская область
Дякував (ла): 1 раз

Повідомлення samou4ka »

Доброго дня! Уточніть, будь-ласка ще раз пункт 3: тобто якщо ми бюджетна неприбуткова організація не платник ПДВ, то при купівлі ОЗ та Запасів відтепер до їх ПВ ми включаємо суму ПДВ? Це стосується купівлі і за загальним і за спеціальним фондами? (оск. переглянувши типові проводки з купівлі ОЗ та Запасів я подумала, що це стосується лише купівлі за кошти спец. фонду) Дякую)

Irina.M
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 262
З нами з: 19 вересня 2014, 13:34
Регіон: Харків
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 2 рази

Повідомлення Irina.M »

Колеги, в цій темі ми будемо публікувати відповіді на питання, які ви надсилали в чат вебінару про застосування нацстандартів бухобліку в бюджетному секторі. Ми отримали надзвичайно велику кількість запитань, тому будемо поступово публіковати відповіді. Слідкуйте за цією темою, щоб побачити відповіді на питання, що цікавлять саме вас. Та реєструйтесь на форумі, щоб задавати нові питання.
Відеозапис вебінару та слайди, що були використані, можна подивитись по цьому посиланню http://id.factor.ua/novosti-i-akcii/vid ... ossektore/

Irina.M
Мешканець
Мешканець
Повідомлень: 262
З нами з: 19 вересня 2014, 13:34
Регіон: Харків
Дякував (ла): 4 рази
Подякували: 2 рази

Повідомлення Irina.M »

Питання: Чи проводиться індексація ОФ на індекс інфляції в 2015 році
Відповідь: Індексацію ОЗ у 2015 році не проводимо. Поясню чому.
Для цього відсутні законодавчі підстави.
По-перше, Положення № 611, з 1 січня 2015 року втратило чинність.
По-друге, у Положенні № 611 було зазначено, що індексацію проводити в порядку, визначено у п. 146.21 Податкового кодексу України. Цей пункт також втратив чинність з 2015 року.
По-третє, у НПСБУ 121 «Основні засоби» передбачено, що первісна вартість ОЗ може змінюватися. Але немає ніякої згадки про проведення індексації ОЗ.
Таким чином, у цьому році відсутні будь-які законодавчі підстави для проведення індексації ОЗ у тому порядку, який застосовувався у минулих роках.


Питання: Які документи потрібно мати для списання компютерної техніки в бюдж.сфері?
Відповідь: Списання застарілої комп’ютерної техніки — не така вже й складна справа. Але якщо трохи глибше зануритись у це питання, то виявиться, що при списанні таких необоротних активів випливають деякі нюанси, про які пересічний бухгалтер бюджетної установи не завжди знає.
У минулому році основні моменти, що стосуються порядку списання бюджетними установами комп’ютерної техніки, роз’ясняла Держфінінспекція у листі від 10.06.2014 р. № 25-14/677 («Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 30). Також раджу почитати наш коментар до цього листа, там детально все розписано.



Питання: Чи можна списувати з балансу калулятори, обогрівачі та телефонні апарати без технічно висновку спеціальзованих організацій?
Відповідь: Для встановлення факту непридатності майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій (автомобілів, нагрівальних котлів, підйомників тощо), залучають для участі в роботі комісії представника відповідної інспекції. Цей фахівець підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, який додають до акта. Така вимога передбачена п. 10 Порядку списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.
Оскільки згадані об’єкти не перебувають під наглядом державних інспекцій, то прийняти рішення про списання їх з балансу установа може самостійно.
Для встановлення факту непридатності необоротних активів до подальшого використання, неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту або використання іншим способом, а також для документального оформлення цих заходів за наказом керівника установи створюється комісія зі списання майна. Наказ про створення постійно діючої комісії видається щорічно або за необхідності. Як правило, повноваження з визначення непридатності матеріальних цінностей та встановлення неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також оформлення необхідної документації надаються щорічній інвентаризаційній комісії. Склад та повноваження комісії зі списання визначені пп. 9 — 13 Порядку № 1314.


Питання: Якщо придбання необоротних активів з копійками, на який рахунок їх списувати?
Відповідь: Типовою кореспонденцією списання сум копійок з придбаних, створених, побудованих, поліпшених необоротних активів передбачено здійснювати такими записами : Дт 402 - Кт 141 – 143



Питання: Якими законодавчими актами користуватись при придбанні для бюджетної установи меблів. Норми вартості?
Відповідь: граничні суми витрачання бюджетних коштів на придбання меблів для обладнання робочих місць працівників бюджетної організації визначені постановою КМУ «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного і місцевих бюджетів» від 04.04.2001 р. № 332. Ось ці норми вартості:
Вид меблів для обладнання робочих місць працівників / Сума, гривень за од

Стіл письмовий 600 грн.
Стіл приставний 200 грн.
Крісло м’яке 300 грн.
Стілець 150 грн.
Шафа для одягу 700 грн.
Шафа для паперів 700 грн.
Сейф 1500 грн.
Стіл для комп’ютера 500 грн.

 Але здійснюючи такі видатки, майте на увазі наступні обмеження!!!!
Заходами щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затвердженими постановою КМУ від 01.03.2014 р. № 65 заборонено здійснювати певні видатки.
Так, у п. 1 зазначено таке:
Припинити придбання автотранспортних засобів (крім спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги, пожежних та спеціальних аварійно-рятувальних машин, а також вантажних автомобілів, причепів, напівпричепів, які використовуються для перевезення деревини або виконання інших виробничих функцій у лісовій галузі, автомобілів для охорони та патрулювання в лісових масивах), меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки (крім бензопил, бензокущорізів, моторубів та мотопомп для виконання лісогосподарських робіт) та проведення ремонту приміщень (крім приміщень, що перебувають в аварійному стані, приміщень навчальних, оздоровчих, санаторно-курортних закладів та реабілітаційних установ, ремонт яких здійснюється за рахунок коштів спеціального фонду з метою дотримання вимог санітарних норм та норм пожежної безпеки для забезпечення навчально-виховного процесу, оздоровлення дітей, санаторно-курортного лікування ветеранів війни, інвалідів та реабілітації дітей-інвалідів).
Але така заборона не поширюється на випадки, коли видатки здійснюються для Збройних Сил, інших військових формувань та правоохоронних органів, Адміністрації Держспецзв'язку, Державної спеціальної служби транспорту, органів і підрозділів служби цивільного захисту придбання транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення, меблів для розміщення особового складу у польових умовах, укомплектування казарм та приміщень, переобладнаних під гуртожитки, проведення ремонту, пов'язаного з передислокацією та відселенням з Автономної Республіки Крим та м. Севастополя в інші регіони України, здійснюється у зв'язку з проведенням заходів з мобілізації та нарощування боєздатності військ, випадків проведення ремонту будівель, споруд, придбання меблів, засобів зв'язку, побутової та комп'ютерної техніки, що здійснюється органами державної влади, у зв'язку з їх пошкодженням на території та під час проведення антитерористичної операції, а також випадків придбання товарів та проведення ремонту приміщень за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих на вказану мету як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески.
Тому придбавати меблі можна лише тоді, коли виконуються вищенаведені умови.


Питання: Чи потрібно проводити державні закупівлі на природний газ, якщо установа проводить оплату балансоутримувачу як відшкодування за комунальні послуги?
Відповідь: Якщо розмір відшкодування вартості комунальних послуг, які орендар перераховує орендодавцю, перевищує 120 тис. грн., то слід мати на увазі, що такі витрати не є закупівлею в розумінні Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197- VII (далі — Закон № 1197). На цей момент Мінекономіки звертало увагу в роз’ясненні від 07.07.2011 р. (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 29), указуючи на те, що такі витрати не є закупівлею за умови, що:
— такі витрати здійснюються саме як відшкодування (компенсація) комунальних витрат орендодавця;
— такі кошти не використовуються орендодавцем для придбання товарів, робіт та послуг;
— такі розрахунки не передбачають укладення договору про закупівлю.
Таким чином, для орендаря перерахування орендодавцю відшкодування вартості комунальних послуг здійснюється без застосування вимог Закону № 1197. Зовсім інша справа з орендодавцем. У цьому випадку саме він укладає договір з постачальником електроенергії та здійснює з ним розрахунки.



Питання: В каком документе утверждены типовые формы по учёту ОС и запасов - ввод их в эксплуатацию, передача, списание...
Відповідь: Так, у Методрекомендаціях з обліку основних засобів передбачено, що
господарські операції з надходження, руху та вибуття основних засобів оформлюються суб'єктом державного сектору первинними документами, форми яких затверджені в установленому законодавством порядку.
Нагадаю, що нині є чинним спільний наказ Головного управління Держказначейства України та Держкомстату від 02.12.97 р. N 125/70 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання».
Тому саме цим документом бюджетні установи можуть керуватися при оформленні первинних документів з надходження, руху та вибуття основних засобів.
Також зверніть увагу: якщо для оформлення господарської операції типові форми первинних документів відсутні, то бюджетні установи можуть складати такі первинні документи, які б містили обов'язкові реквізити, передбачені законодавством та іншими нормативно-правовими актами. Саме про таку можливість зазначено у згаданих Методрекомендаціях. До речі, про те, які саме обов'язкові реквізити повинен містити первинний документ, визначено у ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. N 996-XIV та у Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.
Тепер щодо оформлення операції з запасами.
У Методрекомендаціях з обліку запасів визначено, що господарські операції з надходження, руху та вибуття запасів оформлюють первинними документами, які затверджені наказом Державного казначейства України від 18.12.2000 р. N 130 "Про затвердження типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2000 року за N 962/5183, та наказом Міністерства статистики України від 21 червня 1996 року N 193 "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів".
Отже при оформленні операцій з основними засобами та запасами бюджетні установи застосовують ті ж самі форми типових первинних документів, що і до 2015 року.




Питання: Як документально відобразити списання асфальтної доріжки та оприбуткування бруківки. Матеріали були отримані як благодійна допомога. Роботи проводились власними силами.
Відповідь: детально таку ситуацію ми розглядали в газеті Бюджетна бухгалтерія 2014, № 28, в матеріалі «Благодійники поклали тротуарну плитку: як її обліковувати». Тому пропоную переглянути цей матеріал. Звісно, бух облік там викладено без урахування вимог НП(С)БО 123 «Запаси». Але з документальним оформленням все є актуальним.




Питання: Яким чином оприбутковувати землі у бюджетній установі, якщо відсутня експертна оцінка?
Відповідь: з цього питання є дуже цікавий лист Головне контрольно-ревізійне управління України «Щодо взяття на баланс земельної ділянки» від 12.12.2007 р. № 02-18/1926 9див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 41). Крім самого листа раджу ознайомитися з нашим коментарем, де наведені певні поради бюджетним установам.




Питання: Чи можна придбати компютерну техніку в 2015 році відповідно до 65 постанови?
Відповідь: Заходами щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затвердженими постановою КМУ від 01.03.2014 р. № 65 , передбачено, що придбавати побутову техніку можливо за рахунок коштів спеціального фонду бюджету, які отримані як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески.
Крім того, Держказначейська служба у листі від 04.07.2014 р. № 17-08/659-15588, посилаючись на лист Мінфіну від 22.05.2014 р. № 31-10040-18-10/12445, зазначила, що заборона на придбання таких засобів оргтехніки, як комп’ютери, а також комплектуючі до них, зазначеними Заходами не передбачена.



Питання: За яким КЕКВ проводиться придбання малоцінних необоротних матеріальних активів?
Відповідь: Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 N 333 придбання таких матеріальних активів, які не відносяться до основних засобів, здійснюємо за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».




Питання: Чи є пільга на податок на землю у 2015 року для бюджетних організацій?
Відповідь: Згідно з новою редакцією ст. 282 ПКУ бюджетні установи позбавлені пільг щодо сплати податку на землю. Але панікувати не варто!
Справа у тому, що органам місцевого самоврядування надано право встановлювати ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території (п. 284.1 ПКУ).
До речі, деякі органи місцевого самоврядування вже затвердили своїми рішеннями перелікі пільг щодо сплати земельного податку. При цьому у багатьох з них збережено для бюджетних установ пільги щодо сплати податку на землю.
Отже, щоб пересвідчитися, чи дійсно ваша бюджетна установа звільнена від сплати податку на землю, необхідно звернутися до вашого органу місцевого самоврядування з проханням надати таку інформацію або самостійно знайти відповідне рішення свого органу в мережі Інтернет.
Увага! Як і раніше, у разі якщо бюджетна установа-пільговик, надає в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території. Така вимога передбачена п. 284.3. ПКУ.
Пільга щодо сплати податку на землю зберігається тільки у разі, якщо бюджетні установи надають будівлі, споруди (їх частини) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
Про це наші передплатники дізнаються більш детальніше вже у номері газети «Бюджетна бухгалтерія», який отримаєте наступного тижня у понеділок (це № 7).




Питання: Будь ласка, наведіть зразок наказу про облікову політику для бюджетників
Відповідь: Редакція газети «Бюджетна бухгалтерія» підготувала спеціальний практичний матеріал , у якому знайдете не тільки відповіді на всі ваші питання а й головне для кожного бухгалтера - можете ознайомитися з наказом про облікову політику на 2015 рік. Наша передплатники отримають цей номер газети «Бюджетна бухгалтерія» вже наступного тижня в понеділок (це № 7).

Елена2812
Новачок
Новачок
Повідомлень: 8
З нами з: 03 грудня 2011, 19:55
Регіон: Киев
Звідки: Киев

Повідомлення Елена2812 »

Підкажіть, будь-ласка, чи потрібно переоцінювати всі ОЗ з 103 по 109 р-ки? Якщо можна , наведіть приклади.
з якою періодичністю здійснювати переоцінку?

OkCaNa
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 23 лютого 2015, 12:12

Повідомлення OkCaNa »

Добрый день, очень прошу на конкретном примере рассказать, как правильно отразить в учёте бюджетной организации покупку сувениров, которые по стоимости подпадают под категорию МНА, но не будут вводиться в эксплуатацию в организации, а предусмотрены исключительно для награждений - какими проводками это отразить (с указанием сумм), как списывать копейки (со стоимости каждого конкретного объекта учёта и с суммы НДС?) и по какой же стоимости учитывать в инвентарной карточке?
Пример: по накладной приобретено:
сувенир1 кол-во - 10 шт., стоимость без НДС - 597,50 грн. за штуку
сувенир2 кол-во - 10 шт., стоимость без НДС - 642,50 грн. за штуку
сувенир3 кол-во - 2 шт., стоимость без НДС - 1872,50 грн. за штуку
Общая сумма НДС - 3229,00 грн.
Всего стоимость с НДС - 19374,00 грн.

Заранее благодарна!

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

Питання: Чи потрібно включати суми ПДВ, сплачені при придбання необоротних активів, до їх первісної вартості?
Відповідь: Первісна вартість об'єкта необоротних активів, придбаного за плату, складається з таких витрат (п. 5 розд. ІІ НП(СБО 121):
- суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
- реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів;
- суми ввізного мита;
- суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються суб'єктові державного сектору);
- витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;
- витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження основних засобів;
- інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.
Під непрямими податками слід розуміти податки, які включаються до ціни товарів та вартості послуг, сплачуються покупцями (споживачами), але вносяться до бюджету продавцями чи виробники товарів та послуг. Відповідно до п.п. 14.1.178 ПКУ до таких податків належить і ПДВ. Відтак суми сплаченого при купівлі ПДВ дійсно необхідно включати до первісної вартості придбаних необоротних активів.
Отже, первісну вартість всіх основних засобів або інших необоротних активів, придбаних за рахунок коштів загального фонду, а також об’єктів, придбаних за рахунок коштів спецфонду за умови, що установа не має права на податковий кредит, слід збільшувати на суму ПДВ.


Питання: Чи потрібно складати акт введення в експлуатацію при передачі необоротних активів у використання? Якою має бути форма цього первинного документа?
Відповідь: Підставою для бухгалтерського обліку будь-якої господарської операції згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. № 996-XIV є первинний документ, який фіксує факт здійснення такої операції. Тобто жодна господарська операція не може бути відображена в бухгалтерському обліку без оформлення відповідного первинного документа.
Таким чином, при введенні в експлуатацію необоротних активів необхідно оформляти Акт введення в експлуатацію необоротних активів. І хоча типова форма цього первинного документа чинним законодавство не передбачена, Ви можете самостійно розробити таку форми. На це вказує п. 5 розд. І Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів. Головне, щоб розроблена Вами форма містили всі обов'язкові реквізити, а її застосування було зафіксоване в наказі про облікову політику Вашої установи. Саму ж форму документа слід навести в додатку до такого наказу.
Примірна форма акта введення в експлуатацію необоротних активів наведена в додатку до статті «Облікова політика бюджетних установ у 2015 році» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 7, с. 30).


Питання: Який порядок застосування рахунку 14 «Незавершені капітальні інвестиції в необоротні активи»? Чи обов'язково застосувати цей рахунок, якщо об’єкт необоротних активів введений в експлуатацію у день його придбання?
Відповідь: Для узагальнення інформації про витрати на придбання, виготовлення (розробку), реконструкцію, модернізацію, необоротних матеріальних та нематеріальних активів до моменту їх введення в експлуатацію Планом рахунків призначений рахунок 14 «Незавершені капітальні інвестиції в необоротні активи». Залежно від того, для придбання (створення) яких видів необоротних активів були здійснені ті чи інші витрати, застосовують один з трьох субрахунків: 141 «Капітальні інвестиції в основні засоби», 142 «Капітальні інвестиції в інші необоротні матеріальні активи» або 143 «Капітальні інвестиції в нематеріальні активи».
Жодних виключень щодо відображення витрат з придбання (створення) необоротних активів на рахунку 14 чинним законодавством не передбачено. Тому застосовувати цей рахунок потрібно навіть, якщо придбаний об'єкт необоротних активів буде введений в експлуатацію в день його надходження до установи.
Окремого меморіального ордера для обліку капітальних інвестицій в необоротні активи законодавством не визначено, тому операції за рахунком 14 слід відображати в меморіальному ордері за формою № 274 (бюджет). Типова форма цього облікового регістру затверджена наказом Держказначейства «Про затвердження Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання» від 27.07.2000 р. № 68.


Питання: Чи потрібно змінювати раніше присвоєні об’єктам необоротних активів інвентарні номери у зв’язку зі зміною груп та підгруп необоротних активів?
Відповідь: Загалом порядок присвоєння інвентарних (номенклатурних) номерів необоротним активам залишився незмінним. З 1 січня 2015 року змін зазнав лише склад груп необоротних активів. Водночас в п. 5 розд. ІІ Методичних рекомендацій основних засобів зазначено, що інвентарні та номенклатурні номери, присвоєні об'єктам основних засобів, закріплюються за ними на весь період їх перебування в установі. Номери інвентарних об'єктів, які вибули чи ліквідовані, не можна присвоювати іншим об'єктам протягом трьох років. Окрім того, нормативно-правові акти не мають зворотної дії в час. Ця норма зафіксована в ч. 1 ст. 58 Конституції України.
Отже, присвоєні раніше інвентарні (номенклатурні) номери мають зберігатися за відповідними об’єктами до кінця строку їх служби. А от об’єктам, які надійшли та надійдуть починаючи з 1 січня 2015 року, слід призначати номери вже відповідно до нового складу груп необоротних активів.


Питання: За яким КЕКВ відображати придбання основних засобів, витрати на їх транспортування, установку, монтаж та налагодження: за одним кодом чи за різними?
Відповідь: Оплату транспортних послуг, а також оплату послуг, безпосередньо пов'язаних з придбанням матеріалів (у тому числі їх відвантаження, подача залізничних вагонів, простій під завантаженням та розвантаженням тощо), якщо вартість таких послуг не включена до ціни товару, слід здійснювати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)». Це передбачено п. 5 п.п. 2.2.4 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333 (далі - Інструкція № 333).
Видатки на придбання всіх видів обладнання та предметів довгострокового користування (а це фактично всі види основних засобів та інших необоротних активів) необхідно проводити за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» (п.п. 3.1.1 Інструкції № 333).
Зверніть увагу, що за КЕКВ 3110 також відображають видатки на монтаж та пусконалагодження обладнання на місцях його безпосередньої експлуатації, якщо це обумовлено договором на придбання зазначеного обладнання.


Питання: Як правильно оцінити необоротні активи, отримані безоплатно, за відсутності документів про їх вартість?
Відповідь: Як і раніше, необоротні активи, отримані безоплатно від фізичних та юридичних осіб, приймає комісія. Вона формується за наказом керівника установи. При цьому обов’язковою умовою є включення до її складу працівника бухгалтерської служби, а для підпорядкованих установ – представника установи вищого рівня (п. 5 розд. ІІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів).
Комісія складає Акт приймання-передачі основних засобів за типовою формою № ОЗ-1 (бюджет). На основі цього документа на кожен отриманий об’єкт основних засобів у бухгалтерській службі відкривають Інвентарні картки обліку основних засобів в бюджетних установах (типова форма № ОЗ-6 (бюджет). Облік однотипних об’єктів ведуть в Інвентарних картках групового обліку основних засобів в бюджетних установах за типовою формою № ОЗ-9 (бюджет).
Слід мати на увазі, що первісною вартістю необоротних активів, отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім бюджетних установ), є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121. Тобто до первісної вартості таких активів слід включати витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження та інші витрати, які належать до первісної вартості основних засобів, придбаних за плату.
Проте Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-ІІІ не зобов’язує підприємства та установи залучати професійних оцінювачів для встановлення справедливої вартості безоплатно отриманих матеріальних цінностей. Необхідність проведення оцінки суб’єктами оціночної діяльності відповідно до ст. 7 цього Закону стосується лише переоцінки основних засобів. Відтак оцінити безоплатно отримані активи може комісія установи, яка здійснює їх приймання.
Первісна ж вартість основних засобів, отриманих безоплатно від інших бюджетних установ, відповідно до п. 8 розд. ІІ НП(С)БО 121 дорівнює первісні (переоціненій) вартості цих об’єктів згідно з обліковими даними установи, яка їх передала. При цьому враховують витрати на транспортування, установку, монтаж, налаштування тощо, передбачені п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121. Також беруть до уваги суми нарахованого зносу за повну кількість календарних місяців їх перебування в експлуатації. Такі необоротні активи передають разом з первинними документами або обліковими регістрами (їх копіями), в яких зазначено вартість таких активів. Якщо ж достовірна інформація щодо первісної вартості необоротних активів відсутня, її визначають на рівні справедливої вартості на дату отримання.

OkCaNa
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 23 лютого 2015, 12:12

Повідомлення OkCaNa »

Вопрос по поводу оприходования МБП - в новой редакции типовой корреспонденции счетов эта операция прописана следующим образом:

п. 2.11
Оприбуткування придбаних малоцінних та
швидкозношуваних предметів
(вартість без податку на додану вартість):
у разі попередньої оплати Д-т 221 - 222 К-т 362, 364
у разі оплати після їх отримання Д-т 221 - 222 К-т 675

Водночас проводиться другий запис Д-т 801, 802, 811 - 813 К-т 411
(сума без податку на додану вартість)

Сума податку на додану вартість з
малоцінних та швидкозношуваних предметів:
придбаних за рахунок коштів загального фонду Д-т 221 - 222 К-т 362, 364, 675

придбаних за рахунок коштів спеціального фонду:
якщо податок на додану вартість
не включено до податкового кредиту Д-т 221 - 222 К-т 362, 364, 675

якщо податок на додану вартість
включено до податкового кредиту Д-т 641 К-т 362, 364, 675

Вторых записей по сумме НДС нет...
т.е. получается, что НДС не списывается на расходы учреждения и его сумма не зачисляется на увеличение фонда в МБП? тогда как же получится балансировка актива и пассива баланса, ведь сальдо по 221 счёту будет разниться с 411 счётом на сумму НДС? создаётся впечатление незаконченности операции, вторые записи просто забыли прописать?

Аватар користувача
Крот Юлія
Місцевий
Місцевий
Повідомлень: 991
З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
Регіон: Харків
Дякував (ла): 28 разів
Подякували: 150 разів
Контактна інформація:

Повідомлення Крот Юлія »

До первісної вартості МШП слід включати суму сплаченого при придбанні ПДВ, у разі якщо ці матеріальні цінності були придбані за рахунок коштів загального фонду або за рахунок коштів спецфонду, але не відносяться до податкового кредиту. На це вказує п. 8 розд. ІІ НП(С)БО 123 "Запаси".

З приводу відображення таких операцій на рахунках бухгалтерського обліку слід пам'ятати, що Типова кореспонденція є своєрідним шаблоном і покликана зорієнтувати нас. Більшість операцій відбражені в Типовій кореспонденції скорочено. Тому суми ПДВ, сплачені при придбанні МШП слід відображати таким чином: Дт 221 Кт 364, 675 і одночасно Дт 801,802, 811-813 Кт 411.

ANCHYUTA
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 11
З нами з: 13 грудня 2011, 12:41
Регіон: Одесская Область
Звідки: Одесса

Повідомлення ANCHYUTA »

Здравствуйте!
Подскажите, пожалуйста, как составить проводки на списание не изношенных основных средств (с остаточной стоимостью). А также изношенных.
Спасибо.

Djet
Новачок
Новачок
Повідомлень: 2
З нами з: 14 травня 2014, 13:03

Повідомлення Djet »

1) Дт 131 Кт 106 -- проводка изношенных ОС

2) Дт Кт проводка неизношенных ОС
401 -997,00грн. 106 -1994,00 грн.
131-997,00грн.

LYNA
Мандрівник
Мандрівник
Повідомлень: 12
З нами з: 28 листопада 2013, 19:16
Регіон: Киев
Звідки: Киев
Дякував (ла): 4 рази

Повідомлення LYNA »

Доброго дня!!! Підкажіть будь-ласка які проводки потрібно зробити бюджетній установі на основі акту виконаних робіт на 20 538,64 в. т. ч. ПДВ 3423,11грн для відображення як незавершене будівництво і що робити з ПДВ та копійками????

КНЛ
Новачок
Новачок
Повідомлень: 3
З нами з: 27 лютого 2015, 11:17

Повідомлення КНЛ »

Добрий вечір. Наша бюджетна установа провела реконструкцію котельні із заміни газового котла на твердопаливний. В акті виконаних робіт включено вартість твердопаливного котла - 350тис.грн., котла водогрійного - 110 тис грн, 2 насоси по 15 тис.грн., щиток електроживлення з ящиком - 1тис.грн., світильники аварійні світодіодні з акумуляторос та світильники стельові, автоматика управління - 5,5 тис.грн. Загальна вартість згідно акту виконаних робіт становить 690,5 тис.грн. Як правильно провести списання газового котла та оприбуткувати вище перелічені матеріальні цінності, закуплені підрядною організацією та крім робіт включені до акту виконаних робіт?

Аватар користувача
EVGENIY
Повелитель Галактики
Повелитель Галактики
Повідомлень: 10263
З нами з: 29 липня 2010, 01:27
Регіон: Харьковская область
Звідки: Харків
Дякував (ла): 145 разів
Подякували: 1366 разів
Контактна інформація:

Повідомлення EVGENIY »

conaw писав:Доброго дня, чи може бюджетна установа закупляти бойлери(водонагрівачі) ?
Может, если заложено в кошторис и относится к её деятельности!

Відповісти

Повернутись до “Безкоштовні вебінари та література”