Сторінка 1 з 1

Правильність заповнення документів

Додано: 27 листопада 2016, 17:22
VOV
Підкажіть, будь ласка, чи вірно заповнюю оновлені документи згідно МФО від 13.19.2016 №818. Особливо блок про відображення у бухгалтерському обліку.

1. Введення в експлуатацію. (Добавив спереду колонку з назвою, тому що при введенні кількох одночасно незрозумілощо до чого)
Зображення
Зображення
2. Списання повністю зношеного активу по 104 рахунку
Зображення
Зображення
3. Списання не повністю зношеного активу по 104 рахунку
Зображення
Зображення
4. Списання активу по 113 рахунку
Зображення
Зображення
5. Відображення списання у возрахунку амортизації
Зображення

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 28 листопада 2016, 18:01
EVGENIY
1. Проводка введення в експлуатацію:

Зарахування об'єктів капітальних інвестицій після введення їх в експлуатацію до складу основних засобів та нематеріальних активів
101 - 122
141 - 143
Водночас відображаються зміни в капіталі
402
401
(802 це проводка при придбанні і зарахуванні на капівестиції)
І МО 17

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 28 листопада 2016, 18:08
VOV
EVGENIY писав:1. Проводка введення в експлуатацію:

Зарахування об'єктів капітальних інвестицій після введення їх в експлуатацію до складу основних засобів та нематеріальних активів
101 - 122
141 - 143
Водночас відображаються зміни в капіталі
402
401
(802 це проводка при придбанні і зарахуванні на капівестиції)
І МО 17
Спасибі. Я зрозумів що проведення 802 не відноситься не до введення в експлуатацію а до придбання. Замість нього слід добавити проведення на відображення в капіталі.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 16:06
Муха Анна
Підскажіть будь-ласка, ми установа від місцевого бюджета, з 4 листопада нові форми документації по ОЗ та ІНМА:
1. у новому акті введення в експлутацію ставити і проводки по нарахуванню 50% зносу(амортизації)? чи у форму розрахунок амортизації ІНМА?
2. акт списання для ІНМА використовувати новий Акт групового обліку ОЗ чи старої форми ?
3. коли використовувати розрахунок амортизації ІНМА?
4. Використовувати акт внутрішнього переміщення при зміні МВО, бо раніше ми відображали це у накладній?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 16:29
EVGENIY
Муха Анна писав:Підскажіть будь-ласка, ми установа від місцевого бюджета, з 4 листопада нові форми документації по ОЗ та ІНМА:
1. у новому акті введення в експлутацію ставити і проводки по нарахуванню 50% зносу(амортизації)? чи у форму розрахунок амортизації ІНМА?
2. акт списання для ІНМА використовувати новий Акт групового обліку ОЗ чи старої форми ?
3. коли використовувати розрахунок амортизації ІНМА?
4. Використовувати акт внутрішнього переміщення при зміні МВО, бо раніше ми відображали це у накладній?
1. Ні, тільки 
В акті, складеному на об'єкт основних засобів, що був в експлуатації, наводиться сума зносу.
2. 
4. Для оформлення вибуття основних засобів, щодо яких ведеться груповий облік, застосовується акт списання групи основних засобів. До акта включаються об'єкти основних засобів, якщо вони мають одне і те саме призначення, однакові технічні характеристики і вартість.
3. 
12. Розрахунок амортизації основних засобів (крім інших необоротних матеріальних активів)

1. Розрахунок амортизації основних засобів (крім інших необоротних матеріальних активів) застосовується для визначення суми амортизації об'єктів основних засобів із зазначенням періоду, за який нараховується амортизація.

Нарахування амортизації здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі.

2. Для визначення суми зносу складається розрахунок амортизації на об'єкти основних засобів з урахуванням нарахованої амортизації за звітний період.

3. Інформація про об'єкти основних засобів заноситься до розрахунку амортизації із зазначенням назви об'єкта, інвентарного номера, субрахунку, на якому обліковується об'єкт, та субрахунку витрат, на якому ведеться облік нарахованої амортизації, вартості, яка амортизується, річної суми амортизації, кількості місяців корисного використання (експлуатації) у періоді та сум зносу на початок і кінець періоду.

13. Розрахунок амортизації інших необоротних матеріальних активів

1. Розрахунок амортизації інших необоротних матеріальних активів застосовується для визначення суми амортизації об'єктів інших необоротних матеріальних активів із зазначенням періоду, за який нараховується амортизація.

Нарахування амортизації здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі.

2. Інформація про об'єкти інших необоротних матеріальних активів заноситься до розрахунку амортизації із зазначенням назви об'єкта, номенклатурного номера, субрахунку, на якому обліковується об'єкт, та субрахунку витрат, на якому ведеться облік нарахованої амортизації, кількості, первісної вартості, суми нарахованої амортизації.
4.
3. Акт внутрішнього переміщення основних засобів

1. Акт внутрішнього переміщення основних засобів застосовується для оформлення господарських операцій з руху основних засобів в межах суб'єкта державного сектору.

2. Інформація про основні засоби вноситься до акта із зазначенням назви об'єкта, інвентарного (номенклатурного) номера, одиниці виміру, кількості, первісної (переоціненої) вартості та місця знаходження об'єкта після переміщення.

3. Акт складається матеріально відповідальною особою, що передає цінності, у трьох примірниках та підписується матеріально відповідальними особами, яка передає та яка приймає основні засоби, та головним бухгалтером. Перший примірник акта передається до бухгалтерської служби, два інших, по одному примірнику для кожного, - залишаються у матеріально відповідальних осіб.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 17:02
VOV
EVGENIY писав:
Муха Анна писав:Підскажіть будь-ласка, ми установа від місцевого бюджета, з 4 листопада нові форми документації по ОЗ та ІНМА:
1. у новому акті введення в експлутацію ставити і проводки по нарахуванню 50% зносу(амортизації)? чи у форму розрахунок амортизації ІНМА?
2. акт списання для ІНМА використовувати новий Акт групового обліку ОЗ чи старої форми ?
3. коли використовувати розрахунок амортизації ІНМА?
4. Використовувати акт внутрішнього переміщення при зміні МВО, бо раніше ми відображали це у накладній?
1. Ні, тільки 
В акті, складеному на об'єкт основних засобів, що був в експлуатації, наводиться сума зносу.
Якщо суму зносу наводимо лише при введенні в експлкатацію частково зношених основних засобів (які вводяться по одному по інвентарному номеру) та не вносимо 50% по ІНМА (які можна вводити групами по номенклатурному номеру), виникає логічне запитання…

В якому випадку колонка "Знос за одиницю" буде відрізнятися від "Знос Всього" ? Їх же для чогось придумали різними?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 17:29
EVGENIY
VOV писав:
EVGENIY писав:
Муха Анна писав:Підскажіть будь-ласка, ми установа від місцевого бюджета, з 4 листопада нові форми документації по ОЗ та ІНМА:
1. у новому акті введення в експлутацію ставити і проводки по нарахуванню 50% зносу(амортизації)? чи у форму розрахунок амортизації ІНМА?
2. акт списання для ІНМА використовувати новий Акт групового обліку ОЗ чи старої форми ?
3. коли використовувати розрахунок амортизації ІНМА?
4. Використовувати акт внутрішнього переміщення при зміні МВО, бо раніше ми відображали це у накладній?
1. Ні, тільки 
В акті, складеному на об'єкт основних засобів, що був в експлуатації, наводиться сума зносу.
Якщо суму зносу наводимо лише при введенні в експлкатацію частково зношених основних засобів (які вводяться по одному по інвентарному номеру) та не вносимо 50% по ІНМА (які можна вводити групами по номенклатурному номеру), виникає логічне запитання…

В якому випадку колонка "Знос за одиницю" буде відрізнятися від "Знос Всього" ? Їх же для чогось придумали різними?
10 стільців по 200 грн:
Знос одного - 100
Знос всього - 1000

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 17:43
VOV
EVGENIY писав:
VOV писав:
EVGENIY писав:
Муха Анна писав:Підскажіть будь-ласка, ми установа від місцевого бюджета, з 4 листопада нові форми документації по ОЗ та ІНМА:
1. у новому акті введення в експлутацію ставити і проводки по нарахуванню 50% зносу(амортизації)? чи у форму розрахунок амортизації ІНМА?
2. акт списання для ІНМА використовувати новий Акт групового обліку ОЗ чи старої форми ?
3. коли використовувати розрахунок амортизації ІНМА?
4. Використовувати акт внутрішнього переміщення при зміні МВО, бо раніше ми відображали це у накладній?
1. Ні, тільки 
В акті, складеному на об'єкт основних засобів, що був в експлуатації, наводиться сума зносу.
Якщо суму зносу наводимо лише при введенні в експлкатацію частково зношених основних засобів (які вводяться по одному по інвентарному номеру) та не вносимо 50% по ІНМА (які можна вводити групами по номенклатурному номеру), виникає логічне запитання…

В якому випадку колонка "Знос за одиницю" буде відрізнятися від "Знос Всього" ? Їх же для чогось придумали різними?
10 стільців по 200 грн:
Знос одного - 100
Знос всього - 1000
Тобто все таки ставимо 50% при вводі в експлуатацію? Чи як інакше вони отримали 50% зносу?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 18:02
EVGENIY
Ні, це якщо отримано безкоштовно тоді ставимо! знос на придбані нараховуємо в розрахунку! Якщо подивитись в розрахунок там є колонка "Сума нарахованої амортизації при передачі об’єкта у використання "

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 12 грудня 2016, 19:00
VOV
EVGENIY писав:Ні, це якщо отримано безкоштовно тоді ставимо! знос на придбані нараховуємо в розрахунку! Якщо подивитись в розрахунок там є колонка "Сума нарахованої амортизації при передачі об’єкта у використання "
Вибачте, все одно не розумію.
Виходить у прикладі із стільцями нам передали безкоштовно стільці із нарахованим зносом 50% і його вказуємоу акту введення в експлуатацію? Але ж тоді якщо на тих стільцях є знос то вони вже введені в експлуатацію і їх взагалі не потрібно вносити в акт введення в експлуатацію а у акт прийому-передачі? Ми ж говоримо про акти введння в експлуатацію? Чи стільці ще раз потрібно ввести в експлуатацію? Але ж написано що 50% нараховується саме при введенні в експлкатацію тому два рази ввести в експлуатацію не можливо бо буде 100%.
Ох, запутався зовсім...

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 10:37
Муха Анна
1.Я правильно розумію, купили нові стільці на 113 групу, у акті введення в експлуатацію в колонку зносу ми ставимо прочерки, а суму зносу 50% відображаємо у документі "Розрахунок амортизації ІНМА"?Розрахунок амортизації вести один на всі об'єкти, що надійшли у даному місяці чи до кожного акта введення в експлуатації окремо?
2. А коли списуємо з 113 теж в розрахунку 50% зносу розраховуємо?
3. Акт введення в експлуатації основних засобів застосовують і для ОЗ і для 113,114 групи?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 11:32
VOV
Муха Анна писав:1.Я правильно розумію, купили нові стільці на 113 групу, у акті введення в експлуатацію в колонку зносу ми ставимо прочерки, а суму зносу 50% відображаємо у документі "Розрахунок амортизації ІНМА"?Розрахунок амортизації вести один на всі об'єкти, що надійшли у даному місяці чи до кожного акта введення в експлуатації окремо?
2. А коли списуємо з 113 теж в розрахунку 50% зносу розраховуємо?
3. Акт введення в експлуатації основних засобів застосовують і для ОЗ і для 113,114 групи?
Нарахування 50% зносу відбувається під час введення в експлуатацію тобто одночасно з проведенням Д113 - К142. І тому хотілося б вияснити чи в акту введення в експлкатацію 113 ставити лише проведення Д113-К142 чи й супутні йому проведення Д401-К841 та Д841-К132, які також супроводжують введення в експлуатацію. Чи супутні проведення відображати лише у Розрахунку амортизації за місяць у якому було введено в експлуатацію актив. Якщо наприклад ввеедння в експлуатацію відбулося 1 числа, і дані про амортизацію не ставити а лише в кінці місяця в Розрахунок амортизації то буде не зовсім вірно, тому що ці проведення робляться одночасно із введенням в експлуатацію.
Я взагалі розглядаю Розрахунок амортизації інших необоротних матеріальних активів як допоміжний бланк у якому відображається сума нарахованої амортизації ІНМА за місяць (яка по факту нараховується в момент введення в експлуатацію та списання) на відміну від розрахунку амортизації основних засобів в якому відображається розрахунок амортизації за попередній період по всіх активах одночасно.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 12:14
Муха Анна
Мене також цікавить, де відображати проводки Д113-К142 та Д841-К132 - акті введення в експлуатацію чи в розрахунку амортизації?зовсім заплуталася...

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 12:22
VOV
Муха Анна писав:Мене також цікавить, де відображати проводки Д113-К142 та Д841-К132 - акті введення в експлуатацію чи в розрахунку амортизації?зовсім заплуталася...
Думаю на це запитання можуть дати лише люди які розробляли методичну основу цих документів. Я ж поки що відображаю проведення і там і там, хоча в облік переношу з Акта введення в експлуатацію через те що він має номер і дату (а наразування амортизації по методу 50 на 50 якраз має привязку до операціїї яка зумовила нарахування) а Розрахунок амортизації не має цих реквізитів (мабуть документ робився по типу Розрахунку амортизації ОЗ, в яких нарахування амортизації привязано до періоду використання а не конкретних операцій).

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 13:12
Муха Анна
VOV писав: Думаю на це запитання можуть дати лише люди які розробляли методичну основу цих документів. Я ж поки що відображаю проведення і там і там, хоча в облік переношу з Акта введення в експлуатацію через те що він має номер і дату (а наразування амортизації по методу 50 на 50 якраз має привязку до операціїї яка зумовила нарахування) а Розрахунок амортизації не має цих реквізитів (мабуть документ робився по типу Розрахунку амортизації ОЗ, в яких нарахування амортизації привязано до періоду використання а не конкретних операцій).
А ви один розрахунок на місяць робите чи до кожного акта окремо? І як щодо списання, теж саме один розрахунок чи до кожного акту списання окремо?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 13:20
Муха Анна
І що це виходить, ми в один документ (розрахунок амортизації) заносимо і списання, і введення в есплуатацію?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 13:58
VOV
Муха Анна писав:І що це виходить, ми в один документ (розрахунок амортизації) заносимо і списання, і введення в есплуатацію?
Так, в бланку ж є для цього окремі колонки. В 6 і 7 вносимо 50% при введенні в експлуатацію а в 8 і 9 при списанні.
В бланк попадають активи по яких було хоч введення хоч списання за звітний період.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 15:13
VOV
Ще можна , як варіант, в Акту введення в експлуатацію відображати половину проведення нарахування зносу Д401- К841 а в Розрахунку амортизації Д841-К132.
Але чи вірно це буде

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 15:41
Муха Анна
Підскажіть, будь ласка, 
1. а на списання 113 бланк не змінився ж, залишився старий?
2. на переміщення по 113 групі з відділення у відділення, всередині установи акт внутрішнього переміщення потрібно складати чи можна обійтися накладною?
Ми списуємо таким бланком. Як на даний момент, яким правильно списувати?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 13 грудня 2016, 17:07
VOV
Муха Анна писав:Підскажіть, будь ласка, 
1. а на списання 113 бланк не змінився ж, залишився старий?
2. на переміщення по 113 групі з відділення у відділення, всередині установи акт внутрішнього переміщення потрібно складати чи можна обійтися накладною?
Ми списуємо таким бланком. Як на даний момент, яким правильно списувати?
1. Змінився. Від тепер два бланки на списання основних засобів: "Акт списання основних засобів (сусткової ліквідації)" яким списують активи до яких застосовують індивідуальний облік (101-109) та 111-119 які обліковуються індивідуально та "Акт списання групи основних засобів" для активів які обліковуються груповим обліком (111-119 якщо вони обліковуються груповим обліком).
2. Переміщувати слід актом внутрішнього переміщення основних засобів. Він підходить для всіх рахунків 101-119

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 13:03
yulia25
Доброго дня, підскажіть будь-ласка хто розібрався, як вести нову відомість з нарахування амортизації на інма, якщо на 112,113,114 рахунок нараховується 50% зносу при введенні в єксплуатацію, а на 119 рахунок нараховується кожен рік?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 13:06
Радистка_Кэт
///а на 119 рахунок нараховується кожен рік/// а почему?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 13:12
yulia25
Так в інструкції написано

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 14:07
VOV
yulia25 писав:Доброго дня, підскажіть будь-ласка хто розібрався, як вести нову відомість з нарахування амортизації на інма, якщо на 112,113,114 рахунок нараховується 50% зносу при введенні в єксплуатацію, а на 119 рахунок нараховується кожен рік?
Я думаю, що 119 не потрібно вести у відомості ІНМА тому що він зношується по іншому методу і його потрібно відображати у відомості ОЗ.
Сам принцип ділення на відомість ОЗ та ІНМА полягає у методі нарахування амортизації (50 на 50 та лінійний) а не поділі на рахунки.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 14:50
Радистка_Кэт
Хорошо, что прочитала))

А подскажите, у меня бухсправкой перенесено со 109 счета на 119 техдокументация 2001-2009 годов.

Получается, это: Строк корисного використання: 20 рокыв


Мне амортизацию начинать считать сейчас, или же учесть весь срок?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 16:03
VOV
Радистка_Кэт писав:Хорошо, что прочитала))

А подскажите, у меня бухсправкой перенесено со 109 счета на 119 техдокументация 2001-2009 годов.

Получается, это: Строк корисного використання: 20 рокыв


Мне амортизацию начинать считать сейчас, или же учесть весь срок?
Як це, врахувати весь строк?
По правилам амортизації вираховуємо річну суму діленням вартості на строк використання та нарахоауємо її раз у рік або раз у квартал 1/4 річної суми, поки сума зносу не зрівняється звартістю активу.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 16:46
Радистка_Кэт
Ну да, но эта документация появилась на 119 счете путем перенесения со 109, там износ не начислялся.

Получается, ///Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання та введений в експлуатацію.///

Откуда считать срок - с даты перенесения на счет или с даты реального существования?

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 16:54
VOV
Радистка_Кэт писав:Ну да, но эта документация появилась на 119 счете путем перенесения со 109, там износ не начислялся.

Получается, ///Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому об'єкт основних засобів став придатним для корисного використання та введений в експлуатацію.///

Откуда считать срок - с даты перенесения на счет или с даты реального существования?
Скоріш за все з дати перенесення на 119, інакше не виконаються правила нарахування зносу. Норми про нарахування зносу в момент переносу на раханок (при помилковому віднесенні) я не зустрічав.

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 20 грудня 2016, 17:03
Радистка_Кэт
Спасибо

Re: Правильність заповнення документів

Додано: 30 січня 2017, 12:51
raz.maryn
Підкажіть, будь ласка, як правильно оформити: в наслідок списання 104 утворився об'єкт 113?