Списання використаних масок, рукавичок

Обговрюємо бухоблік запасів від оприбуткування до списання
Natalia5883
Новачок
Новачок
Повідомлень: 6
З нами з: 02 квітня 2015, 10:36
Звідки: Кривой Рог
Подякували: 1 раз

Повідомлення Natalia5883 »

Доброго дня! Ми бюджетна установа, учбовий заклад. Дуже цікавить тема списання та утилізації використаних масок та рукавичок. Ми заключаємо угоду на придбання антисептиків, масок, рукавичок, мила і т.д. В нас є медпункт. Таким чином ми оприбутковуємо маски, засоби для обробки поверхонь, рукавички, антисептики на рахунок 1512. Потім, я так розумію, що повинен бути якийсь журнал, в якому це все відображається (приход, расход. Прич чому видача, під підпис працівнику, який отримав це?). А далі як? Будь ласка, поділиться досвідом! :30: Використані маски та рукавички просто викидаємо в смітник?????? :7: Або треба заключати угоду на утилізацію??????

Аватар користувача
EVGENIY
Повелитель Галактики
Повелитель Галактики
Повідомлень: 10292
З нами з: 29 липня 2010, 01:27
Регіон: Харьковская область
Звідки: Харків
Дякував (ла): 146 разів
Подякували: 1369 разів
Контактна інформація:

Повідомлення EVGENIY »

Відповіді на це питання з нашої групи у Фейсбуці https://www.facebook.com/groups/buhgalter.com.ua/
Если это медучреждения - у них этот процесс уже выработан ещё до начала карантина, поскольку это их специфика.
У остальных - не знаю откуда у вас маски для утилизации.
Мы закупили маски, перчатки, дезинфицирующие средства. Раздали начальникам служб, согласно приказа на обеспечение карантинных мер и списали. Дезинфектор, которые стоят на входе, списываем ежемесячно.
Р. S. Маски покупали многоразовые, которые можно стирать. Списки на выдачу к Актам не прикладывали, чтобы не было потом вопросов у налоговой (по принципу : нет лопаты - одно нарушение, есть лопата - пять нарушений).
Сейчас во всех больших супермаркетах стоят большие урны для сбора использованных масок и перчаток.
Як видати та списати
Передайте маски та рукавички працівникам у користування через відповідальних осіб, призначених наказом керівника, під підпис у графі «Отримав» відомості видачі масок і рукавичок Після закінчення робочої зміни працівники мають здати використані маски та рукавички відповідальній особі під підпис. Форма відомості видачі та повернення масок і рукавичок довільна, тому затвердьте її наказом керівника.
Аби списати з балансу використані маски та рукавички, створіть наказом керівника комісію, яка:
на підставі відомості видачі масок чи рукавичок складе у двох примірниках Акт списання (форма № 3-2, затверджена Наказом № 130);
оцінить використані маски та респіратори в умовній оцінці, скажімо, 1 грн за одиницю, як такі, що не мають активного ринку, позаяк є відходами, які підлягають утилізації.
Перший примірник Акта комісія має віддати бухгалтерській службі, а другий — залишити у матеріально відповідальної особи.
На підставі Акта:
оцініть вибуття використаних ЗІЗ за одним з методів оцінки вибуття запасів, які передбачає облікова політика установи, наприклад за методом ФІФО.
вилучіть ЗІЗ зі складу активів, тобто спишіть з балансу за кредитом субрахунку 1512;
віднесіть вартість ЗІЗ на матеріальні витрати за обмінними операціями того звітного періоду, у якому їх фактично використали, за дебетом субрахунків:
— 8013 — якщо працівник, який використовував ЗІЗ, виконував роботу в рамках основної діяльності установи;
— 8113 — якщо працівник надавав платні послуги (абз. 3 п. 1 розд. IV Стандарту 123);
оприбуткуйте на баланс як відходи за дебетом субрахунку 1518 «Інші виробничі запаси» (Порядок застосування Плану рахунків).
Метод ФІФО базується на припущенні, що запаси використовуються у тій послідовності, в якій вони надходили в установу, і в якій їх відобразили у бухобліку. Тобто захисні маски та рукавички які використаєте першими, оцінюйте за собівартістю перших за часом надходження (п. 4, 8 розд. IV Стандарту 123)
Установа як суб’єкт господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов’язана забезпечувати повне збирання, належне зберігання, не допускати знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки (п. «д» ч. 1 ст. 17 Закону про відходи).
Списані ЗІЗ оприбутковуйте на баланс як відходи попри те, що їх утилізація віщує установі лише витрати, а запаси визнавайте активами, якщо є ймовірність отримати майбутні економічні вигоди від їх використання та/або вони мають потенціал корисності (п. 1 розд. ІІ Стандарту 123 «Запаси»).
Тож організуйте первинний (кількісний) облік відходів у вигляді списаних масок та рукавичок і забезпечте їх подальшу утилізацію.
Як передати відходи на утилізацію
Утилізувати небезпечні відходи можуть спеціальні організації, які мають відповідну ліцензію. Адже операції у сфері поводження з небезпечними відходами входять до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, який визначає Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII. Передачу відходів до організації, яка їх утилізуватиме, оформте договором про надання екологічних послуг із вилучення відходів та актом передачі чи накладною.
Якщо установа є суб’єктом господарської діяльності сфери поводження з відходами, який має показник загального утворення відходів:
— понад 1000 — вона зобов’язана мати дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами (ст. 17 Закону про відходи);
— від 50 до 1000 — їй необхідно щороку до 20 лютого року, що настає за звітним, подавати декларацію про відходи за формою та в порядку, встановленими постановою КМУ від 18.02.2016 № 118
Які проведення виконати
Як відобразити в обліку придбання і списання ЗІЗ — у Прикладі.
ПРИКЛАД. Облік ЗІЗ
Установа — платник ПДВ, аби забезпечити індивідуальний захист працівників, вирішила поповнити аптечки і закупила:
— рукавички у кількості 100 штук на суму 19 500 грн (100 шт. × 195,00 грн), крім того ПДВ — 3900 грн;
— захисні медичні тришарові маски для обличчя (далі — маски) у кількості 200 штук на суму 3700 грн (200 шт. × 18,50 грн), крім того ПДВ — 740 грн.
Аби забезпечити основну діяльність працівників, упродовж двох тижнів установа використала 50 пар рукавичок на суму 9750 грн та 100 масок на суму 1850 грн. Як провести в бухобліку операції з їх закупівлі, видачі та списання і які податкові наслідки?
Кореспонденція субрахунків
№ з/п Зміст операції Бухгалтерський облік Сума, грн
Д-т К-т
1 Придбали маски та рукавичок у постачальників 1512 6211 23 200
2 Нарахували податковий кредит з ПДВ 6311 6211 4640
3 Оплатили кошти постачальнику 6211 2313 27 840
4 Використали маски та рукавички для основної діяльності установи 8013 1512 11 600
5 Списали витрати на фінансові результати виконання кошторису 5511 8013 11 600
6 Оприбуткували відходи 1518 7112 150
Коли придбаваєте маски та рукавички, визнавайте податковий кредит з ПДВ за наявності податкової накладної, зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позаяк рукавички установа використовує під час своєї господарської діяльності, компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуйте (п. 198.5 ПК).
Усі проведення, які містить Таблиця, визначає Типова кореспонденція. Тож у додатку до Положення про облікову політику їх не фіксуйте.
Інформацію про рух та вибуття масок/рукавичок покажіть у меморіальному ордері № 13 «Накопичувальна відомість витрачання виробничих запасів».

Аватар користувача
EVGENIY
Повелитель Галактики
Повелитель Галактики
Повідомлень: 10292
З нами з: 29 липня 2010, 01:27
Регіон: Харьковская область
Звідки: Харків
Дякував (ла): 146 разів
Подякували: 1369 разів
Контактна інформація:

Повідомлення EVGENIY »

Останні дві це дуже розширено і не кожному підійде!!

Natalia5883
Новачок
Новачок
Повідомлень: 6
З нами з: 02 квітня 2015, 10:36
Звідки: Кривой Рог
Подякували: 1 раз

Повідомлення Natalia5883 »

Спасибо огромное!

Відповісти

Повернутись до “Облік запасів”