Порядок обліку автомобільних шин
- EVGENIY
- Повелитель Галактики
- Повідомлень: 10308
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 146 разів
- Подякували: 1369 разів
- Контактна інформація:
Пользуйтесь поиском, смотрите сколько я тем нашёл на форумеDIANA s писав:Доброго дня, допоможіть розібратися з шинами! Читаючи одне - розумієш, що куплені шини відразу списуємо після встановлення їх на автотранспорт і ведемо картки обліку шин. Читаючи інше - шини обліковуються на 238 рах до повного зносу. А в результаті як правильно?
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Де шукати відповіді на свої запитання Ви вже знаєте. Але якщо коротко і по суті, то порядок обліку автомобільних шин залежить від того, які це шини і з якою метою їх придбали. Так, якщо шини придбано для заміни старих, зношених, тоді ми їх оприбутковуємо на 238 субрахунок, а відразу після встановлення на автомобіль списуємо (на підставі Акта списання за типовою формою № З-2 (бюджет). Надалі ведемо облік пробігу нововстановлених шин у Картці обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини.DIANA s писав:Доброго дня, допоможіть розібратися з шинами! Читаючи одне - розумієш, що куплені шини відразу списуємо після встановлення їх на автотранспорт і ведемо картки обліку шин. Читаючи інше - шини обліковуються на 238 рах до повного зносу. А в результаті як правильно?
Якщо ж шини придбали як запасні (наприклад, зимові) тоді ми їх оприбутковуємо на 238 субрахунок і обліковуємо їх у складі запасів аж до моменту їх повного зношення (непридатності) і тільки після цього списуємо.
-
- Квартирант
- Повідомлень: 67
- З нами з: 04 травня 2015, 13:11
- Регіон: Киевская область
- Дякував (ла): 10 разів
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Перш ніж продати автомобіль, Вам необхідно виправити помилки в обліку (на основі бухг. довідки). Адже відразу після встановлення сигналізації Ви мали збільшити на її вартість первісну вартість автомобіля. Окремо такий об’єкт обліковувати не потрібно.Наташа_П писав:Доброго вечора!Установа хоче продати автомобіль, він оприбуткований на 105 рахунку.Сигналізація оприбуткована на 113 рахунку.Шини оприбутковані на 238 рахунку.Чи потрібно перед продажем збільшити первісну вартість автомобіля на вартість сигналізації та шин?
Що ж стосується шин, то тут все залежить від того, які це шини: запасні (зимові, літні і зберігаються в гаражі) чи придбані для заміни зношених (встановлені на автомобіль і становлять з ним єдине ціле). Якщо перший варіант, то Ви вже самі вирішуєте продавати разом з автівкою комплект запасних шин чи ні. У разі продажу, спишете їх з 238 субрахунку.
Якщо ж шини були встановлені на автомобіль з метою заміни старих, зношених шин і не були відразу списані з 238 субрахунку (на видатки), тоді це знову ж таки помилка, яку необхідно виправляти.
-
- Квартирант
- Повідомлень: 67
- З нами з: 04 травня 2015, 13:11
- Регіон: Киевская область
- Дякував (ла): 10 разів
Дт 142 Кт 113 - списуємо
Дт 401 Кт 402 - друга проводка
Дт 841 Кт 132 - донарахування 50% амортизації
Дт 401 Кт 841 - донарахування 50% амортизації
Дт 132 Кт 401 - списання зносу
Дт 105 Кт 142 - збільшення первісної вартості автомобіля
Дт 402 Кт 401 - друга проводка.
Чи зробити проводки такі:
Дт 401 Кт 113 - списуємо
Дт 132 Кт 401 - списання зносу
Дт 105 Кт 401- збільшення первісної вартості автомобіля
А що робити з амортизацією?Донараховувати?
- EVGENIY
- Повелитель Галактики
- Повідомлень: 10308
- З нами з: 29 липня 2010, 01:27
- Регіон: Харьковская область
- Звідки: Харків
- Дякував (ла): 146 разів
- Подякували: 1369 разів
- Контактна інформація:
Могу точно сказать что счёт 142 и 841 и 402 в вашем случае не уместен! Первый вариант точно не оно! Второй вариант ближе к истине!Наташа_П писав:Підкажіть будь-ласка бухгалтерські проведення по збільшенню первісної вартості автомобіля на суму сигналізації потрібно робити такі:
Дт 142 Кт 113 - списуємо
Дт 401 Кт 402 - друга проводка
Дт 841 Кт 132 - донарахування 50% амортизації
Дт 401 Кт 841 - донарахування 50% амортизації
Дт 132 Кт 401 - списання зносу
Дт 105 Кт 142 - збільшення первісної вартості автомобіля
Дт 402 Кт 401 - друга проводка.
Чи зробити проводки такі:
Дт 401 Кт 113 - списуємо
Дт 132 Кт 401 - списання зносу
Дт 105 Кт 401- збільшення первісної вартості автомобіля
А що робити з амортизацією?Донараховувати?
Вот
-
- Квартирант
- Повідомлень: 57
- З нами з: 08 вересня 2015, 16:09
- Регіон: Винницкая область
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Доброго дня!Littlegirlua писав:Доброго дня!треба терміново допомога!!!! на нашому підприємстві картка обліку шин взагалі не велась, автомобіль останній рік не функціонував, але після поточного ремонту придатний для роботи, а шини просто голі, тобто непридатні для використання, в обліку ніде не стоять. як бути якщо ми купили нові на заміну? списувати ті,якщо їх в обліку ніде немає, чи як? Дуже вдячна!!!!
Те, що у Вашій установі не ведеться Картка обліку пробігу - це погано. Надалі (на нові) все ж таки заведіть такі картки.
Що стосується підстави для списання шин, то згідно з п. 3.2 Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджені наказом Міністерства транспорту та зв’язку від 20.05.2006 р. № 488, при виявленні експлуатаційних або виробничих дефектів, за наявності якимх шини не допускаються до експлуатації, вони підлягають списанню незалежно від їх пробігу.
Також хочу звернути Вашу увагу на такий момент: відповідно до п.п. 31.4.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ від 10.10.2001 р. № 1306, заборонена експлуатація транспортних засобів у разі, якщо шини легкових та вантажних автомобілів з масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм. Окрім того, не дозволяється використовувати транспортні засоби, шини яких мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), які оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини.
При списанні шин слід оформити Акт списання за формою № З-2. Причому такий акт складаєтьс як для тих шин, що обліковуються на субрахунку 238 (зимові, запасні), так і для тих, які входять до складу транспортного засобу при їх заміні на нові. В акті списання обов’язково слід указати причину списання з посиланням на пункт Правил дорогожнього руху, який визначає вимоги до шин. Одночасно цей акт є підставою для списання нових шин у момент їх установлення замість зношених.
-
- Місцевий
- Повідомлень: 619
- З нами з: 24 липня 2015, 10:58
- Регіон: Харьковская область
- Дякував (ла): 4 рази
- Подякували: 44 рази
Для відповіді на Ваше запитання слід розуміти різницю між зимовою та літньою автомобільною шиною.
Зокрема для різних температурних режимів розробляється різний хімічний склад гуми для експлуатації шин в конкретному температурному діапазоні.
Заводи виробники автошин не рекомендують користуватися зимовими шинами при температурі повітря навколишнього середовища вище +7 °C, оскільки вони стають м'якше і не виконують в повній мірі своїх функцій.
Літня гума, при наближенні температури повітря до 0°C твердне і так саме не виконує свої функції.
Отже при заміні літніх шин на зимові та навпаки слід враховувати технічні характеристики самих автомобільних шин та поради заводів виробників.
Якщо проаналізувати загальні характеристики зимових шин та поради заводів виробників, встановлювати їх слід при зниженні середньодобової температури повітря до +5-7° протягом, як мінімум, тижня.
Що стосується документів, то вважаю що поряд з актами на встановлення автошин наказ по установі не буде зайвим.
-
- Місцевий
- Повідомлень: 619
- З нами з: 24 липня 2015, 10:58
- Регіон: Харьковская область
- Дякував (ла): 4 рази
- Подякували: 44 рази
-
- Квартирант
- Повідомлень: 57
- З нами з: 08 вересня 2015, 16:09
- Регіон: Винницкая область
- Крот Юлія
- Місцевий
- Повідомлень: 991
- З нами з: 03 лютого 2014, 07:43
- Регіон: Харків
- Дякував (ла): 28 разів
- Подякували: 150 разів
- Контактна інформація:
Добрий день! Я нещодавно відповідала на подібне запитання на нашому форумі, ось:Littlegirlua писав:Доброго дня! як бути якщо на авто міняють 2 шини,а 2 залишають старі,але на них не велась картка наробітку шин, на нові я її заводю нову, а як бути зі старими? Дякую
Можу лише додати, що заводити Картки обліку пробігу на старі шини "заднім числом" не можна та й жодного сенсу у цьому немає.
-
- Місцевий
- Повідомлень: 619
- З нами з: 24 липня 2015, 10:58
- Регіон: Харьковская область
- Дякував (ла): 4 рази
- Подякували: 44 рази
Доброго дня!Диванова писав:Хто повинен вести картку обліку наробітку автомобільних шин?
Як відомо шини списуються з обліку згідно з нормами експлуатаційного пробігу шин затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 08.12.1997 року № 420.
В зазначеному Наказі №420 не має чіткого визначення хто саме повинен вести Картку обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини, проте в п. 7.6. визначено «Якщо виникає потреба в заміні шини на ходових колесах запасною шиною, водій повідомляє обліковцю про дату заміни, заводський чи інвентарний номер заміненої шини, пробіг (наробіток мотогодин) за лічильником пробігу (мотогодин) на момент її зняття та установлення запасної шини. Ці дані зазначають у картці обліку пробігу (наробітку) шини».
Таким чином, вважаю, що визначити хто саме буде обліковцем слід керівнику установи у відповідному наказі.
-
- Мандрівник
- Повідомлень: 37
- З нами з: 26 листопада 2012, 12:29
- Регіон: Одесская Область
- Звідки: Одесса
- Дякував (ла): 2 рази
- Подякували: 1 раз
тобто працівник відділу матеріально-технічного забезпечення цілком може вести дану картку, а не бухгалтер?Владислав Станкус писав:Доброго дня!Диванова писав:Хто повинен вести картку обліку наробітку автомобільних шин?
Як відомо шини списуються з обліку згідно з нормами експлуатаційного пробігу шин затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 08.12.1997 року № 420.
В зазначеному Наказі №420 не має чіткого визначення хто саме повинен вести Картку обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини, проте в п. 7.6. визначено «Якщо виникає потреба в заміні шини на ходових колесах запасною шиною, водій повідомляє обліковцю про дату заміни, заводський чи інвентарний номер заміненої шини, пробіг (наробіток мотогодин) за лічильником пробігу (мотогодин) на момент її зняття та установлення запасної шини. Ці дані зазначають у картці обліку пробігу (наробітку) шини».
Таким чином, вважаю, що визначити хто саме буде обліковцем слід керівнику установи у відповідному наказі.
-
- Місцевий
- Повідомлень: 619
- З нами з: 24 липня 2015, 10:58
- Регіон: Харьковская область
- Дякував (ла): 4 рази
- Подякували: 44 рази
-
- Мешканець
- Повідомлень: 184
- З нами з: 22 серпня 2012, 17:32
- Регіон: Львовская область
- Звідки: Львов
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 3 рази
Фактично в Нормах є розділ 5 про розробляння і установлювання норм, але яка провідна організація може ті норми розробити???