щодо перевірки декларації

Подання копій декларацій до ДФС України

Валена » 13 березня 2015, 09:20

Із набранням чинності змін до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі – Закон) скасовано проведення логічного та арифметичного контролю декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі – декларація) уповноваженими підрозділами (особами) з питань запобігання та виявлення корупції та натомість п. 9 ст. 12 Закону уведений новий вид перевірки декларацій на достовірність зазначених у них відомостей, що здійснюється Державною фіскальною службою України.
У той же час Порядок здійснення логічного та арифметичного контролю декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, прийнятого спільним наказом Міністерства фінансів України та Міністерством юстиції України від 20.05.2014 № 586/784/5 (далі – Порядок), не скасований та продовжує діяти.
Зазначеним Порядком встановлені не тільки правила проведення логічного та арифметичного контролю декларацій, але й правила передачі декларацій до органів, в яких не працює декларант, але у зв’язку виконанням функцій в яких, у нього виник обов’язок подання декларації.
Так, виходячи зі змісту п. 6 Правил, орган місцевого самоврядування має запитувати в підприємствах, установах, організаціях, у яких згідно із Законом не передбачено функціонування уповноваженого підрозділу (особи), завірені копії декларації депутатів, які працюють у зазначених органах.
Крім того, керуючись п. 9 Закону, що введений в дію 01.01.2015, орган місцевого самоврядування, що отримав декларацію від суб’єкта декларування, має надсилати її копію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно до змісту Закону України «Про захист персональних даних» дані, що містяться в деклараціях депутатів місцевих рад, мають характер персональних даних та будь-які дії з ними мають бути вчинені на підставі згоди депутата на обробку його персональних даних.
Відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» у випадку відсутності згоди на обробку персональних даних у органа місцевого самоврядування відсутні правові підстави для поширення персональних даних, у т.ч. для направлення копії декларації до іншого органу.
У той же час Законами України «Про захист персональних даних» та «Про статус депутатів місцевих рад» не встановлена вимога щодо надання депутатом згоди на обробку його персональних даних відповідному органу місцевого самоврядування у зв’язку з виконанням депутатських повноважень та не передбачена відповідальність за ненадання такої згоди.
Крім того, відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про захист персональних даних» за органами місцевого самоврядування не закріплено повноважень щодо вчинення впливу на депутатів місцевих рад стосовно подання ними декларацій.

У зв’язку з викладеним цікава Ваша позиція щодо:
1. Чи необхідно витребувати органом місцевого самоврядування копії декларацій депутатів, що подаються ними до органу, в якому не передбачено функціонування уповноваженого підрозділу (особи), та чи необхідно надсилати копії до Державної фіскальної служби України з метою проведення перевірки достовірності зазначених у декларації відомостей?
2. Чи потрібно отримувати від депутатів місцевої ради згоду на обробку персональних даних з метою надсилання її копії до Державної фіскальної служби України?
3. Який алгоритм дій органу місцевого самоврядування при ненаданні згоди на обробку персональних даних депутатом відповідної місцевої ради?
4. Чи має право орган місцевого самоврядування направляти декларацію (копію) депутата місцевої ради за відсутності згоди цього депутата на обробку його персональних даних?
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 2
З нами з: 13 березня 2015, 09:13
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Сумская область

Re: Подання копій декларацій до ДФС України

Козіна Віра » 13 березня 2015, 13:15

Валентино, дякую за уважність і такий професійний підхід! порушено дуже цікаві та складні питання.

Щодо Порядку логічного... контролю. Це - підзаконний акт, який прийнято на виконання приписів закону. оскільки відповідні приписи закону скасовані - порядок ні до чого застосовувати, він по суті вже недійсний. На жаль, урядовці нечасто виконують вимогу щодо своєчасного приведення підзаконних актів у відповідність до змінених норм законів. Але у нашому випадку з логічним та арифметичним контролем це й не критично, оскільки є чіткі роз'яснення з приводу неможливості застосування відповідних актів. Це ст. 4 та 5 Цивільного кодексу України.

Щодо витребування інформації. На жаль, норма закону № 3206, яка передбачає право на витребування такої інформації, залишається суто декларативною, оскільки не розроблено механізмів одержання необхідних відомостей. на разі ми чекаємо від ДФС України відповіді на це питання - запит відправили майже місяць тому, вони зазвичай відповідають у останні дні строку, так що десь днів за 7-10 маємо одержати відповідь. Наскільки вона буде змістовною - не знаю.

Щодо права на витребування копій декларацій. Закон цього не регламентує, але уповноважена особа ради має здійснювати певні види котролю, тому цілком логічно такі декларації вимагати. Щоб якось легалізувати цю процедуру, можна включити цей вид діяльності у одіз з річних заходів із запобігання та виявлення корупції.

Щодо передачі декларацій депутатів для перевірки у податкову у порядку ч. 9 ст. 13 ЗУ № 3206. По самозайнятим, безробітним, пенсіонерам та тимчасово не працюючим - точно потрібно. Щодо депутатів, які працюють у юридичних особах публічного права - точно не потрібно, це мають зробити установи, у яких працюють депутати. А ось щодо декларацій депутатів, які працюють у юридичних особах приватного права - складніше. Справа у тому, що Закон не передбачає обов'язку таких депутатів подавати оригінал декларації саме до ради. де-юре, вони мають подавати за місцем роботи (служби). Але позиція Мінюсту - що такі депутати повинні "декларуватися" у раді. Хоча така позиція існує, і з нею треба рахуватися, офіційно вона не може використовуватись, як керівництво до дії. Тому було б на мою думку більш логічно, радити таким депутатам подавати оригінал за місцем роботи (служби), а копію - до ради, але до ради - виключно з метою контролю за відсутністю конфлікту інтересів при здійсненні представницьких функцій (саме так доцільно прописати і у заходах із запобігання та виявлення корупції, якими ви зобов'яжете депутатів подавати копії декларацій до ради). У такому випадку у вас не буде обов'язку подавати ці декларації до податкової - це має зробити їх роботодавець.

Щодо згоди на передачу декларацій до податкової. Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України "Про захист персональних даних" обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Обробка персональних даних - це будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем (абз. 8 ст. 2 того ж Закону). Оскільки обов'язок направляти копії декларацій для перевірки до податкової встановлено ч. 9 ст. 12 ЗУ № 3206 - згода суб'єктів декларування для цього виду обробки їх персональних даних не потрібна.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: Подання копій декларацій до ДФС України

Валена » 13 березня 2015, 13:46

Дуже дякую за відповідь.
Але у мене залишились ще питання.
З Вашого дозволу я їх озвучу:
1. Щодо витребування копій декларацій.
Мене цікавить конкретний випадок: працювання депутатів міцвевих рад у юридичних особах праватного права.
Згідно п. 6 Порядку здійснення логічного та арифметичного контролю (який не скасований!) міська рада має робити запит до місця роботи депутата (юридичної особи приватного права, де не має уповноваженої особи по корупції) щодо надання їй копії декларації цього депутата.
На Вашу думку, у звязку з відміною проведення логічного та арифметичного контролю, чи має міська рада витребувати копію депутата чи ні?
2. "Але позиція Мінюсту - що такі депутати повинні "декларуватися" у раді". Чи не могли б Ви вислати копію такої рекомендації? не можу знайти в інтернеті.
3. Щодо подання копій декларацій депутатів роботодавцем не залежно від виду цієї юридичної особи (приватного чи публічного права). В п. 9 ст. 12 Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" чітко зазначено, що копії декларацій відправляються державним органом, органом місцевого самоврядування, іншою юридичною особою публічного права. За юридичними особами приватного права цей обовязок не встановлений.
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 2
З нами з: 13 березня 2015, 09:13
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Сумская область

Re: Подання копій декларацій до ДФС України

Козіна Віра » 13 березня 2015, 14:11

1. Валено, я вище пояснила, що хоч порядок і не скасований, він фактично є нечинним, бо норма на виконання якої його приймали вже не діє))
2. Трохи пізніше, бо мене так завалили запитаннями, що не маю часу пошукати.
3. Думайте позитивно)). Хіба ваша проблема, чи посилає юридична особа приватного права декларації до податкової (це, до речі, один з аргументів Мінюсту, чому декларації до юридичних осіб приватного права не слід подавати)? Саме тому я й пропоную механізм з копіями. Якщо депутат, який працює у юрособі приватного права, здає оригінал за місцем роботи, а у раду - копію (причому не у порядку виконання вимог ч. 1 ст. 12 ЗУ № 3206, а для здійснення контролю за відсутністю конфлікту інтересів при здійсненні представницьких функцій у порядку реалізації заходів із запобігання та виявлення корупції) - то ані у ради, ані у роботодавця не виникає обов'язку передати декларацію до податкової ;)
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

щодо перевірки декларації

Юля Вергун » 16 березня 2015, 09:29

Питання щодо подання декларації для перевірки дуже багато обговорювалось, але прошу Вас всеж таки відповісти на наступне питання!
В Законі чітко вказано, до декларації подаються для перевірки до центрального органу виконавчої служби, що реалізує державну податкову політику. Не дивлячись на це, нами були подані декларації до територіального органу об"єднаної деожавної податкової інспекції ГУ ДФС в області.Наскільки це велика помилка і чи потрібно її виправляти якщо ОДПІ прийняло декларації за вхідним номером.
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 3
З нами з: 13 березня 2015, 11:43
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Днепропетровская область

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 16 березня 2015, 09:53

Гадаю, якщо територіальний підрозділ прийняв - можна не виправляти. але для "підстраховки" зверніться із офіційним запитом з цього приводу до ДФС України.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Юля Вергун » 16 березня 2015, 10:26

Дякую за відповідь! Звертались на гарячу лінію - не відповідають!
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 3
З нами з: 13 березня 2015, 11:43
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Днепропетровская область

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 16 березня 2015, 11:43

нам також))))чекаємо відповіді на наш офіційний запит
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Liliia.rada » 18 березня 2015, 15:47

Постановою КМУ від 4 вересня 2013р. № 706 рекомендовано на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності, створити уповноважений підрозділ або уповноважену особу з питань запобігання і виявлення корупції.
Але є такі комунальні заклади, які не призначили уповноважену особу. Чи можливо це зробити терміново, так як хтось же повинен збирати та перевіряти декларації керівника, заступника, бухгалтера?
І ще, будь ласка: Чи обов"язково подавати комунальникам декларації на перевірку до податкової? Особливо хочеться уточнити по директорам та заступникам шкіл. Хоче це стосується і медичних закладів (ПМСД, ФАПи, ФП).
Заздалегідь вдячна.
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 32
З нами з: 03 березня 2015, 14:45
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 18 березня 2015, 17:54

1. Створити підрозділ (призначити особу) треба. Інакше за усі порушення персональну відповідальність несе керівник КП. Можете проконсультуватися з цього приводу з радою чи РДА (ОДА), в управлінні яких знаходиться відповідне комунальне підприємство чи заклад.
2. Так, треба. Абзац 2 ч. 9 ст. 12 ЗУ № 3206.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Лариса ☼ » 19 березня 2015, 13:51

Кому із працівників регіонального центру оцінювання якості освіти (державна установа) обов’язково потрібно подавати декларацію до податкової на перевірку, а кому тільки в кадрову службу установи: директор, заступник директора, головний бухгалтер, заступник головного бухгалтера та начальники відділів.
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 6
З нами з: 20 лютого 2015, 10:12
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 20 березня 2015, 09:41

УСІ декларації посадових осіб, які здаються до юридичної особи публічного права, у тому числі й державних установ, підпадають перевірці у порядку, визначеному ч. 9 ст. 12 ЗУ № 3206.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Баран Ирина » 23 березня 2015, 12:05

Доброго дня! Скажіть, будь-ласка,чи копії декларацій про доходи та видатки за 2014 рік ЗУ 32-06/VI посадовим особам місцевого самоврядування потрібно надсилати в ДФС України для перевірки на логічний та арифметичний контроль? Наперед вдячна..
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 12
З нами з: 24 листопада 2014, 14:03
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 23 березня 2015, 13:36

На логічний та арифметиний не потрібно - такого виду контролю вже немає у законі. А ось для перевірки достовріності даних у порядку ч. 9 ст. 12 ЗУ № 3206 - так, потрібно.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Баран Ирина » 23 березня 2015, 13:41

Щиро вдяна, Віро Вадимівно! І ще, декларації депутатів районної ради , які подані в апарат ради , уповноважена особа також передає в ДФС ? Прошу пробачення, що не виклала це запитання відразу в 1 частині.....
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 12
З нами з: 24 листопада 2014, 14:03
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.

Re: щодо перевірки декларації

Козиренко Віталій » 24 березня 2015, 13:09

Відповідно до частини шостої ст.12 Закону арифметичний і логічний контроль покладається на створений у Вашій установі уповноважений підрозділ (посадову особу), а відповідно до частини 9 цієїж статті будь-які отримані установою декларації надсилаються (завірені копії) на перевірку. Виключень не прописано.
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 714
З нами з: 13 березня 2015, 14:25
Дякував (а): 20 раз.
Подякували: 83 раз.
Регіон: Луганська область

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 24 березня 2015, 13:22

Віталію, з 1 січня арифметичного та логічного контролю немає (самі ледь цю новину не проґавили).
Щодо передачі декларацій депутатів на перевірку у ДФС:
1. По тим, хто зобов'язаний здавати декларації виключно до ради (пенсіонери, безробітні і т.д.) - однозначно подаєте;
2. По депутатам, які працюють у юридичних особах публічного права - подає юридична особа, у якій працює депутат;
3. По депутатам, які працюють у комерційних структурах - може ніхто не подавати, а може подати рада, якщо одержить оригінал декларації та ЗГОДУ депутата на передачу даних.
В одній області дуже дотепно на мою думку зробили - одночасно з поданням декларації депутати підписують повідомлення, у якому зазначається, що їх декларації буде передана радою для перевірки у ДФС України у порядку ч. 9 ст. 12 ЗУ № 3206.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Козиренко Віталій » 24 березня 2015, 13:35

Дякую, Віро, прогавив. Одна голова добре, а форум краще. Тепер перевіряємо лише вчасність подачі та наявність конфлікту інтересів.
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 714
З нами з: 13 березня 2015, 14:25
Дякував (а): 20 раз.
Подякували: 83 раз.
Регіон: Луганська область

Re: щодо перевірки декларації

Козіна Віра » 24 березня 2015, 13:43

Так, я сама від цього форуму багато навчаюся. Приходять у голову ідеї, до яких би сам ніколи не додумався, а так - обмінюємося думками та проблемами - хтось щось розумне та й вигадає! вдячна за Вашу участь - дуже багато цікавого вчуся від Вас!!!
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 4 раз.
Регіон: Харків

Re: щодо перевірки декларації

Дмитрий Иванович » 24 березня 2015, 16:02

Скажите когда и как направлять декларации для проверки в налоговую службу по п.9 ст.12 ЗУ № 3206? По некоторых органах власти поступила команда собирать копии и направлять в Киев. Правильно ли это?
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 684
З нами з: 24 березня 2015, 15:59
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 67 раз.
Регіон: Черновцы

Поперед.Далі



Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей