КП, засноване радою, що припинилася (перші кроки)

КП, засноване радою, що припинилася (перші кроки)

Козіна Віра » 10 лютого 2016, 12:15

За останній тиждень до нас звернулося одразу кілька рад із питаннями, пов'язаними із прийняттям ОМС ОТГ функцій з управління об'єктами комунальної власності, що знаходяться на території ОТГ, і засновниками яких були ради, що припинилися шляхом приєднання до ради-"центральної садиби".

В основному, запитують з чого почати.

Почати треба було ще у листопаді-грудні з такої собі "інвентаризації" комунальних підприємств, установ та організацій (далі для краткості - КП), які у вас тепер є. Простіше кажучи - треба було зробити список УСІХ КП, що знаходяться на території юрисдикції ради ОТГ. Далі по цьому списку треба було визначитися, у яких об'єктах засновником була рада, що припинилася (припиняється), а у яких - є кілька засновників (ОМС та РДА, наприклад) чи засновник - РДА чи районна рада, але об'єкт планується передати до ради ОТГ.

Далі ці КП слід посортувати (просто для себе) на групи за формами власності та галузевим напрямком діяльності. Це необхідно для того, щоб визначитись, як фізично кожне КП потрапить у теплі та дбайливі руки мешканців ОТГ ))

Наприклад, якщо засновником КП є рада, що припинилася (припиняється) - то тут усе просто. На сесії ради ОТГ приймається рішення про внесення змін до статуту (положення) відповідного КП та уповноваження відповідної посадової особи ОМС ОТГ на вчинення реєстраційних дій (внесення інформації про зміну власника КП до ЄДР). Право власності переходить до ОТГ у особі ОМС ОТГ на підставі ч. 4 ст. 8 ЗУ № 157 у чинній редакції. Саме у зв'язку із настанням подій, передбачених цією нормою, ви й приймаєте рішення про внесення змін до статуту (положення) кожного КП.

Незалежно від того, потрібно ОТГ відповідне КП, чи ви збираєтесь "схрестити" його з іншим комунальним підприємством, чи взагалі ліквідувати його у майбутньому, інформацію про зміну власника до ЄДР треба внести, а лише потім приймати відповідні рішення про припинення, злиття чи приєднання ваших КП.

Наступний крок - створення робочої групи (комісії), яка проаналізує напрямки діяльності та фінансово-економічний стан кожного КП, їхні статутні документи на предмет відповідності чинному законодавству, заслухає звіти керівників КП. Завдання такої робочої групи (чи комісії) - визначитись із тим, наскільки ефективною є діяльність кожного КП, чи немає на території ОТГ КП-шок, повноваження яких дублюються, а також - попередньо оцінити, наскільки є ефективною діяльність керівників цих КП.

Далі робоча група готує висновки, які подаються на розгляд ради. У висновках доцільно відобразити економічно та юридично обґрунтовану оцінку ефективності діяльності кожного КП, дати інформацію щодо наявності КП, чиї повноваження дублюються та пропозиції щодо доцільності існування цих об'єктів окремо, або пропозиції щодо їх реорганізації. Можливо, по якихось КП висновком буде рекомендація щодо його ліквідації. Тобто, усе залежатиме від того, яке "господарство" одержала ваша ОТГ.

Також у ході "інвентаризації" може виявитися, що на території ОТГ є об'єкти державної власності (засновник - РДА), чи спільної власності (засновник - райрада), які ваша ОТГ має право та готова "взяти собі". У такому випадку процедура фактичної передачі КП буде дещо складнішою та залежатиме від того, яка галузева приналежність цього КП, яка у нього форма власності тощо.

Але це вже тема для іншого посту. Тому, якщо вас цікавлять такі випадки - запитуйте, будемо шукати відповіді разом.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 6 раз.
Регіон: Харків



Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

cron