Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

Irina.M » 30 вересня 2015, 09:53

Шановні колеги!
В цій гілці форуму розміщені відповіді на питання, які були задані в чаті під час вебінару «Тримаємо руку на пульсі змін» від 24.09.15.

Відповіді на питання, які були задані під час реєстрації, Ви можете побачити у записі вебінару. Переглянути вебінар ще раз можно за посиланням https://buhgalter.com.ua/other/bezkoshtovni-vebinary/vebinar-trimayemo-ruku-na-pulsi-zmin-vid-redaktsiyi-gazeti-byudzhetna/.

Найбільш цікаві питання будуть опубліковані в нових випусках газети «Бюджетна бухгалтерія». Слідкуйте за ними https://i.factor.ua/rus/journals/bb/about.html



Відповіді на питання з чату:
Будь ласка підкажіть у якому меморіальному ордері відображати введення в експлуатацію ОЗ?
Такі операції доцільно відображати в окремому меморіальному ордері типової форми № 274. Нагадаю, що меморіальний ордер ф. N 274 застосовується для відображення операцій, що не фіксуються в меморіальних ордерах N 1 - 16, та для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення


Дуже цікавлять проводки при отриманні необоротних активів і введенні в експлуатаціію!
Порядок відображення операцій з надходження основних засобів у бухгалтерському обліку покажемо на такому прикладі.
Приклад 1. Бюджетна організація (неплатник ПДВ) придбала за рахунок коштів спецфонду стоматологічне обладнання вартістю 50400 грн. (у тому числі ПДВ за ставкою 7 % — 3528 грн.). Також установа оплатила послуги з доставки обладнання в сумі 240 грн. (у тому числі ПДВ — 40 грн.) і послуги з наладки цього обладнання перед експлуатацією в сумі 720 грн. (у тому числі ПДВ — 120 грн.). Усього сплачено 51360 грн.
Приймання медичного обладнання на склад комісія оформила Актом приймання-передачі основних засобів типової форми № ОЗ-1 (бюджет). Уведення в експлуатацію медичного обладнання оформили Актом введення в експлуатацію необоротних активів, розробленим установою самостійно. На медичне обладнання відкрита Інвентарна картка обліку основних засобів у бюджетних установах типової форми № ОЗ-6 (бюджет).

У бухгалтерському обліку ці операції відображають такими записами:
Зображення
При придбанні основних засобів за плату всі витрати, пов’язані з їх придбанням і доведенням до придатного до використання стану, установи накопичують на субрахунку 141 «Капітальні інвестиції в основні засоби».
При введенні в експлуатацію (на підставі Акта введення в експлуатацію) такі об’єкти зараховують на один із субрахунків рахунка 10. Одночасно відображають зміни в капіталі, збільшуючи фонд в необоротних активах за кредитом субрахунку 401, і списують копійки. Про те, як найбільш раціонально та ефективно вести облік вартості таких активів до моменту їх фактичного введення в експлуатацію, ми розповідали у статті «Обліковуємо незавершені капітальні інвестиції по-новому» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 16).
Увага! Усі витрати, пов’язані з придбанням, виготовленням, модернізацією, реконструкцією, накопичуються (окремо від інших витрат) на субрахунку 141 «Незавершені капітальні інвестиції в необоротні активи».
Причому цей субрахунок потрібно застосовувати при здійсненні будь-яких витрат на придбання (створення) основних засобів. Жодні винятки із цього порядку законодавством не передбачені. Накопичення витрат проводиться до моменту введення об’єкта в експлуатацію. Облік капітальних інвестицій у необоротні активи ведуть в меморіальному ордері за формою № 274 (бюджет). Ордер має бути оформлений в установленому порядку з додаванням до нього всіх первинних документів і підписаний усіма відповідними посадовими особами бухгалтерської служби бюджетної установи.


Якщо об"єкт ОЗ віддали у поточний ремонт и в той же день його повернули, про що свідчить акт приймання-сдачі відремонтованих обєктів, чи нараховується на нього в цьому місяці амортизація?
Так, амортизацію на такий об’єкт ОЗ нараховуєте в загальному порядку.


На яку суму списання ОЗ необхідно отримувати дозвіл на списання таких обєктів від вищестоящої організації?
Все залежить від того, за рахунок якого бюджету утримується установа.Так, Якщо установа утримується за рахунок державного бюджету, то дозвіл потрібен для ОЗ, первісна вартість яких перевищує 10 тис. грн. Що стосується установ, які фінансуються з місцевого бюджету, у цьому питання необхідно керуватися Положенням про списання майна комунальної власності. Отже необхідно знайти таке Положення, затверджене вашим місцевою радою.


Списання бібліотечного фонду, субрахунок 112, відтепер проводити в гривнях с копійками?
Оскільки нарахування першої частини зносу було здійснено з округленням , то при списанні та нарахуванні другої частини зносу копійки не повинні з’явитися.


Чи може інвентаризаційна комісія визначати ліквідаційну вартість, якщо це вказати в розпорядження про проведення інвентаризації?
Так, може. Повноваження інвентаризаційної комісії необхідно визначити в розпорядчому документі.


Яка періодичність проведення інвентаризації бібліотечних фондів об"ємом до 100 тис.екземплярів?
В Положенні про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженому наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879 визначено, що інвентаризація бібліотечних фондів може проводиться протягом року за рішенням керівника установи за встановленим ним графіком. Тому доцільно строки інвентаризації бібліотечного фонду погодити з відповідним органом управління бібліотечною справою.

Дозвіл на списання основних засобів сільська рада бере сама в себе та оформлює рішенням ради?
Списання ОЗ здійснюється на підставі рішення сільської ради.

Где можно увидеть пример приказа об учетной политике?
Подробные материалы на эту тему Вы можете найти в газете «Бюджетная бухгалтерия»:
- «Помощь бухгалтеру: образец приказа об учетной политике» (№ 16, 2015)
- «Учетная политика бюджетных учреждений в 2015 году» (№ 7, 2015)


Які зміни до регістрів бух.обліку здійснюються при проведенні переоцінки ОЗ з нульовою залишковою вартістю на ліквідаційну вартість?
Мається на увазі збільшення первинної вартості на суму ліквідаційної вартості. На таку суму робите запис: Дт 101 - 119 - Кт 401



З 01.09.2015р. у Податковому кодексі України підвищено вартісну межу для ОЗ до 6000грн. Це вірно? Чи може бюджетна установа цим користуватися чи ні?
Дійсно, з 01.09.2015 р. відбулося збільшення вартісної межі ОЗ до 6000 грн. Але ця зміна не стосується бюджетних установ. Оскільки бюджетні установи керуються вимогами, визначеними у Національному положенні (стандарті) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 "Основні засоби", затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 року N 1202, а саме 2500 грн. за одиницю включно (без ПДВ).



На якому рахунку тепер ведеться облік талонів на бензин?
До 04.09.2015 р. для обліку талонів на бензин в Плані рахунків був передбачений субрахунок 331 «Грошові документи в національній валюті». Талони, які були придбані до зазначеної дати, продовжують обліковуватися на цьому субрахунку. А ось талони на бензин, які придбані після 04.09.2015 р. на цьому субрахунку не обліковуються. Для обліку таких талонів доцільно вести на субрахунку 235 «Паливо, горючі і мастильні матеріали» на додатковому субрахунку другого порядку («Бензин за талонами»). У одному з наступних номерів «Бюджетної бухгалтерії» буде детальних матеріал з обліку талонів на бензин відповідно до нових вимог.



На якому субрахунку тепер обліковувати знаки поштової оплати (марки)?
Для обліку поштових марок бюджетні установи використовують субрахунок 331 «Грошові документи в національній валюті». Про облік поштових марок можна дізнатися більше з матеріалу «Пишіть листи і надсилайте вчасно…»
та про марки пам’ятайте» («Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 23).
Мешканець
Мешканець
 
Повідомлень: 264
З нами з: 19 вересня 2014, 12:34
Дякував (а): 4 раз.
Подякували: 12 раз.
Регіон: Харків

Re: Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

натали55 » 05 жовтня 2015, 12:52

"""При придбанні основних засобів за плату всі витрати, пов’язані з їх придбанням і доведенням до придатного до використання стану, установи накопичують на субрахунку 141 «Капітальні інвестиції в основні засоби».
При введенні в експлуатацію (на підставі Акта введення в експлуатацію) такі об’єкти зараховують на один із субрахунків рахунка 10. Одночасно відображають зміни в капіталі, збільшуючи фонд в необоротних активах за кредитом субрахунку 401, і списують копійки. """
Доброго дня!!!!! Так я не зрозуміла????? Читаючи цей уривок відповіді, то копійки списуємо коли зараховуємо об'єкт необоротних активів на рахунки 104, 105, 113, і т.д???????
Аватар користувача
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 40
З нами з: 20 серпня 2014, 12:37
Звідки: Херсон
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Херсонская Область

Re: Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

Матвєєва Вікторія » 05 жовтня 2015, 14:25

Дякую, мається на увазі що на субрахунку 141 ви обліковуєте всі витрати на придбання ОС (в гривнях з копійками). При введені в експлуатацію всі ці витрати, у тому числі й копійки, списуєте з субрахунку 141 на 10 (103, 104, 105).
Аватар користувача
Коронована особа
Коронована особа
 
Повідомлень: 1247
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Дякував (а): 4 раз.
Подякували: 136 раз.
Регіон: Харків

Re: Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

Lana1000 » 23 листопада 2015, 12:22

Т.е. копейки не списываем на факт и ОС в учете будут с копейками?
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 46
З нами з: 05 червня 2013, 12:56
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Одесская область

Re: Відповіді на питання з вебінару від 24.09.2015

Матвєєва Вікторія » 23 листопада 2015, 12:54

Саме так
Аватар користувача
Коронована особа
Коронована особа
 
Повідомлень: 1247
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Дякував (а): 4 раз.
Подякували: 136 раз.
Регіон: Харків




Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість