Про що будемо говорити у цій підтемі?

Про що будемо говорити у цій підтемі?

Козіна Віра » 10 лютого 2016, 10:22

Друзі! Усе більше запитань надходить від вас з приводу забезпечення діяльності комунальних підприємств, які на разі належать або переходять (перейшли) до сфери управління ОМС ОТГ.
Тому ми вирішили створити окрему тему, де будемо висвітлювати усі питання, пов'язані із діяльністю таких підприємств та повноваженнями ОМС ОТГ з управління подібними об'єктами.
Будь ласка, не соромтеся, задавайте питання. Адже чим більше ви запитуєте, тим більше відповідей ми надаємо ;)
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 6 раз.
Регіон: Харків

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

miroslava5888 » 10 лютого 2016, 12:52

Алгоритм створення  комунального підприємства в невеличкій ОТГ приблизно 5 тис. жителів.
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 9
З нами з: 29 квітня 2015, 08:42
Дякував (а): 1 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Тернопольская область

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

Козіна Віра » 11 лютого 2016, 09:55

miroslava5888 написав:Алгоритм створення  комунального підприємства в невеличкій ОТГ приблизно 5 тис. жителів.

Напрямок діяльності КП? Чи планується, що у нього будуть "офіси" у інших населених пунктах, чи тільки у населеному пункті, де розташована рада-2центральна садиба"?
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 6 раз.
Регіон: Харків

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

Матвєєва Вікторія » 11 лютого 2016, 10:54

Колеги, надійшло запитання від селищної ради з проханням допомогли розібратися з наступною ситуацією:
До сільської ради ОТГ передано КП, яке має певну суму податкового боргу. Чи правомірно прийняти рішення про виділення коштів з місцевого бюджету на сплату податкового боргу даного підприємства на підставі п.п. 96.1.1 Податкового кодексу?
Також у п. 96.3 Податкового кодексу визначено, що у разі прийняття негативного рішення, орган ДФС  зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Чи дійсно селищна рада має підстави для прийняття рішення про фінансування таких витрат зі сплати податкового боргу КП, яке перебуває у комунальній власності?


Дійсно в п.п. 96.1.1 Податкового кодексу передбачено «виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради».
Але зазначена норма п.п. 96.1.1 ПКУ застосовується лише «у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено».
Тобто розглянути питання про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого КП сільська рада може лише за умови недостатності суми коштів, отриманих від такого продажу для покриття податкового боргу.

До речі, з цього питання є судова практика. Так, у постанові ВСУ від 07.04.2015 р. № 21-104а-15 визначено наступне:
«У справі, що розглядається, суд касаційної інстанції, погодившись із рішенням судів попередніх інстанцій про задоволення подання, зазначив, що суди правомірно не взяли до уваги посилання відповідача на статтю 96 ПК, оскільки обов'язок органу державної податкової служби звернутися з поданням в порядку пункту 96.1 статті 96 ПК до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно платника податків - комунального підприємства боржника, виникає виключно після продажу внесеного в податкову заставу майна такого підприємства і лише за умови недостатності суми коштів, отриманих від такого продажу для покриття податкового боргу.
Тобто, вказана норма застосовується лише тоді, коли процедура стягнення боргу за рахунок коштів, які знаходяться у власності платника, передбачена статтею 95 ПК, з будь-яких причин, вказаних в законі, не вирішила проблему погашення боргу
Аватар користувача
Коронована особа
Коронована особа
 
Повідомлень: 1247
З нами з: 03 лютого 2014, 07:33
Дякував (а): 3 раз.
Подякували: 132 раз.
Регіон: Харків

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

miroslava5888 » 11 лютого 2016, 16:34

"Офіс" КП буде розміщений тільки у населеному пункті де розміщена рада-центральна садиба.
Новачок
Новачок
 
Повідомлень: 9
З нами з: 29 квітня 2015, 08:42
Дякував (а): 1 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Тернопольская область

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

Козіна Віра » 16 лютого 2016, 09:40

miroslava5888 написав:"Офіс" КП буде розміщений тільки у населеному пункті де розміщена рада-центральна садиба.

Оскільки Ви не відповіли на моє друге питання - щодо напрямку діяльності такого КП, я надам відповідь, виходячи з того, що воно не має "подвійного підпорядкування" - тобто не є закладом, скажімо, освіти.
Отже, як заснувати КП, питання створення якого не потрібно погоджувати з жодним іншим органом?
Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 ЗУ № 280 прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади належить до виключної компетенції відповідної ради.
Тому рішення про створення КП має прийматися виключно на пленарному засіданні Вашої ради.
Було би доцільно, аби моменту винесення цього питання на розгляд депутатського корпусу у відповідній профільній депутатській комісії (виконавчому органі ради або спільній робочій групі) вже були проведені попередні підрахунки: яка кількість послуг надаватиметься, якщо мова йже про обслуговування чогось, послуга має бути "виміряна" - у кілометрах, кількості приватних садиб чи багатоквартирних будинків тощо. Також слід розрахувати, якою кількістю фахівців будуть надаватися відповідні послуги, скільки знадобиться техніки та ресурсів для її утримання, чи є відповідне приміщення для розташування КП, і найголовніше - за рахунок яких коштів КП буде існувати.
Звісно, усе це робити не обов'язково - закон таких вимог не встановлює. Хочете створити КП, належить це повноваження до компетенції ради - вперед! Але якщо завтра доведеться це КП закрити чи розглядати на сесії рішення про знаходження коштів на його утримання, бо воно не виявилося самоокупним - виглядатимете ви перед громадою не дуже...
Отже, на пленарному засіданні приймаєте рішення про створення КП, затвердження його статуту та уповноваження якоїсь посадової особи на вчинення реєстраційних дій.
Вам знадобиться ознайомитись зі ст. 87-93 ЦК України (а краще взагалі "полистати" усю Главу 7 Розділу 2 Книги 1 ЦК України). Також при підготовці установчих документів та рішення про створення КП необхідно користуватись Розділом 4 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженим наказом Мінюсту від 09.02.16 р. № 359/5.
У цей же день можна прийняти рішення про призначення керівника КП та укладення з ним контракту (тоді процедура реєстраційних дій буде простішою), можна пізніше (тоді доведеться додатково звертатися до реєстратора та подавати інформацію про особу, уповноважену на вчинення дій від імені підприємства, т.зв. "підписант").
Було би доцільно, щоб усе ж був проведений якийсь конкурс і кандидатури на посаду керівника КП та їхні пропозиції щодо питань управління цим КП були проаналізовані публічно. Водночас питання призначення на посаду та звільнення з посади КП, що належить до комунальної власності відповідної територіальної громади (крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів), віднесені до компетенції відповідного сільського, селищного чи міського голови (п. 10 ч. 4 ст. 42 ЗУ № 280), а отже, можна обійтися без публічності, якщо, звісно, у вас немає відповідного Положення про порядок укладення трудових контрактів з керівниками КП.

Також треба вирішити питання управління відповідним КП, але зміст цього рішення та порядок його прийняття залежить від напрямку діяльності цього підприємства.

Далі вчиняються реєстраційні дії, керівник КП погоджує з органом управління штат та стркутуру підприємства, набирає людей і КП починає працювати.
Звідки взяти гроші для старту, поки КП не почне забезпечувати себе саме? А про це ви також маєте подумати до моменту прийняття рішення про утворення підприємства та у разі необхідності - прийняти відповідне рішення на пленарному засіданні ради.
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 6 раз.
Регіон: Харків

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

Козіна Віра » 16 лютого 2016, 11:47

Надійшло нове запитання від наших учасників: Кому повинні підпорядковуватись з медичних питань медичні установи ОТГ? Як проводити взаєморозрахунки між ОТГ і Центром ПМСД, який обслуговує населення даної громади, у звязку з відсутністю там лікаря?
Аватар користувача
Місцевий
Місцевий
 
Повідомлень: 720
З нами з: 13 грудня 2013, 13:07
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 6 раз.
Регіон: Харків

Re: Про що будемо говорити у цій підтемі?

ludavyazivok@i.ua » 30 червня 2016, 12:48

Добрий день! Керівника комунального підприємства призначила сесія об"єднаної територіальної громади. Якщо з ним укласти контракт, то з якого КФК буде фінансуватися його заробітна плата і де буде він у штаті? Хто робить запис про прийняття на роботу у трудовій книжці?
Мандрівник
Мандрівник
 
Повідомлень: 26
З нами з: 03 грудня 2015, 20:33
Дякував (а): 0 раз.
Подякували: 0 раз.
Регіон: Днепропетровская область




Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей