Типова інструкція № 142/181, яка діяла раніше, утратила чинність з 15.01.2011 р. згідно з наказом Держказначейства та Мінекономіки від 25.11.2010 р. № 438/1513
Типової інструкції про порядок списання майна бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 29.11.2010 р. № 447. (набрала чинності 15.01.2011 р.) посмотреть можна тут :
.В ней написано что бюджетные учреждения должны руководствоваться Типовой инструкцией № 447 при списании имущества, которое не относится к основным средствам (фондам) и объектам незавершенного строительства. Ее надо применять при списании прочих необоротных материальных активов (счет 11), нематериальных активов (счет 12) и всех группы запасов (счета 20 — 25). Единственное исключение - Типовая инструкция № 447 не применяется к необоротным материальным активам специального назначения (субсчет 119). А Постанова № 1314 распространяется только на основные и незавершенку, т.е. на счет 10 и 14
Лично моё мнение : «….. а також застосовується при списанні запасів, не
придатних для подальшого використання, пошкоджених внаслідок
аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення їх є
неможливим або економічно недоцільним і вони не можуть бути
реалізовані), виявлених в результаті інвентаризації як недостача.
т.е.
ЭТО НЕ КАСАЕТСЯ ЗАПАСОВ, СПИСЫВАЕМЫХ ПО НОРМАМ(БЕНЗИН, ПРОДУКТЫ ПИТАНИЯ И т.д.)
Добавлено (31.05.2011, 09:37)
---------------------------------------------
Наша организация первый раз за период моей работы приобрела автошини и камери к ним.
Коллеги, с нетерпением жду консультации по их учёту.
Вышестоящая говорит одно : зразу списываем на раходы после установки на авто (руководствуясь консультацией "Баланс- бюджет" № 16 21.04.2008 стр.20) ,а учёт шин ведёт механик в карточках,
совсем другое в розъяснениях казначейства : учёт на 238 до полного износа ..........
Может кого коснулась проверка КРУ по этому вопросу....
Спасибо!
Добавлено (07.07.2011, 09:42)
---------------------------------------------
Донедавна основним документом, що визначав порядок отримання та зберігання печаток і штампів, була Інструкція про порядок видачі міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям, господарським об’єднанням та громадянам дозволів на право відкриття та функціонування штемпельно-граверних майстерень, виготовлення печаток і штампів, а також порядок видачі дозволів на оформлення замовлень на виготовлення печаток і штампів, затверджена наказом МВС від 11.01.99 р. № 17 (далі — Інструкція № 17). Однак з метою приведення нормативно-правових актів МВС, що регламентують діяльність дозвільної системи, у відповідність до вимог законодавства України Інструкцію № 17 згідно з наказом МВС від 11.01.2011 р. № 5 було визнано такою, що втратила чинність. Ці зміни набрали чинності 21.02.2011 р. Отже, починаючи з цієї дати юридичним особам, у тому числі й бюджетним установам, тепер не потрібно звертатися до органів МВС для отримання дозволу на виготовлення печаток і штампів. Це також зазначено в листі Держкомпідприємництва від 02.03.2011 р. № 2276. Для оформлення замовлення на виготовлення печаток і штампів потрібно звернутися до штемпельно-граверних майстерень, що займаються виготовленням печаток і штампів.
Добавлено (07.07.2011, 09:43)
---------------------------------------------
Незважаючи на те що Інструкцію № 17 скасовано, це зовсім не означає, що для установ і організацій тепер відпала необхідність у веденні обліку, зберігання та контролю за використанням печаток і штампів.
Річ у тім, що існує такий документ, як Інструкція про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затверджена постановою КМУ від 27.11.98 р. № 1893 (далі — Інструкція № 1893), яка є обов’язковою для всіх центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності. Цей документ визначає порядок обліку, зберігання, використання та знищення документів, справ, видань, магнітних та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.
Так, у п. 64 Інструкції № 1893 зазначено, що обов’язковому обліку підлягають печатки і штампи з повним найменуванням організації.
При цьому порядок обліку, зберігання та використання інших видів печаток, штампів визначається відповідними відомчими інструкціями. Контроль за їх виготовленням, зберіганням та використанням покладається на канцелярії організацій та осіб, відповідальних за діловодство.
Із цією метою керівнику установи необхідно видати розпорядчий документ (наказ, розпорядження), яким визначити особу, відповідальну за облік та зберігання печаток і штампів.
Для обліку печаток і штампів ведеться Журнал обліку та видачі печаток і штампів (далі — Журнал), який повинен знаходитися у відповідальної особи. Форму Журналу наведено в додатку 11 до Інструкції № 1893. Сторінки Журналу має бути пронумеровано, прошнуровано та скріплено печаткою.
Інструкцією № 1893 передбачено, що печатки і штампи повинні зберігатися в сейфах або металевих шафах.
Також в Інструкції № 1893 зазначено, що наявність печаток і штампів повинна щорічно перевірятися комісією, створеною на підставі наказу керівника установи. Про результати такої перевірки виконуються відповідні записи в Журналі після останнього запису.
У разі виявлення будь-яких порушень правил обліку, зберігання та використання печаток, штампів комісія має право провести службове розслідування, результати якого оформляються актом довільної форми та доводяться до відома керівника організації.
Оскільки щодо печаток і штампів чинне законодавство передбачає вести спеціальний облік, то відповідно, щоб перевірити правильність ведення такого обліку та здійснення контролю за їх застосуванням, є сенс обліковувати печатки і штампи в порядку, передбаченому для обліку матеріальних цінностей.
Відповідно до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 17.07.2000 р. № 64, до складу малоцінних необоротних матеріальних активів включаються інші малоцінні необоротні предмети, строк експлуатації яких більше одного року, а вартість за одиницю не перевищує 1000 грн. уключно без урахування ПДВ.
Таким чином, якщо вартість печаток або штампів (за одиницю) становить менше 1000 грн. і строк їх корисної експлуатації перевищує 365 днів (як правило, печатки і штампи використовуються більше року), то установа може віднести їх до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.
Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495, видатки на придбання та виготовлення печаток і штампів здійснюються за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування».